Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (10 minutter siden):

Jeg lar innlegget ditt tale for seg selv - aldri har motargumenter vært mer unødvendige for å svekke et standpunkt. Du klarer det helt strålende selv.

Du hadde ikke noe gode argumenter forstår jeg. Du får bevege deg inn i CBE tråden da. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Levina skrev (3 timer siden):

Nei, ser ikke dobbeltmoralen. Livet er ikke statisk, man kan forandre mening etterhvert som livet leves og de gjør sine erfaringer. Det tok flere måneder før CBE viste i sitt eldste barn, mens HD viste bilder av sitt nyfødte barn non- stop den første tiden. CBE yngste fikk vi knapt se det første året. Jeg synes CBE har funnet en fin balanse når det gjelder hva hun eksponerer. Nå er barna så store at de kan være delaktige i hva de ønsker skal deles, helt i tråd med det som anbefales. De vet jo i den alderen hva som er morens jobb og de virker på ingen måte hemmet rundt filmingen. Det er foreldrene som kjenner sine barn og det skal man aldri undervurdere. 

Du mener HD er verre? 😳 

Barna er ikke samtykkekompetente, veldig langt unna. De har ingen forutsetning for å vite hva som er morens jobb. Ingen! Hvis alle foreldre kjente sine barn og behandlet dem skikkelig, hadde vi ikke hatt bruk for feks barnevernet. Det er et ugyldig argument du prøver deg på. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Levina skrev (9 timer siden):

Nei, ser ikke dobbeltmoralen. Livet er ikke statisk, man kan forandre mening etterhvert som livet leves og de gjør sine erfaringer. Det tok flere måneder før CBE viste i sitt eldste barn, mens HD viste bilder av sitt nyfødte barn non- stop den første tiden. CBE yngste fikk vi knapt se det første året. Jeg synes CBE har funnet en fin balanse når det gjelder hva hun eksponerer. Nå er barna så store at de kan være delaktige i hva de ønsker skal deles, helt i tråd med det som anbefales. De vet jo i den alderen hva som er morens jobb og de virker på ingen måte hemmet rundt filmingen. Det er foreldrene som kjenner sine barn og det skal man aldri undervurdere. 

Hvis CBEs barn vet filmingen og deling av dem er morens jobb er det da mye mye verre enn om de ikke skjønner det! Det er mye vanskeligere for barna å si nei til deling hvis de ser sammenhengen mellom delingen og penger til mat, ting og hus. Deres samtykke til deling vil alltid ha en undertone av at om de ikke godkjenner vil det ikke bli inntekt. Barn er smarte nok til å skjønne de er i en slik konflikt men ikke modne nok til å forstå at dette virkelig ikke er deres ansvar og det er ugreit å legge det på dem. En lojalitetsskvis barn burde slippe å settes i. Barnas samtykke er her på falske premisser når det både er lojalitets konflikt, ligger mellom linjene det brødfør familien i tillegg til at de ikke er gamle nok til virkelig å forstå hva deling på internett betyr.  

Hvis CBE har gjort barna klar over at bilder av barna er en del av jobben (som brødfør familien) kommer hennes valg bare enda dårligere ut av det.

Men det var sammenligningen med eksponering til HD det kom fra. _Hvis_ man først skal rangere grovhet av eksponering må det da være mindre ille å eksponere et spedbarn som snart vil vokse, utvikle seg og bli ugjenkjennbar i forhold til de publiserte bildene. I tillegg vil spedbarnet ikke forstå om fremmede personer gjenkjenner det og det ubehaget det medfører. Så hvis altså barneeksponering skal rangeres så er CBE verre enn HD.

Legger til en disclaimer så ikke innlegget mitt avspores og feiltolkes som støtte til HDs eksponering: jeg syns all barneeksponering er ille og foreldrene burde slutte og slette i dag. 

