Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Helene Drage

Anbefalte innlegg

Skrevet
hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Voldsom filterbruk om dagen. Blir hun aldri lei av å lage reels om at hun er ferdig med å ønske seg tynn? 

For det er hun jo ikke ferdig med. Det er helt tydelig. Hun hadde igrunn scoret mange poeng hos meg om hun bare sa rett ut at hun er ikke fornøyd med seg selv, at hun egentlig ikke syns trening er gøy og hun ønsker å bli slank. Heller brutal ærlighet enn alle disse "jeg er god nok som jeg er" innleggene.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
hubbabubba00 skrev (6 timer siden):

For det er hun jo ikke ferdig med. Det er helt tydelig. Hun hadde igrunn scoret mange poeng hos meg om hun bare sa rett ut at hun er ikke fornøyd med seg selv, at hun egentlig ikke syns trening er gøy og hun ønsker å bli slank. Heller brutal ærlighet enn alle disse "jeg er god nok som jeg er" innleggene.

Jeg husker da hun var mye større og hadde alle disse «jeg er awsome»- innleggene. Alle skjønner at hun vil være tynn og trent. Bare vær ærlig. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
hvaduikkeser skrev (4 timer siden):

Jeg husker da hun var mye større og hadde alle disse «jeg er awsome»- innleggene. Alle skjønner at hun vil være tynn og trent. Bare vær ærlig. 

Jeg får i alle fall inntrykk av at hennes største drøm fortsatt er å være tynn og godt trent.. at disse innleggene kun er et forsøk på å overbevise seg selv om at det ikke er så viktig, men det hun gjør ellers viser jo tydelig at drømmen er den samme i dag som den var for 10-15-20 år siden! Hvorfor kan hun ikke bare innrømme det! Er jo veldig mange som ønsker å være slankere, bedre trent osv, og endrer kosthold osv med det som hovedmål. Er det en skam å gjøre det? Hun gjør det jo til en skam, at det å ønske å gå ned i vekt er skamfullt. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Lileep skrev (59 minutter siden):

Hun gjør det jo til en skam, at det å ønske å gå ned i vekt er skamfullt. 

Det er jo fordi hun motsier seg selv hele tiden. Jeg tror også det er fordi hun ikke vil være i overvekt-kategorien, hun vil være awsome. Nå kom det jo nettopp et innlegg om at hun følte seg dårlig når hun hadde gått opp. Og det var vel i går at hun skrev om alle årene hun drømte om å være tynn. Vel…..

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Og da var det ny story om at det er kjipt å ha gått opp i vekt. Det er 100% forståelig og helt lov! Det er bare veldig rart at hun ikke ser at hun taler med to tunger 😅

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Må være deprimerende å ha en konto som er så selvmotsigende. Ikke lett å holde tunga rett i munnen når en snart ikke husker hva man egentlig selv snart skal mene. 
Hun stresser så med trening og vekt, at jeg skjønner fallhøyden er stor når man føler man ikke lykkes. Hun gjør jo ting veldig komplisert for seg selv. Hun er virkelig i en tidsklemme, det skjønner jo alle som har hatt barn i den alderen og tvillinger i tillegg er nok heller ingen walk in the park. Kanskje hun skal legge treningen på senter litt på hylla, ta et valg om å fokusere på kosthold og heller være fornøyd med la si en 5 km gåtur hver dag. For henne hadde helsegevinsten fysisk og ikke minst mentalt antakelig vært veldig stor. Inntrykket mitt av det hun legger ut er ihvertfall preget av «stress», og noe hun helst vil fremstå at hun ønsker å være, istedenfor å vise oss veien dit. Hun kaver veldig, og det forstår jeg virkelig er frustrerende, men hun holder på med 200 ting om gangen, men mangler nok struktur i hverdagen til å få på plass det meste. Tenk om hun kunne lagt bort some feks; måtte jo ha vært utrolig befriende for henne istedenfor å legge ut så mye uinteressant. Alt hun legger ut har vi jo sett før. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

mange som tøffer seg, men hvor mange her inne hadde hatt råd til 10 ukers inntektsbortfall uten å racke opp masse kreditt? Om man i utgangspunktet har hatt problemer med gjeld, som hun har vært ærlige på at de har hatt, så skjønner jeg egentlig at man ikke tar sjansen. Er som alkoholikere som «bare skal ta en øl»

• Liker 3
Skrevet
Pinnsvine skrev (36 minutter siden):

mange som tøffer seg, men hvor mange her inne hadde hatt råd til 10 ukers inntektsbortfall uten å racke opp masse kreditt? Om man i utgangspunktet har hatt problemer med gjeld, som hun har vært ærlige på at de har hatt, så skjønner jeg egentlig at man ikke tar sjansen. Er som alkoholikere som «bare skal ta en øl»

Hvordan kan d være snakk om å ha råd! Kan du velge å ikke være sykemeldt så er du jaggu ikke mye sjuk! Jeg hadde ikke rå, men psyken sa stopp. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon 

Sol, admin. 

Skrevet (endret)
Pinnsvine skrev (17 timer siden):

1. Med 3 barn, eller barn i det hele tatt, så er man helt nødt til å ha en buffer. Hun tjener penger som PT/coach i tillegg til ordinær jobb og muligens også noe SoMe. Da burde det være mulig. Om ikke så må hun shoppe litt mindre. 
2. Hvis man kan velge å ikke ta seg råd så er man definitivt ikke syk nok. Er man så syk så er man ikke i stand til å ikke være sykmeldt. 
3. Vi hadde klart oss fint i 10 uker, og mer, uten inntekt uten å røre et kredittkort eller ta opp forbrukslån. 

Endret av Fenomen
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Fenomen skrev (2 timer siden):

1. Med 3 barn, eller barn i det hele tatt, så er man helt nødt til å ha en buffer. Hun tjener penger som PT/coach i tillegg til ordinær jobb og muligens også noe SoMe. Da burde det være mulig. Om ikke så må hun shoppe litt mindre. 
2. Hvis man kan velge å ikke ta seg råd så er man definitivt ikke syk nå. Er man så syk så er man ikke i stand til å ikke være sykmeldt. 
3. Vi hadde klart oss fint i 10 uker, og mer, uten inntekt uten å røre et kredittkort eller ta opp forbrukslån. 

Men så bra for dere , veldig mange kan ikke det og det er ikke noe å skamme seg for 

• Liker 4
Skrevet
Orly skrev (6 minutter siden):

Men så bra for dere , veldig mange kan ikke det og det er ikke noe å skamme seg for 

De har ikke råd til til vente 10 uker på behandlingstid, men å kjøpe et legosett til 5000,- var ikke noe problem.. er jo det folk reagere på! De har jo null økonomisk sans.. hun har jo slitt lenge, og kunne planlagt en del bedre for å ha råd til ventetiden.. men istedenfor kjøpes det kjoler, sminke og lego for haugevis av penger! 

• Liker 12
  • Nyttig 13
Skrevet
Orly skrev (10 timer siden):

Nei, absolutt ikke. Men i hennes tilfelle handler det jo om prioriteringer. Hun bruker åpenlyst penger på andre helt unødvendige ting. Og som sagt, er man syk nok så har man ikke noe valg.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Men dere skjønner jo at det praktiske er helt likt? Altså - mannen er også hjemme. Akkurat som ved en sykemelding.  Det man slipper, er at man slipper papirmølle hos NAV, og man slipper inntektsbortfallet i mange uker. Begge deler er en ekstra belastning om man er syk og dårlig. Noe folk hadde skjønt om man tenkte seg om og ikke først og fremst var opptatt av å kritisere at folk håndterer en vanskelig situasjon annerledes enn de selv ville gjort. 

• Liker 1
Skrevet
Pinnsvine skrev (9 minutter siden):

Men dere skjønner jo at det praktiske er helt likt? Altså - mannen er også hjemme. Akkurat som ved en sykemelding.  Det man slipper, er at man slipper papirmølle hos NAV, og man slipper inntektsbortfallet i mange uker. Begge deler er en ekstra belastning om man er syk og dårlig. Noe folk hadde skjønt om man tenkte seg om og ikke først og fremst var opptatt av å kritisere at folk håndterer en vanskelig situasjon annerledes enn de selv ville gjort. 

Hvis hun hadde blitt sykemeldt og mannen tar over permisjonen, så kan jo han da ta sine uker senere.. mao han kan være lenger hjemme. Nå bruker jo han sin permisjon/ferie? Eller har systemet endret seg helt? 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Annonse
Skrevet

HD, på tide å kutte filter og komme seg opp av senga. Ser ikke ut som dps har funket så veldig bra. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Det som må gjøres HD , er å innse at some er ikke noe du skal drive med nå. Logg helt av og bli avlegget i noen år fremover. Du kommer sannsynligvis ikke til å bli bedre hvis du ikke endrer retning. Det du har prøvd på nå, har du prøvd på i snart 20 år.. ta et hint, det fungerer ikke! Some er som gift for deg. Logg av og fokuser på deg selv og familien din, da kanskje du klarer å bli bedre på sikt 

Endret av Lileep
Skriveleif
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Lileep skrev (17 minutter siden):

Det som må gjøres HD , er å innse at some er ikke noe du skal drive med nå. Logg helt av og bli avlegget i noen år fremover. Du kommer sannsynligvis ikke til å bli bedre hvis du ikke endrer retning. Det du har prøvd på nå, har du prøvd på i snart 20 år.. ta et hint, det fungerer ikke! Some er som gift for deg. Logg av og fokuser på deg selv og familien din, da kanskje du klarer å bli bedre på sikt 

Å hun må i alle fall slutte å sanke sympati og ros på nett fra fremmede mennesker for å fungere. Dramatisk og dramaqueen til tusen, så det er vanskelig å skulle ha medfølelse og forståelse for hva det nå enn er hun styrer med. I tillegg ødelegger hun for andre som reelt sliter i stillhet, fordi det er vanskelig å ta plass mellom alle disse som roper så høyt. 

Endret av panzerpølsa
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Hvis han er hjemme nå så bruker han av ferien eller tvillingukene. Skal han overta permisjonsuker fordi hun er syk, så må hun ha sykepenger. De får noen uker der begge kan ta permisjon samtidig pga flerlingefødsel, men det betyr kortere permisjon i varighet. Vil tro det er den siste varianten de går for. Det er helt innafor å være to hjemme en periode, det er tøft å få flere på en gang, derfor muligheten til å ta samtidig permisjon. Men man risikerer jo også en økonomisk utfordring på slutten av permisjonen for å få det til å gå opp med barnehagestart.

Jeg har tvillinger, vi tok de 6 flerlingeukene man fikk før sammen i starten av permisjonsperioden. 

Endret av Summeer
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
hvaduikkeser skrev (5 timer siden):

HD, på tide å kutte filter og komme seg opp av senga. Ser ikke ut som dps har funket så veldig bra. 

Enda godt det ikke var verre enn at en plan fiksa det hele 🫶 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...