Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Bolledeig2.0 skrev (1 time siden):

Samtidig synes jeg det er urimelig når hun faktisk tar til seg kritikken fra før/etter bildet og folk påstår at "nei dette betyr ikke at hun tar til seg kritikk eller kan gå i en positiv retning, snarere beviser det det jeg alltid har ment, at hun er uærlig, bare sier det folk vil høre, og innerst inne mener hun fortsatt XXXX". Da gjør hun feil om hun ignorerer kritikken og forsvarer valgene sine, også er det OGSÅ feil dersom hun tar til seg kritikken og legger seg flat. 

Jeg er enig i at man ikke skal kritisere når det faktisk gjøres noe positivt. Men å kritisere brukere på KG fordi de ser at hun selger inn Keto og FUS som løsninger på vektproblemer, mens hun selv ikke går ned i vekt. Det er ikke brukere på KG som er problemet da, men den som selger en løsning som ikke fungerer. Det er som en annen bruker her skriver, vektproblemer er mer komplisert enn som så.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Bolledeig2.0 said:

Og at enkelte, med IG-bruker uten bilder, følgere eller noen ting, mener det er sitt gudegitte oppdrag å "oppdra" halve kommentarfeltet hennes og å legge inn 15 kommentarer under bildene hennes for å skjønne hvorfor de tar feil, er egentlig ganske pinlig. (ja, jeg ser på deg "maiskolbe")

Skjønner ikke hvorfor du drar inn IG brukere i tråden om HD på kvinneguiden. Er det du som svarer denne brukeren eller? forstår godt hvorfor denne «maiskolben» og flere svarer deg/den brukeren, for sånne tilbakemeldinger han/hun kom med er å gjøre HD en bjørnetjeneste.. men det skjønte tydeligvis ikke han/hun.

og hvorfor er det så ille å ikke ha bilde og følgere? Svarene er jo like relevant? Ta din bruker her, ikke mye ekte navn og bilde på deg? Men diskuter gjør du, men i følge deg/brukeren på IG så kan man ikke det.. for man anses som falsk?

Vet ikke hvorfor jeg gidder å svare engang, men har vel noe med at jeg syns det er smålig å dra det inn her, og anklage brukere for å være falske.. og nei, jeg er ikke «maiskolben».. 

Endret av Lileep
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor du drar inn IG brukere i tråden om HD på kvinneguiden. Er det du som svarer denne brukeren eller? forstår godt hvorfor denne «maiskolben» og flere svarer deg/den brukeren, for sånne tilbakemeldinger han/hun kom med er å gjøre HD en bjørnetjeneste.. men det skjønte tydeligvis ikke han/hun.

og hvorfor er det så ille å ikke ha bilde og følgere? Svarene er jo like relevant? Ta din bruker her, ikke mye ekte navn og bilde på deg? Men diskuter gjør du, men i følge deg/brukeren på IG så kan man ikke det.. for man anses som falsk?

Vet ikke hvorfor jeg gidder å svare engang, men har vel noe med at jeg syns det er smålig å dra det inn her, og anklage brukere for å være falske.. og nei, jeg er ikke «maiskolben».. 

👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0
40 minutter siden, Lileep said:

Jeg anklager ikke brukeren for å være falsk, jeg PÅPEKER at brukeren fremstår som drit slitsom, og ikke skjønner at det ikke er vedkommendes rolle å korrigere hele kommentarfeltet til Helene Drage. Hadde jeg hatt en person som skulle vært kommentarfeltpoliti på profilen min hadde jeg blokkert hen på 6-7 innlegg, så synes egentlig hun er raus. 

Ikke har jeg spekulert i hvem det er heller. Jeg har ikke deltatt på det aktuelle innlegget. 

Endret av Bolledeig2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Bolledeig2.0 skrev (18 minutter siden):

Jeg anklager ikke brukeren for å være falsk, jeg PÅPEKER at brukeren fremstår som drit slitsom, og ikke skjønner at det ikke er vedkommendes rolle å korrigere hele kommentarfeltet til Helene Drage. Hadde jeg hatt en person som skulle vært kommentarfeltpoliti på profilen min hadde jeg blokkert hen på 6-7 innlegg, så synes egentlig hun er raus. 

