Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
tullerikke skrev (20 timer siden):

Var det ikke hun som ikke visste om hun ville ha barn da🤷‍♀️

Du vet man kan ombestemme seg ja? 

Jeg skulle heller ikke ha barn, men her sitter jeg; to døtre rikere og ville aldri vært foruten de💕 ingen av de var planlagte, prevensjonsglipp begge to. Og når først graviditeten var et faktum så var abort ett ikke-tema. En liten fun fact; vi ønsket oss et tredje barn (pga stor aldersforskjell mellom eldste og yngste), men da gikk det ikke. Selv ikke med noen runder IVF.

Med å ha ventet på den lille i 12 år så tolker jeg det som at det tok henne/de 12 år på å mentalt sett bli klar for barn 

Kristin Gjelsvik var også tydelig på at hun aldri skulle ha barn, men da uhellet var ute så tok hun valget om å beholde.

Og hvorfor alt dette peset om å eie egen bolig? Det tror jeg må være en særnorsk greie. Ellers i verden er det veldig vanlig å leie. Leste nettopp en artikkel i ei nettavis om en journalist  fra London som var rundt på div visninger i Oslo og uttalte at i London var det i hovedsak rikinger og arvinger fra russiske  oligarker som har råd til å eie. Samtidig er nordmenn på verdenstoppen i gjeld

https://www.tv2.no/nyheter/14888311/

Venninna mi har eid en enebolig i mange år, inntil 2 år siden; da valgte hun å selge å heller leie seg leilighet. Ingenting hadde endret seg i livet hennes, hverken jobbmessig eller økonomisk. Nå betaler hun en sum hver måned og slipper å tenke på utvendig vedlikehold, kommunale avgifter, oppvarming (inkludert i leia), om huset trenger nytt tak, og ikke minst; renteøkning. Hun trives meget godt å leie. Man må ikke eie egen bolig for å ha suksess i livet

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
mumrikk1 skrev (6 timer siden):

Den nyeste reelen hennes. 

1. Den skal helt sikkert være merket.

2. Hun motsier seg selv🤭

Igjen svarer hun med «sender deg link» når noen spør hvor kjolen er fra i kommentarfeltet.

Det må jo være en baktanke med dette. Hvorfor ikke bare svare? Det  virker jo bare suspekt, og forsterker mistanken om at det er skjult reklame.

Skulle gjerne visst også, men av andre grunner. Jeg ønsker å boikotte annonsører som godtar slepphendt håndtering av regler og lover for reklamemerking.

Edit: ser man det ja. Der kom kjolen med annonselink på instastory. Dette begynner å bli ganske mainstream metodikk hos Helene nå:

1) Umerket reel i feed

2) Noen spør hvor kjole kommer fra

3) Helene svarer at hun sender link til vedkommende på DM

4) Kjolen vises i story med annonselink i etterkant, fordi «sååå mange lurer på hvor kjolen er fra «

Endret av Laia
  • Liker 8
Skrevet

«Str 80 er ganske stort enda 😅» skriver HD og viser frem arvingen i relativt store klær. Utrolig klønete Insta-video. Hun gir inntrykk at hun er stolt over å ha en slank ett-åring når dette med kroppsfasong ikke burde spille noen rolle. 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
skruf skrev (17 minutter siden):

Du vet man kan ombestemme seg ja? 

Jeg skulle heller ikke ha barn, men her sitter jeg; to døtre rikere og ville aldri vært foruten de💕 ingen av de var planlagte, prevensjonsglipp begge to. Og når først graviditeten var et faktum så var abort ett ikke-tema. En liten fun fact; vi ønsket oss et tredje barn (pga stor aldersforskjell mellom eldste og yngste), men da gikk det ikke. Selv ikke med noen runder IVF.

Med å ha ventet på den lille i 12 år så tolker jeg det som at det tok henne/de 12 år på å mentalt sett bli klar for barn 

Kristin Gjelsvik var også tydelig på at hun aldri skulle ha barn, men da uhellet var ute så tok hun valget om å beholde.

Og hvorfor alt dette peset om å eie egen bolig? Det tror jeg må være en særnorsk greie. Ellers i verden er det veldig vanlig å leie. Leste nettopp en artikkel i ei nettavis om en journalist  fra London som var rundt på div visninger i Oslo og uttalte at i London var det i hovedsak rikinger og arvinger fra russiske  oligarker som har råd til å eie. Samtidig er nordmenn på verdenstoppen i gjeld

https://www.tv2.no/nyheter/14888311/

Venninna mi har eid en enebolig i mange år, inntil 2 år siden; da valgte hun å selge å heller leie seg leilighet. Ingenting hadde endret seg i livet hennes, hverken jobbmessig eller økonomisk. Nå betaler hun en sum hver måned og slipper å tenke på utvendig vedlikehold, kommunale avgifter, oppvarming (inkludert i leia), om huset trenger nytt tak, og ikke minst; renteøkning. Hun trives meget godt å leie. Man må ikke eie egen bolig for å ha suksess i livet

Det er da forskjell på å ombestemme seg/ta et valg om man blir uplanlagt gravid og si at man har ventet i 12 år?

• Liker 4
Skrevet

Siste story viser jo så absolutt at hun burde gjenoppta jobben med ROS, når som hun selv sier blant annet ikke spiser bra om dagen. Beviser ihvertfall igjen at det «keto-greiene» hun sverger til og man kunne se hun var tilbake på for kort tid siden ikke holdt en uke en gang. Trist å se at hun ikke tar i mot hjelp. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Jolanda skrev (18 minutter siden):

Det er da forskjell på å ombestemme seg/ta et valg om man blir uplanlagt gravid og si at man har ventet i 12 år?

Regner med det egentlig er en dårlig formulering som høres litt bedre ut og hun mener at det tok 12år før de bestemte seg for å få barnet.

• Liker 2
Skrevet
Jolanda skrev (18 minutter siden):

Som jeg skrev; hun og/eller mannen man ha ventet i 12 år på å bli klar for barn. Ergo «ventet i 12 år på deg»

• Liker 2
Skrevet (endret)
Sally-Go-Round skrev (29 minutter siden):

«Str 80 er ganske stort enda 😅» skriver HD og viser frem arvingen i relativt store klær. Utrolig klønete Insta-video. Hun gir inntrykk at hun er stolt over å ha en slank ett-åring når dette med kroppsfasong ikke burde spille noen rolle. 

Oi. Dette er ikke en god vei å starte på!

Og jeg må si at jeg på en måte forstår det, jeg har hatt slike tanker selv fordi jeg selv er overvektig og håper at mitt barn slipper å vokse opp overvektig, for det er ikke lett. Men jeg vil passe meg veldig for å gi signaler til mitt barn om at hen er for stor eller at det er positivt å bruke mindre størrelse enn alderen tilsier. Ganske sikkert at det er ett av punktene i oppskriften på å utvikle forstyrret spising. 

Endret av Pantoten
Tillegg
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Og da var det reklame for tredemøllen igjen.. Som hun garantert aldri bruker selv. 

• Liker 11
Skrevet

Der ser man og hvor mye hun poserer seg slankere på bilder. Ser helt anderledes ut på bilder.

• Liker 10
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (55 minutter siden):

Håpløst…

Skrevet

Sist jeg kikket var det en video om at kroppen ikke betydde noe - i dag at det nesten ikke ble stranden pga kroppen. Hva er det hun vil formidle egentlig? 
Fryktelig utidig å dele str på barnet.

• Liker 15
Gjest tullerikke
Skrevet
Sally-Go-Round skrev (58 minutter siden):

Den overdelen der skal være romslig da, men skjønner godt at hun ikke vil ha en overvektig unge. Får håpe de ikke overfører de dårlige uvanene sine til barnet. 

Skrevet
tullerikke skrev (1 minutt siden):

Den overdelen der skal være romslig da, men skjønner godt at hun ikke vil ha en overvektig unge. Får håpe de ikke overfører de dårlige uvanene sine til barnet. 

Det er vel heller fare for å overføre et intenst ønske om å være tynn. 

• Liker 12
Skrevet
20 minutter siden, Sozzen said:

Der ser man og hvor mye hun poserer seg slankere på bilder. Ser helt anderledes ut på bilder.

Ser også hvor viktig rett størrelse er, jeg vil tro om hun hadde valgt rett så hadde hun sett både slankere og mer avslappet av.. ingen, uansett vekt og fasong, kler så trange klær at det skjærer inn i sidene osv.. 

• Liker 12
Skrevet

Hun ville ikke gå med bikini i dag. Ikke fordi hun ikke likte kroppen sin. Nei. Vel. 

Hva var problemet da ? 

Føler hun unnskylder og snakker slik at hun tror hun formidler noe annet... 

• Liker 11
Skrevet
Sozzen skrev (30 minutter siden):

Og da var det reklame for tredemøllen igjen.. Som hun garantert aldri bruker selv. 

Tror ikke hun bruker den, i hvert fall ikke ofte. Ser jo måten hun setter den opp på, veldig mye fomling😄

Skrevet
Sozzen skrev (55 minutter siden):

Teit å reklamere for noe hun aldri bruker selv. Hun sier jo hun ikke trener…

• Liker 9
Skrevet
26 minutter siden, irevin said:

Teit å reklamere for noe hun aldri bruker selv. Hun sier jo hun ikke trener…

Du vet, hun leser jo aldri her inne 🙄

• Liker 4
Skrevet
Finnwife skrev (19 minutter siden):

Du vet, hun leser jo aldri her inne 🙄

😂   Så blir det vittig at på tredemøllen står det at hun har gått 0,04 km… altså, skal man reklamere for at ett produkt holder så vil jeg se aktiv bruk over en lengre strekning. F eks holder denne her å gå 5 km om dagen. 🤷🏻‍♀️ Hvordan holder produktet seg da? ( gjelder forøvrig alle disse influencerne som har fått denne kastet etter seg)

• Liker 12
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...