Endret av Inocybe
  • Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

En litt morsom observasjon;

på Snapchat —> kaffe med krem

instastory —> samme kaffe uten krem

Er hun redd for kommentarer fra instafølgere mtp kostholdet? I såfall, legg nå iallefall bildet uten krem på begge steder 🤪 nå åpnes det på spekulasjoner og debatt 😂

• Liker 13
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin.

Gjest tullerikke
Skrevet

Hun svarer en følger at hun klarer det meste hun bestemmer seg for. Eh, det er vel så langt unna sannheten som man kommer. 

Skrevet
Just now, tullerikke said:

Hun svarer en følger at hun klarer det meste hun bestemmer seg for. Eh, det er vel så langt unna sannheten som man kommer. 

Viser bare at hun skriver det som ser best ut på papiret for å si det sånn. Null sannhet, kun det som høres mest flott og inspirerende ut.

Er det noe hun er kjent for så er det jo nettopp det å ikke klare å gjennomføre noen ting.. iallefall ikke over lang tid som feks 1 år. Det tror jeg faktisk hun aldri har klart. 

• Liker 16
Gjest tullerikke
Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Viser bare at hun skriver det som ser best ut på papiret for å si det sånn. Null sannhet, kun det som høres mest flott og inspirerende ut.

Er det noe hun er kjent for så er det jo nettopp det å ikke klare å gjennomføre noen ting.. iallefall ikke over lang tid som feks 1 år. Det tror jeg faktisk hun aldri har klart. 

Null selvinnsikt som influencere flest.

Skrevet
tullerikke skrev (1 time siden):

Det synes jeg også er rart å skrive av en som har tatt slankeoperasjon. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg har ingen tro på at Helene får alle de spørsmålene hun legger ut. Alle spørsmål er jo noe hun kan svare med reklamelink på...

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
cerruti skrev (3 timer siden):

Det synes jeg også er rart å skrive av en som har tatt slankeoperasjon. 

Virkelig ? Så om mam tar slankeoperasjon så betyr det at man ikke klarer noe?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Når hun vil ha 2 barn, men sier at pga økonomien så blir det med ett. Det er trist det. 

Kjoler > barn

• Liker 18
Skrevet
Hvasierdu skrev (13 minutter siden):

Når hun vil ha 2 barn, men sier at pga økonomien så blir det med ett. Det er trist det. 

Kjoler > barn

Men da vil hun vel egentlig ikke ha flere barn

• Liker 11
Skrevet
Hvasierdu skrev (16 minutter siden):

Kjoler > barn

Hvor sier hun dette?

• Liker 1
Gjest tullerikke
Skrevet
*blueberry* skrev (21 minutter siden):

Hvor sier hun dette?

Lurer jeg også på. Ikke på spørsmålsrunden i hvert fall.

Skrevet

Med tanke på hvor hard overgang det er fra ett til to barn så virker det som en riktig prioritering ja. 

• Liker 7
Skrevet

Hun har sagt det i en tidligere spm runde hun og mats hadde sammen. Husker ikke om det var på story eller  youtube :)

• Liker 1
Gjest tullerikke
Skrevet

Nå som barnet har begynt i bhg, så skulle HD begynne å trene igjen. Lurer på hvit lang tid det tar før det kommer et innlegg om hvorfor hun ikke prioriterer det likevel.

Skrevet
10 minutter siden, tullerikke said:

Nå som barnet har begynt i bhg, så skulle HD begynne å trene igjen. Lurer på hvit lang tid det tar før det kommer et innlegg om hvorfor hun ikke prioriterer det likevel.

Første året kan hun skylde på sykt barn/sykdom i hus iallefall. Men hun har jo brukt den unnskyldningen hundrevis av ganger tidligere også, før barn...

• Liker 4
Skrevet

Siste reel viser hvor lett det er å lure seg selv med filter, posering osv. Man tror utseende sitt er noe helt annet enn virkeligheten. Og virkeligheten treffer hardt når man ser bilder av seg selv uten posering og filter. Burde kanskje gi henne en oppvekker, og begynne å opptre mer naturlig? 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...