Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Sirisiri10 said:

Jeg skjønner ikke hva folk mener er galt med Helene? 

Hun eksponere ikke barna. Hun bruker ikke filter og vi ser tydelig den ekte huden hennes. Hun viser frem kroppen som den er. Hun fremmer det å være fornøyd med kroppen som den er. Tar opp viktige temaer som det å ikke bli inkludert. Hun byr på seg selv, selv om det noenganger blir litt kleint er det helt ok. Hun er vel alt man ønsker av en influenser? Som alle andre blir kritisert for? Noe jeg ikke skjønner her? 

Ja.. hun er en løgner, falsk, kopimaskin, regelbryter, dobbeltmoral.. og det er bare noe av det.. 

Endret av Lileep
  • Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lily Of the Valley
Sirisiri10 skrev (8 minutter siden):

Hun eksponere ikke barna. Hun bruker ikke filter og vi ser tydelig den ekte huden hennes. Hun viser frem kroppen som den er. Hun fremmer det å være fornøyd med kroppen som den er. Tar opp viktige temaer som det å ikke bli inkludert. Hun byr på seg selv, selv om det noenganger blir litt kleint er det helt ok. Hun er vel alt man ønsker av en influenser? Som alle andre blir kritisert for? Noe jeg ikke skjønner her? 

Hvis det du hadde skrevet her, hadde vært korrekt så hadde jeg vært enig. Jo, hun eksponerer barnet sitt flere ganger i uka. Riktig nok ikke ansikt eller i reklame, så hun er sånn sett ikke den verste i klassen. Jo, hun bruker av og til filter, så det er ikke bestandig vi ser den ekte huden hennes. Nei, hun viser ikke bestandig kroppen som den er, men poserer seg selv tynnere. Ja, hun fremhever det å være fornøyd med kroppen sin slik den er, men sender svært ofte signaler om at hun ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Lily Of the Valley skrev (20 minutter siden):

Hvis det du hadde skrevet her, hadde vært korrekt så hadde jeg vært enig. Jo, hun eksponerer barnet sitt flere ganger i uka. Riktig nok ikke ansikt eller i reklame, så hun er sånn sett ikke den verste i klassen. Jo, hun bruker av og til filter, så det er ikke bestandig vi ser den ekte huden hennes. Nei, hun viser ikke bestandig kroppen som den er, men poserer seg selv tynnere. Ja, hun fremhever det å være fornøyd med kroppen sin slik den er, men sender svært ofte signaler om at hun ikke er det. 

Tydelig noe jeg ikke har fått med meg 😅 Synes hun er likandes og et fint motstykke til perfeksjonisme vi ofte ser av influensere. 

Litt filter i ny og ne, litt poseringer er vel ikke akkurat så ille? Selvsagt å fremme kroppspositivitet og ikke være fornøyd selv er jo i grunn litt leit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirisiri10 said:

Tydelig noe jeg ikke har fått med meg 😅 Synes hun er likandes og et fint motstykke til perfeksjonisme vi ofte ser av influensere. 

Litt filter i ny og ne, litt poseringer er vel ikke akkurat så ille? Selvsagt å fremme kroppspositivitet og ikke være fornøyd selv er jo i grunn litt leit. 

Et tips er å lese gjennom litt her i tråden, så forstår du nok mer hvorfor flere reagerer på HD 😉 ikke vits at noen skal dra fram alt i ett innlegg, for da skaper det mest sannsynlig unødvendige diskusjoner 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (54 minutter siden):

- Mye manglende merking av reklame, men outer andre influencere som gjør det samme. 
- Hun brukte mye filter på story tidligere som glattet ut hud. 
- Har eksponert en god del info om barnet tidligere. 
- Har promotert restriktive dietter mot en såkalt sårbar målgruppe (de som tror de er sukkeravhengige og at det er en diagnose). 
- Mye fokus på kropp, slanking, dietter o.l. 
- Veldig mye klaging og veldig lite innhold utenom reklame i forhold til tidligere (altså; ikke inspirerende lengre). 
- En god del løgn. 
- Sure svar i kommentarfelt. 
- Ekstrem bruk og kast holdning i forhold til klær. 
m.m.

Lagt til; Jeg kom originalt inn i den arkiverte tråden om Helene Drage som forsvarer (annet brukernavn jeg ikke har tilgang til). Med tid og mer info ble jeg mer kritiker enn forsvarer, men bidrar litt begge veier. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Lileep skrev (19 minutter siden):

Et tips er å lese gjennom litt her i tråden, så forstår du nok mer hvorfor flere reagerer på HD 😉 ikke vits at noen skal dra fram alt i ett innlegg, for da skaper det mest sannsynlig unødvendige diskusjoner 

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (26 minutter siden):

Litt poseringer er det ikke. Det er hele tiden. Det "verste" er egentlig når hun legger ut egenproduserte videoer der man ser at hun ikke beveger seg naturlig, og hele tiden poserer slik at hun ser minst mulig ut. 

Det lå jo ute en video av henne på jobbens IG og der så hun helt annerledes ut fordi det ikke var i en setting der hun kunne posere seg slankere. 

Greit å ville vise seg fra sin beste side, men når du fremmer at du er god nok som du er, og likevel aldri kan ta et bilde uten en posering er det noe som skurrer i mine øyne. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
*blueberry* skrev (1 time siden):

- Mye manglende merking av reklame, men outer andre influencere som gjør det samme. 
- Hun brukte mye filter på story tidligere som glattet ut hud. 
- Har eksponert en god del info om barnet tidligere. 
- Har promotert restriktive dietter mot en såkalt sårbar målgruppe (de som tror de er sukkeravhengige og at det er en diagnose). 
- Mye fokus på kropp, slanking, dietter o.l. 
- Veldig mye klaging og veldig lite innhold utenom reklame i forhold til tidligere (altså; ikke inspirerende lengre). 
- En god del løgn. 
- Sure svar i kommentarfelt. 
- Ekstrem bruk og kast holdning i forhold til klær. 
m.m.

Lagt til; Jeg kom originalt inn i den arkiverte tråden om Helene Drage som forsvarer (annet brukernavn jeg ikke har tilgang til). Med tid og mer info ble jeg mer kritiker enn forsvarer, men bidrar litt begge veier. 

Cappuccino skrev (1 time siden):

Litt poseringer er det ikke. Det er hele tiden. Det "verste" er egentlig når hun legger ut egenproduserte videoer der man ser at hun ikke beveger seg naturlig, og hele tiden poserer slik at hun ser minst mulig ut. 

Det lå jo ute en video av henne på jobbens IG og der så hun helt annerledes ut fordi det ikke var i en setting der hun kunne posere seg slankere. 

Greit å ville vise seg fra sin beste side, men når du fremmer at du er god nok som du er, og likevel aldri kan ta et bilde uten en posering er det noe som skurrer i mine øyne. 

Takk for info 😊 🙏

Synd hvis hun sliter såpass med selvbilde. Er jo en flott jente med glimt i øyet, synes nå jeg ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (Akkurat nå):

Takk for info 😊 🙏

Synd hvis hun sliter såpass med selvbilde. Er jo en flott jente med glimt i øyet, synes nå jeg ihvertfall. 

Absolutt ikke noe galt med henne som privatperson ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Sirisiri10 skrev (3 timer siden):

Helene Drage sin forretningsmodell er helt lik alle andre shady influensere sin. Det eneste som skiller er at hun fronter ikke en kropp som kun er oppnåelig med posering og redigering. Hun klarer å selge inn narrative om en god «påvirker» bedre enn de fleste. Det er ille med tanke på at følgerne hennes nok er mer sårbare enn andres. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (19 timer siden):

Jeg skjønner at hun er glad i kjoler, men hun har ekstremt mange både som hun beholder og som hun skal selge på klessalg. Hvor mange kjoler trenger ett menneske? Det må da være bedre å ha noen ekstra fine.

Jeg liker moteinspirasjonen til Helene, hun kler kjoler veldig godt, men hun bidrar også til et stort kjøpepress og «bruk og kast» holdning (jeg vet de selges, men samme resultat; masse kjøping). 

Hvor mange kjoler man tranger er ko veldig forskjellig , noen bruker kun kjoler og de trenger selvsagt flere enn de som bruker kjole to ganger i året

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Orly said:

Hvor mange kjoler man tranger er ko veldig forskjellig , noen bruker kun kjoler og de trenger selvsagt flere enn de som bruker kjole to ganger i året

Det er vel bare de som ikke har vaskemaskin som trenger 50-100 stk. Jeg tror Helene har vaskemaskin. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (22 minutter siden):

Du kan være enig i at om man bruker kjoler hver dag så trenger man ikke de mengdene Helene viser at hun har samt kjøpe ny hver måned? Er det ikke bedre å kjøpe litt bedre kvalitet så man ikke må bytte de ut hele tiden?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjøper altfor små klær. Hadde sett mye mye finere om hun hadde gått opp en størrelse. Dama higer etter å være sylslank,men vil selvfølgelig ikke innrømme det. Og det kommer aldri til og skje.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (1 time siden):

Det er vel bare de som ikke har vaskemaskin som trenger 50-100 stk. Jeg tror Helene har vaskemaskin. 

Å du vet hun har hundre kjole?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
*blueberry* skrev (1 time siden):

Du kan være enig i at om man bruker kjoler hver dag så trenger man ikke de mengdene Helene viser at hun har samt kjøpe ny hver måned? Er det ikke bedre å kjøpe litt bedre kvalitet så man ikke må bytte de ut hele tiden?

Tja det får være opp til hver enkelt , noen blir lei av å gå i de samme feks og Helene får jo spons så da er det vel kjoler hun kjøper . I tillegg kjøper man vel det man liker , ikke utfra om det er kvalitet kanskje.

jeg vet om flere som kun går inn kjoler som har like mange kjoler som HD men de er muligens kjøpt over flere år🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Orly skrev (24 minutter siden):

Å du vet hun har hundre kjole?

B13FB7D9-BA10-4188-8626-B695D00908AC.thumb.jpeg.f5960012b0f63940e8609e2079717ab6.jpegSelvsagt er det kun Helene som vet hvor mange kjoler hun har. Men dette er bare en del av kjolene hun har og disse teller fort over 50 stk. Da hun ga en rundtur i det nye huset fikk vi sett en del flere kjoler enn på bildet her. Med tanke på Helenes fokus på gjenbruk tidligere, så klinger det dårlig at hun samtidig kjøper kjole etter kjole etter kjole. Men det er litt sånn som vanlig, at hun driver med dobbeltkommunikasjon. 

kilde: https://www.instagram.com/p/CmrdnubjBmI/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, *blueberry* said:

2 hours ago, Citha said:

Trenger ikke 50 kjoler da heller... 😅

53 minutter siden, Orly said:

Tja det får være opp til hver enkelt , noen blir lei av å gå i de samme feks og Helene får jo spons så da er det vel kjoler hun kjøper . I tillegg kjøper man vel det man liker , ikke utfra om det er kvalitet kanskje.

jeg vet om flere som kun går inn kjoler som har like mange kjoler som HD men de er muligens kjøpt over flere år🤷‍♀️

Absolutt opp til hver enkelt, men det er noe miljøsvineri og helt klart noe hun må tåle at blir kritisert når det er noe hun gjør en så stor greie av. Jeg blir ikke særlig provosert av Helene på andre områder og syns folk overdriver problematikken hennes heftig, men akkurat dette kjoleforbruket provoserer meg... 😏

Jeg skulle også ønske hun hadde færre kjoler i bedre kvalitet. Jeg kunne kledd mange av de kjolene hun viser frem, men hun viser jo aldri frem noe av kvalitet som jeg faktisk hadde ønsket å bruke penger på. Masse plastkjoler, eller billige kjoler som tåler LITE bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (7 minutter siden):

Trenger ikke 50 kjoler da heller... 😅

Absolutt opp til hver enkelt, men det er noe miljøsvineri og helt klart noe hun må tåle at blir kritisert når det er noe hun gjør en så stor greie av. Jeg blir ikke særlig provosert av Helene på andre områder og syns folk overdriver problematikken hennes heftig, men akkurat dette kjoleforbruket provoserer meg... 😏

Jeg skulle også ønske hun hadde færre kjoler i bedre kvalitet. Jeg kunne kledd mange av de kjolene hun viser frem, men hun viser jo aldri frem noe av kvalitet som jeg faktisk hadde ønsket å bruke penger på. Masse plastkjoler, eller billige kjoler som tåler LITE bruk. 

Det viser jo forskjellige man er , jeg har flere sv kjolene hun har vist opp gjennom og selv om de ikke koster 2000 pluss så har jeg de i flere år. Hun selger eller gir hvertfall bort de som hun blir lei av

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...