Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Lily Of the Valley

Og nå reagerer hun på vinklingen av spørsmål hun har fått i forbindelse med «glippen»…. Enten så er hun rett og slett dum eller så er hun utspekulert. Hun har tidligere pøst på med masse info om ungen. Det var derfor ikke helt enkelt å forstå at dette var en «glipp». At hun ikke har god nok kontroll til å vite hva hun poster hvor viser bare hvor lite hun tenker igjennom ting. Som igjen kan forklare hvorfor IG’en fremstår som et kaos uten retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fett nok

Jeg så bildet, tenkte med en gang at dette var en feilposting (hun hadde et annet bilde som også så ut som et "uhell" tidligere i går var det vel). Det er kjipt, men sånn som skjer. Burde hun være litt mer oppmerksom på hvor hun legger bildet, og kanskje ikke bruke instagram til bildedelingstjeneste for venner og familie? Ja. 

Er den jazzingen deres om at dette egentlig er en komplisert og gjennomtenkt plan for å øke engasjement selv om dette går på tvers av alt Helene har kommunisert om barn og personvern siden ungen var født, mye verre? Der dere i tillegg deler bildet på KG for å sørge for at internett alltid skal ha en del kopier når det først slettes?  Ja, det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem spør om hudprodukter??? Ingen engasjement i noen av kommentarfeltene, ikke likes, og generelt lite interessant på profilen. Huden er heller ikke så veldig "plettfri". Men spørsmål om hvilke produkter hun bruker, det får hun. 

Hun som i sliden foran sukker fordi ingen tror på influencerene.... 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hvasierdu said:

Hvem spør om hudprodukter??? Ingen engasjement i noen av kommentarfeltene, ikke likes, og generelt lite interessant på profilen. Huden er heller ikke så veldig "plettfri". Men spørsmål om hvilke produkter hun bruker, det får hun. 

Hun som i sliden foran sukker fordi ingen tror på influencerene.... 

Skjønner heller ikke hvorfor hun følte reklameinnlegg passa så fint inn rett etter en post hvor hun deler sin frustrasjon.. er vel noe med denne oppmerksomheten som plutselig kom. Da må den utnyttes. Syns ikke det er noe rart at noen tenker i de baner at «glippen» var en godt kalkulert greie.. for ser jo nå hvordan hun legger reklame midt inni dette! Stakkars barn, blir brukt til trekkplaster i alle varianter.. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fett nok said:

Jeg så bildet, tenkte med en gang at dette var en feilposting (hun hadde et annet bilde som også så ut som et "uhell" tidligere i går var det vel). Det er kjipt, men sånn som skjer. Burde hun være litt mer oppmerksom på hvor hun legger bildet, og kanskje ikke bruke instagram til bildedelingstjeneste for venner og familie? Ja. 

Er den jazzingen deres om at dette egentlig er en komplisert og gjennomtenkt plan for å øke engasjement selv om dette går på tvers av alt Helene har kommunisert om barn og personvern siden ungen var født, mye verre? Der dere i tillegg deler bildet på KG for å sørge for at internett alltid skal ha en del kopier når det først slettes?  Ja, det er det.

Ang deling  av bildet her er jeg enig med deg, men ang tanker om dette var meningen fra HD sin side; syns du virkelig det er rart at den tanken kommer opp når du nå ser hvor kjapt ute hun er med reklameinnlegg? Når dette skjer hver gang det er en «glipp», enten pupp, naken i dusjen eller i dette tilfellet barnets ansikt, og trafikken øker. Da skviser hun ut all reklamen hun bare kan. Så jeg er ikke overraska over at disse spekulasjonene kommer, for har faktisk tenkt tanken sjøl, om hun virkelig er så ondskapsfull og utspekulert. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at reaksjonen hennes på at andre reagerer på «glippen» er et hjertesukk og at folk ikke lar tvilen komme henne til gode. Her burde hun faktisk reflektert over om hun har fremstått så imot barneeksponering som hun har uttalt. Det er egentlig ikke noe sjokk å se slik på hennes insta, fordi hun deler daglig bilder av jenta og legger ut info om rutiner og sykehusbesøk. Det eneste «sjokkerende» var vel at ansiktet ikke var sladdet. 

At folk reagerte er bra, men at hun ikke tok dette til ettertanke ang eget innhold de siste månedene er synd. Mest for barnet selvfølgelig. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Lileep skrev (1 time siden):

Ang deling  av bildet her er jeg enig med deg, men ang tanker om dette var meningen fra HD sin side; syns du virkelig det er rart at den tanken kommer opp når du nå ser hvor kjapt ute hun er med reklameinnlegg? Når dette skjer hver gang det er en «glipp», enten pupp, naken i dusjen eller i dette tilfellet barnets ansikt, og trafikken øker. Da skviser hun ut all reklamen hun bare kan. Så jeg er ikke overraska over at disse spekulasjonene kommer, for har faktisk tenkt tanken sjøl, om hun virkelig er så ondskapsfull og utspekulert. 

Typisk HD. Det kommer oppdatering fra Omnia på en søndag, barnet eksponeres gjennom helgene. Og la oss ikke starte på denne såkalte «livskrisen» som gikk over flere dager. Alle disse postene jeg nevner her har påfølgende reklame innlegg etterpå. God gammeldags influensing det der.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lily Of the Valley skrev (1 time siden):

Og nå reagerer hun på vinklingen av spørsmål hun har fått i forbindelse med «glippen»…. Enten så er hun rett og slett dum eller så er hun utspekulert. Hun har tidligere pøst på med masse info om ungen. Det var derfor ikke helt enkelt å forstå at dette var en «glipp». At hun ikke har god nok kontroll til å vite hva hun poster hvor viser bare hvor lite hun tenker igjennom ting. Som igjen kan forklare hvorfor IG’en fremstår som et kaos uten retning.

Tuller du? Det får da være grenser på hva folk som følger skal stå til ansvar for. Når det etterspør bedre lederstil, da er det folk på DM og IG som er problemet, nå som hun har «glippet» igjen (!) så er det vinklingene på spørsmålet som er problemet? Dette er en voksen influenser med 13 års fartstid i bransjen, her må hun ta ansvar for egne feil. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde jo «nesten glipp» med å være i ferd med å publisere bilde av barnets soverom også, men ble visst avverget av partner. 

Jeg tenker at som en som erklærer å være opptatt av verne barnet fra eksponering, så burde ikke det være mulig å tenke i de baner engang. Det er noe som skurrer alvorlig her.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er skremmende hvordan hun legger alt over på følgerene, hvordan følgerne har reagert og ordlagt seg. Istedenfor å legge seg helt langflat og bli der, så vinkles det over til å være følgerene som har gjort noe feil. Er ingen andre enn HD selv som har driti seg loddrett ut og ikke beskytter barnet sitt.. ferdig snakka! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i det flere av dere skriver her. Dessverre tror jeg ikke dette var en glipp. Og om det kanskje var en glipp tror jeg hun selv syns det var litt fint å ha det ute. Dette skaper jo mye engasjement på kontoen. Og hun har jo flere ganger sagt at hun har veldig lyst til å vise ansiktet, fordi hun (forståelig nok!) er veldig stolt av ungen sin. Det var ute litt for lenge til at jeg klarer å skrive det av som en glipp. Vil tro meldingene rant inn fort. 

En annen ting: hvor går grensen på eksponering av barn, HD? Nå snakker jeg om tidligere deling, der det er delt mye personlige opplysninger og sensitiv informasjon om barnet. Dette er noe jeg syns du bør tenke på før du sier du er mot eksponering av barn i sosiale medier. Hvis du ønsker eksempel på ikke eksponering av barn, se feks til Jenny Skavlan. 

Når det er sagt, så er jeg ikke grunnleggende mot deling av barn i sosiale medier, som med alt annet, med måte. Man har jo fått et barn man er stolt av og har lyst til å vise frem. Dog er det å ha privat og åpen konto to forskjellige ting. 

Et lite tips i livet: ikke vær for bastant på ting du ikke klarer å følge opp. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Hallobaloo skrev (14 minutter siden):

Jeg må si meg enig i det flere av dere skriver her. Dessverre tror jeg ikke dette var en glipp. Og om det kanskje var en glipp tror jeg hun selv syns det var litt fint å ha det ute. Dette skaper jo mye engasjement på kontoen. Og hun har jo flere ganger sagt at hun har veldig lyst til å vise ansiktet, fordi hun (forståelig nok!) er veldig stolt av ungen sin. Det var ute litt for lenge til at jeg klarer å skrive det av som en glipp. Vil tro meldingene rant inn fort. 

En annen ting: hvor går grensen på eksponering av barn, HD? Nå snakker jeg om tidligere deling, der det er delt mye personlige opplysninger og sensitiv informasjon om barnet. Dette er noe jeg syns du bør tenke på før du sier du er mot eksponering av barn i sosiale medier. Hvis du ønsker eksempel på ikke eksponering av barn, se feks til Jenny Skavlan. 

Når det er sagt, så er jeg ikke grunnleggende mot deling av barn i sosiale medier, som med alt annet, med måte. Man har jo fått et barn man er stolt av og har lyst til å vise frem. Dog er det å ha privat og åpen konto to forskjellige ting. 

Et lite tips i livet: ikke vær for bastant på ting du ikke klarer å følge opp. 

HD er ikke i mot eksponering av eget barn, bare alle andres. Det er en vits at hun skjuler ansikt med stickers, alle vet at den kan fjernes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke bare deling av personopplysning, det er deling av særskilt personopplysning. Helseforetak som deler slik data (diagnose og identifiserbar person) ved en glipp må melde seg selv til Datatilsynet. Såpass grov er faktisk denne glippen. 

så her er det bare å melde enkeltmannsforetaket Helene drage   sommer , orgnr998 442 354, til Datatilsynet for lekkasje av særskilte personopplysninger. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay

HD har uansett et poeng her, nemlig spørsmålet:

"Om vi har ikke lenger har tiltro til influensere. Om vi er blitt så vant til at de ikke står for det de sier, at vi tror det verste i stedet for å la tvilen komme dem til gode." Noe kommentaren hun fikk og som hun ble såret av, samt kommentarene her inne, understreker.

Man er dessverre blitt så vant til løgn og juks fra denne yrkesgruppen, at man blir skeptisk til det meste av det de sier og gjør. Hvor mange bildeglipper har man ikke sett gjennom årene? Sist SEs bilde av Nora med posen. Det var også en glipp.

Man vet ikke, og får aldri vite hva som er sannheten. Det man derimot vet, er at mange influensere nærmest går over lik for engasjement og omtale. Særlig når følgertallene daler.

Sunn skepsis er lov, og det må HD tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det ikke, men tenkte med en gang at dette langt i fra er en glipp.

Nå blir det sikkert mange poserende treningsselfier framover. Håper hun da kan være ærlig om målene sine og om virkemidlene som feks bruk av medisin. Dette er selvfølgelig ikke noe hun må, men da synes jeg hun like godt kan holde det for seg selv, istedenfor å si A og ikke B og sånn sett villede følgerne som kanskje har like mål som henne (som stort sett alltid har vært enkelt å lese mellom linjene) 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
502 Bad Gateway

502 Bad Gateway

cloudflare
Gjest Fett nok
Summeer skrev (På 2.4.2023 den 22.00):

Dette er ikke bare deling av personopplysning, det er deling av særskilt personopplysning. Helseforetak som deler slik data (diagnose og identifiserbar person) ved en glipp må melde seg selv til Datatilsynet. Såpass grov er faktisk denne glippen. 

så her er det bare å melde enkeltmannsforetaket Helene drage   sommer , orgnr998 442 354, til Datatilsynet for lekkasje av særskilte personopplysninger. 

Ja, foreldre må helt sikkert meldes til datatilsynet dersom de forteller noen om barnas sykdommer. Her er det bare å roe ned inntaket av Møllers Tran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett nok skrev (19 minutter siden):

Ja, foreldre må helt sikkert meldes til datatilsynet dersom de forteller noen om barnas sykdommer. Her er det bare å roe ned inntaket av Møllers Tran. 

Forskjellen er at dette er gjort i form av en bedriftskonto, ikke som en forelder. Dette er en kommersiell konto.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD vil ikke fortelle så mye om jobben, videre forteller hun navnet på bedriften, tittel på stilling, beskrivelse av arbeidsoppgaver og hvor jobben ligger.. hun har mao delt alt ang jobben 😂 viser igjen st hun sannsynligvis ikke forstår hva hun egentlig sier/legger ut.. 

Endret av Lileep
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lileep skrev (2 timer siden):

HD vil ikke fortelle så mye om jobben, videre forteller hun navnet på bedriften, tittel på stilling, beskrivelse av arbeidsoppgaver og hvor jobben ligger.. hun har mao delt alt ang jobben 😂 viser igjen st hun sannsynligvis ikke forstår hva hun egentlig sier/legger ut.. 

Har hun begynt i et annet firma? Samme bransjen som før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...