Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare meg som synes det er litt sært å legge ut reel i undertøyet for så å påpeke at det er bedre å fokusere på hva kroppen får til over hvordan den ser ut?
Hadde det ikke vært bedre å formidle budskapet ved å filme noe hvor man bruker kroppen da?

• Liker 20
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er det noen som vet hvor hun kjøper kjolene sine fra? Jeg sykes den rosa hun la for 3 dager siden var så fin, men ser ikke hun har lagt ut noe link og hun bare sender på DM? Jeg er ikke så mye på sosiale medier og følger henne ikke, men hun popper opp innimellom. De andre jeg ser legger ofte ut link? 

Takk!:)

Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
*blueberry* skrev (29 minutter siden):

Er det bare meg som synes det er litt sært å legge ut reel i undertøyet for så å påpeke at det er bedre å fokusere på hva kroppen får til over hvordan den ser ut?
Hadde det ikke vært bedre å formidle budskapet ved å filme noe hvor man bruker kroppen da?

Veldig enig i det. Men at hun hevder at det er hennes beste avgjørelse at hun fokuserer mer på hva kroppen får til enn hvordan den ser ut, er nokså spesielt. Når tok hun den avgjørelsen? Det kan virkelig ikke være lenge siden. Og misforstå meg rett: hadde hun faktisk gjort det, så hadde ingenting vært bedre. Men det er jo bare tull

Skrevet
Olla99 skrev (25 minutter siden):

Hei. Er det noen som vet hvor hun kjøper kjolene sine fra? Jeg sykes den rosa hun la for 3 dager siden var så fin, men ser ikke hun har lagt ut noe link og hun bare sender på DM? Jeg er ikke så mye på sosiale medier og følger henne ikke, men hun popper opp innimellom. De andre jeg ser legger ofte ut link? 

Takk!:)

https://www.ellos.no/ellos-collection/kjole-mina/7017710-02

• Hjerte 1
Skrevet
57 minutter siden, *blueberry* said:

Veldig sært! Hadde fått frem budskapet like godt i en kjole feks. Men det er jo ikke noe nytt at klærne må vike når budskapet har noe med kroppen å gjøre. 
Jeg syns også hele greiene virker falskt, siden hun aldri har nevnt noe positivt om hva kroppen kan. Kun syting.. hvordan skal hun klare å motivere, når hun ikke klarer det selv engang? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun har jo flere slike reels😂 

Står i undertøy og forteller at -Vi er er SÅ mye viktigere enn hvordan kroppen vår ser ut. Vrikke vrikke. -You are more than your body. Vrikke vrikke.

Et i utgangspunktet positivt budskap, som drukner litt når man også her møter fokus på kropp, kropp og atter kropp.

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Finlay said:

Står i undertøy og forteller at -Vi er er SÅ mye viktigere enn hvordan kroppen vår ser ut. Vrikke vrikke. -You are more than your body. Vrikke vrikke.

Et i utgangspunktet positivt budskap, som drukner litt når man også her møter fokus på kropp, kropp og atter kropp.

Veldig viktige budskap, men hun er ikke rett person til å motivere. 

Lurer litt på hvordan hun kan preike om at vi er mer enn utseende på kroppen, og samtidig syte om å ikke kunne gå i bikinien. Misforstå meg rett, er selvfølgelig helt greit å ha disse følelsene, men er pga dette jeg mener hun bør droppe disse reelsa frem til hun faktisk praktiserer det selv. Blir som å fronte feks CrossFit men driver med Yoga selv..  

Endret av Lileep
  • Liker 10
Gjest Kattedama
Skrevet
Finlay skrev (4 minutter siden):

Disse innleggene er mer snikreklame og et bidrag til de mannlige følgerne hennes enn noe annet. 

Skrevet
*blueberry* skrev (1 time siden):

Og hvorfor holde hendene så krampaktig langt inn på magen, om ikke det er for å virke smalere rundt midjen enn hva som er tilfellet?
Det går på tvers av hele budskapet hun prøver å formidle.

• Liker 17
Skrevet
ChickNorris skrev (13 minutter siden):

Og hvorfor holde hendene så krampaktig langt inn på magen, om ikke det er for å virke smalere rundt midjen enn hva som er tilfellet?
Det går på tvers av hele budskapet hun prøver å formidle.

Hun har bare et budskap....* se på meg nå*...fniiis..vrikke vrikke....

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest tullerikke
Skrevet

Må være slitsomt å være så opphengt i kropp. Alt handlet om kropp, mens hun prøver å overbevis alle andre at hun ikke  bryr seg.

Skrevet
tullerikke skrev (21 minutter siden):

Må være slitsomt å være så opphengt i kropp. Alt handlet om kropp, mens hun prøver å overbevis alle andre at hun ikke  bryr seg.

Det må være slitsomt å leve på en løgn, for det er det hun gjør..sier A men mener B...

• Liker 5
Skrevet

Jeg er selv normalvektig og sliter ikke med vekt, men Helenes insta er så slitsom og så opphengt i kropp at hun søren meg nesten klarer  å trigge selv meg! "kropp, kropp, kropp, kropp", det finnes jo ikke noe annet fokus der, fatter ikke at folk orker å følge. Jeg merker hvor negativt sånne kontoer påvirer meg og har tatt grep for å unngå dem.

• Liker 17
Gjest Kattedama
Skrevet

Kontoen er bare overfladisk og mangler 100 prosent substans. Man får litt sånn «denne kontoen er for min egen del, så jeg kan vise meg frem» og få sponset/reklamere for ting hun egentlig ikke har råd til å kjøpe. Trist at mindreårig er en del av dette. 

Skrevet

Litt gøy er det at hun stadig legger ut hvordan tidsklemma hindrer henne i å gjøre husarbeid "men at ingen har dødd og angret på at de ikke ryddet/vasket mer". Samtidig rydder hun og "får orden" på kjolerommet et par ganger i uka. Aldri hørt om noen som bruker så mye tid og energi på å rydde i kjoler.

• Liker 17
Skrevet
1 hour ago, Grøfteblomst said:

Litt gøy er det at hun stadig legger ut hvordan tidsklemma hindrer henne i å gjøre husarbeid "men at ingen har dødd og angret på at de ikke ryddet/vasket mer". Samtidig rydder hun og "får orden" på kjolerommet et par ganger i uka. Aldri hørt om noen som bruker så mye tid og energi på å rydde i kjoler.

Får tid til det hun vil drive med tenker jeg 😆 og selvfølgelig har hun klikket hjem enda fler kjoler for å fylle på den uendelige mengden kjoler.. må jo ta litt tid å rydde, sortere og dampe disse kjolene? Tid hun plutselig har? For når det gjelder andre ting så er tidsklemma der med en gang.. jeg begynner å lure på om hun har bevisst gått inn for å provosere?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
hvalstad45 skrev (6 timer siden):

Jeg er selv normalvektig og sliter ikke med vekt, men Helenes insta er så slitsom og så opphengt i kropp at hun søren meg nesten klarer  å trigge selv meg! "kropp, kropp, kropp, kropp", det finnes jo ikke noe annet fokus der, fatter ikke at folk orker å følge. Jeg merker hvor negativt sånne kontoer påvirer meg og har tatt grep for å unngå dem.

Jeg kan si meg enig. I enkelte innlegg og story har HD veldig triggende innhold. Hun har bl.a. hatt kjent pro-ana fokusert innhold, annet spiseforstyrret syn på kropp, mye slanking, seksualisering av kropp og stort kroppsfokus på innlegg der budskapet i tekst snakker om å slutte å fokusere på kropp. Jeg har av og til nevnt at jeg ikke er så fan av kroppspositivisme og mye av grunnen til det er at de prøver å få vekk kroppspresset ved å fokusere på kropp, og HD bidrar med det samme. Jeg synes det er synd at mange ikke forstår at kroppsfokus kan skape kroppspress uansett størrelse og budskap.

Jeg følger ikke så mye med lengre for innholdet hennes har ikke lengre substans eller nytteverdi, men det blir jo noen ganger som et togkrasj; vanskelig å ta øynene bort 🙈.

Endret av *blueberry*
  • Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
loffen skrev (8 timer siden):

Enda flere kjoler! :daane: 

Litt misunnelig på kjolene hennes.. 

• Liker 1
Skrevet
*blueberry* skrev (9 timer siden):

Jeg kan si meg enig. I enkelte innlegg og story har HD veldig triggende innhold. Hun har bl.a. hatt kjent pro-ana fokusert innhold, annet spiseforstyrret syn på kropp, mye slanking, seksualisering av kropp og stort kroppsfokus på innlegg der budskapet i tekst snakker om å slutte å fokusere på kropp. Jeg har av og til nevnt at jeg ikke er så fan av kroppspositivisme og mye av grunnen til det er at de prøver å få vekk kroppspresset ved å fokusere på kropp, og HD bidrar med det samme. Jeg synes det er synd at mange ikke forstår at kroppsfokus kan skape kroppspress uansett størrelse og budskap.

Jeg følger ikke så mye med lengre for innholdet hennes har ikke lengre substans eller nytteverdi, men det blir jo noen ganger som et togkrasj; vanskelig å ta øynene bort 🙈.

Jeg er enig med deg i det. Kroppspositivisme kan fort bikke over i slik krampaktig toxic positivity og ja, gi et overdrevet fokus på kropp og et press om å elske kroppen. Det er noe man liksom må prestere på, det også. En ting er utseende, men mange som har skader og sykdommer kan også føle at dette er vanskelig. Du elske kroppen din! Men å tvinge seg til å elske en kropp som gir smerter eller som ikke lar deg utfolde deg fysisk slik du ønsker, for eksempel, det er ikke bare lett. 

Slår heller et slag for kroppsnøytralitet :) Eller body neutrality som de sier. Et slags mellomting eller egentlig det stikk motsatte av både kroppspositivisme og -negativitet, nemlig bare observere kroppen uten å dømme så voldsomt. Trenger verken elske eller hate den. Rett og slett respektere kroppen, du eksisterer i den. Jeg prøver i alle fall å komme dit :)

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...