Fredrikstad71mod Skrevet 19. desember 2022 #15321 Del Skrevet 19. desember 2022 mumrikk1 skrev (2 minutter siden): Med den lønna kan hun ikke tjene mye som influencer. Hun har jo faktisk en 100% jobb også!.. Hadde jeg vært henne hadde jeg latt denne artikkelen sklidd pent forbi for hennes egen del isteden for å være stolt av å være på listen. Jeg jobber i butikk og tjener mer enn henne. Pluss size modell.. er det noen hun titulerer seg selv med tro? Hun har vell ikke kontrakt noe sted?🙈 Det står ingenting i artikkelen om lønna er kun basert som infulenser 😅 Jeg tror det må være med den vanlige jobben hennes . Avisa henter vel de opplysningene fra skattelister og der står det jo ingenting om kr er fra 2 type «jobber» 😊 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 19. desember 2022 #15322 Del Skrevet 19. desember 2022 5 minutter siden, mumrikk1 said: Med den lønna kan hun ikke tjene mye som influencer. Hun har jo faktisk en 100% jobb også!.. Hadde jeg vært henne hadde jeg latt denne artikkelen sklidd pent forbi for hennes egen del isteden for å være stolt av å være på listen. Jeg jobber i butikk og tjener mer enn henne. Pluss size modell.. er det noen hun titulerer seg selv med tro? Hun har vell ikke kontrakt noe sted?🙈 Er ikke det kun inntekten for «influencerjobben»? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 19. desember 2022 #15323 Del Skrevet 19. desember 2022 (endret) 1 minutt siden, Fredrikstad71mod said: Det står ingenting i artikkelen om lønna er kun basert som infulenser 😅 Jeg tror det må være med den vanlige jobben hennes . Avisa henter vel de opplysningene fra skattelister og der står det jo ingenting om kr er fra 2 type «jobber» 😊 Det er sant.. men de klarer å vinkle det slik at det gir inntrykk av nesten 400.000 i året for å blant annet kle av seg i SoMe Endret 19. desember 2022 av Lileep 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrikstad71mod Skrevet 19. desember 2022 #15324 Del Skrevet 19. desember 2022 Lileep skrev (3 minutter siden): Tjener hun nesten 400.000 på den sleipe måten å drive kanalen sin på? Kjenner jeg blir kvalm.. ikke en eneste reaksjon får hun for alle reglene hun bryter.. og hun tjener ganske greit på det.. vil heller tro det er basert fra skattelistene og er det totale hun har med selger jobben sin 😅 Den 19 plassen er om «infulensere» her i området . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrikstad71mod Skrevet 19. desember 2022 #15325 Del Skrevet 19. desember 2022 Lileep skrev (Akkurat nå): Det er sant.. men de klarer å vinkle det slik at det gir inntrykk av nesten 400.000 i året for å blant annet kle av seg i SoMe Det er vel det HD vil og 😂🙈 At den summen er for infulenser kontoen bare 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrikstad71mod Skrevet 19. desember 2022 #15326 Del Skrevet 19. desember 2022 Del 2 av hva som stod der om HD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 19. desember 2022 #15327 Del Skrevet 19. desember 2022 1 minutt siden, Fredrikstad71mod said: Det er vel det HD vil og 😂🙈 At den summen er for infulenser kontoen bare 😅 Vurderte er øyeblikk å starte selv, spe på lønna med 400.000 i året 🤣 men nå har ikke jeg samvittighet til å drive på den måten HD gjør.. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 19. desember 2022 #15328 Del Skrevet 19. desember 2022 2 minutter siden, Fredrikstad71mod said: Del 2 av hva som stod der om HD Modell.. really? Blir for dumt. Og den PT-greia kan hun bare droppe.. hun har jo ikke jobbet som det på flere år, og har ikke kunnskapen heller (kommer iallefall ikke frem i det hun skriver om). Men høres vel ikke like bra ut med «plus size mote» «sympatihøster» «evig jakt etter perfekt livsstil» «elsker quick fix løsninger» «tar imot all spons uansett hva det er» 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 19. desember 2022 #15329 Del Skrevet 19. desember 2022 Lileep skrev (1 time siden): Tjener hun nesten 400.000 på den sleipe måten å drive kanalen sin på? Kjenner jeg blir kvalm.. ikke en eneste reaksjon får hun for alle reglene hun bryter.. og hun tjener ganske greit på det.. Nei, hun har jo vanlig 100% jobb i tillegg. Disse avisene henter bare opplysninger fra skattelistene. Hun tjener nok veldig lite på influencerjobben. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. desember 2022 #15330 Del Skrevet 19. desember 2022 Altså det avisen oppgir at hun tjente i 2021 er den samlede inntekten både på selgerjobben sin, og som influenser. Og både inntekt og hva hun skatter viser at hun tjener ekstremt lite på influenserjobben sin. Så lite at hun egentlig kunne tatt seg hvilken som helst jobb ellers og tjent mer. Dette er nok og en veldig generell artikkel og tviler på at journalisten har sjekket så veldig mye mer enn bare bioen til hver enkelt. For når journalisten skriver PT, så er jo det direkte misvisende siden Helene selv sa at hun gir seg som PT for flere år siden. Men det er jo noe med denne influenserbransjen da, hvor en konstant må leve på en løgn og fasade. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrikstad71mod Skrevet 19. desember 2022 #15331 Del Skrevet 19. desember 2022 Snublefot62 skrev (6 minutter siden): Altså det avisen oppgir at hun tjente i 2021 er den samlede inntekten både på selgerjobben sin, og som influenser. Og både inntekt og hva hun skatter viser at hun tjener ekstremt lite på influenserjobben sin. Så lite at hun egentlig kunne tatt seg hvilken som helst jobb ellers og tjent mer. Dette er nok og en veldig generell artikkel og tviler på at journalisten har sjekket så veldig mye mer enn bare bioen til hver enkelt. For når journalisten skriver PT, så er jo det direkte misvisende siden Helene selv sa at hun gir seg som PT for flere år siden. Men det er jo noe med denne influenserbransjen da, hvor en konstant må leve på en løgn og fasade. Avisen har basert seg på hva det står under bioen hennes av hva hun titulerer seg som på insta . Og den Inntekten er fra den totale skattelistene (jobb+infulenser =inntekt) 🙏🏼 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrikstad71mod Skrevet 19. desember 2022 #15332 Del Skrevet 19. desember 2022 Men hadde ikke HD rundt 32 tusen følgere før og nå nede i 27 ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 19. desember 2022 #15333 Del Skrevet 19. desember 2022 (endret) Snublefot62 skrev (17 minutter siden): Altså det avisen oppgir at hun tjente i 2021 er den samlede inntekten både på selgerjobben sin, og som influenser. Og både inntekt og hva hun skatter viser at hun tjener ekstremt lite på influenserjobben sin. Så lite at hun egentlig kunne tatt seg hvilken som helst jobb ellers og tjent mer. Dette er nok og en veldig generell artikkel og tviler på at journalisten har sjekket så veldig mye mer enn bare bioen til hver enkelt. For når journalisten skriver PT, så er jo det direkte misvisende siden Helene selv sa at hun gir seg som PT for flere år siden. Men det er jo noe med denne influenserbransjen da, hvor en konstant må leve på en løgn og fasade. Tipper at influencergreiene blir mer en utgift på sikt for Helene. Hadde hun gitt det opp og bare hatt den vanlige jobben så hadde hun kanskje brukt mindre penger på (nå: sponsede) ting. Man må jo betale noe av prisen selv (25%?), og det er ofte dyre ting hun har tatt imot (bilstol, barnevogn, masse klær, headset til 5000kr osv). Det sier seg selv at med en slik vanlig inntekt burde man ikke ta seg råd til et slikt forbruk hun viser frem. I tillegg har hun noe videolys, og sikkert annet utstyr som behøves. Det hun taper aller mest på er nok tid. Filming tar jo opp en del tid hun kunne brukt til den egentiden hun ønsker seg f.eks. Jeg må si at jeg er helt for å leie for de som ønsker det, men i fjor hintet Helene om at de drømmer om å eie en dag. Da hadde de ekstra pengene hun bruker på sponset overforbruk vært en god start på en sparekonto. Hun har mer enn god nok inntekt til å sette av til sparepenger ☺️ Endret 19. desember 2022 av *blueberry* 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 19. desember 2022 #15334 Del Skrevet 19. desember 2022 Wow, så mye utlevering for så lite penger, viser jo bare at det er likes og ekshibisjonisme som driver henne. En sånn lønn kan man vel ikke klare seg på i Oslo, om ikke mannen tjener langt mer. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 19. desember 2022 #15335 Del Skrevet 19. desember 2022 hvalstad45 skrev (12 minutter siden): Wow, så mye utlevering for så lite penger, viser jo bare at det er likes og ekshibisjonisme som driver henne. En sånn lønn kan man vel ikke klare seg på i Oslo, om ikke mannen tjener langt mer. Drømmen om å bli * kjendis * er det som driver henne...lett å se mtp alt hun gjør for å få oppmerksomhet 🙄 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 19. desember 2022 #15336 Del Skrevet 19. desember 2022 vil ikke Helenes mammapermisjon ha påvirkning på tallet i skattelistene? Jeg sjekket nettopp meg selv (var i perm deler av 2021 selv) og inntekten i listene stemmer ikke overens i det hele tatt med det som jeg faktisk tjente. Jeg var satt opp med nesten halvparten enn det som er faktisk inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RødeRandi Skrevet 19. desember 2022 #15337 Del Skrevet 19. desember 2022 Lileep skrev (2 timer siden): Tjener hun nesten 400.000 på den sleipe måten å drive kanalen sin på? Kjenner jeg blir kvalm.. ikke en eneste reaksjon får hun for alle reglene hun bryter.. og hun tjener ganske greit på det.. Det er vel både bloggen og jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 19. desember 2022 #15338 Del Skrevet 19. desember 2022 14 minutter siden, Sugar&Spice said: vil ikke Helenes mammapermisjon ha påvirkning på tallet i skattelistene? Jeg sjekket nettopp meg selv (var i perm deler av 2021 selv) og inntekten i listene stemmer ikke overens i det hele tatt med det som jeg faktisk tjente. Jeg var satt opp med nesten halvparten enn det som er faktisk inntekt. Jo, hvis hun hadde redusert inntekt pga det, men det er jo ikke sikkert hun hadde det. Uansett er ikke inntekten i skattelisten representativ for hva man har i faktisk inntekt. Helene tjener ikke "bare" 380 tusen, det er det hun har i inntekt etter alle relevante fradrag. Fradrag for gjeldsrenter, fradrag for barnepass og andre fradrag spiller inn her. Vi aner ikke hva Helene har i lønnsinntekt basert på den artikkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 19. desember 2022 #15339 Del Skrevet 19. desember 2022 Sugar&Spice skrev (28 minutter siden): vil ikke Helenes mammapermisjon ha påvirkning på tallet i skattelistene? Jeg sjekket nettopp meg selv (var i perm deler av 2021 selv) og inntekten i listene stemmer ikke overens i det hele tatt med det som jeg faktisk tjente. Jeg var satt opp med nesten halvparten enn det som er faktisk inntekt. Ikke så veldig mye vel mtp at hun var tilbake i jobb i slutten av februar. Synes ikke det er noe galt med inntekten hennes heller, den er helt ordinær. Det eneste den viser er at det er lite hun tjener på SoMe, men det skjønte vi vel alle sammen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig2.0 Skrevet 19. desember 2022 #15340 Del Skrevet 19. desember 2022 (endret) Det er vel bare topp 1% som tjener penger på å være influencere. Og selv de drar først og fremst inn pengene ved å være med på kjendis-reality osv. For røkla ville man alltid kommet bedre ut av å ta en liten deltidsjobb/mindre oppdrag på toppen av dagjobben enn den tiden det tar å få følgere, pleie følgerskaren og lage innhold på nettet. Eller, som mange gjør, har en insta-konto eller liknende for å skape blest om PT-businessen, bøker de skriver, steder de jobber, osv osv osv. Norge er for lite og det HD driver med er for nisje til at det ville kaste av seg. Endret 19. desember 2022 av Bolledeig2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå