Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Helle99 skrev (3 minutter siden):

Kanskje det er mannen sin ja. Tenkte bare at det var usannsynlig siden han alltid har virket å være stabil på den fronten. Men oppfattet det kanskje feil og mulig hun ikke har begynt den enda. Jeg skal ikke uttale meg mer om den saken. Men hvis det er sånn at hun har gått på den i lengre tid og fått "midjen tilbake" underveis er det drøyt i forhold til samarbeidet hun har. 

Det nederste er jeg helt enig i 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er facinerende at HD ENDA strever med vekt og mat! Etter så mange år med forsøk på det ene etter det andre. "nå blir det andre boller" og så tilbake igjen. JAG FATTAR INTA. Ikke en gang slankeorasjon biter på henne. Om hun hadde roet på de ekstreme diettene, kurene og mirakelløsningene og spist seg mett på skikkelig mat (ref. Marit Kolby) så hadde hun kunnet oppnå en sunn vekt og et sunt liv. Istedet går det i slankepiller og diett nr 347, liksom. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 minutter siden, Katten89 said:

Det er facinerende at HD ENDA strever med vekt og mat! Etter så mange år med forsøk på det ene etter det andre. "nå blir det andre boller" og så tilbake igjen. JAG FATTAR INTA. Ikke en gang slankeorasjon biter på henne. Om hun hadde roet på de ekstreme diettene, kurene og mirakelløsningene og spist seg mett på skikkelig mat (ref. Marit Kolby) så hadde hun kunnet oppnå en sunn vekt og et sunt liv. Istedet går det i slankepiller og diett nr 347, liksom. 

Så veldig fascinerende er det vel egentlig ikke, det er ganske vanlig, dessverre. Endelig begynner det å bli anerkjent at det er ekstremt vanskelig å gå varig ned i vekt fra alvorlig overvekt uten medisinsk hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (35 minutter siden):

Så veldig fascinerende er det vel egentlig ikke, det er ganske vanlig, dessverre. Endelig begynner det å bli anerkjent at det er ekstremt vanskelig å gå varig ned i vekt fra alvorlig overvekt uten medisinsk hjelp. 

👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Albbas skrev (1 time siden):

Men at man velger å bruke det (vekt og vektnedgang) som content på en annonse kanal år etter år, er på grensen til fascinerende? 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
11 minutter siden, Lill :) said:

Men at man velger å bruke det (vekt og vektnedgang) som content på en annonse kanal år etter år, er på grensen til fascinerende? 

Jeg syns hele influenserbransjen er fascinerende... 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det flott at det blir satt fokus på at det ikke er enkelt å gå ned i vekt om en er veldig overvektig. Om det ikke er grunnet fysisk sykdom, medikamenter ol som forårsaker ekstrem overvekt, sitter problemet ofte i hodet. Å bli kvitt en spiseforstyrrelse er ikke enkelt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (28 minutter siden):

Det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Misselue skrev (29 minutter siden):

Det flott at det blir satt fokus på at det ikke er enkelt å gå ned i vekt om en er veldig overvektig. Om det ikke er grunnet fysisk sykdom, medikamenter ol som forårsaker ekstrem overvekt, sitter problemet ofte i hodet. Å bli kvitt en spiseforstyrrelse er ikke enkelt.

Litt usikker på om å «leve» av disse oppturene og nedturene bidrar til å bli frisk av en spiseforstyrrelse. Vil tro at det gjør det hele ekstra vanskelig. Bare å se på andre som holder på slik, virker som at denne livsførselen gjør at man ikke oppnår det man ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hele influenserbransjen er fascinerende... 😅 

Enig, men ikke nødvendigvis på en positiv måte 😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (25 minutter siden):

Litt usikker på om å «leve» av disse oppturene og nedturene bidrar til å bli frisk av en spiseforstyrrelse. Vil tro at det gjør det hele ekstra vanskelig. Bare å se på andre som holder på slik, virker som at denne livsførselen gjør at man ikke oppnår det man ønsker. 

Det er en annen side av problematikken angående spiseforstyrrelser og deling av oppturer og nedturer for antall klikk av følgere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, Misselue said:

Njea, forskere og leger begynner å bli ganske enige nå om at problemet ikke bare sitter i hodet. Det er kroppslige mekanismer som også spiller inn, og det er jo disse mekanismene en del av disse medikamentene virker mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (7 minutter siden):

Njea, forskere og leger begynner å bli ganske enige nå om at problemet ikke bare sitter i hodet. Det er kroppslige mekanismer som også spiller inn, og det er jo disse mekanismene en del av disse medikamentene virker mot. 

Det er akkurat dette folk flest ikke forstår. Fedmeproblematikk er helhetlig og både fysiske og psykiske mekanismer spiller inn. Hjelper ikke å jobbe med hodet om kroppen skriker etter mat, men det hjelper heller ikke med metthetsfølelse om man trøstespiser uansett (bare to eksempler). Helse er også en helt separat ting; man kan spise lite og næringsfattig eller næringsrikt med for mye energi. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lileep skrev (12 timer siden):

Jeg hadde følt meg rundlurt om jeg hadde kjøpt tjenesten fra Omnia med mål om klare å endre livsstil og gå masse ned i vekt (fiktivt senario, men sannsynligvis riktig spådom) slik som HD, og i ettertid funnet ut at vektnedgangen kom ikke av Omnia sitt opplegg men pga medisiner.. for selv om ikke HD nevner vekt, så vil jo følgerene se henne rase ned i vekt og kanskje lage seg en oppfatning at dette er Omnia.. og dermed bruke masse penger for å forhåpentligvis oppnå det samme 

Jeg skjønner ikke hvordan det kan støttes oppunder at det er greit å ikke informere om en så viktig del av opplegget til HD 

Lurer på hva Omnia mener om denne dobbeltmoralen hennes. Dårlig reklame for dem å ha samarbeid med en så useriøs influenser 🤦‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HD tok jo slankeoperasjon. Vil det da si at den ikke var velykket? Hun har jo flere ganger sagt og poengtert (av også her andre inne på forumet) at hun har blitt kvitt så og så mange prosent av overvekten og at den derfor ER velykket. Om det nå stemmer at hun har begynt på Saxenda, så tolker jeg det dithen at det er for HD sin del for å bli tynn. Syns hele kontoen hennes derfor ramler sammen når hun hele tiden fronter kroppspositisme osv. og siste nå «klikke» på ordet slanking. Bedre om hun hadde sagt rett ut at hun ønsker å bli tynn OG at det er det som er målet og at det er DET hun strever med å oppnå. Nå vet ikke jeg om en kan gå på slankemedisin resten av livet men om OMNIA kan hjelpe henne med et sunnere forhold til mat så er jo det bra. Men kontoen hennes kommer nok til å inneholde før/etter bilder, «se hvor langt jeg har kommet» osv også er hun ute i media med at nå må vi være ferdig med ordet slanking. Skjønner ikke hva som er greia på den kontoen hennes snart jeg. Tydelig ihvertfall at hun vil skjule noe med å redigere bildet med Saxenda på, og selv om bruk av medisin både er personlig og privat, så burde jo opplyse om dette siden hun har følgere med antakelig samme problematikk

Endret av irevin
Manglet ett ord
  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tidligere gjentatte ganger sagt at hun har en spiseforstyrrelse. Hun er slankeoperert og nå bruker hun medisiner. Dette krever en helt annen tilnærming til kosthold enn mannen i gata.

Hvorfor deler hun kosthold med følgerne sine egentlig? En spiseforstyrret som altså får tung hjelp til å spise mindre. Så presterer hun å dele det ene samarbeidet etter det andre, hvor de egentlige verktøyene for å lykkes - operasjon og nå medisiner skrevet ut av lege- kommer helt i bakgrunnen eller nevnes ikke i det hele tatt.

Dette er så uetisk det kan få blitt. Skjønner hun ikke det selv? Skjønner ikke samarbeidspartnerne innen kosthold(som det begynner å bli noen av opp gjennom) dette? Hvorfor vil disse firmaene samarbeide med en som har helt andre forutsetninger for å gå ned i vekt enn de som ikke har operasjon/medisiner til å sette ned matlysten? Og som i tillegg har gått ut med å ha en spiseforstyrrelse? 

Er det ikke også flaut overfor behandlende lege at hun unnlater å fortelle de kanskje svært påvirkelige, sårbare følgerne at hun har en helt annen hjelp og forutsetning for å lykkes med vektnedgangen? Men som for uvitende følgere, vil kunne tilskrives kosthold og hjelp fra et kommersielt samarbeid. 

Dette er bare ikke greit, og det er på høy tid at hun finner noe helt annet «å påvirke» om. Slutt å dele matbilder, før/etter og hele den pakka og særdeles at det ikke dreier seg om slanking - for det er vel det alt har dreid seg om i alle år. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bolledeig2.0

Jeg kan bortimot garantere at Helene ikke får betalt av Omnia for profileringen. Jeg så for en tid tilbake at de etterlyste folk som "ambassadører" som hun garantert meldte seg til. Jeg vet hva folk betaler for det (kosthold-trening), men det handler jo i stor grad om å betale for opphavsrett til ferdig"tygde" treningsprogram og kostholdsoppsett, og gir ikke så mye merarbeid for en coach med mindre de er sånne som maser og styrer (snakker om bitter erfaring ☠️) Så dette er sånne ting som 25% rabattkoder for "sponsede" utøvere som gjør at butikken får reklame og slipper å betale MVA, lite utgift, ingen inntekt. En sponset "utøver" fra eller til gjør i så henseende ikke så mye fra eller til. 

Jeg mener at Helene ikke har noen forklaringsplikt. Og dersom hun hadde tegnet og forklart om medisinbruken sin hadde dette med 100% garanti blitt kritisert ihjel her inne (jeg hadde stilt først i køen, forresten). Her er det ganske mange andre som ikke er sitt ansvar bevisst. Og hun har fortalt at hun går på medisiner før. Så jeg synes kanskje ikke dette er så ille jeg da.

Omnia er vel blant de mest seriøse aktørene jeg har sett på dette området, jeg har også lagt merke til at de IKKE coacher blant annet fitnessutøvere osv. Så jeg vet ikke om jeg synes sponsen er så problematisk heller. Om dette blir ugreit eller ikke handler vel mye om hva som skjer, eller ikke skjer i ukene fremover.

Endret av Bolledeig2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Bolledeig2.0 said:

*snip*

Omnia er vel blant de mest seriøse aktørene jeg har sett på dette området, jeg har også lagt merke til at de IKKE coacher blant annet fitnessutøvere osv. Så jeg vet ikke om jeg synes sponsen er så problematisk heller. Om dette blir ugreit eller ikke handler vel mye om hva som skjer, eller ikke skjer i ukene fremover.

Denne er jeg uenig i, for på siden deres står det klart og tydelig at det er kun en av de som coacher spiseforstyrret personer pga hun har kunnskapen og erfaringen som trengs. Og det er ikke hun HD har som coach. Hvor seriøse er de da? 

Endret av Lileep
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

irevin skrev (2 timer siden):

HD tok jo slankeoperasjon. Vil det da si at den ikke var velykket? Hun har jo flere ganger sagt og poengtert (av også her andre inne på forumet) at hun har blitt kvitt så og så mange prosent av overvekten og at den derfor ER velykket. Om det nå stemmer at hun har begynt på Saxenda, så tolker jeg det dithen at det er for HD sin del for å bli tynn. Syns hele kontoen hennes derfor ramler sammen når hun hele tiden fronter kroppspositisme osv. og siste nå «klikke» på ordet slanking. Bedre om hun hadde sagt rett ut at hun ønsker å bli tynn OG at det er det som er målet og at det er DET hun strever med å oppnå. Nå vet ikke jeg om en kan gå på slankemedisin resten av livet men om OMNIA kan hjelpe henne med et sunnere forhold til mat så er jo det bra. Men kontoen hennes kommer nok til å inneholde før/etter bilder, «se hvor langt jeg har kommet» osv også er hun ute i media med at nå må vi være ferdig med ordet slanking. Skjønner ikke hva som er greia på den kontoen hennes snart jeg. Tydelig ihvertfall at hun vil skjule noe med å redigere bildet med Saxenda på, og selv om bruk av medisin både er personlig og privat, så burde jo opplyse om dette siden hun har følgere med antakelig samme problematikk

En slankeoperasjon fjerner ikke all overvekt, det er ikke sånn det fungerer då nei den har ikke vært mislykket dor hun har gått med endel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Bolledeig2.0 skrev (1 time siden):

Jeg kan bortimot garantere at Helene ikke får betalt av Omnia for profileringen. Jeg så for en tid tilbake at de etterlyste folk som "ambassadører" som hun garantert meldte seg til. Jeg vet hva folk betaler for det (kosthold-trening), men det handler jo i stor grad om å betale for opphavsrett til ferdig"tygde" treningsprogram og kostholdsoppsett, og gir ikke så mye merarbeid for en coach med mindre de er sånne som maser og styrer (snakker om bitter erfaring ☠️) Så dette er sånne ting som 25% rabattkoder for "sponsede" utøvere som gjør at butikken får reklame og slipper å betale MVA, lite utgift, ingen inntekt. En sponset "utøver" fra eller til gjør i så henseende ikke så mye fra eller til. 

Jeg mener at Helene ikke har noen forklaringsplikt. Og dersom hun hadde tegnet og forklart om medisinbruken sin hadde dette med 100% garanti blitt kritisert ihjel her inne (jeg hadde stilt først i køen, forresten). Her er det ganske mange andre som ikke er sitt ansvar bevisst. Og hun har fortalt at hun går på medisiner før. Så jeg synes kanskje ikke dette er så ille jeg da.

Det er ganske mange innlegg her nå som forklarer hvorfor flere av oss syns at dette er problematisk. Du får mene at Helene ikke har noen forklaringsplikt og at det dermed er greit å føre følgerne sine bak lyset ved at hun reklamerer for Omnia, men ikke er ærlig på at hun da får hjelp via medisiner. At hun har nevnt dette i en bisetning tidligere, holder rett og slett ikke. For meg så hadde det da vært det samme om hun hadde tatt operasjonen uten å fortelle om det og så skulle reklamert for f.eks. FUS. En del av hennes følgere ville da tenkt at det var FUS sin fortjeneste at hun gikk ned i vekt.

Den kritikken som ville ha kommet dersom hun viste at hun gikk på slike medikamenter hadde nok i stor grad vært av karakteren: hvorfor hele tiden snakke om at vekt bare er et tall og at man skal elske den man er? Den hadde dermed dreid seg om dobbeltkommunikasjonen til Helene. Ikke at hun søker hjelp i et medikament, for som flere her viser til så er det i noen tilfeller kanskje den eneste måten å gå ned i vekt på. Jeg personlig tenker at det er helt legitimt å ville gå ned i vekt når man er overvektig. Men da må man stå for det og være ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...