Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, tullerikke said:

Er det eneste grunnen, så høres det ut som en dårlig unnskyldning for å ikke trene.

Det har du ingen grunnlag for å si.. du aner ikke hva/hvorfor dette er vanskelig for vedkommende! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
tullerikke skrev (24 minutter siden):

Er det eneste grunnen, så høres det ut som en dårlig unnskyldning for å ikke trene.

Du hørtes hyggelig ut👌🏻

Lileep skrev (13 minutter siden):

Det har du ingen grunnlag for å si.. du aner ikke hva/hvorfor dette er vanskelig for vedkommende! 

Takk❤️

Skrevet
Birdo skrev (36 minutter siden):

Uting å filme/ta bilder på treningssenter i det hele tatt! Det er grunnen til at jeg ikke klarer treningssenter, frykten for å havne på film hos fremmende som kanskje legger ut på SoMe.. Hadde faktisk klaget til ledelsen om jeg var kunde der hun er..

Der jeg trener/trena står det oppslag om at det er forbudt.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Tessa12 said:

Der jeg trener/trena står det oppslag om at det er forbudt.

Her står det også det.. trodde faktisk det var vanlig de fleste steder å ha oppslag om det, eller en uskreven regel at man filmer ikke i garderoben. I svømmehaller er det ikke lov å ha mobil noen steder, skulle ønske det ble praksis over alt når det gjelder trening osv

• Liker 4
Gjest tullerikke
Skrevet
Lileep skrev (48 minutter siden):

Høres ut som en med like mange unnskyldninger som HD

Skrevet
4 minutter siden, tullerikke said:

HD utleverer livet sitt på SoMe og man kan lage seg en oppfatning. En bruker som svarer i en diskusjon har du ingen mulighet til å vite noe om. Derfor blir det så feil som det kan bli å lire utav seg noe sånt. Men det er min mening 

• Liker 7
Skrevet
Birdo skrev (1 time siden):

Uting å filme/ta bilder på treningssenter i det hele tatt! Det er grunnen til at jeg ikke klarer treningssenter, frykten for å havne på film hos fremmende som kanskje legger ut på SoMe.. Hadde faktisk klaget til ledelsen om jeg var kunde der hun er..

Om det er tomt der ser jeg virkelig ikke problemet, tar bilder selv jeg men sjekker selvsagt at ingen andre er der først. 

• Liker 2
Skrevet
Orly skrev (4 timer siden):

Om det er tomt der ser jeg virkelig ikke problemet, tar bilder selv jeg men sjekker selvsagt at ingen andre er der først. 

Problemstillingen med video er jo at noen kan komme inn mens man filmer. Det kan være ubehagelig det også ☺️

• Liker 6
Skrevet

Nå håper jeg hun tar hintet og slutter med reels. 

• Liker 16
Skrevet
1 hour ago, Sozzen said:

Problemet er jo at IG favoriserer reels, så selv om både følgere og påvirkere foretrekker bilder, er det reels som gir klikk. Håpløst opplegg. Satser du på bilder faller du bakpå. IG prøver å bli Tiktok. 

Skrevet
Orly skrev (15 timer siden):

Selv om du da ikke har problemer med det, så kan andre ha det. Det går an å ta hensyn til folk og regler. Så viktig er ikke en selfie altså😅

tullerikke skrev (15 timer siden):

Det er der du tar feil, for i motsetning til HD - så går jeg heller da masse turer i naturen istedet👌🏻

• Liker 1
Skrevet
Sozzen skrev (2 timer siden):

Som hun selv sa, hun får mer oppmerksomhet og klikk på reels enn bilder. (Mer kløft = mer klikk 🙄)

• Liker 2
Skrevet (endret)
Birdo skrev (37 minutter siden):

Selv om du da ikke har problemer med det, så kan andre ha det. Det går an å ta hensyn til folk og regler. Så viktig er ikke en selfie altså😅

Det er der du tar feil, for i motsetning til HD - så går jeg heller da masse turer i naturen istedet👌🏻

Er ingen regel om det her, mulig du ikke fikk det med deg men det står altså jeg tar om det ikke er andre der. Å et bilde tar to sek å ta de få gangene jeg gjør det. Jeg sender aldri bilder med ukjente på.

Endret av Orly
Skrevet

Here we go again… 

Kalle en spade for spade snart? At drømmen er å bli tynn - synlige kragebein, flat mage og den klesstørrelsen hun ønsker? Og «alt slitet som er lagt ned i helsen»? Nå lever hun jo keto og stikk i strid med hva som anbefales etter slankeoperasjon og for spiseforstyrrelsen hun hevder å ha.

For meg hadde det blitt mye mer spiselig om hun bare sa rett ut at hun vil være tynn, og at det er det hun jobber mot. Ikke pakke det inn i så mange dumme reels og bortforklaringer.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet

Jeg mener at det Helene driver med kan være svært skadelig for hennes følgere som måtte ha de samme spiseforstyrrelsene som hun har. Det å la være å få hjelp tenker jeg er svært kritikkverdig når det frontes så til de grader i sosiale media.

Og så til de som mener man må skille på privatpersonen Helene og bedriften: vel, se på hennes Instagram nå hvor hun i de siste postene bruker samme kjole fra Ellos. Spesielt den siste posten der hun er privat samtidig som hun tydeligvis fronter Ellos. Det er faktisk ikke bestandig lett for oss å vite når hun er privatperson og når hun er bedrift. Vi vet at influensere kan være svært kyniske overfor sine følgere og det er ingen grunn til å tro at Helene skiller seg ut. 

Skrevet
4 hours ago, Lily Of the Valley said:

Jeg mener at det Helene driver med kan være svært skadelig for hennes følgere som måtte ha de samme spiseforstyrrelsene som hun har. Det å la være å få hjelp tenker jeg er svært kritikkverdig når det frontes så til de grader i sosiale media.

Og så til de som mener man må skille på privatpersonen Helene og bedriften: vel, se på hennes Instagram nå hvor hun i de siste postene bruker samme kjole fra Ellos. Spesielt den siste posten der hun er privat samtidig som hun tydeligvis fronter Ellos. Det er faktisk ikke bestandig lett for oss å vite når hun er privatperson og når hun er bedrift. Vi vet at influensere kan være svært kyniske overfor sine følgere og det er ingen grunn til å tro at Helene skiller seg ut. 

Jeg har sagt det mange ganger, jeg blir veldig trigget av hennes kroppsfiksering.. uavhengig av hennes egen størrelse, så har hun så usunt fokus at man selv får komplekser.. likevel har hun en gang vært inspirerende med sminke og klær og trening.. nå er det et sammensurium av dritt... Beklager men sånn er det...

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Siden HD leser her inne så vil jeg legge ut denne: https://scholar.google.no/scholar?q=effects+of+the+ketogenic+diet+on+performance+and+body+composition&hl=no&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart#d=gs_qabs&t=1661693038472&u=%23p%3DviFNwEeV_ZgJ

Nyere forskning viser at ketodietten kan absolutt hjelpe deg ned i vekt (så lenge du holder deg til den), men at den gir et høyere tap av fettfri masse (muskler), og dårligere fremgang i både utholdenhet (-3,3%) og styrketrening (-5,6% 1RM). 

Siden HD er tilbake på trening (hurra) så kanskje ikke keto blir så attraktivt lengre. Man kan tross alt gå ned i vekt på alle dietter, og keto er ikke anbefalt for verken slankeopererte, spiseforstyrrede eller ved trening. 

Keto kan også påvirke hormonene i kroppen negativt når man er dame, så det bør også være en faktor man tenker over (samme gjelder HIIT trening). 

Dette innlegget er ment som ren info til alle interesserte, HD og evt sårbare mennesker hun inspirerer. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

«Er keto og Ros-opplegget forenelig, eller må man velge?» svar; «Nei det er ikke mulig å kombinere dessverre 😭». 

Jeg lurer på hvorfor hun da velger noe som hun for ikke lenge siden sa var skadelig for henne mtp spiseforstyrrelsen! Hva veier så tungt for keto og imot Ros, at hun velger noe som er så ødeleggende? Frister nesten å spørre, for jeg er rett og slett nysgjerrig på argumentene hennes, men blir garantert blokket. 

Endret av Lileep
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Lileep skrev (8 minutter siden):

«Er keto og Ros-opplegget forenelig, eller må man velge?» svar; «Nei det er ikke mulig å kombinere dessverre 😭». 

Jeg lurer på hvorfor hun da velger noe som hun for ikke lenge siden sa var skadelig for henne mtp spiseforstyrrelsen! Hva veier så tungt for at hun velger noe som er så ødeleggende? Frister nesten å spørre, for jeg er rett og slett nysgjerrig på argumentene hennes, men blir garantert blokket. 

Hun er nok for syk til behandling akkurat nå. Det ser man ofte innen psykiske lidelser og spiseforstyrrelser. Vektnedgangen hun tidligere har fått av keto veier nok tyngre enn en hard jobb for langvarig tilfriskning.

Problemet her er at hun deler det offentlig, det synes godt når dette er det første spørsmålet i spørsmålsrunden. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (20 minutter siden):

Jeg lurer på hvorfor hun da velger noe som hun for ikke lenge siden sa var skadelig for henne mtp spiseforstyrrelsen! Hva veier så tungt for keto og imot Ros, at hun velger noe som er så ødeleggende? Frister nesten å spørre, for jeg er rett og slett nysgjerrig på argumentene hennes, men blir garantert blokket. 

Drage leter etter "enkle" løsninger med raskt resultat. Hverken slankeoperasjon eller ROS fungerer uten egeninnsats. Og disiplin er det nok litt manko på der i gården, så da blir det vanskelig å følge opp det som faktisk kan hjelpe henne på langsiktig basis. 

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...