Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Pantoten skrev (4 minutter siden):

Det er sant. Har inntrykk av at det er forsket mest på keto i forbindelse med PCOS. Men greit, det er en liten avsporing her :)

Keto er originalt laget for medisinresistent barneepilepsi, men har også vært forsket på og funnet hjelpsomt innen f.eks. PCOS og parkinsons. Allikevel er det egentlig frarådet for friske mennesker, og mange som «følger» keto misforstår også makroinndelingen. 

Men du har rett, det er avsporing. Jeg ville bare hovedsakelig rette litt fokus på at keto ikke er en mirakelkur og at man ikke skal falle for alle trender som går. Spesielt når trenden ofte gjør mer vondt enn godt. HDs lesere er ofte innom her, og HD påvirker mange. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Keto er originalt laget for medisinresistent barneepilepsi, men har også vært forsket på og funnet hjelpsomt innen f.eks. PCOS og parkinsons. Allikevel er det egentlig frarådet for friske mennesker, og mange som «følger» keto misforstår også makroinndelingen. 

Men du har rett, det er avsporing. Jeg ville bare hovedsakelig rette litt fokus på at keto ikke er en mirakelkur og at man ikke skal falle for alle trender som går. Spesielt når trenden ofte gjør mer vondt enn godt. 

Ja beklager, mente at jeg har inntrykk av at det er forsket mer på keto + PCOS enn "lavkarbo"/moderat karbohydratrestriksjon + PCOS. Men nok om det :) Man skal vite hva man driver med og for mange er nok moderat eller smartkarbo lurere. Mindre restriktivt, mindre risiko og færre fallgruver. 

Skrevet

Jeg er glad jeg er en av de som klarer å gå på trening, gjøre det jeg skal og reise hjem uten å ha dokumentert at jeg er der.

Ser støtt disse som bruker mer tid på å sette opp kamera og ta bilder og filme seg selv enn å faktisk trene..

• Liker 15
Skrevet
Sozzen skrev (41 minutter siden):

Jeg er glad jeg er en av de som klarer å gå på trening, gjøre det jeg skal og reise hjem uten å ha dokumentert at jeg er der.

Ser støtt disse som bruker mer tid på å sette opp kamera og ta bilder og filme seg selv enn å faktisk trene..

Der jeg går ser jeg aldri noen filme eller ta bilder. Det er så deilig og avslappende ☺️.

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, Lily Of the Valley said:

Bare helt sånn generelt siden jeg sjelden har vært på treningssenter: hva er oppgavene til en PT? Jeg skjønner at det innebærer å sette opp hvilke øvelser som skal gjøres og antall repetisjoner, men ligger det også til PT’en å vurder hvor mange treninger i uka og hvor lenge som er hensiktsmessig ut fra de forutsetningene man har?

Både ja og nei. PT-en tilpasser seg det du ber om, og de fleste PT-er er nok altfor dårlige til å realitetsorientere kundene sine. 

Syns Helene skal ha skryt for å trene tidlig da. Jeg gjorde det selv før, og ble litt inspirert til å begynne med det igjen. 🤔

37 minutter siden, *blueberry* said:

Der jeg går ser jeg aldri noen filme eller ta bilder. Det er så deilig og avslappende ☺️.

Jeg har heller aldri opplevd det, så det er nok ikke særlig vanlig. Vet flere influensere har fått tilsnakk pga filming. Kristine Weber for eksempel måtte bytte senter for å kunne filme. Nå er hun veldig flink til å ikke ha folk i bakgrunnen da, men det gjør jo også at folk ikke tør å bruke apparatene i bakgrunnen hvis du ser en influenserkjendis som filmer... 

Skrevet
Albbas skrev (3 minutter siden):

….Jeg har heller aldri opplevd det, så det er nok ikke særlig vanlig. Vet flere influensere har fått tilsnakk pga filming. Kristine Weber for eksempel måtte bytte senter for å kunne filme. Nå er hun veldig flink til å ikke ha folk i bakgrunnen da, men det gjør jo også at folk ikke tør å bruke apparatene i bakgrunnen hvis du ser en influenserkjendis som filmer... 

Jeg tenker det er mer vanlig på de større sentrene (jeg går på billigsenter), men mange har nå senterregler hvor filming ikke er lov heldigvis. Da jeg gikk på sats var det et problem, men det roet seg etter de lagde et forbud i senterreglene. 

Skal sies at jeg ikke vet om så mange influencere herfra, og de går nok på andre sentere. Vanlige folk har ikke sånt eksponeringsbehov. 

Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
Albbas skrev (8 minutter siden):

Både ja og nei. PT-en tilpasser seg det du ber om, og de fleste PT-er er nok altfor dårlige til å realitetsorientere kundene sine. 

Syns Helene skal ha skryt for å trene tidlig da. Jeg gjorde det selv før, og ble litt inspirert til å begynne med det igjen. 🤔

Takk for svar! Ja, enig i det. Jeg forsøker også å trene tidlig da dørstokkmila kjennes så uendelig lang etter middag eller på kvelden. Jeg har selv gått til innkjøp av litt utstyr for å ha hjemme, slik at terskelen ikke er så veldig høy for å ta seg ei økt. Vi er alle ulike, men for min del så er det bedre med ikke altfor lange økter og heller flere i løpet av uka. 

Skrevet

Man er forkjølet HD, ikke forskjøla...🙄

• Liker 4
Skrevet
Beatbox skrev (30 minutter siden):

Man er forkjølet HD, ikke forskjøla...🙄

Vet ikke hvor "forskjøla" HD er, men kanskje ikke noe sjakktrekk å trene (på senter) når man er syk. Hverken med tanke på egen helse eller andres.

På et par dager har HD både vært i Sverige på shopping, og på treningssenter. Med forkjølelse. Håper hun har tatt sine forholdsregler mtp. smitte, uansett om det er vanlig forkjølelse eller covid hun har.

At man skal holde seg hjemme når man er syk burde de fleste ha fått med seg nå.

Skrevet

Enig i at det er bra at HD har fått til å trene igjen i dag 👍 Men jeg lurer, må hun virkelig stå opp 05.15? Ser hun krøller håret, må hun gjøre hver dag? Hvor mye tid går til å sminke seg? Jeg har som småbarnsmor droppet og bruke mye tid til det. Kanskje ser jeg ikke så fresh ut, men søvn betyr mye altså 😅

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Lett å se hun stiller sine egne spørsmål😅

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
41 minutter siden, Finlay said:

Vet ikke hvor "forskjøla" HD er, men kanskje ikke noe sjakktrekk å trene (på senter) når man er syk. Hverken med tanke på egen helse eller andres.

På et par dager har HD både vært i Sverige på shopping, og på treningssenter. Med forkjølelse. Håper hun har tatt sine forholdsregler mtp. smitte, uansett om det er vanlig forkjølelse eller covid hun har.

At man skal holde seg hjemme når man er syk burde de fleste ha fått med seg nå.

For mange er pandemien over, og da gjelder visstnok ikke sunn fornuft lenger. Vipps er man tilbake til tiden der folk drar på jobb/shopping/besøk da de er mest smittsom osv osv. covid sirkulerer fortsatt, mye smitte er registrert.. og mer blir det når folk slurver så kort tid etterpå.. greit at vi må leve med covid, men folk burde da skjønne at tiltakene som var med å holde seg hjemme ved sykdomsutbrudd (dvs første dagene) også er noe man må/bør leve med! 
selv om covid ikke er så skremmende og farlig lenger, så er det jo lite gøy å bli sjuk. Og som influencer bør HD kanskje la være å vise hvor lite seriøst hun tar smitte.. 

Endret av Lileep
  • Liker 10
Skrevet
25 minutter siden, Sally-Go-Round said:

Enig i at det er bra at HD har fått til å trene igjen i dag 👍 Men jeg lurer, må hun virkelig stå opp 05.15? Ser hun krøller håret, må hun gjøre hver dag? Hvor mye tid går til å sminke seg? Jeg har som småbarnsmor droppet og bruke mye tid til det. Kanskje ser jeg ikke så fresh ut, men søvn betyr mye altså 😅

Sær ting å henge seg opp i? Selv om man ikke krøller håret og sminker seg lenge tar det faktisk litt tid å trene. Etter jeg fikk barn sluttet jeg å trene på morgenen fordi det krever at jeg står opp 5, men som sagt ble jeg litt inspirert til å prøve. 

Skrevet
28 minutter siden, Sally-Go-Round said:

Tar jo litt tid å komme seg dit, steller seg gjerne før man drar også. Trener en time, ordner seg til jobb og vipps så er klokka 08.00.. selv jeg som er kjapp som overhode mulig bruker fort over en time på selve senteret.. 

Skrevet
13 minutter siden, Lileep said:

Tar jo litt tid å komme seg dit, steller seg gjerne før man drar også. Trener en time, ordner seg til jobb og vipps så er klokka 08.00.. selv jeg som er kjapp som overhode mulig bruker fort over en time på selve senteret.. 

Jeg står opp kl 06 på en vanlig hverdag, hadde jeg greid å trene ved å stå opp 45 min før hadde det jo vært fantastisk. 😛

Skrevet

I den siste reelen motsier hun seg selv igjen. Hun har da ikke frontet trening som slankemetode de siste 5 årene hvertfall?? Sier hun at den ekte treningsgleden hun frontet før var løgn? 

Skrevet
Albbas skrev (21 minutter siden):

Sær ting å henge seg opp i? Selv om man ikke krøller håret og sminker seg lenge tar det faktisk litt tid å trene. Etter jeg fikk barn sluttet jeg å trene på morgenen fordi det krever at jeg står opp 5, men som sagt ble jeg litt inspirert til å prøve. 

Alt tar jo tid og er det noe HD ikke har så er det det! Jeg bruker i hver fall litt tid på å krølle håret. 

Skrevet
2 minutter siden, Sally-Go-Round said:

Alt tar jo tid og er det noe HD ikke har så er det det! Jeg bruker i hver fall litt tid på å krølle håret. 

Og så? Relevansen? Skal hun heller sove 5 min ekstra? 

Hun krøller jo ofte med disse greiene hun sover med på natta? Er det greit da? 

Skrevet
Albbas skrev (6 minutter siden):

I den siste reelen motsier hun seg selv igjen. Hun har da ikke frontet trening som slankemetode de siste 5 årene hvertfall?? Sier hun at den ekte treningsgleden hun frontet før var løgn? 

Sist hun var i gang med trening sa hun jo ofte at hun sjelden var motivert til å trene, men at hun var dedikert. Altså fikk jeg inntrykk av at hun ikke nødvendigvis syntes det var så gøy å trene. Hun har også snakket om at trening blir en slags tvang. At hun føler seg mislykket hvis hun ikke trener x antall ganger i uken på senter. 

• Liker 4
Skrevet
mumrikk1 skrev (55 minutter siden):

Lett å se hun stiller sine egne spørsmål😅

Ha ha, det reagerte jeg også på, så utrolig lett å se 😂🤪😊

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...