Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lileep skrev (10 minutter siden):

Kan du begrunne hvorfor du mener det er bunnivå? Er det pga «før jul»?  HD har lenge promotert at når barnehagestart er over skal treningen starte igjen. Er jo naturlig da å lure på dette, siden bloggen hennes hovedsaklig har vært inspirerende treningsblogg. Og det er et diskusjonsforum, er vel rom for å stille hypotetiske spørsmål som alt annet? Hvis det nå hadde utvikla seg til å bli fantasihistorie rundt dette med masse negativitet, da er jeg enig om at det er feil.. men et enkelt spørsmål? Nei der er jeg faktisk ikke enig med deg. 

Neu,jeg regnet ikke med kritikerne ville være enig ,å sitte å skulle «vedde» om / ha meninger når hun vil trene igjen er lavmål synes jeg. Hvorfor ikke være positive og heie frem folk istedenfor alltid kritisere og være negativ til det hun gjør. For meg blir det merkelig , så godt vi er forskjellige 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvasierdu skrev (2 timer siden):

Er ikke bunnivå.

Helene har sagt flere ganger at treningen skal starte etter barnehagestart. 

Trening var  faktisk  "hovedtemaet " hennes før... så at vi nå lurer på når hun er tilbake igjen er faktisk ikke feil å lure på når hun selv legger opp til at det skulle skje nå. 

Mener du at det er urealistisk? Ja kanskje. Men det er hun som drar det opp opptil flere ganger i mnd. 

Jo jeg mener det er bunnivå , hva med å vente noen uker Og se før man kritiserer. Håper hun kommer i gang med treningen om det er det hun ønsker nå, bedre å heie frem spør du meg

• Liker 3
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Orly said:

Neu,jeg regnet ikke med kritikerne ville være enig ,å sitte å skulle «vedde» om / ha meninger når hun vil trene igjen er lavmål synes jeg. Hvorfor ikke være positive og heie frem folk istedenfor alltid kritisere og være negativ til det hun gjør. For meg blir det merkelig , så godt vi er forskjellige 

Du skriver om noe som enda ikke har skjedd i tråden.. du antar bare. Du lager en forestilling om noe som kan skje. Og lager deg tydelgvis en mening om det utifra din tenkte situasjon. 
Ingen har svart videre på det spørsmålet med noe negativt,  ingen har starta å gjette, kun en dato som tydelig er sarkastisk , ingen andre har skrevet sin mening. Det var et spørsmål, og den som kommenterte var du..

Du ga det ikke tid til å utvikle, du bare automatisk tenkte dette vil bli stygt. Regner nesten med at en tanke om at det ville komme positive ting og heiarop ikke engang streifet? 

Endret av Lileep
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Lileep skrev (1 minutt siden):

Du skriver om noe som enda ikke har skjedd i tråden.. du antar bare. Du lager en forestilling om noe som kan skje. Og lager deg tydelgvis en mening om det utifra din tenkte situasjon. 
Ingen har svart videre på det spørsmålet, ingen har starta å gjette, ingen andre har skrevet sin mening. Det var et spørsmål, og den som kommenterte var du..

Du ga det ikke tid til å utvikle, du bare automatisk tenkte dette vil bli stygt. Regner nesten med at en tanke om at det ville komme positive ting og heiarop ikke engang streifet? 

Eh det var et spørsmål om det å legger opp til vedding, selvsagt svarer jeg hva jeg synes om et spnt spørsmål. 🙄 man antar ikke, når det er det spørsmålet som er stilt altså . Jeg svarer fordi heg synes det var unødvendig spørsmål , om andre svarer på det eller ikke bryr ikke meg

Endret av Orly
  • Liker 1
Skrevet
Orly skrev (12 minutter siden):

Neu,jeg regnet ikke med kritikerne ville være enig ,å sitte å skulle «vedde» om / ha meninger når hun vil trene igjen er lavmål synes jeg.

Nå er det vel mange som i utgangspunktet følger henne pga trening, noe hun flere ganger har sagt skulle komme på plass ved barnehagestart. Barnehagestarten har etter sigende gått glimrende, så hvorfor skulle det være lavmål å lure på når hun begynner å trene igjen?😂

Kanskje litt kjedelig med bare kjoler, dag ut og dag inn?

Skrevet
1 minutt siden, Orly said:

Eh det var et spørsmål om det å legger opp til vedding, selvsagt svarer jeg hva jeg synes om et spnt spørsmål. 🙄 man antar ikke, når det er det spørsmålet som er stilt altså . Jeg svarer fordi heg synes det var unødvendig spørsmål , om andre svarer på det eller ikke bryr ikke meg

Du begrunner din mening i noe som ikke har skjedd.. du antar det vil skje. Ingen har bitt på, det har ikke eksplodert med negative meninger om henne rundt trening.. men du begrunner med at det er bunnivå nettopp pga det i følge deg vil komme bare negativitet og ingen heiarop. Du konstruerer en situasjon. Hva med å vente, å se hvordan det ville utvikla seg? Kanskje ingen hadde giddet å respondere på det innlegget engang? 

• Liker 4
Skrevet
Orly skrev (37 minutter siden):

Er tydeligvis ikkje bra vi er forskjellige nei. Du blir jo helt satt ut av den minste ting du ikke er enig i. Gud forby at noen andre skriver noe du ikke er enig i. 

Helene har hatt 10'talls storyes og innlegg om at hun IKKE vil ha tips, råd eller kommentar som "ja men bestemoren min på 80 trener, da klarer du også, heia heia" 

Så hun har gravd seg ned og bort fra følgerene sine. Sånn er det med den saken.

• Liker 6
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet

Hadde jeg vært Helene, så hadde jeg droppet å legge ut informasjon om og eventuelt når jeg hadde begynt å trene igjen. Ja, mange følger henne grunnet trening, men når det viser seg at det er vanskelig for henne å følge det opp, så tenker jeg at det er greit å droppe å informere om det. Fallhøyden blir kanskje litt mindre dersom ikke alle som er innom hennes SoMe-kanaler får et inntrykk at her skal det brukes tid på trening uten at det skjer så mye. 

Enig i at kjoler blir kjedelig i lengden, men hun bør ha fokus på det hun føler hun mestrer best. Når hun mangler overskudd eller lyst til å trene, så bør hun bare la det temaet ligge. Det er i hvert fall min mening 😊

Skrevet
Hvasierdu skrev (5 timer siden):

Når tror vi hun går innom treningssenteret igjen? Blir det før jul?

Slår et slag for hjemmetrening og hverdagsaktivitet jeg for bedre folkehelse👍Tidsnød som hun sier hun har; så tren hjemme da slipper hun bruke unødvendig tid t/r senter. Hun fikk jo en slik walkingpad, hvor hun inne på IG sa at den kom hun til å bruke MYE. Og man trenger ikke allverdens utstyr for å trene styrke heller mm man ikke driver seriøs trening. Jeg heier på HD jeg, for å komme igang med aktivitet igjen. Det trengs bare ikke å gjøres så komplisert. Men er kanskje her det blir skivebom med at hun har en tendens til å gå veldig høyt ut, og vips så snubler man brått på veien og kommer seg aldri helt opp igjen. Hun er jo PT i tillegg, så hun burde ha nok kunnskap om hjemmetrening og hadde håpet hun kunne inspirere litt på denne måten jeg da men…;)

• Liker 10
Gjest tullerikke
Skrevet
irevin skrev (48 minutter siden):

Slår et slag for hjemmetrening og hverdagsaktivitet jeg for bedre folkehelse👍Tidsnød som hun sier hun har; så tren hjemme da slipper hun bruke unødvendig tid t/r senter. Hun fikk jo en slik walkingpad, hvor hun inne på IG sa at den kom hun til å bruke MYE. Og man trenger ikke allverdens utstyr for å trene styrke heller mm man ikke driver seriøs trening. Jeg heier på HD jeg, for å komme igang med aktivitet igjen. Det trengs bare ikke å gjøres så komplisert. Men er kanskje her det blir skivebom med at hun har en tendens til å gå veldig høyt ut, og vips så snubler man brått på veien og kommer seg aldri helt opp igjen. Hun er jo PT i tillegg, så hun burde ha nok kunnskap om hjemmetrening og hadde håpet hun kunne inspirere litt på denne måten jeg da men…;)

Den walkingpaden er jo bare for å tjene penger. Til og med CBE reklamerte for den. Altså, for noe jævla bs. 

Skrevet
Hvasierdu skrev (1 time siden):

Er tydeligvis ikkje bra vi er forskjellige nei. Du blir jo helt satt ut av den minste ting du ikke er enig i. Gud forby at noen andre skriver noe du ikke er enig i. 

Helene har hatt 10'talls storyes og innlegg om at hun IKKE vil ha tips, råd eller kommentar som "ja men bestemoren min på 80 trener, da klarer du også, heia heia" 

Så hun har gravd seg ned og bort fra følgerene sine. Sånn er det med den saken.

He he satt ut faktisk? Nei jeg reagerer på noen ting, kritiser bruk av umerket reklame IG bruk av barn, det er jeg helt enig i men det som står over her synes jeg blir tullete .

• Liker 2
Skrevet (endret)
irevin skrev (58 minutter siden):

Det er jeg enig i, hjemmetrening er gull om man skiter med motivasjonen for å dra ut på trening oh tips til hjemmetrening kunne nok inspirert mer ja

Endret av Orly
  • Liker 3
Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Du begrunner din mening i noe som ikke har skjedd.. du antar det vil skje. Ingen har bitt på, det har ikke eksplodert med negative meninger om henne rundt trening.. men du begrunner med at det er bunnivå nettopp pga det i følge deg vil komme bare negativitet og ingen heiarop. Du konstruerer en situasjon. Hva med å vente, å se hvordan det ville utvikla seg? Kanskje ingen hadde giddet å respondere på det innlegget engang? 

Du har dinmening og jeg har min, får være enig om å være uenig tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet

Siste reels fra HD oversatt til norsk « tenker tilbake til da jeg trodde lykken bestod av min størrelsen på min kropp» … for en bortkasted tid …» .,,, øhhh har a plutselig ikke en spiseforstyrrelse da el ? Plutselig komfortabel med  kropp og mat ?? Disse tinga har a jo sagt før uten da å vært åpen om sin spiseforstyrrelse .  Så nå skal a dysse dette ned for å få nye følgere ? For å virke positiv og sååå glad i kroppen sin igjen ?  Hu blir bare mindre og mindre troverdig for meg . Sier en ting den ene dagen , uka etter gjør hu det motsatte 🙄

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (1 time siden):

Siste reels fra HD oversatt til norsk « tenker tilbake til da jeg trodde lykken bestod av min størrelsen på min kropp» … for en bortkasted tid …» .,,, øhhh har a plutselig ikke en spiseforstyrrelse da el ? Plutselig komfortabel med  kropp og mat ?? Disse tinga har a jo sagt før uten da å vært åpen om sin spiseforstyrrelse .  Så nå skal a dysse dette ned for å få nye følgere ? For å virke positiv og sååå glad i kroppen sin igjen ?  Hu blir bare mindre og mindre troverdig for meg . Sier en ting den ene dagen , uka etter gjør hu det motsatte 🙄

Spiseforstyrrelser handler om mer enn bare kropp og mat.

HD har da hatt såkalt «kroppspositivt» innhold i mange år, selv om det ikke nødvendigvis er så troverdig. 

• Liker 1
Skrevet
*blueberry* skrev (48 minutter siden):

Spiseforstyrrelser handler om mer enn bare kropp og mat.

HD har da hatt såkalt «kroppspositivt» innhold i mange år, selv om det ikke nødvendigvis er så troverdig. 

Det vet jeg både det første du sier og det siste . Men for meg blir det dobbel moral … for det sitter i hue . Sliter med det men prøver vise noe annet 

• Liker 2
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (46 minutter siden):

Det vet jeg både det første du sier og det siste . Men for meg blir det dobbel moral … for det sitter i hue . Sliter med det men prøver vise noe annet 

Å formidle fornuft er ikke akkurat så kritikkverdig da. Selvtillit, selvfølelse og selvbilde er jo ofte en pågående jobb gjennom manges liv. At HD vet at lykke ikke er basert på kroppsstørrelse betyr ikke at hun aldri sliter med slike følelser. Følelser og fornuft er to forskjellige ting. 

• Liker 2
Skrevet

Nå tar hun en Mashadi.

Kjøper truser i str XL fordi hun "liker at de sitter litt løst" (den ene modellen), og "er redd for at de skal rulle ned " (den andre modellen).

Det er selvsagt ikke fordi XL er rett størrelse for henne.  🤷‍♀️

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Bingo Bongo skrev (3 timer siden):

Nå tar hun en Mashadi.

Kjøper truser i str XL fordi hun "liker at de sitter litt løst" (den ene modellen), og "er redd for at de skal rulle ned " (den andre modellen).

Det er selvsagt ikke fordi XL er rett størrelse for henne.  🤷‍♀️

Så det der 🙈

Valgt å gå en str opp for at de skal være mer behagelige og sitte bedre, det tilsier vel at en str opp er mer riktig str da. Bruker man rett str så er det som oftest behagelig å gå med alle typer truser og de sitter pent. 

Men så klart, når man er vant til å presse seg inni klær i en str eller to for smått hele tiden. Så kalles det sikkert å gå en str opp 🙈

Endret av Flettfrid
Rettet skriveleif
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Flettfrid skrev (1 time siden):

Så det der 🙈

Valgt å gå en str opp for at de skal være mer behagelige og sitte bedre, der tilsier vel at en str opp er mer riktig str da. Bruker man rett str så er det som oftest behagelig å gå mer alle typer trusee og de sitter pent. 

Men så klart, når man er vant til å presse seg inni klær i en str eller to for smått hele tiden. Så kalles det sikkert å gå en str opp 🙈

Enig! TRAGISK at det skal være sånn ! At en må «forsvare» at man «bruker større str». Det gjelder ALLE ! Sier litt om presset det er i samfunnet til den gitte malen for kroppsstr spør du meg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...