Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

issoras skrev (9 timer siden):

Hvordan i all verden greide du å tolke det utfra innlegget hennes? 😳 Her har vrangbrillene fått en ny dimensjon, wow! 👏

Orly: det er ikke lett å gå ned i vekt med medisiner ... 

Du: JASSÅ DU PÅSTÅR DET IKKE HAR NOEN EFFEKT JA!! 

Er virkelig din verden så todimensjonal? Enten er noe enkelt eller så er det umulig? 

👏👏

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tripptrapp1 skrev (9 timer siden):

Wow, her ble det mye armer og bein i skrivestilen. 

Ja, jeg mener at det ér lett å gå ned i vekt med disse hjelpemidlene. Jeg har ikke sett noe  som helst dokumentasjon på at disse midlene ikke mer eller mindre garanterer vektnedgang, og da vil jeg påstå at det er hjelpemidlene og ikke en plutselig lokalisert brønn av selvdisiplin og egeninnsats som er avgjørende. Men presenter meg gjerne gode kilder som viser at det er megmegmeg og ikke operasjon eller slankepreparater som gir vekttapet. Jeg er ikke verre enn at jeg erkjenner feil og skifter mening dersom jeg presenteres for overbevisende fakta. 

At man ikke blir frisk fra f.eks overspisingslidelser ved å ta en slankeoperasjon eller gå på slankemedisinen, er en annen sak. Det har jeg heller ikke påstått, og HD selv er etter min mening er godt eksempel på dette. Den jobben må man gjøre utenom, og om man har lykkes viser seg ikke før man har sluttet på medisinen. 

Da bør du rett og slett ta deg en tir til leger som er spesialister pø overvekt PG snakke med de,den garanterer ikke vektnedgang nei og det å tro  at det bare er å sette sprøyten så går man ned er veldig merkelig. Så enkelt er det ikke , men jeg skulle ønske det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor hun ønsker å fremstille seg selv som en som bare klager. Kan hun ikke bare droppe å legge ut noe på IG når det uansett bare er klaging over hvor fælt alt er🤷‍♀️ 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktfatet skrev (33 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor hun ønsker å fremstille seg selv som en som bare klager. Kan hun ikke bare droppe å legge ut noe på IG når det uansett bare er klaging over hvor fælt alt er🤷‍♀️ 

Fordi hun lever i den troen om at hun får bøttevis med sympati, og hun er klikkoman...dønn avhengig av andres bekreftelser .....

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (1 minutt siden):

Vil tro vi alle klager litt innimellom, man legger bare ikke merke til det selv..

Men legger alle det ut for mange tusen lesere🤷‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mumrikk1 skrev (57 minutter siden):

Vil tro vi alle klager litt innimellom, man legger bare ikke merke til det selv..

Alle klager, det er helt normalt. Det jeg ikke forstår er hvordan en person frivillig fremstiller seg selv som en konstant negativ klagende person på SoMe. Hva gir det henne å poste klageinnlegg om enten magen som er så stor, formen som er ræva, hvor tungt alt er nå, FLERE ganger daglig hver eneste dag? Hva får hun egentlig utav det annet en utrolig mye negative syn fra andre? Er jo det folk ikke skjønner, hvorfor hun fortsetter i samme tralten, hvorfor vil hun ikke endre seg eller skjerme seg selv litt? 

Endret av Lileep
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (6 timer siden):

Ja, alle gjør det, men man har det ikke bra når man klager SÅ fælt.

Hun gir ihvertfall inspirasjon til at sånn vil man IKKE være….

Endret av irevin
Skriveleif
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett fascinerende langt mellom egne holdninger og det hun prøver å formidle med opplegget/appen sin, lengre mellom liv og lære kommer man vel ikke. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenkupp skrev (2 timer siden):

Rett og slett fascinerende langt mellom egne holdninger og det hun prøver å formidle med opplegget/appen sin, lengre mellom liv og lære kommer man vel ikke. 

Ja, der er hun til kjempeinspirasjon🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Drage ikke forstår at all denne negativiteten hun hver dag spyr ut, ikke er særlig god reklame for sin egen bedrift, forstår jeg ikke. Hvem i alle dager ønsker å bruke penger på ett trening/kostholdsopplegg fra en som ikke mestrer noe som helst i lange perioder? Hun skyter seg i foten med all denne klaginga og sutringa, det er i alle fall sikkert. Jeg hadde aldri ønsket å ha en pt/veileder jeg vet så mye om, å som fremstiller livet som en kamp til en hver tid. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (22 timer siden):

At Drage ikke forstår at all denne negativiteten hun hver dag spyr ut, ikke er særlig god reklame for sin egen bedrift, forstår jeg ikke. Hvem i alle dager ønsker å bruke penger på ett trening/kostholdsopplegg fra en som ikke mestrer noe som helst i lange perioder? Hun skyter seg i foten med all denne klaginga og sutringa, det er i alle fall sikkert. Jeg hadde aldri ønsket å ha en pt/veileder jeg vet så mye om, å som fremstiller livet som en kamp til en hver tid. 

Enig med deg - men jeg mistenker at hun treffer et publikum som kjenner seg igjen i (deler av) hverdagen hennes og dermed også kjøper tjenester av henne.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sophie1988 skrev (19 minutter siden):

Utakknemlig kjærring er det hun er (beklager ordspråket).

Hun er altså lagt inn på sykeh med forkortet livmorhals og mulig begynnende alt for tidlig fødsel, så nå er det faktisk litt synd på hu

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (12 minutter siden):

Hun er altså lagt inn på sykeh med forkortet livmorhals og mulig begynnende alt for tidlig fødsel, så nå er det faktisk litt synd på hu

Ja det er synd på hu. Det er jo trist. 

Meeeenn hva faen går igjennom hue på influenserene når de absolutt må opp med tlf å dele så fort det skjer no. På tur inn i ambulansen. Nei skulle man tatt fram tlf å lagt det ut a. Tror jeg hadde vært så bekymret for de i magen at jeg hadde ikke klart å tenke tanken engang. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslemy2006 skrev (57 minutter siden):

Ja det er synd på hu. Det er jo trist. 

Meeeenn hva faen går igjennom hue på influenserene når de absolutt må opp med tlf å dele så fort det skjer no. På tur inn i ambulansen. Nei skulle man tatt fram tlf å lagt det ut a. Tror jeg hadde vært så bekymret for de i magen at jeg hadde ikke klart å tenke tanken engang. 

Nemlig👏👏👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Beatbox skrev (7 minutter siden):

Og hva skal man si om folk som er mer opptatt av å filme seg selv, ambulanse og sykehus, når det faktisk kan være en prematurfødsel på gang??

Helt absurd. Men nå skal i alle fall verden få se Klages final boss. Det er helt sikkert. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud stakkars Helene, håper veldig at babyene kan holde seg inne noen dager/uker til. Jeg kjenner flere med flerlingsvangerskap som var dramatiske og ville ikke unnet det min verste fiende.

i motsetning til enkelte her inne selvfølgelig, som bare ser på dette som nok en grunn til å jazze om hvilket dårlig menneske hun er 👍 bra jobba 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså her er det mange ufyselige mobbere. Jeg er vanligvis ikke fan av Helene. Men at hun filmer litt fra kjøreturen i ambulansen fra kalnes til Ullevål ser jeg ikke problemet med. Med vanlig bil tar det litt over 1 t, med ambulanse litt kortere tid. Om hun trykker på tlf for å holde nervene i sjakk så forstår jeg det godt. Husk at dette ble filmet i går og postet i dag. Hun har utelatt mye fra hva som skjer i undersøkelser og truende fødsel i uke 29. premature barn er ikke bare små magre babyer. Det medfører ofte mye komplikasjoner. Fullgått svangerskap er 40 uker. Det er ikke positivt med forkortet livmor nå… den situasjonen hun er i nå, ønsker ingen! Det er mødres mareritt. De som vet det aller mest er vi som har opplevd prematur fødsel selv…

• Liker 11
  • Hjerte 7
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (På 29.10.2024 den 21.03):

Klart du får resultater. Det gir ingen logisk mening å utføre operasjoner eller gi medisiner dersom de ikke har en direkte sammenheng med ønsket resultat, som i denne forbindelse er vektnedgang. Det faller på sin egen urimelighet.

En slankeoperasjon er enkelt forklart en operasjon hvor deler av magesekk og tynntarm kobles vekk. Det som står igjen av magesekken er en liten «lomme».  Pitteliten magesekk gjør at du føler deg mett etter små porsjoner, du får en mer vedvarende metthetsfølelse. Faktisk klarer du ikke spise store porsjoner, så mengde begrenser seg ganske naturlig på grunn av operasjonen som er gjennomført. Virkning: Små porsjoner = færre kalorier = vektnedgang. Sett at man holder seg til et «normalt kosthold», og ikke sitter og gnager på en blokk meierismør for å makes kaloriinntak ut i fra volum, så går du ned i vekt uten at jeg kan se at det ligger en stor egeninnsats i det. Over tid har jeg lest at virkningen av operasjonen avtar. Hvis man da klarer å opprettholde den nye vekten, så kan vi snakke om egeninnsats.

Det samme gjelder slankepreparater som semaglutid og litaglutid. Virkningen er mindre sultfølelse og tidligere metthet, noe som i praksis betyr at de gjør at du spiser mindre. Venner av meg som bruker eller har brukt disse preparatene sier at de gjorde til at de rett og slett ikke fikk lyst på en del mat. Nå er dette bare rapport fra venner, så jeg mener ikke på noen måte å fremstille det som forskning eller fakta, men jeg finner det likevel interessant i en diskusjon hvor det påstås at det er egeninnsats og ikke medisinske tiltak som er utslagsgivende. Fordi spiser du mindre, inntar du færre kalorier, og inntar du færre kalorier enn du forbruker, går du ned i vekt. Det er også kjent at de fleste som slutter med slankemedisinen går opp igjen i vekt. Hvis det er egeninnsatsen og ikke medisinen som er hovedgrunnen til at man går ned i vekt, slik du påstår, så finner jeg det vanskelig å forstå hvorfor vekten kommer snikende tilbake når man kutter ut medisinen, sett at ikke egeninnsatsen forduftet samtidig. Og hvis egeninnsatsen forduftet samtidig, så kan det tyde på at den var nært knyttet til medisinen, noe som igjen kan tyde på at det er medisinen som faktisk er den utslagsgivende faktoren og ikke «its all me».

Overspising handler ikke om at man er mer sulten. Der er din første feilslutning. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...