panzerpølsa Skrevet 10. september #22121 Skrevet 10. september Siste story er vel det eneste som faktisk er reelt av det hun sier, at vektoppgang og vekt er i fokus allikevel, og det dårlige humøret er pga dette. Men å skylde på at hun ikke har fått informasjon om bivirkningene ved en medisin hun tar, er jo helt bak mål. Det er jo bruker sitt ansvar, og grunnen til at det alltid er pakningsvedlegg i eskene på all medisin som man skal lese seg opp på før bruk, å der beskrives akkurat dette med bivirkninger osv. Så ikke skyld på alle andre, nå er det kanskje på tide å ta litt ansvar selv. 4 8
Durancell Skrevet 10. september #22122 Skrevet 10. september panzerpølsa skrev (24 minutter siden): Siste story er vel det eneste som faktisk er reelt av det hun sier, at vektoppgang og vekt er i fokus allikevel, og det dårlige humøret er pga dette. Men å skylde på at hun ikke har fått informasjon om bivirkningene ved en medisin hun tar, er jo helt bak mål. Det er jo bruker sitt ansvar, og grunnen til at det alltid er pakningsvedlegg i eskene på all medisin som man skal lese seg opp på før bruk, å der beskrives akkurat dette med bivirkninger osv. Så ikke skyld på alle andre, nå er det kanskje på tide å ta litt ansvar selv. Mye lettere å skylde på alt og alle andre enn å ta ansvar selv. Men går man opp i vekt uten å spise mer da? 4
panzerpølsa Skrevet 10. september #22123 Skrevet 10. september Durancell skrev (9 minutter siden): Mye lettere å skylde på alt og alle andre enn å ta ansvar selv. Men går man opp i vekt uten å spise mer da? Det er k alle fall det Drage vil at det skal være. Men realiteten er at når vektoppgang er en bivirkning, menes det ofte økt sult og mindre metthetsfølelse. Ergo man spiser for mye. (unntak et kortison blandt annet som gir ødemer) Men uansett, er det klassisk Drage, alltid noe annet enn egen skyld. Ansvarsfraskrivelse og offerrollen inntatt. 9 1
Lileep Skrevet 10. september #22124 Skrevet 10. september (endret) Durancell skrev (18 minutter siden): Mye lettere å skylde på alt og alle andre enn å ta ansvar selv. Men går man opp i vekt uten å spise mer da? Nei.. vektoppgang, da altså fett, er mye kalorier inn og lite kalorier ut. Vektoppgang pga ødemer er jo noe annet. Men jeg antar hun går opp i vekt pga økt fett, og da er det kalorier inn og ut som gjelder. Noen medisiner kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt/holde vekta pga de påvirker ting i kroppen og forbrenning, og øker sultfølelsen. Hun har ikke kontroll på hvor mye hun dytter inn i munnen av kalorier.. det går inn for mye i forhold til hva hun forbrenner ila dagen. Hun har selv ansvar for å finne ut hva behovet hennes er, og har medisinene bivirkning som øker sult eller forstyrrer forbrenning osv, så må hu hun justere intakte deretter. Blir helt feil å skylde på legen for at hun har gått opp i vekt pga medisiner. Hadde hun hengt ut legen på sammen måte hvis bivirkningen var dårlig opptak i kroppen og dermed rast ned i vekt? Neppe Endret 10. september av Lileep 7 1
Beatbox Skrevet 10. september #22125 Skrevet 10. september Stress og depresjon har aldri vært til hjelp hva vektnedgang angår. Hun er som en fluesverm, all over the place!! HverdagsSterk, neglelakkdesign, barn, vektnedgang, 1000 reels i døgnet med påklistret smil, dårlige utførte øvelser av en PT, et og annet bilde av mat på en tallerken...hun er jo kostholdsekspert må vite!! Sutring over dårlig søvn og mangel på egentid går på repeat...ikke vanskelig å skjønne hvorfor hun ser så dønn ulykkelig ut...men alt er jo som vanlig alle andres feil...fortsett på DPS du HD, for du verden du har mye viktigere ting å ta tak i enn reelsproduksjon osv... 7 2
cerruti Skrevet 10. september #22126 Skrevet 10. september Herlighet, hun har vel selv kapasitet til å sjekke bivirkninger? Dessuten gir slike medisiner gjerne vektøkning ja, men det er jo fordi inntaket øker!! Hun klager og klager, men det meste skyldes vel valg hun har tatt. 3 1
Roadrunner Skrevet 10. september #22127 Skrevet 10. september Men jeg stusser litt, leser man ikke pakningsvedlegg når man får nye medisiner? Spesielt når det ikke er snakk om "vanlige" medisiner som paracet og lignende, men mer inngripende medikamenter? Jeg sjekker gjerne felleskatalogen i alle fall, og tar gjerne også et google-søk eller to... 6 2
Beatbox Skrevet 10. september #22128 Skrevet 10. september cerruti skrev (18 minutter siden): Herlighet, hun har vel selv kapasitet til å sjekke bivirkninger? Dessuten gir slike medisiner gjerne vektøkning ja, men det er jo fordi inntaket øker!! Hun klager og klager, men det meste skyldes vel valg hun har tatt. Men HD har da aldri tatt ansvar?? Bare det at hun freser mot DPS som ikke gjorde henne oppmerksom på bivirkningene av medisinene sier ALT!! 5 1
Beatbox Skrevet 10. september #22129 Skrevet 10. september Roadrunner skrev (Akkurat nå): Men jeg stusser litt, leser man ikke pakningsvedlegg når man får nye medisiner? Spesielt når det ikke er snakk om "vanlige" medisiner som paracet og lignende, men mer inngripende medikamenter? Jeg sjekker gjerne felleskatalogen i alle fall, og tar gjerne også et google-søk eller to... Alltid digg å skylde på alle andre..!!🙄 1 3
Miranda16 Skrevet 10. september #22130 Skrevet 10. september Mener å huske at hun også "oppdaget" de antidepressiva medisinene hun tok kunne føre til vektoppgang så hun burde kanskje ha vett nok til å søke opp bivirkningene av disse medisinene 5 7
Beatbox Skrevet 10. september #22131 Skrevet 10. september Miranda16 skrev (3 minutter siden): Mener å huske at hun også "oppdaget" de antidepressiva medisinene hun tok kunne føre til vektoppgang så hun burde kanskje ha vett nok til å søke opp bivirkningene av disse medisinene Det var når hun gikk gravid med første barnet. 1
panzerpølsa Skrevet 10. september #22132 Skrevet 10. september Miranda16 skrev (3 minutter siden): Mener å huske at hun også "oppdaget" de antidepressiva medisinene hun tok kunne føre til vektoppgang så hun burde kanskje ha vett nok til å søke opp bivirkningene av disse medisinene Hvilepute, og nok en undskyldning så hun slipper å se virkeligheten i øynene. For det er jo enklere å skylde på en lege enn å innrømme at man selv har bidratt til det. Høres plutselig så mye bedre ut, og kan forsvares uten å tape ansikt o forhold til egen rolle. 4 1
Fenomen Skrevet 10. september #22133 Skrevet 10. september Fint å ha noe å skylde på da. Det er selvfølgelig ikke hennes manglende dedikasjon eller disiplin men medisiner.. 4 3
panzerpølsa Skrevet 10. september #22134 Skrevet 10. september Fenomen skrev (5 minutter siden): Fint å ha noe å skylde på da. Det er selvfølgelig ikke hennes manglende dedikasjon eller disiplin men medisiner.. Realiteten er ubehagelig, og den unngår hun helst. 2 5
Summeer Skrevet 10. september #22135 Skrevet 10. september Man er jo ansvarlig for å lese bivirkningene av medisiner sjøl. Og hun kan jo oppriktig ikke tro hun "gjør alt riktig for å gå ned i vekt" , vektoppgangen skyldes jo mat inn i munnen og at hun ligger mest mulig på sofaen. 5 3
irevin Skrevet 10. september #22136 Skrevet 10. september (endret) Medisinen gir henne økt apetitt og gjør henne mer slapp. Ergo vektoppgang. Å bytte merke medfører nok ikke at hun raser ned i vekt… tillegg; og de medisinene er ikke ensbetydende med at ALLE GÅR OPP MYE I VEKT, det er at vektøkning kan forekomme. Antar jeg har brukt de samme, økt apetitt; JA ! Men jeg gikk ikke opp mye i vekt…I følge henne selv, så har hun gått opp MYE PÅ KORT TID, for er ikke lenge siden hun sa hun merket resultater. Helt ærlig; ser ingen forskjell på henne hverken før el etter medisiner Endret 10. september av irevin 4 4
Sol Rampelyset Skrevet 10. september #22137 Skrevet 10. september Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin.
RandiO Skrevet 11. september #22138 Skrevet 11. september Barna som ikke skulle utleveres mer utleveres hver dag, i form av oppførsel og personlighet…. Bra, Helene. 7 6
cerruti Skrevet 11. september #22139 Skrevet 11. september RandiO skrev (46 minutter siden): Barna som ikke skulle utleveres mer utleveres hver dag, i form av oppførsel og personlighet…. Bra, Helene. Ja, jeg må si jeg har fått den samme beskrivelsen av datteren altfor mange ganger. Helt tragisk. 3 6
irevin Skrevet 11. september #22140 Skrevet 11. september cerruti skrev (6 minutter siden): Ja, jeg må si jeg har fått den samme beskrivelsen av datteren altfor mange ganger. Helt tragisk. Den beskrivelsen har vi hørt MANGE ganger! Da tenker jeg at i mangel på innhold, så er slike ting det siste hun trenger legge ut 6 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå