Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser en har spurt henne i kommentarfeltet om dette er kommentarer hin faktisk får.

Hun sletter den vel snart og blokker vedkommende. Eller svarer surt.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være heldig da. Får aldri kommentarer på hvordan jeg ser ut. Verken når jeg var tjukk eller nå når jeg er tynn. Helene virker jo å få det daglig. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet følge henne for det er jo 90% reklame. Det gidder jeg ikke. 

Pluss hun var veldig sånn «skal ikke eksponere barnet mitt» blablabla i starten. Men hun gjør jo det. Selv om ansiktet ikke viser er jo barnet veldig eksponert. Offentlig. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (48 minutter siden):

Hvilket normalt menneske er det som sier «den kjolen satt stramt over magen. Kanskje droppe dessert?» 😳

Hun innrømmet at den kritikken for amming på kafé/offentlig plass var bare oppspinn. Egentlig handlet reelsen om hva hun hadde gjort hvis hun ble snakket slik til. Så de reelsene om vekta hennes er bare å ta med en klype salt. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (11 minutter siden):

Jeg må være heldig da. Får aldri kommentarer på hvordan jeg ser ut. Verken når jeg var tjukk eller nå når jeg er tynn. Helene virker jo å få det daglig. 

Det er viden kjent at overvektige før mye stygge kommentarer og opplever hets

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Orly said:

Samme gjør de som er slanke og spinkle. Er ikke avgrensa til kun overvektige. 

Men det jeg reagerer på er hvor daglidags/vanlig HD fremstiller det som, at hun daglig får kommentarer fra familien/venner om utseende, inntak av mat osv. For jeg tipper ingen av kommentarene fra dagens innlegg kommer fra fremmede, for er vel ingen utenom familien som har sett henne spise, gå i julekjolen osv. Nå refererer jeg til siste innlegg.

Jeg vet at mange får ufine kommentarer, men jeg kan virkelig ikke forstå at det er så vanlig som HD fremstiller det som. Jeg kan bare snakke for min omgangskrets selvfølgelig, og heldigvis opplever ingen av oss noe i nærheten av det HD legger frem. I hverfall ikke rundt julemiddagen. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (8 minutter siden):

Samme gjør de som er slanke og spinkle. Er ikke avgrensa til kun overvektige. 

Men det jeg reagerer på er hvor daglidags/vanlig HD fremstiller det som, at hun daglig får kommentarer fra familien/venner om utseende, inntak av mat osv. For jeg tipper ingen av kommentarene fra dagens innlegg kommer fra fremmede, for er vel ingen utenom familien som har sett henne spise, gå i julekjolen osv. Nå refererer jeg til siste innlegg.

Jeg vet at mange får ufine kommentarer, men jeg kan virkelig ikke forstå at det er så vanlig som HD fremstiller det som. Jeg kan bare snakke for min omgangskrets selvfølgelig, og heldigvis opplever ingen av oss noe i nærheten av det HD legger frem. I hverfall ikke rundt julemiddagen. 

Det ver jeg ingenting om, men det dr hvertfall stadig artikler om overvektige som ikke får god kundeservice osv og mange opplever det annerledes når de blir normalvektige 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lizard said:

Eller at hun liksom har vært for tynn... Bare oppspinn

Hun prøver vel å spille på følgerene sine følelser, ved å gi inntrykk av at dette opplever hun stadig selv.. noe som gjør meg direkte kvalm. Tror alle kommentarene er oppdiktet. Men hadde hun hatt orde «fiktive kommentarer» med, så hadde hun ikke kunnet høste sympati i kommentarfeltet. 

Jeg mener at HD som tittelerer seg med influencer bør være ærlig, selv om det ikke er innlegg knytta til spons. Å sko seg på andre sin lidelse er bare så innmari dårlig taktikk.. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av at hun hele tiden skryter av at det er så rotere. Og det går da an å prøve og ha det litt hyggelig til jul selv om man skal flytte. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (9 minutter siden):

Det ver jeg ingenting om, men det dr hvertfall stadig artikler om overvektige som ikke får god kundeservice osv og mange opplever det annerledes når de blir normalvektige 

Det er fakta at mange er slemme med de som skiller seg ut enten de er undervektige, overvektige eller har noe annet utseendemessig som skiller seg ut. Allikevel er det ikke spesielt interessant content og når kanalen hennes nå plutselig består av 80% reklame, 15% klaging over slemme kommentarer og 5% annet så er det en merkelig business strategi. Det er en ting å lufte sin frustrasjon med de rundt seg, men dette er tross alt en SoMe kanal merket som bedriftskonto. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
Orly skrev (31 minutter siden):

Det skjer definitivt. Men hun bidrar ikke positivt selv ved å skal ha så mange innlegg og et overdrevet fokus på det. Jeg er selv overvektig og for min del har den indre skammen og stemmen vært verst. Ikke andres kommentarer, fordi det har vært svært få av dem. Men når andre overvektige gir dette veldig mye plass, så blir det nesten en selvforsterkende effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir det henne noe som helst positivt å fokusere på fiktive kommentarer som utelukkende er negative, i romjulen?

Vær med barnet ditt, gå tur med hunden, vær med mannen, gled deg over den nye leiligheten... Forstår ikke hvorfor hun er så intenst opphengt i shaming som ikke har funnet sted?

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

toothfairy skrev (4 minutter siden):

Gir det henne noe som helst positivt å fokusere på fiktive kommentarer som utelukkende er negative, i romjulen?

Vær med barnet ditt, gå tur med hunden, vær med mannen, gled deg over den nye leiligheten... Forstår ikke hvorfor hun er så intenst opphengt i shaming som ikke har funnet sted?

Fordi hun har ikke noe annet å bidra med...idetørke much?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (2 timer siden):

Hvis disse kommentarene faktisk kom nå denne julaften, så bør hun virkelig snakke med familien. For da er det jo nærmeste familie som faktisk har gitt henne disse kommentarene iom hun ikke har vært med noen andre i jula. Istedenfor å bruke det som innhold i SoMe for å høste sympati, burde hun ta det med personene det gjelder.

Helt enig. 

Nå er vi hatt bare et par dager jul, og man kan vel gå ut fra at HD har tilbrakt tiden med familie. Ergo skulle det det altså være familiemedlemmer som påpeker at kjolen sitter stramt over magen, spør når babyen kommer, og om hun virkelig skal forsyne seg mer. Det er jo fullstendig absurd, og åpenbart vås.

Har virkelig problemer med å se for meg at NOEN sier “den kjolen satt stramt over magen, kanskje droppe desserten” til andre. I såfall hvem. Hvem omgås hun egentlig, hvis hun har venner som kan si noe slikt? Eller prøver hun å innbille følgerne at fremmede kommer bort til henne på spisesteder, og sier “Nå må du vel være mett?” Det nekter jeg å tro!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lily Of the Valley
Sozzen skrev (2 timer siden):

Ser en har spurt henne i kommentarfeltet om dette er kommentarer hin faktisk får.

Hun sletter den vel snart og blokker vedkommende. Eller svarer surt.

Vedkommende har fått svar. Det har ifølge Helene skjedd ganske ofte opp gjennom årene. Og da lurer jeg på: hvem i allverden er det hun omgir seg med av mennesker som sier slike ting? Ut fra hennes egen dokumentasjon på IG så er det veldig begrenset med mennesker hun er sammen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (20 minutter siden):

Vedkommende har fått svar. Det har ifølge Helene skjedd ganske ofte opp gjennom årene. Og da lurer jeg på: hvem i allverden er det hun omgir seg med av mennesker som sier slike ting? Ut fra hennes egen dokumentasjon på IG så er det veldig begrenset med mennesker hun er sammen med. 

Hun sier ting man ikke kan sjekke om faktisk har skjedd....det er denne troverdigheten da...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lily Of the Valley said:

Ikke overraskende svar fra henne. 

Hvis dette er vanlig rundt middagsbordet uansett hvor og hvem man er med, så er jeg og min omgangskrets heldig, for har aldri oppleve noe sånt. Har selvfølgelig oppleve kommentarer, men ikke så grove som hun stadig ranter om. Men jeg har vanskelig for å tro at hvermannsen får kommenter på vekt/mengde mat omtrent daglig… 

Endret av Lileep
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (5 minutter siden):

Ikke overraskende svar fra henne. 

Hvis dette er vanlig rundt middagsbordet uansett hvor og hvem man er med, så er jeg og min omgangskrets heldig, for har aldri oppleve noe sånt. Har selvfølgelig oppleve kommentarer, men ikke så grove som hun stadig ranter om. Men jeg har vanskelig for å tro at hvermannsen får kommenter på vekt/mengde mat omtrent daglig… 

Hvis det Helene sier er sant og at dette har skjedd i mange år så forstår jeg hvorfor hun har utviklet en spiseforstyrrelse. Det er en uting å vokse opp med familie/ bekjente som kommenterer kropper og spisevaner. Jeg håper hun står opp for seg selv fremover og sier fra direkte til den, eller de, det gjelder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...