Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Bolledeig2.0 skrev (14 minutter siden):

Det er vel bare topp 1% som tjener penger på å være influencere. Og selv de drar først og fremst inn pengene ved å være med på kjendis-reality osv. For røkla ville man alltid kommet bedre ut av å ta en liten deltidsjobb/mindre oppdrag på toppen av dagjobben enn den tiden det tar å få følgere, pleie følgerskaren og lage innhold på nettet. Eller, som mange gjør, har en insta-konto eller liknende for å skape blest om PT-businessen, bøker de skriver, steder de jobber, osv osv osv. Norge er for lite og det HD driver med er for nisje til at det ville kaste av seg. 

Jeg er bare litt nysgjerrig; hva er egentlig Helene sin nisje nå (fra ditt synspunkt)? Jeg klarer nemlig ikke finne det ut, det hele fremstår for meg litt som en miks av alt og ingenting. 

Ellers er jeg helt enig altså, men det virker litt bortkastet å klage over tidsklemma og bruke så mye tid på det om det ikke genererer penger. Og det gjelder alle småfluencere, ikke bare Helene. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kattedama
Bolledeig2.0 skrev (29 minutter siden):

Det er vel bare topp 1% som tjener penger på å være influencere. Og selv de drar først og fremst inn pengene ved å være med på kjendis-reality osv. For røkla ville man alltid kommet bedre ut av å ta en liten deltidsjobb/mindre oppdrag på toppen av dagjobben enn den tiden det tar å få følgere, pleie følgerskaren og lage innhold på nettet. Eller, som mange gjør, har en insta-konto eller liknende for å skape blest om PT-businessen, bøker de skriver, steder de jobber, osv osv osv. Norge er for lite og det HD driver med er for nisje til at det ville kaste av seg. 

Hva slags nisje? Slik hun fremstår på IG er det kopiering av andres innhold og ja takk til alt av spons og reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0
31 minutter siden, *blueberry* said:

Jeg er bare litt nysgjerrig; hva er egentlig Helene sin nisje nå (fra ditt synspunkt)? Jeg klarer nemlig ikke finne det ut, det hele fremstår for meg litt som en miks av alt og ingenting. 

Ellers er jeg helt enig altså, men det virker litt bortkastet å klage over tidsklemma og bruke så mye tid på det om det ikke genererer penger. Og det gjelder alle småfluencere, ikke bare Helene. 

For fem år siden ville jeg sagt det var en treningsblogg/vlog/IG. 

Men nå. Vel. Det er vel en "livsstilsblogg"? Altså at man deler alt mulig stort og smått fra hverdagslivet sitt med varierende grad av innholdsmarkedsføring. 

Derfra har man tre tastevalg

1) Forbildet, den folk følger fordi de ønsker å bli som en, fordi de er veldig pene eller flinke til et eller annet spesielt, ønsker å drømme seg bort i et forbruk/liv de selv ikke har råd til eller anledning til. 

2) Den som alle kan kjenne seg igjen i, som folk følger fordi de likner på seg selv og man kan identifisere seg med liv, oppturer og nedturer

3) Den som folk leser for å irritere seg over/la seg provosere av, noe man enten ender opp som eller som man bevisst fyrer oppunder for å få "engasjement" (tenk Pilotfrue som gir toåring iPhone i adventskalender). 

Helene har vel vaket mellom 2/3, vaket mellom treningsinfluencer/plus size influencer og har ikke fått så voldsom avkastning på mammagreiene siden hun har holdt igjen på sharenting.  

Endret av Bolledeig2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig2.0 skrev (23 minutter siden):

For fem år siden ville jeg sagt det var en treningsblogg/vlog/IG. 

Men nå. Vel. Det er vel en "livsstilsblogg"? Altså at man deler alt mulig stort og smått fra hverdagslivet sitt med varierende grad av innholdsmarkedsføring. 

Derfra har man tre tastevalg

1) Forbildet, den folk følger fordi de ønsker å bli som en, fordi de er veldig pene eller flinke til et eller annet spesielt, ønsker å drømme seg bort i et forbruk/liv de selv ikke har råd til eller anledning til. 

2) Den som alle kan kjenne seg igjen i, som folk følger fordi de likner på seg selv og man kan identifisere seg med liv, oppturer og nedturer

3) Den som folk leser for å irritere seg over/la seg provosere av, noe man enten ender opp som eller som man bevisst fyrer oppunder for å få "engasjement" (tenk Pilotfrue som gir toåring iPhone i adventskalender). 

Helene har vel vaket mellom 2/3, vaket mellom treningsinfluencer/plus size influencer og har ikke fått så voldsom avkastning på mammagreiene siden hun har holdt igjen på sharenting. 

Det var en god analyse, jeg kjenner igjen tankegangen din☺️.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det hun får alle disse kommentarene hun lager reels om? Aldri sett noen si noe i den banen der. Hun har generelt lite aktivitet i sine kommentarfelt, så er dette noe hun finner på for å gjøre seg interessant, og få litt sympati mellom all reklame? 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (3 minutter siden):

Hvor er det hun får alle disse kommentarene hun lager reels om? Aldri sett noen si noe i den banen der. Hun har generelt lite aktivitet i sine kommentarfelt, så er dette noe hun finner på for å gjøre seg interessant, og få litt sympati mellom all reklame? 

Hadde hun fått stygge kommentarer hadde hun nok tatt skjermbilde av de og delt det anonymt tenker jeg 😅 jeg har aldri skrevet noe stygt til Helene. Det eneste jeg har gjort var å likte en konstruktiv kommentar en gang, som var skrevet av en som var uenig i innholdet hun delte i videoen. Kommentaren var ikke ufin og gikk overhodet ikke på henne som person. Og det var nok til hun blokkerte meg 😂😂 men hun gjorde meg egentlig en tjeneste 🤩 så slipper jeg at hun stadig vekk dukker opp i feeden min 👍🏼 men å blokkere en som trykker liker en konstruktiv tilbakemelding er utrolig barnslig 😅

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, panzerpølsa said:

Jeg er ganske sikkert på dette er fiktive kommentarer, kommentarer hun tenker at kan dukke opp. Skjer nok aldri, men kan skje.. som med alt annet i verden. Som feks; vinner nok ikke 2 mill på flaxkalenderen min, men det kan skje. Så da velger hun å lage et digert sirkus av noe som kan skje, og høster sympati og føler seg viktig. Er sånn det har blitt, er så langt ned hun har sunket. Hun laget jo samme senario ang amming i offentligheten.. ikke noe hun opplevde, men noe hun tenkte kunne skje. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (23 minutter siden):

Jeg er ganske sikkert på dette er fiktive kommentarer, kommentarer hun tenker at kan dukke opp. Skjer nok aldri, men kan skje.. som med alt annet i verden. Som feks; vinner nok ikke 2 mill på flaxkalenderen min, men det kan skje. Så da velger hun å lage et digert sirkus av noe som kan skje, og høster sympati og føler seg viktig. Er sånn det har blitt, er så langt ned hun har sunket. Hun laget jo samme senario ang amming i offentligheten.. ikke noe hun opplevde, men noe hun tenkte kunne skje. 

Og når man syns det er måten å få oppmerksomhet på...sykt!🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Helle99 said:

Hva er det hun påstår er blitt sagt til henne? 😅

«Jeg ville aldri gått i en trang kjole om jeg hadde din kropp» 

«Tenk hvor pen du ville vært om du bare gikk ned litt i vekt» 

«Du burde ikke gå i bikini med den kroppen der» 

Jeg husker ikke ordrett alle de ørten andre kommentarene hun har lagt frem før, men jeg syns alle ligner hverandre. Ordlyd og innhold. Derfor jeg er ganske sikker på at hun skriver disse selv. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily Of the Valley skrev (1 time siden):

Viktig å sanke sympati og lage et inntrykk av at folk er slemme før hun skal pushe annonser 🤡

Kalles også emosjonell manipulering🙄 Spille på folks følelser for å selge....

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lileep skrev (1 time siden):

«Jeg ville aldri gått i en trang kjole om jeg hadde din kropp» 

«Tenk hvor pen du ville vært om du bare gikk ned litt i vekt» 

«Du burde ikke gå i bikini med den kroppen der» 

Jeg husker ikke ordrett alle de ørten andre kommentarene hun har lagt frem før, men jeg syns alle ligner hverandre. Ordlyd og innhold. Derfor jeg er ganske sikker på at hun skriver disse selv. 

Beatbox skrev (30 minutter siden):

Kalles også emosjonell manipulering🙄 Spille på folks følelser for å selge....

Det er vel det som er nisjen til HD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

panzerpølsa skrev (3 timer siden):

Hun får jo engasjement på disse postene, og det er nok viktigere enn at kommentarene er ekte.

Har heller aldri sett slike kommentarer hos henne, og kan aldri tenke meg at hun får mange slike i private meldinger, ikke i sånne mengder at hun kan lage reels nærmest ukentlig basert på disse. 

Det viktigste ser ut til å være at hun kan slå i bordet med at -hva du synes om kroppen MIN er DITT problem, og høste støtte: "Kan ikke folk passe på seg selv, har man ikke noe fint å si så hold kjeft!! Folk altså😝"

Det begynner å bli litt oppbrukt nå Helene😂 Finn på noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (34 minutter siden):

Hun får jo engasjement på disse postene, og det er nok viktigere enn at kommentarene er ekte.

Har heller aldri sett slike kommentarer hos henne, og kan aldri tenke meg at hun får mange slike i private meldinger, ikke i sånne mengder at hun kan lage reels nærmest ukentlig basert på disse. 

Det viktigste ser ut til å være at hun kan slå i bordet med at -hva du synes om kroppen MIN er DITT problem, og høste støtte: "Kan ikke folk passe på seg selv, har man ikke noe fint å si så hold kjeft!! Folk altså😝"

Det begynner å bli litt oppbrukt nå Helene😂 Finn på noe nytt.

Eller at hun bruker slike kommentarer for å nærmest rettferdiggjøre eller prøve overbevise seg selv om at hun er «bra nok», selv om det skinner VELDIG igjennom om at hun er langt fra fornøyd. En ærlig sak å ikke være fornøyd, men da blir der dumt å fronte det hun gjør med #bodypositivisme osv

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lily Of the Valley

I stedet for helt eller delvis oppkonstruerte problemstillinger angående kommentarer hun påstår at hun får, hvorfor prøver hun ikke på en mer konstruktiv tilnærming til å være influenser? Siden hun har fremhevet at hun er PT, så kunne det vært interessant å se henne komme med tips og inspirasjon om ulike øvelser hun vil anbefale. Sånn sett er det rart at hun ikke viser mer av den siden når hun er på treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig at hun og mannen ikke har kjøpt noe eget, er slitsomt å være avhengig av utleiers nåde. Skulle tro at to stk i 30/35 års alderen med felles økonomi prioriterte å lande egen bolig i stede for å flytte fra det ene leieobjektet til det andre med hund og barn på slep

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..trodde det var viktigere å trene på treningsstudio enn å posere....men så feil kan man ta🙄 Det er noe med dette sykelige behovet for å vise seg frem....på samme måte som barn gjør...* se på meg nå...se på meg nå *.....Og hva man er villig til å gjøre ene og alene for oppmerksomhetens skyld. Kanskje ikke så rart at folk avfølger henne når kanalen har blitt en puppefnisevrikkereklame-kanal...med 0 troverdighet og en sliten repeat-knapp..

Siste innlegg: 335 likes...13 kommentarer fra 27644 følgere...

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på treningsstudio i går. Glemte å legge ut bilde av det. Har jeg da trent? PT-HD her inne og kan svare?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...