*blueberry* Skrevet 18. august 2022 #13921 Skrevet 18. august 2022 Pantoten skrev (27 minutter siden): Jeg er enig med deg i det. Kroppspositivisme kan fort bikke over i slik krampaktig toxic positivity og ja, gi et overdrevet fokus på kropp og et press om å elske kroppen. Det er noe man liksom må prestere på, det også. En ting er utseende, men mange som har skader og sykdommer kan også føle at dette er vanskelig. Du må elske kroppen din! Men å tvinge seg til å elske en kropp som gir smerter eller som ikke lar deg utfolde deg fysisk slik du ønsker, for eksempel, det er ikke bare lett. Slår heller et slag for kroppsnøytralitet Eller body neutrality som de sier. Et slags mellomting eller egentlig det stikk motsatte av både kroppspositivisme og -negativitet, nemlig bare observere kroppen uten å dømme så voldsomt. Trenger verken elske eller hate den. Rett og slett respektere kroppen, du eksisterer i den. Jeg prøver i alle fall å komme dit Jeg heier på de som fremmer fokus på andre ting, slik at man indirekte får fokuset vekk fra kropp og utseende. De som for eksempel fokuserer på å ha med barna på skogstur, å trene for bedre helse, å spre kunnskap gratis, å lære dyrene triks, de som komplimenterer egenskaper som faktisk har nytteverdi slik som omsorg, humor, mental styrke osv. Dagens samfunn har så mye fokus på utseende og kropp enten det handler om idealkroppen eller å elske seg selv uansett «skavanker». Hva om vi kunne begynne å hylle ting som faktisk betyr noe? Jeg er f.eks. ikke med mine venner for hvordan de ser ut, men for hvor omtenksomme og morsomme de er å være rundt, hva mine venner kan lære meg, og kreativiteten de har. Jeg applauderer de for den styrken de har for å komme seg gjennom ting og hvordan de takler hindringer i hverdagen. DET er ting jeg mener betyr så mye mer enn kropp, det er egenskaper som tilfører dem selv og andre godt. 14 1 2
Gjest Finlay Skrevet 18. august 2022 #13922 Skrevet 18. august 2022 loffen skrev (11 timer siden): Enda flere kjoler! Veldig mange som bruker denne typen kjole akkurat nå i år, trenden er småblomstrete, rysjer, blonder osv. Men er dette kjoler hun kommer til å bruke i mange år? Eller er de uaktuelle allerede neste sommer? Sannsynligvis. Antallet begynner å bli rystende. Det er jo ikke dyre kjoler, men sammenlagt må det nærme seg en formue. Neste vår/sommer er det vel på'an igjen med dusinvis av sesongens nye, billige kjoler, i andre farger og mønstre. Fatter ikke at hun ikke heller kjøper et begrenset antall mer klassiske kjoler, skjørt, shorts, jakker, bluser, skjorter i god kvalitet? Hun ville hatt uendelige muligheter til å variere stylingen, alltid se classy ut, og klærne varer i mange,mange år. Disse basisplaggene kunne med letthet også kombineres med andre klær hun viser i reklamesammenheng. Det ville blitt betydelig billigere, veldig mye mer inspirerende og så uendelig mye bedre for miljøet.
Embla82 Skrevet 18. august 2022 #13923 Skrevet 18. august 2022 *blueberry* skrev (1 time siden): Jeg heier på de som fremmer fokus på andre ting, slik at man indirekte får fokuset vekk fra kropp og utseende. De som for eksempel fokuserer på å ha med barna på skogstur, å trene for bedre helse, å spre kunnskap gratis, å lære dyrene triks, de som komplimenterer egenskaper som faktisk har nytteverdi slik som omsorg, humor, mental styrke osv. Dagens samfunn har så mye fokus på utseende og kropp enten det handler om idealkroppen eller å elske seg selv uansett «skavanker». Hva om vi kunne begynne å hylle ting som faktisk betyr noe? Jeg er f.eks. ikke med mine venner for hvordan de ser ut, men for hvor omtenksomme og morsomme de er å være rundt, hva mine venner kan lære meg, og kreativiteten de har. Jeg applauderer de for den styrken de har for å komme seg gjennom ting og hvordan de takler hindringer i hverdagen. DET er ting jeg mener betyr så mye mer enn kropp, det er egenskaper som tilfører dem selv og andre godt. Jeg heier på begge deler. Fokuset bør flyttes, men utseendefokuset med tynne kropper vil alltid være der til en viss grad og da er det bra for selvtilliten å også se kropper man selv kan kjenne seg igjen i se smashing ut, eller bare vise seg frem uten skam. Det påvirker det også. 1
Laia Skrevet 18. august 2022 #13924 Skrevet 18. august 2022 Finlay skrev (37 minutter siden): Veldig mange som bruker denne typen kjole akkurat nå i år, trenden er småblomstrete, rysjer, blonder osv. Men er dette kjoler hun kommer til å bruke i mange år? Eller er de uaktuelle allerede neste sommer? Sannsynligvis. Antallet begynner å bli rystende. Det er jo ikke dyre kjoler, men sammenlagt må det nærme seg en formue. Neste vår/sommer er det vel på'an igjen med dusinvis av sesongens nye, billige kjoler, i andre farger og mønstre. Fatter ikke at hun ikke heller kjøper et begrenset antall mer klassiske kjoler, skjørt, shorts, jakker, bluser, skjorter i god kvalitet? Hun ville hatt uendelige muligheter til å variere stylingen, alltid se classy ut, og klærne varer i mange,mange år. Disse basisplaggene kunne med letthet også kombineres med andre klær hun viser i reklamesammenheng. Det ville blitt betydelig billigere, veldig mye mer inspirerende og så uendelig mye bedre for miljøet. Helt enig med deg. Det virker som kjolebonanzaen er helt ut av kontroll nå, og blir verre for hver dag. Har nesten inntrykk av at det kjøpes nye kjoler flere ganger i uka. Har aldri vært vitne til noe lignende. Hvordan kan dette inspirere noen? I en tid med renteøkninger, og generell prisstigning på det meste, tror jeg folk flest er opptatt av å begrense forbruket sitt, shoppe mindre og klare seg mer med det man allerede har. Jeg innser og har forståelse for at en influensers jobb er å pushe reklame, men dette fremstår som et galematias og helt i utakt med det som skjer i samfunnet nå. 21
lillehammeren Skrevet 18. august 2022 #13925 Skrevet 18. august 2022 Et lite tips Helene: drit i reels. Det er mye annet du kan gjøre for å skape content til Instagram. 9 7
Birdo Skrevet 18. august 2022 #13926 Skrevet 18. august 2022 «etterlengtet alenetid» - hun har jo alenetid heeeele tiden? 22 4
*blueberry* Skrevet 18. august 2022 #13927 Skrevet 18. august 2022 Birdo skrev (19 minutter siden): «etterlengtet alenetid» - hun har jo alenetid heeeele tiden? I hvert fall i følge det hun selv viser på SoMe. Hun har sikkert mer travle tider og slikt som ikke dokumenteres, men når slike utsagn kommer etter masse dokumentert alenetid og prat om det så blir det litt rart. Ser hun ikke selv hvordan helheten på egne kanaler fremstår? 6
Beatbox Skrevet 18. august 2022 #13928 Skrevet 18. august 2022 Det er nesten sånn at man begynner å lure på om hun angrer på at de har fått barn mtp all sutring om alenetid....Voks opp HD, har du satt et barn til verden handler ikke alt om deg og dine behov!! 21
Gjest Kattedama Skrevet 18. august 2022 #13929 Skrevet 18. august 2022 Birdo skrev (1 time siden): «etterlengtet alenetid» - hun har jo alenetid heeeele tiden? Det dokumenteres vel hver uke også?
Pantoten Skrevet 18. august 2022 #13930 Skrevet 18. august 2022 Beatbox skrev (3 timer siden): Det er nesten sånn at man begynner å lure på om hun angrer på at de har fått barn mtp all sutring om alenetid....Voks opp HD, har du satt et barn til verden handler ikke alt om deg og dine behov!! Om det er ett tema som er ekstremt tabu og som sannsynligvis bør fortsette å være litt tabu, så er det å angre på å ha fått barn. Det er i alle fall ikke noe man deler på sosiale medier som barna kan finne senere. Vonde følelser å sitte med, men hvis dette er noe man virkelig sliter med så må man ventilere til noen man stoler på eller søke hjelp. 9
Beatbox Skrevet 18. august 2022 #13931 Skrevet 18. august 2022 Pantoten skrev (48 minutter siden): Om det er ett tema som er ekstremt tabu og som sannsynligvis bør fortsette å være litt tabu, så er det å angre på å ha fått barn. Det er i alle fall ikke noe man deler på sosiale medier som barna kan finne senere. Vonde følelser å sitte med, men hvis dette er noe man virkelig sliter med så må man ventilere til noen man stoler på eller søke hjelp. Jeg er helt enig med deg...bare merkelige signaler å sende ut nesten daglig at man har så stort behov for egentid. Terapi next tenker jeg! 2
Gjest Finlay Skrevet 18. august 2022 #13932 Skrevet 18. august 2022 Det er jo når hun snakker om at hun skal ha egentid hun ser ekte glad ut, sjelden å se ellers😄
Birdo Skrevet 18. august 2022 #13933 Skrevet 18. august 2022 Er det noen som burde få alenetid, så er det jo mannen hennes😅 21 2 7
Beatbox Skrevet 18. august 2022 #13934 Skrevet 18. august 2022 Birdo skrev (16 minutter siden): Er det noen som burde få alenetid, så er det jo mannen hennes😅 👏👏👏 3
Hvasierdu Skrevet 18. august 2022 #13935 Skrevet 18. august 2022 Hun må vel forstå at utad til følgerene sine så snakker hun kun om alenetid i en eller annen sammenheng. Ikke rart vi reagerer... Bør kanskje slutte å kun snakk om alenetiden. Og kanskje litt andre ting... 3
Despicable Me Skrevet 19. august 2022 #13936 Skrevet 19. august 2022 Har ikke opplevd noen som gråter så mye om alenetid som hun gjør.. 4
Sushiii Skrevet 19. august 2022 #13937 Skrevet 19. august 2022 Haha. Jeg ser på Instagram-story nå klokken 09:00, der hun snakker om at hun har levert ungen i barnehagen, men at de har hatt en lang koselig morgen sammen først. Det står at story ble lagt ut for 1 time siden (altså ca 08:00)... Hvor lang koselig morgen er det?? Jeg leverer ofte sent etter en lang koselig morgen, og da er hn i barnehagen 09:30, når kjernetid begynner. 9
Beatbox Skrevet 19. august 2022 #13938 Skrevet 19. august 2022 Sushiii skrev (3 minutter siden): Haha. Jeg ser på Instagram-story nå klokken 09:00, der hun snakker om at hun har levert ungen i barnehagen, men at de har hatt en lang koselig morgen sammen først. Det står at story ble lagt ut for 1 time siden (altså ca 08:00)... Hvor lang koselig morgen er det?? Jeg leverer ofte sent etter en lang koselig morgen, og da er hn i barnehagen 09:30, når kjernetid begynner. Når man med all tydelighet mistrives i morsrollen slik hun gir uttrykk for via sutring om egentid så er 1 time leeeeeeeenge...og i en narsissistisk verden er 1 time hvor man må sette sine egne behov til side nærmest uendelig... 8 2
Pantoten Skrevet 19. august 2022 #13939 Skrevet 19. august 2022 Sushiii skrev (54 minutter siden): Haha. Jeg ser på Instagram-story nå klokken 09:00, der hun snakker om at hun har levert ungen i barnehagen, men at de har hatt en lang koselig morgen sammen først. Det står at story ble lagt ut for 1 time siden (altså ca 08:00)... Hvor lang koselig morgen er det?? Jeg leverer ofte sent etter en lang koselig morgen, og da er hn i barnehagen 09:30, når kjernetid begynner. Heh, det avhenger vel av hvor morgenfrisk ungen er? Hvis ungen er våken i 5-tida så blir morgenen lang 10
Orly Skrevet 19. august 2022 #13940 Skrevet 19. august 2022 Sushiii skrev (5 timer siden): Haha. Jeg ser på Instagram-story nå klokken 09:00, der hun snakker om at hun har levert ungen i barnehagen, men at de har hatt en lang koselig morgen sammen først. Det står at story ble lagt ut for 1 time siden (altså ca 08:00)... Hvor lang koselig morgen er det?? Jeg leverer ofte sent etter en lang koselig morgen, og da er hn i barnehagen 09:30, når kjernetid begynner. Det kommer da helt an på når barnet våkner , våkner de 5 er det mange timer før kl 8. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå