Gjest Lily Of the Valley Skrevet 14. januar 2023 #16081 Skrevet 14. januar 2023 Fizzypo skrev (21 minutter siden): Hva var det i måten hun snakket på og kroppsspråket hun brukte som virket latterliggjørende og formidlet «styr unna» syns du? Hva har hennes måte å takle kritikk på med dette å gjøre? Om hun selv er følsom for kritikk betyr vel ikke det at hun ikke skal få lov til å dele sin mening om en stor treningssenterkjede. Det er ikke synd på Mudo Gym. Om de hadde hatt et betalt samarbeid med henne ville ingen sett på de som et offer dersom de mistet kunder pga det. Og hvis en influencer noensinne i sitt liv er troverdig så må det være når de uttaler seg om ting uten å få betalt for det. Så lenge hun begrunner det hun sier så man får et nyansert bilde på det ser jeg ikke problemet. Dersom du ikke ser den negative måten hun snakker om senteret på, så kan nok ikke jeg hjelpe deg. Jeg tenker at dersom man som person ikke takler kritikk spesielt bra, så forventer jeg at man kanskje tenker grundig igjennom før man selv kritiserer andre. Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg. Men har fått med meg at du ikke er enig i det.
Fizzypo Skrevet 14. januar 2023 #16082 Skrevet 14. januar 2023 Lily Of the Valley skrev (3 minutter siden): Dersom du ikke ser den negative måten hun snakker om senteret på, så kan nok ikke jeg hjelpe deg. Jeg tenker at dersom man som person ikke takler kritikk spesielt bra, så forventer jeg at man kanskje tenker grundig igjennom før man selv kritiserer andre. Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg. Men har fått med meg at du ikke er enig i det. Jeg trenger ikke å hjelpes til å forstå noe som helst, men når du begrunner kritikken så tynt og deretter prøver å unngå å svare på hva det er ved hennes formidling som er latterliggjørende så blir det hele veldig pinlig for deg. Da er det også veldig lett å tro at iallefall din kritikk er sterkt farget av inntrykket du har av HD ellers, hvis ikke hadde du droppet å ta med setningen om hennes måte å takle kritikk på i et innlegg der vi diskuterte HDs skuffelse over Mudo Gym i sin hjemby. Også må jeg si at jeg blir litt lattermild over at du krenkes på vegne av Mudo Gym som blir behandlet så dårlig av en influencer som burde vite bedre for hun tåler jo ingenting selv. 1
Orly Skrevet 14. januar 2023 #16083 Skrevet 14. januar 2023 Fizzypo skrev (8 minutter siden): Jeg trenger ikke å hjelpes til å forstå noe som helst, men når du begrunner kritikken så tynt og deretter prøver å unngå å svare på hva det er ved hennes formidling som er latterliggjørende så blir det hele veldig pinlig for deg. Da er det også veldig lett å tro at iallefall din kritikk er sterkt farget av inntrykket du har av HD ellers, hvis ikke hadde du droppet å ta med setningen om hennes måte å takle kritikk på i et innlegg der vi diskuterte HDs skuffelse over Mudo Gym i sin hjemby. Også må jeg si at jeg blir litt lattermild over at du krenkes på vegne av Mudo Gym som blir behandlet så dårlig av en influencer som burde vite bedre for hun tåler jo ingenting selv. Gode innlegg fra deg nå og jeg er helt enig med deg👏 2
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 14. januar 2023 #16084 Skrevet 14. januar 2023 Fizzypo skrev (10 minutter siden): Jeg trenger ikke å hjelpes til å forstå noe som helst, men når du begrunner kritikken så tynt og deretter prøver å unngå å svare på hva det er ved hennes formidling som er latterliggjørende så blir det hele veldig pinlig for deg. Da er det også veldig lett å tro at iallefall din kritikk er sterkt farget av inntrykket du har av HD ellers, hvis ikke hadde du droppet å ta med setningen om hennes måte å takle kritikk på i et innlegg der vi diskuterte HDs skuffelse over Mudo Gym i sin hjemby. Også må jeg si at jeg blir litt lattermild over at du krenkes på vegne av Mudo Gym som blir behandlet så dårlig av en influencer som burde vite bedre for hun tåler jo ingenting selv. Krenket? Jeg? Overhodet ikke. Jeg har skrevet innlegg i en diskusjonstråd her om Helene Drage. Om det er noen som fremstår som krenket, så er det deg. Du kom med et spørsmål, jeg svarte at jeg ikke kunne hjelpe deg hvis du ikke så den negative holdningen hun hadde og så kommer du med at du ikke trenger hjelp til noe som helst. Det er ikke bare jeg som har reagert på innlegget, så jeg tror det er flere som ser det samme. Så får det heller være «pinlig» som du sier. Å himle med øynene og smile overbærende som at dette senteret er under hennes verdighet anser jeg for å være negativt. Å ordlegge seg slik hun gjør, er heller ikke i positive ordelag. Min kritikk er selvsagt farget av hva Jeg tenker om Helene. Jeg tolker ikke ting i et vakuum. Noe som bør være helt opplagt. Vi får være enige om å være uenige.
Helle99 Skrevet 14. januar 2023 #16085 Skrevet 14. januar 2023 Er i utgangspunktet enig i at det ikke nødvendigvis er noe galt i å si sin mening om treningsstudioet. Skjønner jo til en viss grad at hun er skuffet over det. Men når Helene selv er PT er det jo litt rart hvis hun ikke har undersøkt noe på forhånd om treningssenteret eller firmaet som driver det før hun har meldt seg inn i. Og lørdag formiddag er desidert den verste tiden ift. hvor mange som er der. Unngår selv å dra på trening på det tidspunktet der jeg går. Men synes generelt at Helene er raskt ute med å dele negative erfaring og meninger. En ting er hva man forteller familie og venner, men alt hun skriver på kanalen sin er offentlige uttalelser. Som for eksempel den gangen hun var så misfornøyd fordi ingen møtte henne i resepsjonen første gangen hun skulle på trening. Den kunne hun hvertfall ha spart seg for, med mindre det var et gjentagende problem. Hun skal for all del få lov å mene det hun mener, men synes hun ofte er raskt ute med å dele negative ting. Aldri vært borti en influenser som kritiserer og er så negativ som Helene, men som samtidig ikke ser noen av sine egne feil og heller ikke tar i mot noen form for konstruktiv kritikk. Er jo på grensen til komisk at hun tidligere langet ut mot influensere som ikke merker reklame. Mens hun selv er en av de som er verste på det området. 4 3
Fizzypo Skrevet 14. januar 2023 #16086 Skrevet 14. januar 2023 Lily Of the Valley skrev (1 minutt siden): Krenket? Jeg? Overhodet ikke. Jeg har skrevet innlegg i en diskusjonstråd her om Helene Drage. Om det er noen som fremstår som krenket, så er det deg. Du kom med et spørsmål, jeg svarte at jeg ikke kunne hjelpe deg hvis du ikke så den negative holdningen hun hadde og så kommer du med at du ikke trenger hjelp til noe som helst. Det er ikke bare jeg som har reagert på innlegget, så jeg tror det er flere som ser det samme. Så får det heller være «pinlig» som du sier. Å himle med øynene og smile overbærende som at dette senteret er under hennes verdighet anser jeg for å være negativt. Å ordlegge seg slik hun gjør, er heller ikke i positive ordelag. Min kritikk er selvsagt farget av hva Jeg tenker om Helene. Jeg tolker ikke ting i et vakuum. Noe som bør være helt opplagt. Vi får være enige om å være uenige. Men du vrir jo hele diskusjonen i en annen retning når du påstår at jeg mener at innlegget ikke var kritisk. Deretter vinkler du svaret ditt som om det er en sannhet og det er jeg som er problemet fordi jeg forstår at videoen var kritisk. Selvfølgelig er den det. Hvor har jeg skrevet at den ikke er det? Mitt opprinnelige innlegg gikk ut på at jeg ikke ser problemet med kritikken nettopp fordi hun har begrunnet hva hun ikke likte og på den måten gitt sine følgere (og alle som ser) mulighet til å avgjøre om det likevel er noe for de. Hadde hun sutret over at hun ikke likte det uten å gi nærmere forklaring, eller uttalt seg slik om et nytt og lokaltdrevet treningssenter som trenger all god omtale i etableringsfasen så greit, da er vi på bølgelengde, men dette? Hvem mener du at HDs kritikk går utover egentlig? Et nyåpnet treningssenter fra en etablert kjede med råd til å ta 29 kr betalt til mai for at folk skal bruke lokalene deres? Ordtaket «gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre for deg» er ikke ment for bedrifter, men enkeltmennesker så akkurat det taler ikke din sak. 1
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 14. januar 2023 #16087 Skrevet 14. januar 2023 Fizzypo skrev (3 minutter siden): Men du vrir jo hele diskusjonen i en annen retning når du påstår at jeg mener at innlegget ikke var kritisk. Deretter vinkler du svaret ditt som om det er en sannhet og det er jeg som er problemet fordi jeg forstår at videoen var kritisk. Selvfølgelig er den det. Hvor har jeg skrevet at den ikke er det? Mitt opprinnelige innlegg gikk ut på at jeg ikke ser problemet med kritikken nettopp fordi hun har begrunnet hva hun ikke likte og på den måten gitt sine følgere (og alle som ser) mulighet til å avgjøre om det likevel er noe for de. Hadde hun sutret over at hun ikke likte det uten å gi nærmere forklaring, eller uttalt seg slik om et nytt og lokaltdrevet treningssenter som trenger all god omtale i etableringsfasen så greit, da er vi på bølgelengde, men dette? Hvem mener du at HDs kritikk går utover egentlig? Et nyåpnet treningssenter fra en etablert kjede med råd til å ta 29 kr betalt til mai for at folk skal bruke lokalene deres? Ordtaket «gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre for deg» er ikke ment for bedrifter, men enkeltmennesker så akkurat det taler ikke din sak. Jeg har forklart inngående hva jeg mener er problematisk, så jeg tar ikke noen ny runde. Men jeg må bare få si at «gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg» selvsagt kan sies om virksomheter. At du ikke ønsker det, er helt i orden. Men nå er vi langt uten for det som er trådens hovedtema, så dette blir mitt siste svar. Ta deg ei øl😊
Fizzypo Skrevet 14. januar 2023 #16088 Skrevet 14. januar 2023 Lily Of the Valley skrev (Akkurat nå): Jeg har forklart inngående hva jeg mener er problematisk, så jeg tar ikke noen ny runde. Men jeg må bare få si at «gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg» selvsagt kan sies om virksomheter. At du ikke ønsker det, er helt i orden. Men nå er vi langt uten for det som er trådens hovedtema, så dette blir mitt siste svar. Ta deg ei øl😊 Morsom du! Plutselig gir alle tilsvarene dine mening. Veldig søtt at du syns virksomheter skal operere under det ordtaket for at alle skal være snille med hverandre.❤️ Fortsatt god helg! 1
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 14. januar 2023 #16089 Skrevet 14. januar 2023 Helle99 skrev (13 minutter siden): Er i utgangspunktet enig i at det ikke nødvendigvis er noe galt i å si sin mening om treningsstudioet. Skjønner jo til en viss grad at hun er skuffet over det. Men når Helene selv er PT er det jo litt rart hvis hun ikke har undersøkt noe på forhånd om treningssenteret eller firmaet som driver det før hun har meldt seg inn i. Og lørdag formiddag er desidert den verste tiden ift. hvor mange som er der. Unngår selv å dra på trening på det tidspunktet der jeg går. Men synes generelt at Helene er raskt ute med å dele negative erfaring og meninger. En ting er hva man forteller familie og venner, men alt hun skriver på kanalen sin er offentlige uttalelser. Som for eksempel den gangen hun var så misfornøyd fordi ingen møtte henne i resepsjonen første gangen hun skulle på trening. Den kunne hun hvertfall ha spart seg for, med mindre det var et gjentagende problem. Hun skal for all del få lov å mene det hun mener, men synes hun ofte er raskt ute med å dele negative ting. Aldri vært borti en influenser som kritiserer og er så negativ som Helene, men som samtidig ikke ser noen av sine egne feil og heller ikke tar i mot noen form for konstruktiv kritikk. Er jo på grensen til komisk at hun tidligere langet ut mot influensere som ikke merker reklame. Mens hun selv er en av de som er verste på det området. Enig! Kritikk er selvsagt noe og enhver virksomhet skal tåle, men jeg syns det var noe spesielt å skulle være krass mot en virksomhet som hadde sin første åpningsdag i dag. Jeg er for å la virksomheter komme seg opp og gå ordentlig før jeg vurderer både tilbud og service.
Jolanda Skrevet 14. januar 2023 #16090 Skrevet 14. januar 2023 Synes det må være lov til å stille noen krav til treningssenteret uten å bli slaktet for det. Det er ikke en selvfølge at lørdag er den dagen med mest folk, jeg trener på Sats i stor-Oslo og kveldstid på hverdager er myye verre. Så det burde hun ikke nødvendigvis ha skjønt. Jeg er null interessert i å ta noen random øvelser med hantler mens jeg venter på en rack, når det ikke er det jeg skal trene. Jeg gidder ikke å henge rundt på et overfylt senter og improvisere, fordi det er for trangt og lite utstyr. Når det er sagt kunne hun jo ha gjort litt research på kjeden i forkant, og i hennes tilfelle er nok unnskyldninger for å slippe trening ganske sannsynlig. 2
Vegglampe Skrevet 14. januar 2023 #16091 Skrevet 14. januar 2023 Jolanda skrev (3 minutter siden): Synes det må være lov til å stille noen krav til treningssenteret uten å bli slaktet for det. Det er ikke en selvfølge at lørdag er den dagen med mest folk, jeg trener på Sats i stor-Oslo og kveldstid på hverdager er myye verre. Så det burde hun ikke nødvendigvis ha skjønt. Jeg er null interessert i å ta noen random øvelser med hantler mens jeg venter på en rack, når det ikke er det jeg skal trene. Jeg gidder ikke å henge rundt på et overfylt senter og improvisere, fordi det er for trangt og lite utstyr. Når det er sagt kunne hun jo ha gjort litt research på kjeden i forkant, og i hennes tilfelle er nok unnskyldninger for å slippe trening ganske sannsynlig. Greit å stille krav, men hvis det er mudo gym Fredrikstad hun var på, så åpnet treningssenteret i dag. Det er ikke unaturlig med litt ekstra folk på lanseringsdagen. 6
Gjest Finlay Skrevet 14. januar 2023 #16092 Skrevet 14. januar 2023 Vegglampe skrev (1 minutt siden): Greit å stille krav, men hvis det er mudo gym Fredrikstad hun var på, så åpnet treningssenteret i dag. Det er ikke unaturlig med litt ekstra folk på lanseringsdagen. Skulle akkurat skrive det samme. Mudo Gym hadde faktisk åpningsfest 11-15 i dag, så det forklarer naturligvis at det var mye folk. Så ikke det smarteste å legge treningen til akkurat denne dagen, hvis man vil unngå "altfor mye folk". Mulig HD ikke var klar over det.
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 14. januar 2023 #16093 Skrevet 14. januar 2023 1 hour ago, Lill said: Hun klagde på forrige treningssenteret også, ingen møtte henne i resepsjonen første dagen. Det er heller ikke akkurat et urimelig krav å bli møtt av et menneske som ny kunde på et treningssenter, synes jeg da.
Gjest Albbas Skrevet 14. januar 2023 #16094 Skrevet 14. januar 2023 Jeg blir også dødsskuffet de få gangene senteret mitt er overfylt, jeg blir rett og slett SUR og tramper ut derfra nesten på trass. 😂 🙈 Det er bare så nedtur når man endelig har kommet seg over dørstokkmila og gleder seg til å trene skikkelig, og ser at knebøy og markløft må bli byttet ut med situps liksom... Vet ikke om Helene hadde et sånt svakt øyeblikk? For jeg syns kritikken hun kommer med er litt urettferdig. For oss som ikke har tilhørighet til området fremstår det hvertfall som litt rart at et senter blir kritisert ved navn for å være fullt på åpningsdagen... 🤷♀️ Det er lov å være skuffet, men hva var egentlig budskapet her? Merkelig innlegg... Jeg har forøvrig god erfaring med å sende senteret en melding etter surheta har lagt seg og spurt om de kan skaffe mer utstyr. Og det har de gjort! Innlegget om posering syns jeg var bra, fint hvis Helene kan være mer åpen om sånt.
Gjest Albbas Skrevet 14. januar 2023 #16095 Skrevet 14. januar 2023 9 minutter siden, Bolledeig2.0 said: Det er heller ikke akkurat et urimelig krav å bli møtt av et menneske som ny kunde på et treningssenter, synes jeg da. De vet jo ikke at den nye kunden kommer på minuttet da og da. De har mange små oppgaver i løpet av dagen. Mange sentere er også ubemannet store deler av tiden.
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 14. januar 2023 #16096 Skrevet 14. januar 2023 (endret) 22 minutter siden, Albbas said: De vet jo ikke at den nye kunden kommer på minuttet da og da. De har mange små oppgaver i løpet av dagen. Mange sentere er også ubemannet store deler av tiden. Jeg har jobbet på gym i mange år, så det vet jeg selvfølgelig Om nye medlemmer står og koper alene lenge i resepsjonen da har man for dårlige rutiner for å ta imot nye medlemmer, eller er for dårlig bemannet. EDIT: Dessuten synes jeg mudo-kritikken går mer på "dette var ikke et senter for meg" enn "det var overfylt i dag". Det siste kan man jo ikke bli overrasket over, på åpningsdag. Endret 14. januar 2023 av Bolledeig2.0
Jolanda Skrevet 14. januar 2023 #16097 Skrevet 14. januar 2023 Vegglampe skrev (52 minutter siden): Greit å stille krav, men hvis det er mudo gym Fredrikstad hun var på, så åpnet treningssenteret i dag. Det er ikke unaturlig med litt ekstra folk på lanseringsdagen. Nei, det er enig i.
Finnwife Skrevet 14. januar 2023 #16098 Skrevet 14. januar 2023 Sats som hun trente på, la ned. Men hun brukte jo 90% av tiden der i garderoben, så mulig det er den hun er minst fornøyd med på Mudo? Man får det man betaler for som regel.. men å komme på åpningsdagen når det er fult av mennesker som kommer for å få goodiebags, det er passe teit.. Mudo har allerede kommentert kritikken hennes offentlig.. 5 2
Gjest Kattedama Skrevet 14. januar 2023 #16099 Skrevet 14. januar 2023 (endret) Bolledeig2.0 skrev (2 timer siden): Det er heller ikke akkurat et urimelig krav å bli møtt av et menneske som ny kunde på et treningssenter, synes jeg da. Det som er urimelig er å klage på en tjeneste før de i det hele tatt har fått en sjanse. Hun legger ut denne klaginga på en offentlig IG konto. Endret 14. januar 2023 av Lill :)
Gjest Kattedama Skrevet 14. januar 2023 #16100 Skrevet 14. januar 2023 (endret) Finnwife skrev (7 minutter siden): Sats som hun trente på, la ned. Men hun brukte jo 90% av tiden der i garderoben, så mulig det er den hun er minst fornøyd med på Mudo? Man får det man betaler for som regel.. men å komme på åpningsdagen når det er fult av mennesker som kommer for å få goodiebags, det er passe teit.. Mudo har allerede kommentert kritikken hennes offentlig.. Det skjønner jeg godt, herregud så dumt av HD å dele dette på kontoen sin. Endret 14. januar 2023 av Lill :)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå