cerruti Skrevet 28. oktober 2024 #20741 Del Skrevet 28. oktober 2024 Godt at noen kommenterte den siste reelen hvor hun nok en gang viser før - etter bilder og presenterer det som hun har gått en lang vei hovedsakelig med trening. Forsvarstalen hennes henger ikke på grep. Ikke kom her og si at ikke operasjonen var helt utslagsgivende for der hun er nå. (I tillegg har hun lagt ut bilde hvor det kunne skimtes Saxenda) 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 28. oktober 2024 #20742 Del Skrevet 28. oktober 2024 cerruti skrev (12 minutter siden): Godt at noen kommenterte den siste reelen hvor hun nok en gang viser før - etter bilder og presenterer det som hun har gått en lang vei hovedsakelig med trening. Forsvarstalen hennes henger ikke på grep. Ikke kom her og si at ikke operasjonen var helt utslagsgivende for der hun er nå. (I tillegg har hun lagt ut bilde hvor det kunne skimtes Saxenda) For noe tull. Det står bokstavelig talt i hennes «om meg» at hun er slankeoperert. Hun har blogget og hatt masse innlegg om det. Hun har også sagt hun tar medisiner for vektnedgang. Det er flere her inne som har godtet seg over vektoppgang hun har hatt lenge etter operasjonen så det er helt åpenbart at det ikke har vært en quick fix. Det er helt sant at en operasjon for over seks år siden ikke gir all verdens med hjelp lenger. Men en grei måte å røyke ut kjipe nett-troll er det jo. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 28. oktober 2024 #20743 Del Skrevet 28. oktober 2024 Hun blir så sur når noen nevner slankeoperasjonen. Hun har klart jobben med å gå ned flere ganger og må alltid nevne den gangen hun gikk ned 60 kg med kun hjelp av trening og kosthold. Hjelper lite når hun ikke klarer å holde seg der pga mentale problemer hun aldri kan ta imot hjelp for fordi HUN vet best og mest om kosthold og trening. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 28. oktober 2024 #20744 Del Skrevet 28. oktober 2024 Pinnsvine skrev (2 timer siden): *snip* åpenbart at det ikke har vært en quick fix. Det er helt sant at en operasjon for over seks år siden ikke gir all verdens med hjelp lenger. Men en grei måte å røyke ut kjipe nett-troll er det jo. Da burde hun da virkelig også stoppe med å stadig si at hun har veldig god effekt av operasjonen enda 🫣 hun tilpasser det alt etter hva temaet er.. noen perioder har hun ingen effekt og det er omtrent kun egeninnsatsen det går i.. andre perioder er effekten kjempebra enda og derfor så enkelt å holde kontroll på mat osv. Nå må hun snart bestemme seg for hva som er sant 🫣 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 28. oktober 2024 #20745 Del Skrevet 28. oktober 2024 Fruktfatet skrev (1 time siden): Hun blir så sur når noen nevner slankeoperasjonen. Hun har klart jobben med å gå ned flere ganger og må alltid nevne den gangen hun gikk ned 60 kg med kun hjelp av trening og kosthold. Hjelper lite når hun ikke klarer å holde seg der pga mentale problemer hun aldri kan ta imot hjelp for fordi HUN vet best og mest om kosthold og trening. Det er ganske fascinerende å se hvordan hun stadig bruker den 60kg ned historien, når hun flere ganger har sagt at det var et rent helvette å leve slik, hun trivdes ikke med hvordan hun ble mtp mat osv osv.. hvorfor bruker hun da dette som «se hvor flink jeg har vært»? 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 29. oktober 2024 #20746 Del Skrevet 29. oktober 2024 Fruktfatet skrev (8 timer siden): Hun blir så sur når noen nevner slankeoperasjonen. Hun har klart jobben med å gå ned flere ganger og må alltid nevne den gangen hun gikk ned 60 kg med kun hjelp av trening og kosthold. Hjelper lite når hun ikke klarer å holde seg der pga mentale problemer hun aldri kan ta imot hjelp for fordi HUN vet best og mest om kosthold og trening. Det er heller ingen særlig god reklame for seg selv. De aller fleste klarer å gå ned i vekt, om det er medisin, slankeoperasjon eller trening og kostholdsendring. Men felles for de fleste, og i aller høyeste grad hos Drage, er at de ikke greier å holde vekta nede over tid. Det er utallige runder med kurer og prosjekter, med samme resultater. Altså kortvarig glede. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 29. oktober 2024 #20747 Del Skrevet 29. oktober 2024 (endret) Fruktfatet skrev (8 timer siden): Hun blir så sur når noen nevner slankeoperasjonen. Hun har klart jobben med å gå ned flere ganger og må alltid nevne den gangen hun gikk ned 60 kg med kun hjelp av trening og kosthold. Hjelper lite når hun ikke klarer å holde seg der pga mentale problemer hun aldri kan ta imot hjelp for fordi HUN vet best og mest om kosthold og trening. En interessant måte å snakke om folk med overspisingslidelse på. På den ene siden er det liksom "juks" og "lett" for henne å gå ned i vekt og på den andre siden så skal man se fullstendig bort fra at hun faktisk har vært ærlig om at hun har slitt veldig med forholdet sitt til mat og hatt psykiske utfordringer. Operasjon og medisin skal telle masse for å devaluere innsatsen hennes, mens åpenheten om psykiske utfordringer skal om noe bare brukes som ammunisjon for å latterliggjøre henne. På tross av dette har hun jo faktisk klart å gå ned i vekt og var vektstabil ganske lenge før hun ble gravid med tvillinger. Det kommer også tydelig frem av bilder at på tross av det mange påsto her inne at hun var mye lettere enn det hun var på sitt aller tyngste. Veldig mye av helseeffekten kommer av den første 10% av vektnedgang. Fortellingen om at hun "mislykkes" hver gang er jo rett og slett ikke sann. Endret 29. oktober 2024 av Pinnsvine 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. oktober 2024 #20748 Del Skrevet 29. oktober 2024 Pinnsvine skrev (11 timer siden): En interessant måte å snakke om folk med overspisingslidelse på. På den ene siden er det liksom "juks" og "lett" for henne å gå ned i vekt og på den andre siden så skal man se fullstendig bort fra at hun faktisk har vært ærlig om at hun har slitt veldig med forholdet sitt til mat og hatt psykiske utfordringer. Operasjon og medisin skal telle masse for å devaluere innsatsen hennes, mens åpenheten om psykiske utfordringer skal om noe bare brukes som ammunisjon for å latterliggjøre henne. På tross av dette har hun jo faktisk klart å gå ned i vekt og var vektstabil ganske lenge før hun ble gravid med tvillinger. Det kommer også tydelig frem av bilder at på tross av det mange påsto her inne at hun var mye lettere enn det hun var på sitt aller tyngste. Veldig mye av helseeffekten kommer av den første 10% av vektnedgang. Fortellingen om at hun "mislykkes" hver gang er jo rett og slett ikke sann. Vel. Det ér lett å gå ned i vekt når man har gjennomført slankeoperasjon, og det ér lett å gå ned i vekt når man bruker slankemedisinen. Det er jo hele poenget med disse hjelpemidlene! Hvis de ikke hadde en direkte konsekvens at man gikk ned i vekt, så hadde de heller ikke blitt gjennomført eller utskrevet. Problemet til denne dama er at når effekten av slankeoperasjonen avtar eller slankemedisinene fjernes, så er det rett tilbake til å proppe i seg for mye næring i forhold til behovet - fordi det egentlige problemet hennes er mentalt (overspising) og det kan hverken operasjoner eller slankemedisinen kurere, det må hun jobbe seg gjennom selv sammen med helevesenet. Istedenfor er det 250 ulike quickfixes og påstander om at «its all me» og treningsopplegget mitt, da, selvfølgelig (som du også kan kjøpe!). Og det ser da enhver at bare er pisspreik. De fleste vektreisene hennes er direkte knyttet til en eller annen form for tildeling gjennom helsevesenet, være seg det er operasjon eller medisiner. Og for all del, det er kjempefint at hun trener eller spiser riktig i tillegg til disse tingene, men ikke kom og presenter et eventyr om at de ikke spiller en avgjørende rolle i «reisen». Fra meg hadde hun i alle fall fått mer respekt hvis hun bare hadde vært ærlig om at jeg og hun ikke løper samme distanse, for å si det sånn. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 29. oktober 2024 #20749 Del Skrevet 29. oktober 2024 Tripptrapp1 skrev (9 minutter siden): Vel. Det ér lett å gå ned i vekt når man har gjennomført slankeoperasjon, og det ér lett å gå ned i vekt når man bruker slankemedisinen. Det er jo hele poenget med disse hjelpemidlene! Hvis de ikke hadde en direkte konsekvens at man gikk ned i vekt, så hadde de heller ikke blitt gjennomført eller utskrevet. Problemet til denne dama er at når effekten av slankeoperasjonen avtar eller slankemedisinene fjernes, så er det rett tilbake til å proppe i seg for mye næring i forhold til behovet - fordi det egentlige problemet hennes er mentalt (overspising) og det kan hverken operasjoner eller slankemedisinen kurere, det må hun jobbe seg gjennom selv sammen med helevesenet. Istedenfor er det 250 ulike quickfixes og påstander om at «its all me» og treningsopplegget mitt, da, selvfølgelig (som du også kan kjøpe!). Og det ser da enhver at bare er pisspreik. De fleste vektreisene hennes er direkte knyttet til en eller annen form for tildeling gjennom helsevesenet, være seg det er operasjon eller medisiner. Og for all del, det er kjempefint at hun trener eller spiser riktig i tillegg til disse tingene, men ikke kom og presenter et eventyr om at de ikke spiller en avgjørende rolle i «reisen». Fra meg hadde hun i alle fall fått mer respekt hvis hun bare hadde vært ærlig om at jeg og hun ikke løper samme distanse, for å si det sånn. Vel nei, det er faktisk ikke lett å gå ned i vekt med slankemedisin, å si det vitner om at du vet lite om dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 29. oktober 2024 #20750 Del Skrevet 29. oktober 2024 Tripptrapp1 skrev (1 time siden): Og for all del, det er kjempefint at hun trener eller spiser riktig i tillegg til disse tingene, men ikke kom og presenter et eventyr om at de ikke spiller en avgjørende rolle i «reisen». Fra meg hadde hun i alle fall fått mer respekt hvis hun bare hadde vært ærlig om at jeg og hun ikke løper samme distanse, for å si det sånn. Du vil ikke oppnå resultater dersom du ikke gjør disse tingene enten når du går på medisin eller når du tar operasjon. Hun har heller aldri løyet om det. Heller ikke om spiseforstyrrelsene hun har, som beleilig utelates hver gang det skal insisteres på at det er så mye lettere for henne enn alle andre. Egentlig ganske fascinerende. På den ene siden har hun ingen troverdighet fordi at de resultatene hun skryter av kommer så lett til henne uansett, på den andre siden er en konsekvent mislykket person som aldri får resultater uansett hva hun gjør og ikke får til noe som helst disse to tingene skjer på en annen absurd måte samtidig. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. oktober 2024 #20751 Del Skrevet 29. oktober 2024 Orly skrev (1 time siden): Vel nei, det er faktisk ikke lett å gå ned i vekt med slankemedisin, å si det vitner om at du vet lite om dette En medisin som tar vekk lysten/suget på mat har ingen effekt på vektnedgang, altså? Har du kilder til dette? 4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. oktober 2024 #20752 Del Skrevet 29. oktober 2024 Pinnsvine skrev (32 minutter siden): Du vil ikke oppnå resultater dersom du ikke gjør disse tingene enten når du går på medisin eller når du tar operasjon. Hun har heller aldri løyet om det. Heller ikke om spiseforstyrrelsene hun har, som beleilig utelates hver gang det skal insisteres på at det er så mye lettere for henne enn alle andre. Egentlig ganske fascinerende. På den ene siden har hun ingen troverdighet fordi at de resultatene hun skryter av kommer så lett til henne uansett, på den andre siden er en konsekvent mislykket person som aldri får resultater uansett hva hun gjør og ikke får til noe som helst disse to tingene skjer på en annen absurd måte samtidig. Jeg har aldri sagt at hun er mislykket. Men jeg mener at hun nærmest konsekvent villeder og forteller halvsannheter. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. oktober 2024 #20753 Del Skrevet 29. oktober 2024 Pinnsvine skrev (42 minutter siden): Du vil ikke oppnå resultater dersom du ikke gjør disse tingene enten når du går på medisin eller når du tar operasjon. Hun har heller aldri løyet om det. Heller ikke om spiseforstyrrelsene hun har, som beleilig utelates hver gang det skal insisteres på at det er så mye lettere for henne enn alle andre. (…) Klart du får resultater. Det gir ingen logisk mening å utføre operasjoner eller gi medisiner dersom de ikke har en direkte sammenheng med ønsket resultat, som i denne forbindelse er vektnedgang. Det faller på sin egen urimelighet. En slankeoperasjon er enkelt forklart en operasjon hvor deler av magesekk og tynntarm kobles vekk. Det som står igjen av magesekken er en liten «lomme». Pitteliten magesekk gjør at du føler deg mett etter små porsjoner, du får en mer vedvarende metthetsfølelse. Faktisk klarer du ikke spise store porsjoner, så mengde begrenser seg ganske naturlig på grunn av operasjonen som er gjennomført. Virkning: Små porsjoner = færre kalorier = vektnedgang. Sett at man holder seg til et «normalt kosthold», og ikke sitter og gnager på en blokk meierismør for å makes kaloriinntak ut i fra volum, så går du ned i vekt uten at jeg kan se at det ligger en stor egeninnsats i det. Over tid har jeg lest at virkningen av operasjonen avtar. Hvis man da klarer å opprettholde den nye vekten, så kan vi snakke om egeninnsats. Det samme gjelder slankepreparater som semaglutid og litaglutid. Virkningen er mindre sultfølelse og tidligere metthet, noe som i praksis betyr at de gjør at du spiser mindre. Venner av meg som bruker eller har brukt disse preparatene sier at de gjorde til at de rett og slett ikke fikk lyst på en del mat. Nå er dette bare rapport fra venner, så jeg mener ikke på noen måte å fremstille det som forskning eller fakta, men jeg finner det likevel interessant i en diskusjon hvor det påstås at det er egeninnsats og ikke medisinske tiltak som er utslagsgivende. Fordi spiser du mindre, inntar du færre kalorier, og inntar du færre kalorier enn du forbruker, går du ned i vekt. Det er også kjent at de fleste som slutter med slankemedisinen går opp igjen i vekt. Hvis det er egeninnsatsen og ikke medisinen som er hovedgrunnen til at man går ned i vekt, slik du påstår, så finner jeg det vanskelig å forstå hvorfor vekten kommer snikende tilbake når man kutter ut medisinen, sett at ikke egeninnsatsen forduftet samtidig. Og hvis egeninnsatsen forduftet samtidig, så kan det tyde på at den var nært knyttet til medisinen, noe som igjen kan tyde på at det er medisinen som faktisk er den utslagsgivende faktoren og ikke «its all me». 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 29. oktober 2024 #20754 Del Skrevet 29. oktober 2024 Pinnsvine skrev (1 time siden): Egentlig ganske fascinerende. På den ene siden har hun ingen troverdighet fordi at de resultatene hun skryter av kommer så lett til henne uansett, på den andre siden er en konsekvent mislykket person som aldri får resultater uansett hva hun gjør og ikke får til noe som helst disse to tingene skjer på en annen absurd måte samtidig. Du må ta høyde for at ulike brukere her inne skriver ulike ting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. oktober 2024 #20755 Del Skrevet 29. oktober 2024 Tripptrapp1 skrev (1 time siden): En medisin som tar vekk lysten/suget på mat har ingen effekt på vektnedgang, altså? Har du kilder til dette? Hvordan i all verden greide du å tolke det utfra innlegget hennes? 😳 Her har vrangbrillene fått en ny dimensjon, wow! 👏 Orly: det er ikke lett å gå ned i vekt med medisiner ... Du: JASSÅ DU PÅSTÅR DET IKKE HAR NOEN EFFEKT JA!! Er virkelig din verden så todimensjonal? Enten er noe enkelt eller så er det umulig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. oktober 2024 #20756 Del Skrevet 29. oktober 2024 issoras skrev (16 minutter siden): Hvordan i all verden greide du å tolke det utfra innlegget hennes? 😳 Her har vrangbrillene fått en ny dimensjon, wow! 👏 Orly: det er ikke lett å gå ned i vekt med medisiner ... Du: JASSÅ DU PÅSTÅR DET IKKE HAR NOEN EFFEKT JA!! Er virkelig din verden så todimensjonal? Enten er noe enkelt eller så er det umulig? Wow, her ble det mye armer og bein i skrivestilen. Ja, jeg mener at det ér lett å gå ned i vekt med disse hjelpemidlene. Jeg har ikke sett noe som helst dokumentasjon på at disse midlene ikke mer eller mindre garanterer vektnedgang, og da vil jeg påstå at det er hjelpemidlene og ikke en plutselig lokalisert brønn av selvdisiplin og egeninnsats som er avgjørende. Men presenter meg gjerne gode kilder som viser at det er megmegmeg og ikke operasjon eller slankepreparater som gir vekttapet. Jeg er ikke verre enn at jeg erkjenner feil og skifter mening dersom jeg presenteres for overbevisende fakta. At man ikke blir frisk fra f.eks overspisingslidelser ved å ta en slankeoperasjon eller gå på slankemedisinen, er en annen sak. Det har jeg heller ikke påstått, og HD selv er etter min mening er godt eksempel på dette. Den jobben må man gjøre utenom, og om man har lykkes viser seg ikke før man har sluttet på medisinen. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. oktober 2024 #20757 Del Skrevet 29. oktober 2024 Tripptrapp1 skrev (1 minutt siden): Wow, her ble det mye armer og bein i skrivestilen. Ja, jeg mener at det ér lett å gå ned i vekt med disse hjelpemidlene. Jeg har ikke sett noe som helst dokumentasjon på at disse midlene ikke mer eller mindre garanterer vektnedgang, og da vil jeg påstå at det er hjelpemidlene og ikke en plutselig lokalisert brønn av selvdisiplin og egeninnsats som er avgjørende. Men presenter meg gjerne gode kilder som viser at det er megmegmeg og ikke operasjon eller slankepreparater som gir vekttapet. Jeg er ikke verre enn at jeg erkjenner feil og skifter mening dersom jeg presenteres for overbevisende fakta. At man ikke blir frisk fra f.eks overspisingslidelser ved å ta en slankeoperasjon eller gå på slankemedisinen, er en annen sak. Det har jeg heller ikke påstått, og HD selv er etter min mening er godt eksempel på dette. Den jobben må man gjøre utenom, og om man har lykkes viser seg ikke før man har sluttet på medisinen. Men hva i all verden vil du ha kilder på? Det er ingen som påstår at medisinene ikke har effekt, det har du diktet opp helt selv. Hvorfor skal noen gidde å argumentere mot en påstand du har diktet opp? Det er en uredelig måte å diskutere på, men det er jo klassisk for denne tråden her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. oktober 2024 #20758 Del Skrevet 29. oktober 2024 issoras skrev (14 minutter siden): Men hva i all verden vil du ha kilder på? Det er ingen som påstår at medisinene ikke har effekt, det har du diktet opp helt selv. Hvorfor skal noen gidde å argumentere mot en påstand du har diktet opp? Det er en uredelig måte å diskutere på, men det er jo klassisk for denne tråden her. Diktet opp? Det påstås fra flere hold i denne tråden at det ikke er «lett» å gå ned i vekt med slankeoperasjon eller medisiner. Det påstås at man må trene og spise sunt ellers «oppnår man ikke resultater». Enkelt omformulert så er det egeninnsatsen og ikke behandlingene som gir effekten. Disse påstandene vil jeg gjerne ha kilder til, for det er stikk i strid med informasjonen som presenteres fra helsevesenet: Nemlig at disse metodene i seg selv gir vektreduksjon. Det er også grunnen til at er de så populære. At effekten antakelig er større hvis man legger om livsstilen, spiser riktig og trener regelmessig sier seg selv, men at det er tvingende nødvendig for å «oppnå effekt» kan jeg ikke å se noe evidens for. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinnsvine Skrevet 30. oktober 2024 #20759 Del Skrevet 30. oktober 2024 Tripptrapp1 skrev (10 timer siden): Klart du får resultater. Det gir ingen logisk mening å utføre operasjoner eller gi medisiner dersom de ikke har en direkte sammenheng med ønsket resultat, som i denne forbindelse er vektnedgang. Det faller på sin egen urimelighet. Nå har det seg da sånn at selv en del pasienter rutinemessig avslås til slike operasjoner nettopp fordi man vurderer at de ikke vil være i stand til å gjøre livsstilsendringene som er helt nødvendige for at en slik operasjon skal være vellykket. Er du sykelig overvektig og beholder livsstilen din vil du gå opp alt igjen. At du ikke er villig til å akseptere dette er 100% ditt problem, og ikke min jobb å verken ta ansvar for eller fikse i form av å gjøre hjemmelekser der jeg serverer deg informasjon du helt fint klarer å finne selv hvis du leter. Google er gratis, enn så lenge. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 30. oktober 2024 #20760 Del Skrevet 30. oktober 2024 Tripptrapp1 skrev (11 timer siden): En medisin som tar vekk lysten/suget på mat har ingen effekt på vektnedgang, altså? Har du kilder til dette? For noen fungerer den sånn, for andre ikke. Den kan ta bort lysten på mat, derav store forskjeller på resultat av å gå på den, selvsagt må man gjøre en innsats selv , det sier da leger også og de som driver med forskning på overvekt. Blir skremt sv at du tror det bare er å sette en sprøyte så går man ned 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå