Roadrunner Skrevet 14. mai #21621 Skrevet 14. mai Laia skrev (1 minutt siden): Hvor vanlig er det egentlig å være på champagnefrokost? Har aldri vært på det selv, og er heller ikke så vanlig i min omgangskrets. Men ser jo at det feires på en del verandaer i området jeg bor i. Det gjør meg bare glad å se at folk feirer, uten at det affekterer meg et fnugg. Synes det er litt søkt og «syn-synd-på-meg» selvmedlidende takter over postene til Helene, der dette bringes opp (har sett det iallfall to-tre ganger). Jeg har aldri vært på 17.mai-frokost med vennegjeng eller champagne, og har heller ikke inntrykk av at det er vanlig i min omgangskrets. Vet ikke om noen som feirer med vennegjenger i voksen alder, men noen hadde kanskje et par tre år med den type frokoster i studietiden. Gjerne fordi man da var midt i eksamen og kanskje ikke reiste hjem 17.mai, og fant sammen om felles feiring. Men etter 25-års alderen og relativt etablert? Nope... 12
irevin Skrevet 14. mai #21622 Skrevet 14. mai Roadrunner skrev (1 time siden): Jeg har aldri vært på 17.mai-frokost med vennegjeng eller champagne, og har heller ikke inntrykk av at det er vanlig i min omgangskrets. Vet ikke om noen som feirer med vennegjenger i voksen alder, men noen hadde kanskje et par tre år med den type frokoster i studietiden. Gjerne fordi man da var midt i eksamen og kanskje ikke reiste hjem 17.mai, og fant sammen om felles feiring. Men etter 25-års alderen og relativt etablert? Nope... Samme her; ikke vanlig med slike frokoster i min vennegjeng heller. Har nok med å få orden på unger og meg selv i bunad. Hva andre gjør er meg revnende likegyldig. Her samles de som vil av familie hos oss tidlig formiddag etter tog og leker. Enkelt og greit. For HD handler det om å be spille offer-rollen IGJEN. Hun har jo ikke store nettverket utenom familie heller av det hun viser på some ihvertfall. Hun har sagt hun prioriterer trening framfor feks barselgruppe. Da snevres jo muligheten for slike frokoster inn. MEN; hun står fritt fram til å invitere til frokost selv, men det er jo ikke sikkert hun har noen å invitere??? 5 1
hvaduikkeser Skrevet 14. mai #21623 Skrevet 14. mai Roadrunner skrev (2 timer siden): Jeg har aldri vært på 17.mai-frokost med vennegjeng eller champagne, og har heller ikke inntrykk av at det er vanlig i min omgangskrets. Vet ikke om noen som feirer med vennegjenger i voksen alder, men noen hadde kanskje et par tre år med den type frokoster i studietiden. Gjerne fordi man da var midt i eksamen og kanskje ikke reiste hjem 17.mai, og fant sammen om felles feiring. Men etter 25-års alderen og relativt etablert? Nope... Hun lever gjennom some og tror Champagne-frokoster er det vanlige. For oss med unger er ikke det normalt. 5 3
Roadrunner Skrevet 14. mai #21624 Skrevet 14. mai Jeg har forresten heller ikke passet bunaden siden konfirmasjonen, men har ikke gjort noe sak ut av det de siste 30 årene... 5 3
Tripptrapp1 Skrevet 14. mai #21625 Skrevet 14. mai (endret) Laia skrev (7 timer siden): Hvor vanlig er det egentlig å være på champagnefrokost? Har aldri vært på det selv, og er heller ikke så vanlig i min omgangskrets. Men ser jo at det feires på en del verandaer i området jeg bor i. Det gjør meg bare glad å se at folk feirer, uten at det affekterer meg et fnugg. Synes det er litt søkt og «syn-synd-på-meg» selvmedlidende takter over postene til Helene, der dette bringes opp (har sett det iallfall to-tre ganger). Vi er fortsatt liten gjeng i 30-årene uten unger som har boblefest sammen på 17. mai hvert år 😎 Det er veldig morro! Men da er det nettopp det da - Vi har ikke unger å ta hensyn til. Å lage en sak over at man aldri blir invitert på champagnefrokost når man har små unger, syns jeg derimot at er ganske rart. En skulle tro at man da, enten frivillig eller ufrivillig, har skiftet fokus til en annen type feiring. Man kan sjeldent få både i pose og sekk! Endret 14. mai av Tripptrapp1 6 14
Laia Skrevet 14. mai #21626 Skrevet 14. mai Tripptrapp1 skrev (45 minutter siden): Vi er fortsatt liten gjeng i 30-årene uten unger som har boblefest sammen på 17. mai hvert år 😎 Det er veldig morro! Men da er det nettopp det da - Vi har ikke unger å ta hensyn til. Å lage en sak over at man aldri blir invitert på champagnefrokost når man har små unger, syns jeg derimot at er ganske rart. En skulle tro at man da, enten frivillig eller ufrivillig, har skiftet fokus til en annen type feiring. Man kan sjeldent få både i pose og sekk! Det høres kjempegøy ut 👍🙂 Og det er litt det jeg vil frem til; hvorfor klarer ikke Helene å glede seg på andres vegne, og finne på noe gøy for seg selv og sine, selv om det ikke nødvendigvis må være champagnefrokost? Og man kan jo også ta seg et glass å feire med sin partner også for den saks skyld. Eller lage en gøy morgenstund og litt ekstra for barna. Det gjelder å kunne ta litt ansvar for sin egen lykke, så blir alt mye lettere og bedre. 4
Lileep Skrevet 14. mai #21627 Skrevet 14. mai Tripptrapp1 skrev (52 minutter siden): Vi er fortsatt liten gjeng i 30-årene uten unger som har boblefest sammen på 17. mai hvert år 😎 Det er veldig morro! Men da er det nettopp det da - Vi har ikke unger å ta hensyn til. Å lage en sak over at man aldri blir invitert på champagnefrokost når man har små unger, syns jeg derimot at er ganske rart. En skulle tro at man da, enten frivillig eller ufrivillig, har skiftet fokus til en annen type feiring. Man kan sjeldent få både i pose og sekk! Hun kan jo invitere folk til champgnefrokost selv, hvis det er så utrolig viktig for henne å delta på det. Jeg syns folk som sitter å forventer å bli invitert til alt mulig er egoistiske, virker som de forventer å bli inkludert til alt og det å ta initiativ selv er helt uaktuelt. Hadde jeg hatt en i venneflokken som aldri tok initiativ til noe, men samtidig forventa å bli med på alt som andre arrangerte ville jeg stussa litt. 6 9
Tripptrapp1 Skrevet 14. mai #21628 Skrevet 14. mai Lileep skrev (1 time siden): Hun kan jo invitere folk til champgnefrokost selv, hvis det er så utrolig viktig for henne å delta på det. Jeg syns folk som sitter å forventer å bli invitert til alt mulig er egoistiske, virker som de forventer å bli inkludert til alt og det å ta initiativ selv er helt uaktuelt. Hadde jeg hatt en i venneflokken som aldri tok initiativ til noe, men samtidig forventa å bli med på alt som andre arrangerte ville jeg stussa litt. Helt enig i dette! Å ta litt initiativ hvis det er noe man vil, er sjelden feil. Det er tvert i mot påkrevd i de fleste sammenhenger. 1 1
Miranda16 Skrevet 14. mai #21629 Skrevet 14. mai Hun krever så mye av andre, men ikke gi noe tilbake. Ikke rart hun nesten ikke har venner. 5 2
Fotballfluen Skrevet 14. mai #21630 Skrevet 14. mai Champagnefrokostklagingen holdt hun på med også før hun fikk barn, så dette er ikke noe nytt. Jeg har full forståelse for at det er sårt, men som andre sier; hun kan arrangere noe selv om hun ønsker. 8 2
Tripptrapp1 Skrevet 15. mai #21631 Skrevet 15. mai Fotballfluen skrev (12 timer siden): Champagnefrokostklagingen holdt hun på med også før hun fikk barn, så dette er ikke noe nytt. Jeg har full forståelse for at det er sårt, men som andre sier; hun kan arrangere noe selv om hun ønsker. Jammen, jammen! Det er ikke så lett å arrangere noen hvis man ikke har særlig med venner å ta av! Det er for så vidt riktig, men så var det igjen det der med å yte litt selv. Hvis en ikke har et stort sosialt nettverk, men skulle ønske at en hadde det slik at en kan arrangere champagnefrokost, sommerfest og julebord, så må man faktisk forsøke å skaffe seg de vennene selv. Hvis en vil, så er det ganske mange arrangementer, sosiale møteplasser, lag organisert rundt en eller annen interesse osv hvor en kan møte folk som kanskje har noe til felles med en selv. Så det går fint an, selv for de av oss som ikke er født som ekstroverte sosiale dyr. Men man må gidde å yte noe for det, for nye venner i voksen alder er sjeldent noe som kommer rekende helt av seg selv. Hun sitter selv med nøkkelen til å løse de fleste av problemene hun mener at hun har i livet sitt. 2 7
irevin Skrevet 16. mai #21632 Skrevet 16. mai Og DER kom det på story om bla «champagnefrokost»🙈🤣🤣 Jeg har STOR vennekrets, men INGEN - absolutt INGEN har champagnefrokost. Og i min vennekrets har noen bunad, andre ikke. Har ikke hørt en eneste kommentar over «antrekket». Snakk om å koke suppe på spiker. Hun må gjerne reposte fra andre år 3 12
hvaduikkeser Skrevet 17. mai #21633 Skrevet 17. mai Hun måtte vise fram at hun kom inn i bunaden og skrive at den er fra konfirmasjonen😆 Og selvfølgelig en reel om at det er greit å ha få venner, ingen champagnefrokost, osv. Hun er en stor reprise uten evne til å endre seg. 5 4
hubbabubba00 Skrevet 17. mai #21634 Skrevet 17. mai hvaduikkeser skrev (27 minutter siden): Hun måtte vise fram at hun kom inn i bunaden og skrive at den er fra konfirmasjonen😆 Og selvfølgelig en reel om at det er greit å ha få venner, ingen champagnefrokost, osv. Hun er en stor reprise uten evne til å endre seg. Og nå kom "17 mai har alltid vært litt vanskelig" innlegget. 10
hvaduikkeser Skrevet 17. mai #21635 Skrevet 17. mai hubbabubba00 skrev (2 minutter siden): Og nå kom "17 mai har alltid vært litt vanskelig" innlegget. Så det. Skjønner ikke at hun som er gift og har vært i et forhold i mange år, har vært så ensom og alene jeg da. Hun lager så mange problemer ut av ingenting. 6 8
irevin Skrevet 18. mai #21636 Skrevet 18. mai hvaduikkeser skrev (10 timer siden): Så det. Skjønner ikke at hun som er gift og har vært i et forhold i mange år, har vært så ensom og alene jeg da. Hun lager så mange problemer ut av ingenting. Enig ! Jeg er 48 år med STOR venneskare. Jeg har ALDRI blitt invitert på noe på 17. mai hvor venner er involvert. Det er fordi i min gjeng, så det bare ikke en tradisjon, rett og slett. Derimot har jeg de siste 19 årene hatt familie hjemme hos oss på «åpent hus» for pølser og is. Stort sett skal man jo på jobb dagen etter, og alkohol har derfor vært uaktuelt sånn sett. Siste 15 årene har jeg vært mamma selv, og da kunne det ikke falt meg inn med frokoster på 17. mai for da er det nok stress å skulle ha fått ungene klare. Så JA - hun må jo lage problemer ut av INGENTING. 7 2
Laia Skrevet 18. mai #21637 Skrevet 18. mai Hele to innlegg + story er dedikert til dette gjentagende temaet. Hun virker jo helt besatt av det. Jeg begynner nesten å tro at hun leser her inne og gjør dette bevisst for å bumpe tråden for oppmerksomhet (når den havner nedover på listen). Det er helt normalt både å feire 17. mai med sin nærmeste familie, å aldri ha blitt invitert på champagnefrokost og faktisk å ikke ha en stor vennegjeng å feire med heller. Jeg vil tro at for de fleste er ikke dette et tema en gang, og lever helt fint med det. Kjenner jeg blir litt oppgitt over meg selv også, som lar meg provosere av denne evinnelige sutringen over 17. mai. Men når Helene fremstiller seg som en slags terapeut og sjelesørger (jfr. den «om du føler deg litt ensom og alene…vit at jeg også» sjargongen) for et problem som jeg ikke tror er der, så føler jeg at det trenger en motkommentar. Fordi det virker for meg som hun prøver å skape et problem ut av ingenting. Hun burde prøve å sette ting i større perspektiv en noe så simpelt som en champagnefrokost. Hva betyr egentlig denne dagen for oss? Tenk så heldige vi er som kan feire vår frihet og uavhengighet på denne dagen, at våre barn kan leve i trygghet og overflod. Vær takknemlig for alt vi har og tar for gitt. 12 3
panzerpølsa Skrevet 19. mai #21638 Skrevet 19. mai Like sikkert som at togene i Oslo-området har forsinkelser, vil ikke Drage trene. Nå må det vel være enklere å faktisk heller si i fra de dagene hun vil på trening enn disse sutre-greiene hver uke med å sitte i bilen, vil virkelig ikke, litt er bedre enn ingenting osv. Lavterskel er jo en ting, men det her er faktisk noe av deg dummeste jeg har sett av en online coach. 7 4
irevin Skrevet 19. mai #21639 Skrevet 19. mai HD var en av de jeg kunne tenkt meg å se på 16 ukers helvete…. 9 4
hvaduikkeser Skrevet 19. mai #21640 Skrevet 19. mai irevin skrev (39 minutter siden): HD var en av de jeg kunne tenkt meg å se på 16 ukers helvete…. Det orker hun ikke. 1 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå