Gjest Finlay Skrevet 5. januar 2023 #15681 Del Skrevet 5. januar 2023 Lily Of the Valley skrev (7 timer siden): Med tanke på Helenes hang til dobbeltkommunikasjon, så må hun jobbe mer for å fremstå troverdig. Som flere har påpekt så er det ikke veldig mange dagene siden hun la ut tidligere bilder av seg selv der hun var større. At hun nå plutselig skal ha sett lyset, når hun fortsatt har en spiseforstyrrelse som hun selv har hoppet av behandling for, det har jeg dessverre ikke mye tro på. Jeg håper for hennes del (og for de av følgerne hennes som tidvis må oppfatte kommunikasjonen hennes forvirrende) at jeg tar feil. Artikkelen syns jeg ikke var spesielt god heller, for er det kun begrepet «slanking» HD reagerer på? Mens vektnedgang og weight loss vil være mer akseptabelt? Det er ikke forskjell på slanking og weightloss/vektnedgang. Det betyr nøyaktig det samme. Forskjellen ligger i selve ordbruken. Slanking inneholder "SLANK" og i selve ordet ligger et utseendefokus, bevisst eller ubevisst. Weight loss/vektnedgang kan handle om å gå ned i vekt med mål om bedre helse, noe HD insisterer på er hennes motivasjon. Kan egentlig ikke se noen annen grunn til å reagere på bruk av ordet slanking🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 5. januar 2023 #15682 Del Skrevet 5. januar 2023 Det er for meg ganske åpenbart at dette er en bad faith annonse, der man med vilje som liten og ubetydelig aktør lager en provoserende kampanje og satser på at noen (med en høy egeninteresse for egen-PR ) biter på agnet, og det funket jo, så gratulerer til dem. Klassisk eksempel på en situasjon der egentlig ingen kommer særlig bra ut. At det skal være hyklersk å ha gått ned i vekt eller ønske vektnedgang og samtidig være kritisk til den kyniske og aggressive slankeindustrien og løsningene de selger er jo tullete. Den bransjen er umoralsk og uærlig, og tilbyr ingen løsninger, bare flere problemer (heller ikke på det oppdiktede "overvektsproblemet"). - Så vidt meg bekjent har Helene aldri frontet noen "quick fix" løsninger på vektnedgang. Og om hun hadde gjort det (for åtte år siden eller noe) så ville det uansett være en positiv utvikling at hun valgte å gå i en annen retning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 5. januar 2023 #15683 Del Skrevet 5. januar 2023 36 minutter siden, Bolledeig2.0 said: Det er for meg ganske åpenbart at dette er en bad faith annonse, der man med vilje som liten og ubetydelig aktør lager en provoserende kampanje og satser på at noen (med en høy egeninteresse for egen-PR ) biter på agnet, og det funket jo, så gratulerer til dem. Klassisk eksempel på en situasjon der egentlig ingen kommer særlig bra ut. At det skal være hyklersk å ha gått ned i vekt eller ønske vektnedgang og samtidig være kritisk til den kyniske og aggressive slankeindustrien og løsningene de selger er jo tullete. Den bransjen er umoralsk og uærlig, og tilbyr ingen løsninger, bare flere problemer (heller ikke på det oppdiktede "overvektsproblemet"). - Så vidt meg bekjent har Helene aldri frontet noen "quick fix" løsninger på vektnedgang. Og om hun hadde gjort det (for åtte år siden eller noe) så ville det uansett være en positiv utvikling at hun valgte å gå i en annen retning Skulle ønske hun rett og slett bare er dønn ærlig på at hun nå skal prøve å endre livsstil for å gå ned i vekt. Ikke noe mer dill rundt det. For alle skjønner det jo, men hun pakker det jo inn i utallige # og ulike poster, men er aldri helt klar og tydelig. Og hvorfor dette voldsomme styrer med å få vekk ordet slanking? Har hun begrunnet med sine egne meninger eller bare kopiert andre? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 5. januar 2023 #15684 Del Skrevet 5. januar 2023 Bolledeig2.0 skrev (29 minutter siden): Det er for meg ganske åpenbart at dette er en bad faith annonse, der man med vilje som liten og ubetydelig aktør lager en provoserende kampanje og satser på at noen (med en høy egeninteresse for egen-PR ) biter på agnet, og det funket jo, så gratulerer til dem. Klassisk eksempel på en situasjon der egentlig ingen kommer særlig bra ut. At det skal være hyklersk å ha gått ned i vekt eller ønske vektnedgang og samtidig være kritisk til den kyniske og aggressive slankeindustrien og løsningene de selger er jo tullete. Den bransjen er umoralsk og uærlig, og tilbyr ingen løsninger, bare flere problemer (heller ikke på det oppdiktede "overvektsproblemet"). - Så vidt meg bekjent har Helene aldri frontet noen "quick fix" løsninger på vektnedgang. Og om hun hadde gjort det (for åtte år siden eller noe) så ville det uansett være en positiv utvikling at hun valgte å gå i en annen retning Vel. Hun var veldig tidlig ute med at både FUS og keto raskt ga resultater. Så jo, jeg vil si at hun faktisk har frontet «quick fix»-løsninger og da snakker vi ikke om for åtte år siden eller noe. Det er ikke noe i veien for å skulle være for vektnedgang og være kritisk til en kynisk bransje. Men jeg syns Helenes troverdig er rimelig tynnslitt når hun selv har frontet f.eks. FUS. Og det er heller ikke noe i veien for å ønske vektnedgang når man har en overspisingslidelse og er overvektig, men da burde hun gått foran med et godt eksempel og fått ordentlig behandling for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 5. januar 2023 #15685 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) Lily Of the Valley skrev (1 time siden): Vel. Hun var veldig tidlig ute med at både FUS og keto raskt ga resultater. Så jo, jeg vil si at hun faktisk har frontet «quick fix»-løsninger og da snakker vi ikke om for åtte år siden eller noe. Det er ikke noe i veien for å skulle være for vektnedgang og være kritisk til en kynisk bransje. Men jeg syns Helenes troverdig er rimelig tynnslitt når hun selv har frontet f.eks. FUS. Og det er heller ikke noe i veien for å ønske vektnedgang når man har en overspisingslidelse og er overvektig, men da burde hun gått foran med et godt eksempel og fått ordentlig behandling for det. Hva tenker hun nå om denne slankeoperasjonen hun fikk....da var det ikke et problem at ordet slank/slanke var der...Syns hun er litt vel ivrig med krenkekortet! Endret 5. januar 2023 av Beatbox 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 5. januar 2023 #15686 Del Skrevet 5. januar 2023 7 minutter siden, Lileep said: Skulle ønske hun rett og slett bare er dønn ærlig på at hun nå skal prøve å endre livsstil for å gå ned i vekt. Ikke noe mer dill rundt det. For alle skjønner det jo, men hun pakker det jo inn i utallige # og ulike poster, men er aldri helt klar og tydelig. Og hvorfor dette voldsomme styrer med å få vekk ordet slanking? Har hun begrunnet med sine egne meninger eller bare kopiert andre? Litt enig, litt uenig. Det er jo godt mulig at hun først og fremst motiveres av å ha det godt med seg selv og å frigjøre seg fra spiseforstyrrelsen på en best mulig måte. Og at overvekten først og fremst har vært et symptom på spiseforstyrrelsen, og at når den kommer under kontroll vil også vekten normaliseres. Samtidig er det jo ekstremt lett å falle for fristelsen å snakke om og vise frem vektnedgang på some når man "jobber" som influencer også. Det er vel ingenting som gir så mye positiv oppmerksomhet og feedback både på ekte og i sosiale medier som det å gå ned i vekt (kanskje med unntak av å få barn, eller noe sånt). Jeg er helt enig i at mange influencere tror de gjør dette skillet godt (livsstilsendring / slankekultur) men egentlig er det bare mer av det samme, med utallige før og etterbilder osv osv. En del pakker bare spiseforstyrrelsen inn i nytt papir, ortoreksi, og så skal de være guruer. Mye dumt der ute. Men hvordan folk presenterer seg selv på Some har også veldig mye med hvordan vi som samfunn møter overvekt, og reduksjon av vekt som det aller beste i hele verden. Noe som alle som varierer mellom sosialt akseptabel og uakseptabel vekt vil kunne fortelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 5. januar 2023 #15687 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) 10 minutter siden, Bolledeig2.0 said: Litt enig, litt uenig. Det er jo godt mulig at hun først og fremst motiveres av å ha det godt med seg selv og å frigjøre seg fra spiseforstyrrelsen på en best mulig måte. Og at overvekten først og fremst har vært et symptom på spiseforstyrrelsen, og at når den kommer under kontroll vil også vekten normaliseres. Samtidig er det jo ekstremt lett å falle for fristelsen å snakke om og vise frem vektnedgang på some når man "jobber" som influencer også. Det er vel ingenting som gir så mye positiv oppmerksomhet og feedback både på ekte og i sosiale medier som det å gå ned i vekt (kanskje med unntak av å få barn, eller noe sånt). Jeg er helt enig i at mange influencere tror de gjør dette skillet godt (livsstilsendring / slankekultur) men egentlig er det bare mer av det samme, med utallige før og etterbilder osv osv. En del pakker bare spiseforstyrrelsen inn i nytt papir, ortoreksi, og så skal de være guruer. Mye dumt der ute. Men hvordan folk presenterer seg selv på Some har også veldig mye med hvordan vi som samfunn møter overvekt, og reduksjon av vekt som det aller beste i hele verden. Noe som alle som varierer mellom sosialt akseptabel og uakseptabel vekt vil kunne fortelle. Når hun etter dag 2 på nytt program som skal endre livsstil, skryter av at midjen er synlig igjen, da har jeg veldig vanskelig for å tro på at hun gjør dette kun for helsa og ikke for å slanke seg. Er sånne ting jeg mener hun bør droppe å nevne, fordi det gir et helt annet inntrykk av livsstilsendringer enn hva som kanskje er den egentlig grunnen. Hun hadde vunnet så mye på å droppe alle disse før og etterbildene, synlig kragebein og midje. Det er i fokus hele tiden når vekta begynner å gå nedover. Det er omtrent ingen fokus på at det mentale er bedre, mer kontroll på spiseforstyrrelsen osv.. Når hun er så åpen på spiseforstyrrelse og det mentale, hun bruker det jo i innlegg, reklame og alt mulig, da burde hun også kunne oppdatere på hvordan den nye livsstilen virker inn på disse områdene. Men det er kun fokus på utseende.. spent på om det i 2023 blir endring på dette. Kan jo ikke gjøre annet enn å håpe på det Endret 5. januar 2023 av Lileep 7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 5. januar 2023 #15688 Del Skrevet 5. januar 2023 Lileep skrev (23 minutter siden): Når hun etter dag 2 på nytt program som skal endre livsstil, skryter av at midjen er synlig igjen, da har jeg veldig vanskelig for å tro på at hun gjør dette kun for helsa og ikke for å slanke seg. Er sånne ting jeg mener hun bør droppe å nevne, fordi det gir et helt annet inntrykk av livsstilsendringer enn hva som kanskje er den egentlig grunnen. Hun hadde vunnet så mye på å droppe alle disse før og etterbildene, synlig kragebein og midje. Det er i fokus hele tiden når vekta begynner å gå nedover. Det er omtrent ingen fokus på at det mentale er bedre, mer kontroll på spiseforstyrrelsen osv.. Når hun er så åpen på spiseforstyrrelse og det mentale, hun bruker det jo i innlegg, reklame og alt mulig, da burde hun også kunne oppdatere på hvordan den nye livsstilen virker inn på disse områdene. Men det er kun fokus på utseende.. spent på om det i 2023 blir endring på dette. Kan jo ikke gjøre annet enn å håpe på det Når hun i tillegg nesten konstant poserer seg slankere/for å se slankere ut..det snakkes om kragebein og synlig midje...hvem er det hun prøver å overbevise om at hun gjør alt dette for helsens skyld 🙄 ?? 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 5. januar 2023 #15689 Del Skrevet 5. januar 2023 Jeg forstår ikke hvordan pensjonering av ordet «slanking» skal bidra til et sunnere fokus på kropp. Det er ikke et nedlatende begrep og hva er problemet med å kalle en spade for en spade? Dette her virker jo bare som enda en grunn til å vise frem egne resultater av slanking ved å pakke det inn i en mer akseptabel emballasje («livsstilsendring») for å unngå kritikk. Dessuten skjønner jeg ikke hvordan artikler og overskrifter som de hun viser til er mer skadelige og clickbait enn hennes egne før/etter bilder og jubel over synlig midje og krageben. Det her virker som en eneste stor krenkefest. Er det noe som er gammeldags så må det være troen om at de som slanker seg har det dårlig med seg selv og søker en quick fix mens de som gjør en livsstilsendring (det målet er nøyaktig det samme), de er lykkelige, men ønsker bare endring fordi det gir dem noe. Hun har sagt utallige ganger at vekten hennes (selv før slankeoperasjon) ikke ga henne helserelaterte utfordringer, men nå, mange kilo senere vil hun likevel gå ned i vekt enda hun hevder å være fornøyd med seg selv så hva er motivasjonen? 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 5. januar 2023 #15690 Del Skrevet 5. januar 2023 Selvsagt gjør hun dette for å gå ned i vekt og det er jo helt ok! Grunnen til at det reageres er jo fordi hun juger om at det ikke er målet, men er ekstremt lett å gjennomskue. Jeg likte heller ikke å være feit og tok grep for å gå ned i vekt. Men jeg løy ikke om det (og er ikke influenser...) 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 5. januar 2023 #15691 Del Skrevet 5. januar 2023 (endret) 8 minutter siden, Fizzypo said: Jeg forstår ikke hvordan pensjonering av ordet «slanking» skal bidra til et sunnere fokus på kropp. Det er ikke et nedlatende begrep og hva er problemet med å kalle en spade for en spade? Dette her virker jo bare som enda en grunn til å vise frem egne resultater av slanking ved å pakke det inn i en mer akseptabel emballasje («livsstilsendring») for å unngå kritikk. Dessuten skjønner jeg ikke hvordan artikler og overskrifter som de hun viser til er mer skadelige og clickbait enn hennes egne før/etter bilder og jubel over synlig midje og krageben. Det her virker som en eneste stor krenkefest. Er det noe som er gammeldags så må det være troen om at de som slanker seg har det dårlig med seg selv og søker en quick fix mens de som gjør en livsstilsendring (det målet er nøyaktig det samme), de er lykkelige, men ønsker bare endring fordi det gir dem noe. Hun har sagt utallige ganger at vekten hennes (selv før slankeoperasjon) ikke ga henne helserelaterte utfordringer, men nå, mange kilo senere vil hun likevel gå ned i vekt enda hun hevder å være fornøyd med seg selv så hva er motivasjonen? Hun bruker #weightloss og #weightloss journy hyppig på sine bilder/reels. Hvis man skal begynne å diskutere hva som er mest kroppsfiksert mtp at livsstilsendring ikke skal handle om vekt, så vil jeg si at disse to # er mer skadelig mentalt sett enn ordet slanking. De henviser jo direkte til tallet vekta viser. Ordet slank i slanking viser ikke til et eneste tall, man kan også se seg selv som slank og være fornøyd. Slank er ikke et negativt ord. Hun vil vekk i fra fokus på vekt og utseende, men bruker ordet vekt i alle poster om kroppen omtrent, og fokuserer på før/etter og synlig midje osv.. tror ikke hun evner å se seg selv utenfra, se hvor feil alt blir. Glemmer hun i all iveren hva hun selv har skrevet og gjort bare noen dager før? Endret 5. januar 2023 av Lileep 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 5. januar 2023 #15692 Del Skrevet 5. januar 2023 9 minutter siden, Lizard said: Selvsagt gjør hun dette for å gå ned i vekt og det er jo helt ok! Grunnen til at det reageres er jo fordi hun juger om at det ikke er målet, men er ekstremt lett å gjennomskue. Jeg likte heller ikke å være feit og tok grep for å gå ned i vekt. Men jeg løy ikke om det (og er ikke influenser...) Nettopp 👏🏻 Ærlighet kommer man lengst med. Jeg tror veldig få klarer å endre livsstil når man har så mange løgner pågang. Hva er der som holder henne igjen å bare være dønn ærlig? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 5. januar 2023 #15693 Del Skrevet 5. januar 2023 Lileep skrev (Akkurat nå): Nettopp 👏🏻 Ærlighet kommer man lengst med. Jeg tror veldig få klarer å endre livsstil når man har så mange løgner pågang. Hva er der som holder henne igjen å bare være dønn ærlig? Fordi da må hun faktisk innrømme at hun er selv ansvarlig for sin egen situasjon. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 5. januar 2023 #15694 Del Skrevet 5. januar 2023 Året starta bra for HD med poster om mål for 2023 som var både uventa og forfriskende. Men vipps, så var hun tilbake på samme kjør.. dag nr 3 i 2023.. håper hun klarer å samle seg igjen og gjøre en bedre jobb resten av 2023 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 5. januar 2023 #15695 Del Skrevet 5. januar 2023 Lileep skrev (5 minutter siden): Året starta bra for HD med poster om mål for 2023 som var både uventa og forfriskende. Men vipps, så var hun tilbake på samme kjør.. dag nr 3 i 2023.. håper hun klarer å samle seg igjen og gjøre en bedre jobb resten av 2023 Men er ikke det slik det har vært stort sett hele tiden...? Knallåpning for så å rykke tilbake til start etter to-tre dager? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 5. januar 2023 #15696 Del Skrevet 5. januar 2023 Lileep skrev (12 minutter siden): Nettopp 👏🏻 Ærlighet kommer man lengst med. Jeg tror veldig få klarer å endre livsstil når man har så mange løgner pågang. Hva er der som holder henne igjen å bare være dønn ærlig? Som noen sa; ærlighet varer lengst..fordi den blir så lite brukt!😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 5. januar 2023 #15697 Del Skrevet 5. januar 2023 Lileep skrev (22 minutter siden): Hun bruker #weightloss og #weightloss journy hyppig på sine bilder/reels. Hvis man skal begynne å diskutere hva som er mest kroppsfiksert mtp at livsstilsendring ikke skal handle om vekt, så vil jeg si at disse to # er mer skadelig mentalt sett enn ordet slanking. De henviser jo direkte til tallet vekta viser. Ordet slank i slanking viser ikke til et eneste tall, man kan også se seg selv som slank og være fornøyd. Slank er ikke et negativt ord. Hun vil vekk i fra fokus på vekt og utseende, men bruker ordet vekt i alle poster om kroppen omtrent, og fokuserer på før/etter og synlig midje osv.. tror ikke hun evner å se seg selv utenfra, se hvor feil alt blir. Glemmer hun i all iveren hva hun selv har skrevet og gjort bare noen dager før? Ja, det også. Hadde hun hatt en ren vektnedgangskonto ville det vært lettere og mer godtatt å dele slike bilder og klistre på så mange weightloss-hashtags som hun ønsker. Da er tematikken ganske klar og de som ønsker å følge henne for å inspireres og motiveres kan gjøre det, men når hun skal nå ut til så mange forskjellige grupper der en av de er spiseforstyrrede mennesker, så er det ett fett om hun kaller det slanking eller livsstilsendring så lenge hun legger ut innhold av den typen jeg refererte til i forrige innlegg, det har like stort skadepotensial. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 5. januar 2023 #15698 Del Skrevet 5. januar 2023 HD har negative assosiasjoner til ordet slanking, men #weighloss er ikke så negativt for henne.. neivel.. Så helt greit å sette direkte fokus på vekta, så lenge man ikke bruker ordet slanking da eller? Blir spennende å se om alle disse # blir brukt videre fremover nå da 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 5. januar 2023 #15699 Del Skrevet 5. januar 2023 Lileep skrev (5 minutter siden): HD har negative assosiasjoner til ordet slanking, men #weighloss er ikke så negativt for henne.. neivel.. Så helt greit å sette direkte fokus på vekta, så lenge man ikke bruker ordet slanking da eller? Blir spennende å se om alle disse # blir brukt videre fremover nå da Ikke sant? Venta egentlig på det der, siden artikkelen ga inntrykk at det var ordet slanking som var problemet til HD. Dette gir jo henne «anledning» til å fortsette som før. Hjelpe meg hva man ikke gjør for litt oppmerksomhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 5. januar 2023 #15700 Del Skrevet 5. januar 2023 Lily Of the Valley skrev (15 minutter siden): Ikke sant? Venta egentlig på det der, siden artikkelen ga inntrykk at det var ordet slanking som var problemet til HD. Dette gir jo henne «anledning» til å fortsette som før. Hjelpe meg hva man ikke gjør for litt oppmerksomhet Det er vel det hele konseptet hennes dreier seg om, same shit new wrapping, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå