Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Synd å høre at det er fronting av livsstilsendringer på denne tiden igjen. Skulle ønske at Helene som kroppspositiv kunne fronte at man ikke må endre hele livet hver gang det er nytt år. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*blueberry* skrev (1 time siden):

Synd å høre at det er fronting av livsstilsendringer på denne tiden igjen. Skulle ønske at Helene som kroppspositiv kunne fronte at man ikke må endre hele livet hver gang det er nytt år. 

Hun har jo vist at hun har et tilnærmet manisk forhold til dette med *ny eller nytt*....Nytt år, ny mnd, ny uke...osv🙄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Beatbox said:

Hun har jo vist at hun har et tilnærmet manisk forhold til dette med *ny eller nytt*....Nytt år, ny mnd, ny uke...osv🙄

Hun er en typisk «starter på mandag» og annonserer dette på en fredag feks. Alltid lurt på det.. hvorfor ikke bare starte den dagen hun bestemmer seg for å gjøre endringer? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (22 minutter siden):

Hun er en typisk «starter på mandag» og annonserer dette på en fredag feks. Alltid lurt på det.. hvorfor ikke bare starte den dagen hun bestemmer seg for å gjøre endringer? 

Den dagen Drage innser at ingen program eller diett i seg selv vil fikse de problemene hun har, vil hun kanskje greie å snu denne trenden med New Year, New me. Ingen andre kan egentlig hjelpe henne med dette, så lenge hun ikke tar tak i det som ligger bak alle "mislykkede" forsøk. Grunnen til at det alltid rykker tilbake til start. Men selvsagt fint å få noe sponset, så får vi håpe hun denne gangen greier å få styr på følelser og kaos. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Kan dette innlegget ha blitt postet typ en måned for tidlig? Det er januar som er den store «ny start» måneden med påfølgende annonsering av løsninger og virkemidler for å nå målene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (2 timer siden):

Kan dette innlegget ha blitt postet typ en måned for tidlig? Det er januar som er den store «ny start» måneden med påfølgende annonsering av løsninger og virkemidler for å nå målene. 

Vanlig å hinte i desember, så kommer det sikkert annonse rett før nyttår eller rett etter. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper hun bygger opp til produkter som skal hjelpe en med å oppnå typiske nyttårsforsett som trening, vektreduksjon og kosthold.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Lileep said:

Er litt trist for de som sponser henne, de vil jo ikke få den reklamen/mengden nye kunder de kanskje håper på. Fordi troverdigheten til HD er så lav, at ingen tror på det produktet. 

Syns ikke det er trist, sponsorer har et selvstendig ansvar for å undersøke om den de sponser gjør godt arbeid med andre sponsorer. Det er business as usual, gjør de dårlig forarbeid og er misfornøyd med resultatet så synd, trist, leit. 

Disse livsstilscoachene lever vel uansett i stor grad av folk som hopper fra forsøk til forsøk, diett til diett eller kosthold til kosthold. Hadde noen av de hatt løsningen som funket for alle hadde alle implementert det, men det gjør det altså ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Tipper hun bygger opp til produkter som skal hjelpe en med å oppnå typiske nyttårsforsett som trening, vektreduksjon og kosthold.

Det er nok et samarbeid mellom PT og HD. Vel vel, man må bare se om det varer lenger enn denne hypo et eller annet treningen, samt lavkarbo oppskriftshefte, hulahoop (!) trening og diverse annet som er prøvd ut. Ser ut som en PT med peiling, så jeg håper på at HD gir bedre reklame for denne samarbeidspartneren enn for disse fantastiske menstrusene 🤪

EEBDD8E6-EAFB-42C2-8FA2-3A9442DBEC74.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Minner mer og mer om hun andre som hele tiden er på en eller annen fantastisk diett, Kari Marita. Og det fungerer aldri, da problemet fortsatt er i hodet. Drage burde nok aædri blitt kvalifisert til slankeoperasjon på grunnlag av den psykiske biten. Det er der man må begynne om man skal oppnå varige resultater. Det er på ingen måte lett, men det kan ikke alle disse mislykkede forsøkene år etter år være heller. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily Of the Valley
panzerpølsa skrev (16 minutter siden):

Minner mer og mer om hun andre som hele tiden er på en eller annen fantastisk diett, Kari Marita. Og det fungerer aldri, da problemet fortsatt er i hodet. Drage burde nok aædri blitt kvalifisert til slankeoperasjon på grunnlag av den psykiske biten. Det er der man må begynne om man skal oppnå varige resultater. Det er på ingen måte lett, men det kan ikke alle disse mislykkede forsøkene år etter år være heller. 

Her treffer du spikeren på hodet. Jeg kan forstå at det kan oppleves krevende å skulle ta tak i det psykiske, men så lenge det ikke er på plass så er sannsynligheten stor for at hun kommer til å fortsette med overspising. Det er derfor vanskelig å helt forstå hvorfor hun tror at dette skal kunne bidra positivt. Mitt inntrykk er at hun trigges av å se resultater i form av antall kg ned og at det kanskje er derfor hun hiver seg på sånne ting som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (1 time siden):

Vanlig å hinte i desember, så kommer det sikkert annonse rett før nyttår eller rett etter. 

Annonsen er jo allerede der (merket med reklame i dagens story). Synes det tar seg litt merkelig ut å fremstille det som at man har søkt hjelp mht å ta grep om helsen sin, og så er det et betalt samarbeid. Det er kanskje ikke helt uvanlig å ha slike avtaler mellom pt og klient, men hvis opplegget nå involverer «ikke-keto» kosthold vil troverdigheten til Helene nok en gang få et skudd for baugen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrshopalot skrev (15 minutter siden):

Skal de flytte igjen?? Ikke fått med meg det før nå. Hvorfor skal de flytte denne gangen? 

Er ikke plass nok til alle kjolene hennes..🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (1 time siden):

Å nei, du fikk meg til å se denne sammenligningen 🙈

Laia skrev (53 minutter siden):

Annonsen er jo allerede der (merket med reklame i dagens story). Synes det tar seg litt merkelig ut å fremstille det som at man har søkt hjelp mht å ta grep om helsen sin, og så er det et betalt samarbeid. Det er kanskje ikke helt uvanlig å ha slike avtaler mellom pt og klient, men hvis opplegget nå involverer «ikke-keto» kosthold vil troverdigheten til Helene nok en gang få et skudd for baugen. 

Det står annonse, men lite info enda. Dette er et trekkplaster, og så kommer den reelle annonsen nærmere nyttår for alle de som ønsker «nytt år, ny meg». Det virker som om PTen har litt utdannelse og et balansert syn så hvis det er det som gjelder nå er jeg positiv. Keto/ fus var jo helt tragisk, om Helene nå har funnet ut at balanse kan fungere er det flott om følgere hun fikk over til fus kan bli påvirket til noe mer normalt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (13 minutter siden):

Å nei, du fikk meg til å se denne sammenligningen 🙈

Det står annonse, men lite info enda. Dette er et trekkplaster, og så kommer den reelle annonsen nærmere nyttår for alle de som ønsker «nytt år, ny meg». Det virker som om PTen har litt utdannelse og et balansert syn så hvis det er det som gjelder nå er jeg positiv. Keto/ fus var jo helt tragisk, om Helene nå har funnet ut at balanse kan fungere er det flott om følgere hun fikk over til fus kan bli påvirket til noe mer normalt. 

Helt enig med deg i at PT’en (og Omnia) fremstår seriøs og fremmer av sunt og balansert kosthold (følger begge på IG). Problemet for meg er HD ‘s troverdighet i der hun reklamerer for. FUS/keto kostholdet har hun flagget høyt og påstått var det som fungerte for henne. Jeg er spent på om hun fortsatt fremmer dette eller legger om til et mer «normalt’ kosthold.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Laia skrev (1 minutt siden):

Helt enig med deg i at PT’en (og Omnia) fremstår seriøs og fremmer av sunt og balansert kosthold (følger begge på IG). Problemet for meg er HD ‘s troverdighet i der hun reklamerer for. FUS/keto kostholdet har hun flagget høyt og påstått var det som fungerte for henne. Jeg er spent på om hun fortsatt fremmer dette eller legger om til et mer «normalt’ kosthold.

Jeg synes heller ikke hun har troverdighet lengre, men hun har jo en del faste følgere som liker henne og vi så at mange hoppet på FUS/ keto da hun frontet det. Jeg håper disse følgerne kan snike seg inn på Omnia sin IG og se oppskriftene og videoene om at man bør inkludere alt i sitt kosthold. Det er god info i reelene der.

Når det er sagt så tror jeg HD selv ble «lurt» inn i FUS opplegget. Som spiseforstyrret prøver man jo alt, og mye fungerer jo i starten og man blir litt frelst selv om man bør vite bedre. Med det opplegget mener jeg mye av ansvaret lå på grunnlegger, hun betalte tross alt HD for å fronte et ekstremt rigid kosthold med viten om hennes spiseforstyrrelse. Derfor er det godt å se HD vise at Pepsi Max er tilbake. Ikke fordi det er sunt, men fordi det viser et mer avslappet forhold til mat enn dette «alt søtstoff må kuttes ut». 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (11 timer siden):

Dette er så sant! Se f.eks. på YouTube-vloggerne Norwaytwins også, hvor begge tvillingene har tatt slankeoperasjon. Hun ene er nå langt forbi startpunktet igjen. 💔

Den psykiske biten er så utrolig viktig her, men også vanskelig å gjøre noe med / avdekke før operasjon om «pasienten» ikke er ærlig med verken helsepersonell eller seg selv.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig2.0

Det går ikke an å "fikse" det psykiske. Spiseforstyrrelser og andre ting som gjerne henger på er gjerne kroniske tilstander. Selvfølgelig er det en del med SF som fortsatt får operasjon. Det er jo til dels derfor de får - man trenger en fysisk sperre. Kroniske psykiske problemer går i perioder bra, i perioder dårlig, men handler ikke om moralsk svikt. 

Ja hun har gått opp litt. Mange av de positive helseffektene kommer med slankeoperasjonen handler om de første ti prosentene med vektnedgang. Det er godt vitenskaplig dokumentert.Selv om hun har gått opp litt har hun ikke vært i nærheten av så stor hun var før operasjonen. De som eventuelt tror det må være instillt på å se mislykkethet for enhver pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolledeig2.0 skrev (2 minutter siden):

Det går ikke an å "fikse" det psykiske. Spiseforstyrrelser og andre ting som gjerne henger på er gjerne kroniske tilstander. Selvfølgelig er det en del med SF som fortsatt får operasjon. Det er jo til dels derfor de får - man trenger en fysisk sperre. Kroniske psykiske problemer går i perioder bra, i perioder dårlig, men handler ikke om moralsk svikt. 

Ja hun har gått opp litt. Mange av de positive helseffektene kommer med slankeoperasjonen handler om de første ti prosentene med vektnedgang. Det er godt vitenskaplig dokumentert.Selv om hun har gått opp litt har hun ikke vært i nærheten av så stor hun var før operasjonen. De som eventuelt tror det må være instillt på å se mislykkethet for enhver pris. 

Du har rett i at operasjonen var vellykket for Helene. Allikevel er det faktisk ikke slik at de med kroniske psykiske lidelser kvalifiserer for offentlig dekket slankeoperasjon, og spiseforstyrrelse skal gå under dette. Overspisingslidelse har egentlig ikke vært anerkjent som en spiseforstyrrelse i helsevesenet og derfor har nok mange som ikke burde fått operasjon fått det allikevel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...