Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Når reklame er redigert noe så ille som det der, hudtone og farger er helt endret. Skal det ikke klistres på et merke hvor det står opplyst?

Endret av Sjooffen
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lest gjennom denne tråden, men har fulgt med på drage en god stund. 

hvorfor tok hun slankeoperasjon og nå vil hun fremme stormote osv? 
de fleste som tar slankeoperasjon har jo et ønske om å gå ned i vekt og kjøpe normale klær i normale butikker. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
12 minutter siden, Litenoggod said:

de fleste som tar slankeoperasjon har jo et ønske om å gå ned i vekt og kjøpe normale klær i normale butikker. 

Hun tok slankeoperasjon pga helsa. Gikk ned en del, men har gått opp noe av det igjen ( ref HD selv) og står fast der. Da er det jo helt greit å jobbe med det man har? Hun inspirerer mange med kjolene og er dyktig til å finne snitt som kler store kropper. Ser ikke helt hva som er feil å promotere stormote fordi man har tatt slankeoperasjon? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
tullerikke skrev (13 timer siden):

Hun innrømmer filter på de kjolene. Skal ikke det merkes da?

Nei, ikke med mindre de endrer kroppen/utseende hennes såvidt jeg har skjønt. 

Skrevet
1 hour ago, Litenoggod said:

Fordi ønske og resultat ikke alltid samsvarer? 

Og målet med en slankeoperasjon er ikke å oppnå normalvekt, men å gå ned en betydelig del av overvekten. Dette er diskutert mange ganger i denne tråden, så hvis du virkelig lurer får du lese litt bakover. 

Skrevet
Kyllingmonk skrev (1 time siden):

Nei, ikke med mindre de endrer kroppen/utseende hennes såvidt jeg har skjønt. 

"Fra og med 1. juli 2022 krever markedsføringsloven at all reklame der en kropps fasong, størrelse eller hud er endret ved retusjering eller annen manipulering, skal merkes med et standardmerke."

huden er jo endret? Hun har ikke den fargen i huden til vanlig, pluss at filteret glatter ut

• Liker 11
Gjest tullerikke
Skrevet

Filter igjen ser jeg. Det skal merkes, men som vanlig følger ikke HD reglene

Skrevet
loffen skrev (14 timer siden):

ps. og hvorfor skrive på engelsk? Hva er 'stomace'?

Tekst på absolutt alle reels er på (delvis haltende) engelsk. Jeg skjønner heller ikke hvorfor. Ser ikke at hun får kommentarer eller spørsmål på engelsk, og hun har neppe mange engelsktalende følgere. Så hva er poenget?😂

Skrevet
Finlay skrev (29 minutter siden):

Tekst på absolutt alle reels er på (delvis haltende) engelsk. Jeg skjønner heller ikke hvorfor. Ser ikke at hun får kommentarer eller spørsmål på engelsk, og hun har neppe mange engelsktalende følgere. Så hva er poenget?😂

Ja😂 og hva er poenget med filter når man ser skikkelig oransje ut i ansiktet 🤔

• Liker 5
Skrevet
4 hours ago, Sjooffen said:

"Fra og med 1. juli 2022 krever markedsføringsloven at all reklame der en kropps fasong, størrelse eller hud er endret ved retusjering eller annen manipulering, skal merkes med et standardmerke."

huden er jo endret? Hun har ikke den fargen i huden til vanlig, pluss at filteret glatter ut

Det ble raskt endret da det ikke fungerte etter hensikten. Alle fotografer endrer lys og farge noe. 

https://www.nrk.no/trondelag/forbrukertilsynet-gjor-endringer-i-retningslinjer-om-merking-av-retusjerte-bilder-1.16051307

Nå er retningslinjene endret til at etterbehandling av bilder og video ikke vil utløse merkeplikt dersom det ikke medfører kroppspress.

Tror ikke HD står i fare for å bli anklaget for kroppspress pga redigeringene... 

Skrevet

Hva er det hun gjør med huden sin???!!! Den ser jo veldig sår og irritert ut i ansiktet!Tror hun bør roe ned serum og selvbruning, for huden reagerer tydeligvis på det. Om hun faktisk bruker det hun "reklamerer" for da....

• Liker 9
Gjest tullerikke
Skrevet
Summeer skrev (6 minutter siden):

Hva er det hun gjør med huden sin???!!! Den ser jo veldig sår og irritert ut i ansiktet!Tror hun bør roe ned serum og selvbruning, for huden reagerer tydeligvis på det. Om hun faktisk bruker det hun "reklamerer" for da....

Serumet som hun skrøt så av var kanskje ikke så bra likevel🤭

Skrevet
Finlay skrev (21 timer siden):

Jeg har egentlig hatt inntrykk av at folk flest som er ikke så gode i engelsk er veldig klare over det. Både på jobb og ellers i omgangskretsen min så er det få som virkelig går inn for å demonstrere hvor dårlige de er. Ofte vil de ha de flinke til å ta det dersom det dukker opp, selv om de kanskje trenger øvingen.

• Liker 6
Gjest tullerikke
Skrevet

Fra filter til «trenger ikke sminke eller filter for å være vakker»🙄

Skrevet
Just now, tullerikke said:

Huden hennes ser jo faktisk skikkelig dårlig ut på det bildet, som om den er irritert på noe vis.

• Liker 9
Gjest tullerikke
Skrevet
hvalstad45 skrev (9 minutter siden):

Huden hennes ser jo faktisk skikkelig dårlig ut på det bildet, som om den er irritert på noe vis.

Den ser ikke bra ut nei.

Skrevet
tullerikke skrev (49 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hvem det er hun prøver å overbevise jeg. Men når dronninga av filter slenger ut en reel om at hun foretrekker filterløst og ekte, må man nesten begynne å lure på om har det helt bra? 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
panzerpølsa skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke helt hvem det er hun prøver å overbevise jeg. Men når dronninga av filter slenger ut en reel om at hun foretrekker filterløst og ekte, må man nesten begynne å lure på om har det helt bra? 

Hun virker rett og slett så desperat etter oppmerksomhet og mere cash at ingenting skal være uprøvd virker det som...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Tulleruska
Skrevet

I stedet for å kjøre seg en tur for å roe hodet, kunne hun heller gått. Sunnere for hodet, miljøet, lommebok og kropp.

Gjest Lily Of the Valley
Skrevet

Mitt inntrykk av Helene er at vektnedgang (helst med kjappe resultater), er målet. Hun sier selv at hun har en overspisingslidelse, men er ikke villig til å legge ned innsats i å følge opplegget til ROS for å prøve å endre noe på det. Nå skal hun heller starte med Keto, om ikke like strengt som tidligere. Det er trist å se på at hun går i loop og så tydelig gjør ting som hun ikke har klart å fulgt opp tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...