Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fizzypo skrev (40 minutter siden):

Bla litt lenger opp på denne siden og les innlegget til @Pinnsvine med en rekke sitater fra denne tråden, så kan du jo tenke over om du syns dette er kritikk av bedrift eller person. For det er den type kommentarer jeg sikter til og det tror jeg du egentlig vet.

Det er Kritikk av innholdet på en bedriftskonto. Det kommer man ikke utenom....

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Summeer skrev (10 timer siden):

Det er Kritikk av innholdet på en bedriftskonto. Det kommer man ikke utenom....

Nei, det er det ikke. Du skrev selv at man ikke kan mobbe en bedrift, da kan vel en bedrift heller ikke få barn som andre kan mene at bedriften aldri burde. Du forsøker å skape en virkelighet der man for alvor kan si hva som helst om en person og komme unna med det som "kritikk av bedrift". Det er veldig gjennomskuelig og det blir ikke mer sant av at du gjentar det. 

• Nyttig 5
Skrevet
Fizzypo skrev (1 time siden):

Nei, det er det ikke. Du skrev selv at man ikke kan mobbe en bedrift, da kan vel en bedrift heller ikke få barn som andre kan mene at bedriften aldri burde. Du forsøker å skape en virkelighet der man for alvor kan si hva som helst om en person og komme unna med det som "kritikk av bedrift". Det er veldig gjennomskuelig og det blir ikke mer sant av at du gjentar det. 

Barn har ingenting å gjøre som content på en bedriftskonto, der er jeg ganske sikker på at vi er enige. Ellers får vi være enige om å være uenige. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fizzypo skrev (13 timer siden):

Bla litt lenger opp på denne siden og les innlegget til @Pinnsvine med en rekke sitater fra denne tråden, så kan du jo tenke over om du syns dette er kritikk av bedrift eller person. For det er den type kommentarer jeg sikter til og det tror jeg du egentlig vet.

Dette har jo vært en diskusjon blant annet knyttet til bloggeren Sophie Elise som har blitt kritisert, helt fortjent, for å tre inn og ut av "privatpersonrollen" etter eget forgodtbefinnende. Og det kan være en helt legitim kritikk når man har en svær plattform med masse følgere og høye inntekter knyttet til sin egen person, men insisterer på at all kritikk mot egen butikk egentlig er kritikk av sin person. 

Men dette treffer ikke Helenes situasjon, særlig fordi det nesten ikke er noe av kritikken som er relevant for BEDRIFTEN Helene Drage. Det skjønner alle, også de som er i tråden, men det er det de holder fast ved nå, som om det å ha en bedrift automatisk opphever alle regler for normal menneskelig anstendighet. Fordi det er litt godt å rotte seg sammen og være litt slem mot noen de ikke kjenner.

Jeg tror selvfølgelig ikke at jeg overbeviser noen som sitter og skriver innlegg med smålige kommentarer om utseendet hennes på et bilde eller rapporterer om hvor lang tid hun bruker i garderoben på treningssenter om at dette ikke har noe med bedriftskritikk å gjøre, men det er jo ikke noe mindre dumt av den grunn. 

Også er det klassisk offerklandring. Hvis Helene ikke ønsket å bli mobbet på nettet, burde hun tatt ansvar og vært mindre provoserende for folk som bare følger henne for å ha noe å irritere seg over. Dette er jo det mobbere utenfor internett mener også, de er bare viljeløse vesener som reagerer på ting de blir utsatt for og det er egentlig den personen som utsettes for hetsen som burde tatt ansvar og blitt mindre fristende å plage. 

Endret av Pinnsvine
  • Nyttig 4
Skrevet

@Pinnsvine jeg er enig i mye du skriver, og den oppsummeringen viser jo mye som går direkte på HD og ikke så mye bedrift sånn sett. Men når HD fokuserer så mye på utseende, vekt og kropp generelt på kanalen, så er det vanskelig å unngå å nevne det i kritikken. Klart man kan bli flinkere til å formulere seg bedre, og ikke alt er nødvendig å si, det er jeg enig i. 

Men i dag så legger bedriften HD ut reklame for hverdagsterk med en video av seg selv før og etter.. Her bryter hun sin egen regel; hun har sagt hun ikke skal bruke før og etterbilder, for fokuset skal ikke være på vekt og utseende.. hun fremstår også som uærlig, fordi etterbildene er ikke av nyere dato, og det er ikke slik hun ser ut i dag. 

Hvordan skal jeg kunne gi en kritisk tilbakemelding på hvordan hun driver reklame for bedriften sin på sin bedriftskonto, hvis jeg ikke kan kritisere noe som omhandler utseende? For alt handler jo om utseende denne gang, som hun er uærlig om og misvisende for kundene. Men det er hun som velger å ha det fokuset, og da omhandler også kritikken det. 

• Nyttig 7
Skrevet

Så dette er løgnene bedriften selger inn ovenfor sårbare grupper. Og nei, dette er ikke et resultat av poseringer. 

Screenshot_20251005-131831.png

Screenshot_20251005-131521.png

Screenshot_20251005-131512.png

Screenshot_20251005-131450.png

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Miranda16 skrev (33 minutter siden):

Så dette er løgnene bedriften selger inn ovenfor sårbare grupper. Og nei, dette er ikke et resultat av poseringer. 

Jeg reagerer også veldig på hvordan hun fremstiller seg selv og reisen sin. Sannheten er at hun var utdannet og trente masse før slankeoperasjonen. Likevel forble vekta høy. Den eneste måten å varig gå ned en del ble da operasjon. Hun har etter dette også vist bilde av slankemedisin i kjøleskapet sitt. Så synes alle bør se reelen og lese kommentarerne på den. Det er en person som ikke hyller henne, men spør om operasjon og da får vedkommende gjennomgå. Det blir fullstendig misvisende. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Videoen hun la ut for 1 uke siden, viser også hvor stor hun faktisk er. At hun har fått så gode resultater fra operasjon/sprøyte/ trening stemmer ikke. 

• Nyttig 7
Skrevet
Miranda16 skrev (1 time siden):

Når er det øverste bildet fra? 

Skrevet
Fenomen skrev (3 minutter siden):

Når er det øverste bildet fra? 

Når hun lanserte den nye neglelakken, så august/september i år.. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke så stor forskjell på starten av reisen og i dag, det hun fremstille i reklamen sin på SoMe er ikke sannheten, så misvisende for kundene. 

IMG_6264.jpeg

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Lileep skrev (28 minutter siden):

Det er ikke så stor forskjell på starten av reisen og i dag, det hun fremstille i reklamen sin på SoMe er ikke sannheten, så misvisende for kundene. 

IMG_6264.jpeg

Det har jeg sagt flere ganger. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Miranda16 skrev (3 timer siden):

Er det ikke Helene på alle disse bildene? At noen mener det er løgn at man har vært lettere tidligere og senere har gått opp i vekt etter å ha vært gravid med tvillinger og deretter fått en fødselsdepresjon i trynet senere får stå for deres regning, men hun har nå gått ned i vekt, flere ganger, og i likhet med 95% av befolkningen som prøver å slanke seg så sliter hun med å holde vekten av.

Det er heller ikke sant det  som noen har påstått flere steder i tråden at hun ikke har klart å gå ned i vekt uten medisin / operasjon. Det gjorde hun, og det ble dokumentert med flere presseoppslag på det tidspunktet. 

Dette er dessuten også en helt annen kritikk enn det jeg viste til, jeg er også enig i at det er uheldig hvordan en del innenfor trening / kosthold markedsføres. Men det er ikke det som er kjernen i det som skrives her inne og som er det jeg reagerte på, det er nedlatende personkarakteristikker og latterliggjøring av utseendet til folk. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Dessuten, om man er så opptatt av "sårbare grupper" som man argumenterer for her inne så skulle man jo tro man kunne roe ned på ordbruken som en del holder på med her inne som om denne tråden skulle vært et slags uoffisielt OL i hvor mye stygge ting du kan skrive om både kroppene og personligheten til folk som sliter med vekten.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hun forsøker å tjene penger på et narrativ der hun har gått ned i vekt og holdt den der ved å reklamere for fus/noe andre matkassegreier jeg ikke husker hva heter/eget opplegg. Det er det som kritiseres, ikke det at hun veier det hun veier. Men det at hun prøver å selge en løsning og tjene penger på det!

Endret av Summeer
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

.....

Endret av Miranda16
Skrevet (endret)
  • Pinnsvine skrev (1 time siden):

Er det ikke Helene på alle disse bildene? At noen mener det er løgn at man har vært lettere tidligere og senere har gått opp i vekt etter å ha vært gravid med tvillinger og deretter fått en fødselsdepresjon i trynet senere får stå for deres regning, men hun har nå gått ned i vekt, flere ganger, og i likhet med 95% av befolkningen som prøver å slanke seg så sliter hun med å holde vekten av.

Det er heller ikke sant det  som noen har påstått flere steder i tråden at hun ikke har klart å gå ned i vekt uten medisin / operasjon. Det gjorde hun, og det ble dokumentert med flere presseoppslag på det tidspunktet. 

Dette er dessuten også en helt annen kritikk enn det jeg viste til, jeg er også enig i at det er uheldig hvordan en del innenfor trening / kosthold markedsføres. Men det er ikke det som er kjernen i det som skrives her inne og som er det jeg reagerte på, det er nedlatende personkarakteristikker og latterliggjøring av utseendet til folk. 

Nå snakker jeg om billedmateriale hun legger ut på sosiale medier. For det første er det ren løgn å redigere bildene sine. For det andre er det ren løgn å poste, redigere bilder og reels og presentere det som det den hun veier i dag. Synes du virkelig det er greit at influencere redigerer innhold på sosiale mediere?! På toppen av det hele selger hun et treningsopplegg som er så misvisende som det går an å bli. 

Endret av Miranda16
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Men det er jo ikke det som er kritikken. Det er ikke i nærheten en gang. Når jeg og andre reagerer på den stygge og fordomsfulle tonen i denne tråden blir vi anklaget for å synes det er greit med eksponering av barn eller at vi synes det er OK med misvisende markedsføring. At det ikke går an å kritisere livsstilsendringene Drage markedsfører dersom det ikke går an å snakke om hvordan hun trener og ser ut. Og Helene skriver jo stadig om tilbakeslagene hun får også på egne flater, og da sitter folk og fryder seg i kor over det siste nederlaget.

Men som sagt - kjernen i denne kritikken ligger i innlegg som de under. Det er slemme, smålige og unødvendige ting ingen trenger å verken skrive eller lese, men som folk gjør her inne hele tiden. Nøyaktig 0% av det under kan linkes til ønsket av "vern" av "sårbare grupper" eller "kritikk" av "bedriftskonto" eller hva nå enn folk sier til seg selv som rettferdiggjør adferden. 

Sitat

En så stor og tung løper som Drage, burde ha bedre sko enn disse billige plastskoene fra Famme.

Det er bare helt utrolig. Og skylder på fødselsdepresjon. Stakkars far til barna som må leve i det der. 

Arroganse på steroider...typisk HD stil!

Dette er ikke noe nytt, hun var kronisk negativ å sutrete før barn også, så ingen fødselsdepressjon å skylde på da. Det er sånn hun er. 

Må være slitsomt å leve på en løgn  slik hun gjør! Noe hun beviser gang på gang,

"Elsker å bevege meg”. Det er jo direkte løgn. Det er hun elsker er egentid og oppmerksomhet. 

Øver man på negativitet, så blir man god på negatuvitet. Men det er jo mye lettere knagge alt mulig på fødselsdepresjon da

Nå som mannen er tilbake i jobb og hun må ta alt selv så gir jeg det max 2-3 uker før livet er dritt igjen.

Hun burde aldri fått barn. 

ja, det er vanlig å dele på ansvaret. Men HD har alltid vært lat, så han er nok vant til det.

Var det et forsøk på tårer🤷‍♀️ 

Hun bærer i hvertfall preg av å ikke ha spesielt mye sosial omgang med andre…

Da stikker ikke depresjonen dypt....når det viktigste er å rigge utstyr og ta det mest " ser dere hvor jæææævlig jeg har det " bildet...gjerne med øyedråper pent dryppet i øynene slik at alle tror på at hun faktisk gråter..fordi livet ikke ble akkurat slik hun planla🙄

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Reelen hun poster er fra før hun ble gravid med tvillingene. Det er ikke sånn hun ser ut i dag. Men det hun reklamerer for HAR jo fungert for henne en gang. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
RandiO skrev (19 minutter siden):

Reelen hun poster er fra før hun ble gravid med tvillingene. Det er ikke sånn hun ser ut i dag. Men det hun reklamerer for HAR jo fungert for henne en gang. 

Hun gikk ned masse for 15?-ish år siden av seg selv. Det er riktig. Men i ettertid gikk hun opp alt igjen og har dessuten uttalt at vektnedgangen skjedde på en svært usunn måte. Etterpå har hun innrømmet overspisingslidelse og vært gjennom slankeoperasjon og medisiner. Etter vektnedgang etter operasjon startet hun å reklamere for bla FUS, noe hypnoterapi og annet jeg ikke husker navnet på. Nå selger hun sitt eget opplegg. Og da under narrativet om hvor langt hun har kommet - underforstått ved å følge sitt eget opplegg. Akkurat det blir litt vanskelig å kjøpe for faste følgere… 

• Liker 1
  • Nyttig 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...