Ikke har jeg spekulert i hvem det er heller. Jeg har ikke deltatt på det aktuelle innlegget. 

Korrigere hele kommmentarfeltet? Er det ikke en fordel å la overdrivelsene være? Hvem er du til å avgjøre hvilken rolle en person skal ha i et kommentarfelt? Det var flere som så ut til å gå glipp av poenget og da er det jo greit at noen faktisk korrigerer det. Og når da det må gis med teskje, så blir det fort en del innlegg. Helene har jo hatt en vanvittig blokkeringspraksis tidligere, men det ser ut til at hun kan ha skjerpa seg litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0
14 minutter siden, Lily Of the Valley said:

Korrigere hele kommmentarfeltet? Er det ikke en fordel å la overdrivelsene være? Hvem er du til å avgjøre hvilken rolle en person skal ha i et kommentarfelt? Det var flere som så ut til å gå glipp av poenget og da er det jo greit at noen faktisk korrigerer det. Og når da det må gis med teskje, så blir det fort en del innlegg. Helene har jo hatt en vanvittig blokkeringspraksis tidligere, men det ser ut til at hun kan ha skjerpa seg litt der.

Ingen som prøver å "avgjøre" noe som helst, jeg bare sier at når man insisterer på å bite seg fast i leggen til noen i kommentarfeltet som har "misforstått poenget" som en grevling og ikke gi seg før det knaser, selv etter at vedkommende eksplisitt ber deg slutte med maset, da er det lov å si at sånn praksis er både 1) ganske dust og 2) antageligvis virker direkte mot det poenget du prøver å skape. 

Endret av Bolledeig2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Bolledeig2.0 said:

Hele kommentarfeltet? Utifra det jeg kan se så  er det totalt 11 direkte innlegg til en bruker i en diskusjon, hvor brukeren misforsto hele innlegget til HD. Og da har brukere 9 innlegg tilbake. Det er også innlegg fra HD selv og andre til denne brukeren med samme håp om å oppklare misforståelsen.. så vet ikke helt hva du vil frem til.. for sånn det ser ut er det kun denne ene brukeren som blir korrigert (ikke hele kommentarfeltet, men du regner kanskje med det enslige innlegget hvor maiskolben skriver det er synd så mange misforstår HD sitt innlegg som korrigering av hele kommentarfeltet?). Maiskolben forsvarer seg når brukeren begynner å slenge dritt, så flere av innleggene går på det. Så hvem er egentlig verst? Den som prøver å oppklare misforståelsen, eller den som blir spydig og begynner slenge dritt? Jeg er iallefall totalt uenig med din oppsummering og syns egentlig det er du som postet en pinlig post.. 

Endret av Lileep
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Bolledeig2.0 skrev (Akkurat nå):

Ingen som prøver å "avgjøre" noe som helst, jeg bare sier at når man insisterer på å bite seg fast i leggen til noen i kommentarfeltet til en annen tilfeldig bruker som har "misforstått poenget" som en grevling og ikke gi seg før det knaser, selv etter at vedkommende eksplisitt ber deg slutte med maset, da er det lov å si at sånn praksis er både 1) ganske dust og 2) antageligvis virker direkte mot det poenget du prøver å skape. 

Det er du som påstår at vedkommende ikke skjønner at det ikke er hens rolle å korrigere «hele» kommentarfeltet. Du må gjerne mene at en person er dust som gjør det og at det virker mot sin hensikt, hvilket er noe annet enn å skulle dele ut hvilke roller brukere har i et kommentarfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lily Of the Valley said:

Det er du som påstår at vedkommende ikke skjønner at det ikke er hens rolle å korrigere «hele» kommentarfeltet. Du må gjerne mene at en person er dust som gjør det og at det virker mot sin hensikt, hvilket er noe annet enn å skulle dele ut hvilke roller brukere har i et kommentarfelt.

Og det verste er jo at bolledeig2.0 drar diskusjonen inn her for å korrigere «maiskolben» og gjør nøyaktig det samme som hen først kjefter på andre for å gjøre.. nemlig å korrigere og bestemme hva som er greit og ikke greit. Hvem leker mest politi? Blir helt matt.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Bolledeig2.0 said:

Ingen som prøver å "avgjøre" noe som helst, jeg bare sier at når man insisterer på å bite seg fast i leggen til noen i kommentarfeltet som har "misforstått poenget" som en grevling og ikke gi seg før det knaser, selv etter at vedkommende eksplisitt ber deg slutte med maset, da er det lov å si at sånn praksis er både 1) ganske dust og 2) antageligvis virker direkte mot det poenget du prøver å skape. 

Hvorfor svarer du ikke direkte til denne maiskolben i tråden til HD? Med ett innlegg som oppsummerer alt du sier her, så er du sikker på at hen får det med seg? 

Jeg stopper diskusjonen her for min del, ikke vist å spamme ned tråden om noe som fint kunne blitt tatt opp med vedkommende det faktisk gjelder.. 😅

Endret av Lileep
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
cerruti skrev (8 minutter siden):

Når man trodde man hadde sett alt… 

Ja, altså… hæ? Hiver hun seg bare på uten å tenke hva det er hun legger ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legge ut så mange bilder av barnet i et innlegg hvor man støtter mindre eksponering av barn? Jeg kunne vært helt enig med henne om bildene var av noe annet, men dette ble litt selvmotsigende. Og alle influencerne med barn har hevet seg på denne, det er en vind man kan få mye ut av. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lily Of the Valley skrev (6 minutter siden):

Ja, altså… hæ? Hiver hun seg bare på uten å tenke hva det er hun legger ut? 

Her legger hun ut bilde på bilde inkl et ammende i en butikk?! til den teksten…

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

HD hadde allerede før fødsel inngått en avtale med diverse annonsører, og blitt sponset med både bilsete, vogn, klær, seng til flere tusen kroner og barnemat. I tillegg har hun eksponert fra dag 1 etter fødsel. Hun har også delt helseopplysninger, daglige rutiner, navn og har hatt egne innlegg om barnehagestart. Så nei, det ser ikke ut som det er reflektert over eksponering.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
cerruti skrev (1 minutt siden):

Her legger hun ut bilde på bilde inkl et ammende i en butikk?! til den teksten…

Ja, det er det jeg ikke forstår… har det vært så mye styr den siste tida at hun ikke helt henger med på hva det er hun legger ut? Jeg forstår det rett og slett ikke, for det er så selvmotsigende hele greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er hun nesten ikonisk. Bra at hun har skjønt at de fleste mener det feil av influensere å bruke barn til sin vinning, være seg likes, følgere eller penger. Men hun skjønner jo ikke greia. Hun legger ut bilder hun tidligere har postet, dette er greit mener hun fordi hun har lagt de ut før og barnet ligner ikke på seg selv…

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også bare noen uker siden hun postet video av seg og barnet med teksten «post en gang du var på ditt laveste men ingen merket det»

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

net0ty skrev (3 minutter siden):

Nå er hun nesten ikonisk. Bra at hun har skjønt at de fleste mener det feil av influensere å bruke barn til sin vinning, være seg likes, følgere eller penger. Men hun skjønner jo ikke greia. Hun legger ut bilder hun tidligere har postet, dette er greit mener hun fordi hun har lagt de ut før og barnet ligner ikke på seg selv…

Dårlige argumenter. Det hadde vært bedre om hun slettet tidligere innlegg av barnet. Jeg hadde ikke likt å ha babybildene mine på nett selv om man ikke kunne kjenne meg igjen, man kjenner jo igjen mor. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (2 minutter siden):

Dårlige argumenter. Det hadde vært bedre om hun slettet tidligere innlegg av barnet. Jeg hadde ikke likt å ha babybildene mine på nett selv om man ikke kunne kjenne meg igjen, man kjenner jo igjen mor. 

Ja. Dette bruker hun bare til mer oppmerksomhet. Hun valgte bildet fordi det illustrerer saken mener hun. Det hadde vært en bedre illustrasjon med et bilde uten barnet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...