Lileep Skrevet 13. januar 2023 #16001 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) «Skaden allerede skjedd» er verden dummeste kommentar i denne sammenhengen. Også lurer jeg på om hun tenker på hvor egoistisk det faktisk er å dele bilder av barn på en reklamenkanal, for hun gjør det jo kun for sin egen del.. «Bare bakhodet, ser ikke gjenkjennbare trekk og uskyldige bilder bakfra». Jeg er ikke enig, et bilde er et bilde. Hun har ikke en privat kanal med kun bekjente som følgere, men en ren reklamekanal med 27.000 hun ikke kjenner. Selv om hun ikke ser det selv, så trekker nok bilder av barn mer følgere. Men sånn som hun svarer så tror jeg ikke hun angrer, og ei heller vil endre seg. Edit: Forstår hun heller ikke at disse 140 bildene kan ha blitt lagret som screenshot hos mange mange tusen? Spredd videre.. sikkert kjempestas for datteren å etterhvert få vite at bilder av henne sugene på mammas pupp ligger ute og kan ligge på kamerarullen til mangfoldige mannfolk og kvinnfolk. Men det klarer ikke HD og følgerene å se. Jeg tror også HD er spydig mot følgere nå, fordi denne gang er hun uenig i kritikken og da kommer piggene frem. Endret 13. januar 2023 av Lileep 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 13. januar 2023 #16002 Del Skrevet 13. januar 2023 Beatbox skrev (7 timer siden): Logikken er totalt fraværende🙄 Håper hun forstår at hun graver sin egen grav slik hun har drevet på igår og nå! Jeg tror rett og slett ikke logikk er hennes sterke side. Det er stygt sagt, men siden vi gang på gang ser denne dobbeltkommunikasjonen så kan jeg ikke skjønne annet enn at hun ikke forstår en del logiske ting. Som det har blitt pekt på av noen her, så sender hun nå stikk til de som kritiserte før/etter-bildet tidligere i uka og hun var jo ute og snakket om de som kanskje ikke forstod hva det var hun hadde tenkt å kommunisere. Hun fortalte jo også at det var mannen som hadde stoppet henne i å vise fram det nye soverommet til ungen. Hun forstår det tydeligvis ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 13. januar 2023 #16003 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) «Lengesiden det har vært så mye aktivitet i kommentarfeltet mitt». All PR er god PR, det tror jeg er hennes motto. Vil ikke si aktiviteten er positiv denne gang, spesielt ikke for noen dager siden. Edit; «Ifølge Selma går det nå sport i å finne det kleineste barnebildene foreldrene har delt i sosiale medier. Bildene deles i private chatter.» klippet fra artikkelen HD linker til nå. Hun har lagt ut flere bilder av barnet ammende i butikk og alle mulige settinger, og disse kan lett plukkes ut som kleine bilder som legges ut. Hun vet ikke om hun kommer til å slette bilder, så disse kan bli liggende for alltid på hennes IG, og sannheten er jo at disse bildene forsvinner aldri fra nettet i seg selv. Har hun tenkt på dette? Endret 13. januar 2023 av Lileep 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 13. januar 2023 #16004 Del Skrevet 13. januar 2023 51 minutter siden, Lily Of the Valley said: Jeg tror rett og slett ikke logikk er hennes sterke side. Det er stygt sagt, men siden vi gang på gang ser denne dobbeltkommunikasjonen så kan jeg ikke skjønne annet enn at hun ikke forstår en del logiske ting. Som det har blitt pekt på av noen her, så sender hun nå stikk til de som kritiserte før/etter-bildet tidligere i uka og hun var jo ute og snakket om de som kanskje ikke forstod hva det var hun hadde tenkt å kommunisere. Hun fortalte jo også at det var mannen som hadde stoppet henne i å vise fram det nye soverommet til ungen. Hun forstår det tydeligvis ikke. Hun er en mester i å vri på ting til hennes fordel. Som feks å skylde på følgere for å misforstå, og ikke selv se at det var hun selv som var årsaken. Tror heller ikke hun har mye logisk sans og forståelse. Hun må jo tydeligvis få hjelp av følgere og familie til å forstå at ting er feil.. jeg er glad mannen hennes klarer å stoppe henne mtp datteren. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 13. januar 2023 #16005 Del Skrevet 13. januar 2023 Lily Of the Valley skrev (40 minutter siden): Jeg tror rett og slett ikke logikk er hennes sterke side. Det er stygt sagt, men siden vi gang på gang ser denne dobbeltkommunikasjonen så kan jeg ikke skjønne annet enn at hun ikke forstår en del logiske ting. Som det har blitt pekt på av noen her, så sender hun nå stikk til de som kritiserte før/etter-bildet tidligere i uka og hun var jo ute og snakket om de som kanskje ikke forstod hva det var hun hadde tenkt å kommunisere. Hun fortalte jo også at det var mannen som hadde stoppet henne i å vise fram det nye soverommet til ungen. Hun forstår det tydeligvis ikke. Nei, det virker ikke helt som hun forstår hva debatten dreier seg om, noe hun demonstrerer en gang for alle med å reposte disse bildene. Som attpåtil forsvares i kommentarfeltet med at hun ikke deler informasjon! Noe av det som kom fra i Debatten på NRK i går er jo nettopp dette med å dekke barnets ansikt med emoji, eller vise bakhodet, og dermed føle at man beskytter barnet. Samtidig deles så mye annet at følgerne får innblikk i barnets liv. Er det f.eks til barnets beste at hun på nytt deler bildet der hun vandrer mellom reolene i butikken mens hun ammer? Når det gjelder HD, så får man i tillegg til bildene jevnlig informasjon om barnets utvikling, tannfrembrudd, sovemønster, utallige ammebilder, barnehagestart og ikke minst mors desperate behov for egentid. I sum vet vi uhyggelig mye om denne familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 13. januar 2023 #16006 Del Skrevet 13. januar 2023 Albbas skrev (2 timer siden): Jeg får litt inntrykk av at hun her svarer impulsivt uten å tenke seg om, men hun noen dager tidligere fikk hvilt hodet litt og tenkt seg om før hun svarte. At hun skjerpet seg rett og slett. Her virker hun ikke helt å ha overskudd til det. Kanskje beklager hun seg på ny, kanskje ikke... Men jeg skjønner ikke hvorfor Helene gidder å ta på seg denne ekstrajobben med å være influenser når hun så ofte ikke greier å være skjerpet. Argumentene hennes henger jo ikke på greip... "skaden har allerede skjedd så...". Så hun er enig i at det ER en skade, men når det først er gjort kan hun like gjerne gjenta det? 🤨 Jeg er helt enig i dette. Her burde hun ha tenkt seg nøye om før hun kastet seg på debatten. Her får hun masse konstruktiv kritikk under fullt navn, men blir igjen den frekke hårsåre Helene vi har sett så mange ganger før. Et selfie hadde understreket tema bedre. Et gjennomgang og sletting av innlegg og info om barnet hadde vist en innsats. Nå oppfører hun seg som Sophie Elise; hiver seg på en trend uten å faktisk følge den. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. januar 2023 #16007 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Lileep skrev (47 minutter siden): Hun er en mester i å vri på ting til hennes fordel. Som feks å skylde på følgere for å misforstå, og ikke selv se at det var hun selv som var årsaken. Tror heller ikke hun har mye logisk sans og forståelse. Hun må jo tydeligvis få hjelp av følgere og familie til å forstå at ting er feil.. jeg er glad mannen hennes klarer å stoppe henne mtp datteren. Når man er såååå til de grader manisk opptatt av oppmerksomhet og å vise seg frem, er alle virkemidler tillatt🙄 Å være så desperat at man er villig til å lempe ut all slags informasjon om et lite barn, og * bare bakhodet og sladdet ansikt *....glimrende bevis for at logikken er totalt fraværende og at atter en gang er det HD`s sykelige oppmerksomhetsbehov det dreier seg om. For det er sykt når man er villig til å selge sjelen sin for oppmerksomhet.. Endret 13. januar 2023 av Beatbox 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 13. januar 2023 #16008 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Hun koser seg fælt med all oppmerksomheten som kommer i kommentarfeltet, "men så er det jo ganske mange viktige saker vi har diskutert da også, men jeg liker det". Sier Helene og smiler fornøyd. Attevar? Det er altså mengden med kommentarer som opptar henne fremfor å ta til seg og reflektere og vise i praksis det som diskuteres? Kvantitet fremfor kvalitet, Helene? Money talks, ingen tvil om det vertfall. Og hun bare bekrefter, med egne ord faktisk, at barnet er en moneymaker. Prinsipper og verdier er null verdt for denne selgeren (ja, vet de liker å kalle seg influensere), men i det argumentasjonen går i to til tre dimensjoner (kost-nytte prinsipper, konsekvenstenking, uskyldig tredjepart osv) ramler hun rett og slett ut. Blir veldig papegøyeaktig å gjenta andres argumentasjon uten å eie den. Edit: Helene- eksponering betyr faktisk å vise frem. Ser du er litt usikker på hvordan forstå og bruke begrepet Endret 13. januar 2023 av Jammf 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. januar 2023 #16009 Del Skrevet 13. januar 2023 Jammf skrev (14 minutter siden): Hun koser seg fælt med all oppmerksomheten som kommer i kommentarfeltet, "men så er det jo ganske mange saker vi har diskutert da også, men jeg liker det". Sier Helene og smiler fornøyd. Attevar? Det er altså mengden med kommentarer som opptar henne fremfor å ta til seg og reflektere og vise i praksis det som diskuteres? Kvantitet fremfor kvalitet, Helene? Money talks, ingen tvil om det vertfall. Og hun bare bekrefter, med egne ord faktisk, at barnet er en moneymaker. Prinsipper og verdier er null verdt for denne selgeren (ja, vet de liker å kalle seg influensere), men i det argumentasjonen går i to til tre dimensjoner (kost-nytte prinsipper, konsekvenstenking, uskyldig tredjepart osv) ramler hun rett og slett ut. Blir veldig papegøyeaktig å gjenta andres argumentasjon uten å eie den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 13. januar 2023 #16010 Del Skrevet 13. januar 2023 Det nyeste innlegget på Instagram må jo være en spøk? Det kan jo ikke være seriøst? Igjen hiver hun seg på det som trender i media angående aktuelle og viktige saker, men som vanlig treffer det ikke helt. Noe kommentarfeltene tydelig viser. Drage tar derimot alt engasjement som noe positivt. Det er så hinsides som du får det! Drage har delt mye informasjon om barnet fra første dag, og mener samtidig hun har gjort en god jobb med å skjerme barnet? Jeg vet ikke om det er mangel på selvinnsikt, eller ønsket om å være viktig som blender henne fullstendig i sine poster om samfunnsengasjement, noe går i allefall galt underveis. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. januar 2023 #16011 Del Skrevet 13. januar 2023 Håper de mennene som har trykket hjerte på innlegget om eksponering av barn er i familie med HD, ellers så er det bare ekkelt at vilt fremmede menn trykker hjerte på et sånt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. januar 2023 #16012 Del Skrevet 13. januar 2023 Lill skrev (14 minutter siden): Håper de mennene som har trykket hjerte på innlegget om eksponering av barn er i familie med HD, ellers så er det bare ekkelt at vilt fremmede menn trykker hjerte på et sånt innlegg. Sier " litt " om de mannfolka 🙄 Ekkelt🤮 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 13. januar 2023 #16013 Del Skrevet 13. januar 2023 Lurer på hvorfor hun mener å dele bilder med amming, bilder generelt av barnet sitt er helt ok, men informasjon om henne er totalt feil. Jeg forstår ikke forskjellen. Begge deler er like ille.. bilder og info kan misbrukes. Tror hun bilder ikke misbrukes av noen? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. januar 2023 #16014 Del Skrevet 13. januar 2023 Lileep skrev (1 minutt siden): Lurer på hvorfor hun mener å dele bilder med amming, bilder generelt av barnet sitt er helt ok, men informasjon om henne er totalt feil. Jeg forstår ikke forskjellen. Begge deler er like ille.. bilder og info kan misbrukes. Tror hun bilder ikke misbrukes av noen? Det er denne innsikten og mangelen på logikk som til stadighet kommer frem. Og hvis man tror at bilder ikke misbrukes av noen, da er det ihvertfall på tide å lese litt i aviser og å få hodet ut av navelen 🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 13. januar 2023 #16015 Del Skrevet 13. januar 2023 6 minutter siden, Beatbox said: Det er denne innsikten og mangelen på logikk som til stadighet kommer frem. Og hvis man tror at bilder ikke misbrukes av noen, da er det ihvertfall på tide å lese litt i aviser og å få hodet ut av navelen 🙄 Hode ut av navelen 😂 den har jeg ikke hørt før, morsom ☺️ Til saken; til og med Kripos har gått ut med advarsel over hvor flinke enkelte er til Photoshop at selv de mest uskyldige bilder kan lages til groteske og seksuelle bilder. Hva med alle bildene av barnet ammende og drikkende av flasker.. klarer hun ikke se hvordan de bildene kan gjøres om til bilder enkelte pedofile tennes av? Jeg blir direkte kvalm av å skrive dette, og oppgitt over at HD og fler er så godtroende til folk. De har vel aldri hørt om darkweb heller de da.. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. januar 2023 #16016 Del Skrevet 13. januar 2023 Lileep skrev (2 minutter siden): Hode ut av navelen 😂 den har jeg ikke hørt før, morsom ☺️ Til saken; til og med Kripos har gått ut med advarsel over hvor flinke enkelte er til Photoshop at selv de mest uskyldige bilder kan lages til groteske og seksuelle bilder. Hva med alle bildene av barnet ammende og drikkende av flasker.. klarer hun ikke se hvordan de bildene kan gjøres om til bilder enkelte pedofile tennes av? Jeg blir direkte kvalm av å skrive dette, og oppgitt over at HD og fler er så godtroende til folk. De har vel aldri hørt om darkweb heller de da.. Narsissister er navlebeskuende, derav uttrykket 😂 noe de aller fleste influencere er...Det handler om * jeg-meg-mitt* med dertil tilhørende manglende innsikt i hva som skjer utenfor selvdyrkingsbobla... slik som dette med darkweb......det er til å spy av og jeg blir så forbanna 😡 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 13. januar 2023 #16017 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) Synes det er påfallende hvor reflekterte flere influencere plutselig har blitt de siste dagene. Det har ikke manglet på informasjon. Over flere ÅR har det blitt advart om farene med eksponering, og hvordan det bryter med barns rett til privatliv. Nå er det ikke måte på hvor mye det skal angres og innses at man har trått feil osv. Hvorfor tok det så lang tid? (det er jo supert at de kommer til den erkjennelsen, men kom det egentlig fra at de merker presset mer etter siste dagers debatt? Ville de ha fortsatt med eksponering dersom ikke?) Endret 13. januar 2023 av Laia 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 13. januar 2023 #16018 Del Skrevet 13. januar 2023 (endret) 5 minutter siden, Laia said: Synes det er påfallende hvor reflekterte flere influencere plutselig har blitt de siste dagene. Det har ikke manglet på informasjon. Over flere ÅR har det blitt advart om farene med eksponering, og hvordan det bryter med barns rett til privatliv. Nå er det ikke måte på hvor mye det skal angres og innses at man har trått feil osv. Hvorfor tok det så lang tid? (det er jo supert at de kommer til den erkjennelsen, men kom det egentlig fra at de merker presset mer etter siste dagers debatt? Ville de ha fortsatt med eksponering dersom ikke?) For HD sin del tror jeg der rett og slett er for å bli lagt merke til. Føle hun har en rolle, påvirkningsrolle, føle seg viktig. Det blir bare kleint hele opplegget fordi hun viser samtidig at hun ikke forstår hva budskapet egentlig er. Eneste jeg vet genuint brenner for dette og har fulgt dette siden hun ble mamma, er Kristin Gjesvik.. synd hun ikke kunne delta på debatten på tv igår. Hadde også vært morsomt å se en debatt mellom henne og HD 😅 Endret 13. januar 2023 av Lileep 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 13. januar 2023 #16019 Del Skrevet 13. januar 2023 Lileep skrev (42 minutter siden): For HD sin del tror jeg der rett og slett er for å bli lagt merke til. Føle hun har en rolle, påvirkningsrolle, føle seg viktig. Det blir bare kleint hele opplegget fordi hun viser samtidig at hun ikke forstår hva budskapet egentlig er. Eneste jeg vet genuint brenner for dette og har fulgt dette siden hun ble mamma, er Kristin Gjesvik.. synd hun ikke kunne delta på debatten på tv igår. Hadde også vært morsomt å se en debatt mellom henne og HD 😅 Ja veldig synd at debatten, ettersom jeg hører (fikk ikke sett selv) ikke innfridde helt. Håper for HD at hun, tross all dobbelkommunikasjon og kleinhet, nå klarer å stå for det hun sier og fjerner alle bilder av mindreårig OG lar være å eksponere i fremtiden (dvs. 0 eksponering, være seg bilder, film og tekst) 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 13. januar 2023 #16020 Del Skrevet 13. januar 2023 Laia skrev (3 minutter siden): Ja veldig synd at debatten, ettersom jeg hører (fikk ikke sett selv) ikke innfridde helt. Håper for HD at hun, tross all dobbelkommunikasjon og kleinhet, nå klarer å stå for det hun sier og fjerner alle bilder av mindreårig OG lar være å eksponere i fremtiden (dvs. 0 eksponering, være seg bilder, film og tekst) Se øverste teksten ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå