Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lileep skrev (4 minutter siden):

En rant om hvordan folk kommenterer på postene hennes. Jeg forstår ikke hvorfor hun reagerer sånn på at folk poster at de har en annen opplevelse enn henne.. hun stiller jo følgerne et spørsmål.. men samtidig vil hun ikke ha svar? 

Som eksempel så bruker hun "det er vanskelig å få til trening" og svar kan være " jeg syns ikke det er vanskelig, det handler om prioritering (står promotering men antar det skal være prioritering). Dette syns hun blir helt feil.. men det er jo ikke feil, det er sånn ting fungerer. Man må prioritere hva man ønsker å gjør. Ønsker man å få til trening så må det prioriteres framfor å lese bok med hårføner på. Det er ikke tid til begge deler, da må man velge. Sånn fungerer livet. Men våger man å skrive at "jeg prioriter trening fordi det gir meg bedre mental helse og jeg føler meg bedre" så er det så nedlatende mot HD fordi hun får det ikke til??? Jeg forstår det ikke? 

Når HD ser ting kun fra sitt ståsted og andre ikke roser henne opp i skyene...eller trøster...ja da er de nedlatende....ehhh...nei!!🙄

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei HD, du verken aksepterer det eller respekterer det!! Du vil ikke forstå at  for andre så føles det å levere ungene i bhg i pysj som utenkelig, eller brukt 10 min på badet fordi det for de gir en god start på dagen som noe veldig positivt. Du forstår det ikke fordi du er hellig overbevist om at dine oppfattelser er de eneste riktige, blir fort sånn når man er i negativitetsbobla og dermed får tåkesyn....

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lileep skrev (49 minutter siden):

..... Man må prioritere hva man ønsker å gjør. Ønsker man å få til trening så må det prioriteres framfor å lese bok med hårføner på. Det er ikke tid til begge deler, da må man velge. Sånn fungerer livet. Men våger man å skrive at "jeg prioriter trening fordi det gir meg bedre mental helse og jeg føler meg bedre" så er det så nedlatende mot HD fordi hun får det ikke til??? Jeg forstår det ikke? 

skkulle akkurat til å si det samme. Jeg elsker å trene, jeg elsker sitte på ræva og strikke.  Men det er ikke alle kvelder jeg rekker begge deler. Da må jeg velge. Men jeg kan jo ikke gå i kjelleren for at jeg "ikke får trent" , da det er mitt eget valg å velge sofa og strikketøy enkelte kvelder. 

Hun kan også VELGE, bok og føner ELLER trening.  Sånn er livet som oftest. en må velge. prioritere. 

Endret av MiniMjau
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
MiniMjau skrev (10 minutter siden):

skkulle akkurat til å si det samme. Jeg elsker å trene, jeg elsker sitte på være og strikke.  Men det er ikke alle kvelder jeg rekker begge deler. Da må jeg velge. Men jeg kan jo ikke gå i kjellleren for at jeg "ikke får trent" , da det er mitt eget valg å velge sofa og strikketøy enkelte kvelder. 

Hun kan også VELGE, bok og føner ELLER trening.  Sånn er livet som oftest. en må velge. prioritere. 

HD krever alt eller ingenting...da blir det vanskelig å prioritere!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror hun oppriktig ikke mente å klage da hun la ut det om barnehagen og pysjen, men mer prøvde å lage noe kult og gjenkjennelig. Det blir dessverre bare dumt all den tid ingen kjenner seg igjen at man ikke kan ta på seg en vanlig bukse. Så da tilskrives det den evigvarende klagingen. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun nevner jo selv at hun har levert i bhg i samma pysjbuksen tre dager på rad....og SPØR deretter sine 34 400 følgere:

"hvordan behandler mammalivet ditt deg om dagen?"

Da synes jeg ikke det er unaturlig at de som velger å svare, refererer til pysjbukse i svaret sitt. Ikke alle de 30+tusen følgerne har en shitty mammapermisjon eller leverer i pysj. 

At det kommer mange ulike svar, håper og tror jeg HD skjønner. 

I stedet for å bare la svarene stå ubesvart, så velger hun å gå i diskusjon i kommentarfeltet (på kveldstid, da hun kunne trent, lest bok, rydda, lekt med barna whatever) og deretter lage en reel om hvor vanskelig det er å få svar hun ikke vil fra alle 30+tusen følgerne sine..eeeh rettelse, hvor vanskelig det er å være åpen på sosiale medier (når hun ikke klarer la være dele ) 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Min opplevelse av permisjonstiden var ikke veldig ulik HD. Men jeg var veldig klar over at jeg tæra på mine nærmeste, at jeg var hormonelt påvirka, at min psyke tålte det dårligere enn "normalen" og at det kom til å gå over. Jeg posta ikke på some for å få sympati, men jobba heller med meg selv og snakka med psykolog.  At man mener man ikke har tid til ting som man sier gjør seg lykkelig er jo trist, men HD har jo et veldig godt nettverk rundt seg som hun helt klart benytter seg mye av men ikke virker å innse verdien av.  Og som nevnt over her så spør hun jo et bredt spørsmål, da vil man få forskjellige svar, Når hun sier "kanskje jeg skal begynne å svare på samme måte" så vet vi jo at det å svare frekt og stygt, har hun bedrevet i maaange år. Selvinsikt altså! 

• Nyttig 7
Skrevet
cerruti skrev (46 minutter siden):

Jeg tror hun oppriktig ikke mente å klage da hun la ut det om barnehagen og pysjen, men mer prøvde å lage noe kult og gjenkjennelig. Det blir dessverre bare dumt all den tid ingen kjenner seg igjen at man ikke kan ta på seg en vanlig bukse. Så da tilskrives det den evigvarende klagingen. 

Å kanskje burde hun gå en runde med seg selv, å se over hva hun faktisk deler, siden alt blir oppfattet negativt eller som klaging. Det er kanskje der hun bør begynne, i stedet for å gå rett i offerrollen å stakars meg med verdens verste fødselsdepressjon. Hvorfor oppfattes til og med "spøk" som klaging? Kanskje fordi absolutt alt hun legger ut, bortsett fra reklamer/samarbeid, er negativt ladet. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Beklager, men du blir ikke noen badass av å levere i barnehagen i pysjbukse tredje dagen på rad. Da er du en slask.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
MarianneE skrev (2 timer siden):

Beklager, men du blir ikke noen badass av å levere i barnehagen i pysjbukse tredje dagen på rad. Da er du en slask.

👏👏👏 , og man er alt annet enn en badass når man velger å slette kritiske kommentarer etter selv å ha spurt følgerne om hva slags mammaliv de har....Serr HD🤔

• Liker 10
Skrevet

Det er faktisk ikke en bra rutine å bo i pysj og bli sittende å trøstespise (drikke) i bilen! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
MarianneE skrev (3 timer siden):

Ja, rett og slett. Det synes jeg er helt sykt å gjøre. Man må orke å ta på seg vanlige klær og gre håret liksom. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Den «pysjbuksa» så ut som en vanlig bukse (kosebukse, treningsbukse). 

ja, hun sutrer for mye på Instagram. Enig i det. Men hva får dere egentlig ut av å slenge dritt om en deprimert og overvektig kvinne?

Dere kan argumentere så mye dere vil om at hun er en «bedrift», men hun er en liten influenser med liten rekkevidde, og mye av det som har stått her tidligere er ren fatshaming. Og ting som går på henne som person, ikke som «bedrift». Dette er kanskje den styggeste tråden på KG.

Hun fikser kanskje ikke helt livet. Det har hun til felles med mange. Er det deres problem? 

Endret av Sarah93
La til noe
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Sarah93 skrev (10 timer siden):

Den «pysjbuksa» så ut som en vanlig bukse (kosebukse, treningsbukse). 

ja, hun sutrer for mye på Instagram. Enig i det. Men hva får dere egentlig ut av å slenge dritt om en deprimert og overvektig kvinne?

Dere kan argumentere så mye dere vil om at hun er en «bedrift», men hun er en liten influenser med liten rekkevidde, og mye av det som har stått her tidligere er ren fatshaming. Og ting som går på henne som person, ikke som «bedrift». Dette er kanskje den styggeste tråden på KG.

Hun fikser kanskje ikke helt livet. Det har hun til felles med mange. Er det deres problem? 

Denne tråden går i bølger. For noen år siden var det veldig viktig å kritisere henne for at hun ikke var ærlig med seg selv om sin mentale helse / tok tak i det psykiske knyttet til vektnedgang og at hun lot som om ting var bedre enn det var. Når hun er ærlig om hvordan hun har det kritiseres hun for å sutre, anklages for å lyve om å være deprimert og å bruke fødselsdepresjon som en "unnskyldning" og shames for å ha de aller vanligste symptomene på depresjon, som manglende tiltaksevne og at man ikke klarer å holde "fasaden" oppe med personlig hygiene mm. 

Jeg har skrevet det før i tråden at det er en del her inne som virker oppriktig sinte på henne for at hun ikke blir bedre. Men det er en ganske god tråd for å se hva slags fordommer folk har om tjukke folk og folk med psykiske problemer, når de tror ingen de kjenner ser dem. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Pinnsvine skrev (1 time siden):

Denne tråden går i bølger. For noen år siden var det veldig viktig å kritisere henne for at hun ikke var ærlig med seg selv om sin mentale helse / tok tak i det psykiske knyttet til vektnedgang og at hun lot som om ting var bedre enn det var. Når hun er ærlig om hvordan hun har det kritiseres hun for å sutre, anklages for å lyve om å være deprimert og å bruke fødselsdepresjon som en "unnskyldning" og shames for å ha de aller vanligste symptomene på depresjon, som manglende tiltaksevne og at man ikke klarer å holde "fasaden" oppe med personlig hygiene mm. 

Jeg har skrevet det før i tråden at det er en del her inne som virker oppriktig sinte på henne for at hun ikke blir bedre. Men det er en ganske god tråd for å se hva slags fordommer folk har om tjukke folk og folk med psykiske problemer, når de tror ingen de kjenner ser dem. 

Problemet er fortsatt at hun jobber som en *påvirker*. Hun er alt annet enn ærlig, og har konsekvent løyet for sine følgere samtidig som hun tjener penger på det. Skal ikke utlevere barna sine? Gjør det over en lav sko. Skal inspisere til trening og aktivitet? Klager over hvor vanskelig det er å prioritere. Mener hun er sunn og frisk, overspiser og sliter mentalt. Mener hun sliter med depresjon, sier hun bruker løping(!) som virkemiddel. Eksemplene er mange. Hadde hun faktisk fungert som en privatperson hadde det nå vært én ting, men hun skal selge et (flere) produkt, og har tilnærmet null tiltro. Det har alltid vært lav troverdighet men nå har det eskalert ekstremt, og det går utover hennes uskyldige barn som ikke har bedt om å bli utlevert på nett til fremmede. Men kok det gjerne ned til fettfobi 🙄

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
Pinnsvine skrev (1 time siden):

Dette stemmer bare ikke. Når man velger å dele så må man forvente tilbakemeldinger. Ja alle bør holde seg saklig og være konstruktiv, men nå er det mennesker som svarer så det vil være variabelt. Akkurat som at Helene faktisk bør svare sine følgere på en orntlig måte selv om de legger igjen kommentarer til henne som er i samme toneart som hun bruker, negativ, ovenfra å ned.  Helene velger å dele MYE negativt, da er det litt urealistisk å tro at hun bare skal få positivitet tilbake.   Å det er da de som deler om depresjon ol på andre måter å lykkes bedre enn Helene. De er ærlige. Ene dagen er Helene superwoman som trener å går ned i vekt, neste er hun deppa for hun tømte hele godteriskapet, neste starter hun løpe challenge, neste utleverer hun at barna er syke å krever så grusomt mye av henne at hun husker ikke hvorfor hun fikk barn, neste reklamerer hun for sitt livsstilsprogram hvor man enkelt blir sprek og går ned i vekt, neste er på sofaen med en hårføner en sjokolade å skulle ønske jeg hadde tid til å trene, neste smiler hun å vrikker i en flott kjole, så er det kledd i samme klær for tredje dag å lurer på hva barnehagen tenker.  Jeg kan fortsette om det er behov. Ser du ikke at hun ikke er ærlig med seg selv eller følgere? Hun kunne lett fronta å være gøy med skitten humor, men kanskje ikke fokusere på utlevering av barn å det negative rundt depresjon.  Hadde hun vært ærlig å ikke bare justert dagens humør til å være en sannhet, så hadde det vært mye mer troverdig. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

Flott oppsummert @arnoyb, og slenger på som siste punkt at det nå ser ut  til at hun endelig har lagt vekk disse puteflaue på-kanten innleggene. 

Det var pinlig det!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Jammf skrev (53 minutter siden):

Flott oppsummert @arnoyb, og slenger på som siste punkt at det nå ser ut  til at hun endelig har lagt vekk disse puteflaue på-kanten innleggene. 

Det var pinlig det!

Ja det har du rett i, bra at hun har tatt grep dær!

• Nyttig 2
Skrevet
Sarah93 skrev (17 timer siden):

er ren fatshaming.

Det vil alltid bli en del usaklig her inne, men også mye saklig og berettiget som det må forventes mot noen som pusher produkter og enda verre «løsninger» på andre. Da må det tåles kritikk. Og disse løsningene som ulike kostholdsfilosofier, treningsprogram, hypnoterapi osv er kanskje ikke hun den rette til å fronte. Særlig når medisiner, lege, operasjon har vært forskningsbasert «godkjent» hjelp hun selv benytter. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Finnwife skrev (7 timer siden):

Men kok det gjerne ned til fettfobi 🙄

Hvis jeg hadde fått en tier hver gang jeg ble anklaget for å være tilhenger av å utlevere barn på internett fordi jeg synes det er dårlig gjort å drite ut folk for helt andre ting på internett så hadde jeg hatt minst tretti kroner :D 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...