Infinity Skrevet 25. august 2022 #14061 Skrevet 25. august 2022 Hvasierdu skrev (3 timer siden): Kommer ikke på noen andre influencere som snakket så høylytt om at de ikke skulle eksponere barnet. Innlegg, mystory, youtube filmer osv. I det samme ungen var født: ammebilder 3 ganger om dagen. Reklame, helseinformasjon, og generelt klaging på morsrollen. Ps: hvem bruker over 1.5 time på treningsenter??? Ikke rart dagene forsvinner når hun soser rundt der . I siste reel så sier hun at hun har skjønt at det går an å bevege seg utenfor hjemmets 4 vegger. Bra påkommet som 35 åring.... Det har også blitt gjentatt sikkert 400 ganger i tråden her. 1
Hvasierdu Skrevet 25. august 2022 #14062 Skrevet 25. august 2022 Infinity skrev (14 minutter siden): Det har også blitt gjentatt sikkert 400 ganger i tråden her. Det har blitt gjentatt at ting har blitt gjentatt ca 1000000 ganger i denne tråden. 3
Infinity Skrevet 25. august 2022 #14063 Skrevet 25. august 2022 Hvasierdu skrev (35 minutter siden): Det har blitt gjentatt at ting har blitt gjentatt ca 1000000 ganger i denne tråden. Tullball.
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 25. august 2022 #14064 Skrevet 25. august 2022 Fizzypo skrev (2 timer siden): Bare les innlegget neste gang du så slipper du å bli misforstått. Eller så utdyp svaret ditt istedenfor å komme med en kort kommentar som umulig kan tolkes som noe annet enn at du er uenig i det jeg skriver, med andre ord at du fullt og holdent støtter den type useriøs kritikk jeg reagerte på. Du har forøvrig ennå ikke uttalt noe som tyder på det motsatte annet enn et håpløst forsøk på å ro deg unna ved å lene deg på den saklige kritikken. Slutt å tillegg andre personer meninger og hensikter de ikke har. Jeg har ikke bestandig tid til å skrive innlegg som tar opp i seg alle eventualiteter. Jeg har tidligere i tråden rost Helene for å legge ut poster der hun er selvironisk og kan le av seg selv. Det er en utrolig fin egenskap som i hvert fall jeg verdsetter hos andre. Jeg mener hun tidligere har vært god på sminke og mote og at hennes IG hadde blitt bedre av å fokusere på det jeg mener hun er god på. Så er kanskje hennes forbruk kritikkverdig. Men det er riktig at mine innlegg i et klart flertall er kritiske og det aller meste mener jeg er berettiget. Jeg har aldri kritisert Helenes kropp eller vekt, men heller vært kritisk til hennes doble budskap om «elsk deg selv» samtidig som hun så tydelig viser at hun ikke gjør det. I seg selv ikke så farlig, men det er nok flere overvektige, deriblant meg, som følger henne og som kan bli påvirket negativt rundt dette. Så kan man si at det er bare å la være å følge henne, vi er voksne mennesker etc. Men det må være lov å påpeke at personer med overspisingslidelser kan påvirke negativt. Om Helene hadde sagt at hun er fornøyd med slik hun er i dag, så hadde jeg applaudert henne. Hadde hun sagt at hun faktisk ønsket å gå ned i vekt grunnet helse, så hadde jeg applaudert henne. Men ikke si begge deler. Ikke gå ut med at du har spiseforstyrrelser og for så å fronte Keto (der vet jeg at du også har vært kritisk). Og så reagerer jeg på det jeg mener er hykleri rundt dette med å være miljøbevisst og kjøpe brukt. Tenk på hva hun kunne ha utrettet dersom hun f.eks. gikk inn for å finne kule second hand-kjoler. Det kunne blitt utrolig stilig! Eller inngått samarbeid med noen som hadde sydd om andre plagg til kjoler eller andre ting. Helene lever slik hun vil og legger ut akkurat det hun måtte ønske. Helt klart. Men jeg forbeholder meg retten til å mene noe om det hun legger ut. Og tror både hun og følgerne hennes kunne fått noe positivt ut av å endre kursen noe. Jeg vet ikke om dette var god nok forklaring på hva jeg mener, men sender deg litt kjærleik og det er absolutt godt ment 😊 og hvis dette ble for langt, så beklager jeg det også
Fizzypo Skrevet 25. august 2022 #14065 Skrevet 25. august 2022 Lily Of the Valley skrev (15 minutter siden): Slutt å tillegg andre personer meninger og hensikter de ikke har. Jeg har ikke bestandig tid til å skrive innlegg som tar opp i seg alle eventualiteter. Jeg har tidligere i tråden rost Helene for å legge ut poster der hun er selvironisk og kan le av seg selv. Det er en utrolig fin egenskap som i hvert fall jeg verdsetter hos andre. Jeg mener hun tidligere har vært god på sminke og mote og at hennes IG hadde blitt bedre av å fokusere på det jeg mener hun er god på. Så er kanskje hennes forbruk kritikkverdig. Men det er riktig at mine innlegg i et klart flertall er kritiske og det aller meste mener jeg er berettiget. Jeg har aldri kritisert Helenes kropp eller vekt, men heller vært kritisk til hennes doble budskap om «elsk deg selv» samtidig som hun så tydelig viser at hun ikke gjør det. I seg selv ikke så farlig, men det er nok flere overvektige, deriblant meg, som følger henne og som kan bli påvirket negativt rundt dette. Så kan man si at det er bare å la være å følge henne, vi er voksne mennesker etc. Men det må være lov å påpeke at personer med overspisingslidelser kan påvirke negativt. Om Helene hadde sagt at hun er fornøyd med slik hun er i dag, så hadde jeg applaudert henne. Hadde hun sagt at hun faktisk ønsket å gå ned i vekt grunnet helse, så hadde jeg applaudert henne. Men ikke si begge deler. Ikke gå ut med at du har spiseforstyrrelser og for så å fronte Keto (der vet jeg at du også har vært kritisk). Og så reagerer jeg på det jeg mener er hykleri rundt dette med å være miljøbevisst og kjøpe brukt. Tenk på hva hun kunne ha utrettet dersom hun f.eks. gikk inn for å finne kule second hand-kjoler. Det kunne blitt utrolig stilig! Eller inngått samarbeid med noen som hadde sydd om andre plagg til kjoler eller andre ting. Helene lever slik hun vil og legger ut akkurat det hun måtte ønske. Helt klart. Men jeg forbeholder meg retten til å mene noe om det hun legger ut. Og tror både hun og følgerne hennes kunne fått noe positivt ut av å endre kursen noe. Jeg vet ikke om dette var god nok forklaring på hva jeg mener, men sender deg litt kjærleik og det er absolutt godt ment 😊 og hvis dette ble for langt, så beklager jeg det også Takk for et mer nyansert innlegg. Vi er nok ikke så uenig i den kritikken du ramser opp her. Jeg er faktisk enig på alle punkter og har kritisert henne for mye av det samme. Kritikk av forhold som er potensielt inntektsbærende og/eller skadelig er berettiget og der er jeg helt enig i at man som publikum/følger/forbruker har rett til å si sin mening. Det jeg skrev om i mitt innlegg er kritikken som går på HDs personlige valg og følelsesliv, bl.a den stadige irritasjonen over at hun ønsker egentid, at hun opplever at tiden ikke strekker til, har dårlig samvittighet, at hun "roer hodet" ved å ta seg en kjøretur i bil istedenfor å trille og være aktiv så både hun og hunden får trening, at hun blir sliten av sykdom i hus osv. Det er til stadighet slike kommentarer og de ser jeg vanligvis glatt forbi, men akkurat i det siste har det blitt litt vel mye og det kan virke som at det starter en slags dominoeffekt. Syns det ødelegger den gode debatten og flytter fokuset vekk fra det som faktisk er kritikkverdig. 4
Gjest Kattedama Skrevet 25. august 2022 #14066 Skrevet 25. august 2022 (endret) Lileep skrev (3 timer siden): «Litt trening er bedre enn ingenting» skriver hun, og det er så sant det kan bli. Så da håper jeg hun følger sitt eget tips og kan inspirere med walkingpad, turer, øvelser hjemme osv, siden hun skal jobbe med den tankegangen. Hun har alle redskapene hun trenger for å inspirere igjen, håper hun griper sjansen nå når hun innser at det ikke trenger å være økter på 1,5 timer. Eller er det igjen kun skrevet for å virke reflektert osv osv? Dette er vel innlegg nr 50 om dette tema? Synd at en PT utdannet ikke klarer å følge egne råd. Endret 25. august 2022 av Lill :)
Inga-pinga Skrevet 25. august 2022 #14067 Skrevet 25. august 2022 Når skal influensere slutte med reels? Mulig jeg som har bikket 40 ikke er målgruppen, men er så lei reels på Instagram. Da hadde jeg brukt TikTok isteden.. 20
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 25. august 2022 #14068 Skrevet 25. august 2022 Fizzypo skrev (35 minutter siden): Takk for et mer nyansert innlegg. Vi er nok ikke så uenig i den kritikken du ramser opp her. Jeg er faktisk enig på alle punkter og har kritisert henne for mye av det samme. Kritikk av forhold som er potensielt inntektsbærende og/eller skadelig er berettiget og der er jeg helt enig i at man som publikum/følger/forbruker har rett til å si sin mening. Det jeg skrev om i mitt innlegg er kritikken som går på HDs personlige valg og følelsesliv, bl.a den stadige irritasjonen over at hun ønsker egentid, at hun opplever at tiden ikke strekker til, har dårlig samvittighet, at hun "roer hodet" ved å ta seg en kjøretur i bil istedenfor å trille og være aktiv så både hun og hunden får trening, at hun blir sliten av sykdom i hus osv. Det er til stadighet slike kommentarer og de ser jeg vanligvis glatt forbi, men akkurat i det siste har det blitt litt vel mye og det kan virke som at det starter en slags dominoeffekt. Syns det ødelegger den gode debatten og flytter fokuset vekk fra det som faktisk er kritikkverdig. Takk for det😊 Men hvorfor kritiseres Helene for å ville ha egentid, være sliten etc.? Hun kritiserte og latterliggjorde folk for det samme før hun ble mor. Det er det jeg reagerer på. Jeg skjønner henne veldig godt de behovene hun har for jeg tror mange som har barn kjenner på det samme. Men jeg syns ikke hykleriet hun utviser er greit. Så kan man alltids innvende at hva godt gjør det at man diskuterer det her. Som så mye annet av det samme på Rampelys: sikkert ikke så mye. Igjen: Helene gjør det hun selv vil, men hun kan ikke regne med at det ikke blir diskutert. Angående det å sitte i bil og ha egentid: mitt poeng her har vært at det er mye god psykisk helse i å gå seg en tur. Jeg har aldri ønsket å latterliggjøre henne, men når hun selv er så åpen om alt mulig, så vil også folk ha en mening om det. Så kan man være enig eller uenig i hvorvidt det er riktig eller ei. Jeg kan kun snakke for meg selv. Hva andre måtte mene om disse punktene, aner jeg ikke
*blueberry* Skrevet 25. august 2022 #14069 Skrevet 25. august 2022 Fizzypo skrev (50 minutter siden): Takk for et mer nyansert innlegg. Vi er nok ikke så uenig i den kritikken du ramser opp her. Jeg er faktisk enig på alle punkter og har kritisert henne for mye av det samme. Kritikk av forhold som er potensielt inntektsbærende og/eller skadelig er berettiget og der er jeg helt enig i at man som publikum/følger/forbruker har rett til å si sin mening. Det jeg skrev om i mitt innlegg er kritikken som går på HDs personlige valg og følelsesliv, bl.a den stadige irritasjonen over at hun ønsker egentid, at hun opplever at tiden ikke strekker til, har dårlig samvittighet, at hun "roer hodet" ved å ta seg en kjøretur i bil istedenfor å trille og være aktiv så både hun og hunden får trening, at hun blir sliten av sykdom i hus osv. Det er til stadighet slike kommentarer og de ser jeg vanligvis glatt forbi, men akkurat i det siste har det blitt litt vel mye og det kan virke som at det starter en slags dominoeffekt. Syns det ødelegger den gode debatten og flytter fokuset vekk fra det som faktisk er kritikkverdig. Jeg tenker at kritikken rundt akkurat dette ang egentid er mest hvordan det fremstilles. Jeg synes det var flott at HD frontet egentid for mammaer, men slik helhetsbildet fremlegges nå så kan det være sårt for barnet å se senere. Klaging ang småbarnslivet, ønsket om egentid, uttalelser om masse støtte fra familie og at mannen gjør mesteparten av jobben sammen med at hun sitter i bilen gråtende for å få alenetid gir et bilde om at hun ikke takler morsrollen og det er ikke til barnet beste. Det blir på en måte en indirekte eksponering av barnets liv. Og som jeg har sagt før så kan det godt hende virkeligheten er annerledes, men jeg forstår ikke hvorfor hun fremstiller situasjonen så negativt offentlig. Det vi ser på SoMe er det eneste vi kan bruke som grunnlag til vår tolkning. 9 5
mumrikk1 Skrevet 26. august 2022 #14070 Skrevet 26. august 2022 Hun lager reels om at man ikke trenger filter, samtidig legger hun ut story med filter😂 16 2
Lileep Skrevet 26. august 2022 #14071 Skrevet 26. august 2022 12 minutter siden, mumrikk1 said: Hun lager reels om at man ikke trenger filter, samtidig legger hun ut story med filter😂 Skulle ønske hun selv kunne se hvor mye finere hun er på bildet rett før i storye , med null filter. Husker spesielt en gang hun la ut et bilde uten filter/redigering og det samme bildet med filter/redigere for å vise magien rundt det. Og da var bildet som var all natural så utrolig fint. Men hun hintet selvsagt til at det redigerte var finest. Hadde hun bare kunne sett hvor fine bildene hennes er uten filter/redigering og posering er! 5 1
Gjest tullerikke Skrevet 26. august 2022 #14072 Skrevet 26. august 2022 Alle reels: vrikke på rumpa og kaste fram håret. Spennende.
Summeer Skrevet 26. august 2022 #14073 Skrevet 26. august 2022 Man filmer IKKE i garderoben på treningssenteret. Det er en skikkelig uting, man skal føle seg trygg på at man ikke havner i bakgrunnen av andres filming i nettoen. Seriøst helene! 32 3
Gjest Albbas Skrevet 26. august 2022 #14074 Skrevet 26. august 2022 43 minutter siden, Summeer said: Man filmer IKKE i garderoben på treningssenteret. Det er en skikkelig uting, man skal føle seg trygg på at man ikke havner i bakgrunnen av andres filming i nettoen. Seriøst helene! Kan jo hende det var helt tomt der da.
Lileep Skrevet 26. august 2022 #14075 Skrevet 26. august 2022 (endret) 25 minutter siden, Albbas said: Kan jo hende det var helt tomt der da. Kan komme noen inn.. hun vet jo ikke hvem som er påvei inn for å trene! Syns den filmingen var drøy og unødvendig. Inne på selve senteret blir noe annet, selv om jeg syns det er temmelig unødvendig det også Endret 26. august 2022 av Lileep 8
Despicable Me Skrevet 26. august 2022 #14076 Skrevet 26. august 2022 Skulle gitt henne 10 plusspoeng hadde hun ikke slettet alle kommentarene hun ikke liker. (Snakker ikke om kommentarer som går på mobbing o.l) 2 1
Summeer Skrevet 26. august 2022 #14077 Skrevet 26. august 2022 Albbas skrev (44 minutter siden): Kan jo hende det var helt tomt der da. Man kan komme ut av dusjen og havne på filmen feks. Det er ubehagelig å måtte be noen om å slette nakenbilder av seg! 4 1
Finnwife Skrevet 26. august 2022 #14078 Skrevet 26. august 2022 Glad jeg bytta senter, selv om det er det nærmeste.. 😖 3
Gjest Finlay Skrevet 26. august 2022 #14079 Skrevet 26. august 2022 Summeer skrev (44 minutter siden): Man kan komme ut av dusjen og havne på filmen feks. Det er ubehagelig å måtte be noen om å slette nakenbilder av seg! Hun hadde selvsagt ikke lagt ut en story med et fremmed, nakent menneske i bakgrunnen!😂
Lileep Skrevet 26. august 2022 #14080 Skrevet 26. august 2022 5 minutter siden, Finlay said: Hun hadde selvsagt ikke lagt ut en story med et fremmed, nakent menneske i bakgrunnen!😂 Hun hadde garantert ikke gjort det, men fy søren så ubehagelig det hadde vært å havne på noen andre sin video uavhengig om personen legger den ut eller ikke. Med respekt for andre personer burde hun droppe filming i garderoben.. 17 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå