Gjest Finlay Skrevet 2. august 2022 #13721 Skrevet 2. august 2022 (endret) Veldig spesielt. Første del av story: -Å dele det du mener bildet av barnet ditt er uskyldig, men dessverre er det mange syke mennesker som reagerer helt annerledes på uskyldige bilder. Tenk deg om fremmede menn bruker de for egen seksuell tilfredstillelse…?! Andre del av story: naken barnefot. 🥴 Endret 2. august 2022 av Finlay
Beatbox Skrevet 2. august 2022 #13722 Skrevet 2. august 2022 Finlay skrev (5 minutter siden): Veldig spesielt. Første del av story: -Å dele du mener bildet av barnet ditt er uskyldig, men dessverre er det mange syke mennesker som reagerer helt annerledes på uskyldige bilder. Tenk deg om fremmede menn bruker de for egen seksuell tilfredstillelse…?! Andre del av story: naken barnefot. 🥴 Det er jo total disconnection mellom ord og handling!! 5
Laia Skrevet 2. august 2022 #13723 Skrevet 2. august 2022 Nøkkelost77 skrev (2 timer siden): Eksponering av barn fins i mange former, og mens seksualisert eksponering er selvfølgelig motbydelig, er alle former hvor ett mindreårig blir brukt til å generere inntekt uetisk. At HD velger å sette det helt på spissen med en ekstrem eksempel endrer ikke hennes egen mangel på moral kompass. Som flere har sagt, hun kaster sten i glasshus med hva hun poster i story. Hun sender gjerne linker på DM slik at «affiliate linken» faktisk funker. IG tillater ikke noe URL posting i hverken posts eller kommentarfeltet. Hvis hun sender det direkte og du klikker den, har du en «cookie» på dataen din, slik at HD tjener mellom 3-5% av det du bestiller i 14-30 dager etter. Jeg håper det forklarer en del. Du kan trygt spørre hun og fjerne alt av cookies før du legger inn et bestilling hvis du (som jeg) ikke ønsker å støtte en uetisk influenser som er nødt til a ta flere runder med seg selv før hun kaster seg på SoMe igjen. Takk for gode refleksjoner og svar på det med linker på DM. 1
Laia Skrevet 2. august 2022 #13724 Skrevet 2. august 2022 (endret) h/k skrev (3 timer siden): Før hun i neste story legger ut bilde av babyens nakne ben. Det er helt sykt å se på. Det viser at hun ikke har forstått noe som helst. Og kunne ikke dette barnets første strandtur vært et privat familieminne, som hadde koselig for Helene å vise henne når hun blir eldre. I stedet er det ukjente lesere med ingen kjennskap til barnet som skal underholdes med et av barnets aller første barndomsminner. Det er, som du sier, sykt å bivåne. Endret 2. august 2022 av Laia 10 3
h/k Skrevet 2. august 2022 #13725 Skrevet 2. august 2022 Det jeg synes er verst er at jeg ikke tror hun tjener spesielt godt på dette. Hun selger barnets barndom for knappenåler og glansbilder. 15
Beatbox Skrevet 2. august 2022 #13726 Skrevet 2. august 2022 h/k skrev (13 minutter siden): Det jeg synes er verst er at jeg ikke tror hun tjener spesielt godt på dette. Hun selger barnets barndom for knappenåler og glansbilder. ...og oppmerksomhet...Slik hun fremstår virker det som oppmerksomheten nesten er det viktigste uansett.... 7 1
yamask Skrevet 2. august 2022 #13727 Skrevet 2. august 2022 Beatbox skrev (30 minutter siden): ...og oppmerksomhet...Slik hun fremstår virker det som oppmerksomheten nesten er det viktigste uansett.... Ja, har fulgt henne i mange herrens år (jeg er skada, vet det), og jeg tror ikke ho tjener noe som helst på SoMe. Ikke noe som kan minne om en lønn ihvertfall. Er jo ikke mange år siden hun oppretta en spleis sånn at vi andre kunne betale for veterinærregninga til bikkja. Jeg bidro med noen lapper faktisk, for jeg syns synd på dyret, (men angret fort da hun noen dager etter viste oss sine tre nye mascaraer samt annen sminke). Hun er hakket med stabil enn Anne-Brith var, men virker som hun har den samme forvirringen når det gjelder sin egen suksess. Det er litt som å glane inn i et luftslott med noen små huller. Jeg håper for Helenes skyld at det ikke ender like gæli, heldigvis virker hun en grad mer oppegående enn AB. Men hun burde legge fra seg SoMe og fokusere mer på selve livet. 19 2
Beatbox Skrevet 2. august 2022 #13728 Skrevet 2. august 2022 fotballjenta skrev (19 minutter siden): Ja, har fulgt henne i mange herrens år (jeg er skada, vet det), og jeg tror ikke ho tjener noe som helst på SoMe. Ikke noe som kan minne om en lønn ihvertfall. Er jo ikke mange år siden hun oppretta en spleis sånn at vi andre kunne betale for veterinærregninga til bikkja. Jeg bidro med noen lapper faktisk, for jeg syns synd på dyret, (men angret fort da hun noen dager etter viste oss sine tre nye mascaraer samt annen sminke). Hun er hakket med stabil enn Anne-Brith var, men virker som hun har den samme forvirringen når det gjelder sin egen suksess. Det er litt som å glane inn i et luftslott med noen små huller. Jeg håper for Helenes skyld at det ikke ender like gæli, heldigvis virker hun en grad mer oppegående enn AB. Men hun burde legge fra seg SoMe og fokusere mer på selve livet. Narsissisme på høyt nivå....Hele hennes fremtoning skriker * se på meg nå...se på meg nå * ...slik de gjør i barnehagen ...og da er det verken tid eller rom for å gi andre oppmerksomhet.. 8 1
Hvasierdu Skrevet 2. august 2022 #13729 Skrevet 2. august 2022 Alt for å holde seg litt relevant. Og er det noe som engasjerer og er oppe til diskusjon så er det deling av bilder av barn. Så får hun klikk og likes 5
Sol Rampelyset Skrevet 2. august 2022 #13730 Skrevet 2. august 2022 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin.
Levina Skrevet 2. august 2022 #13731 Skrevet 2. august 2022 (endret) Helene Drage har vært veldig opptatt av å ikke vise ansiktet til barnet, men har kompensert ved å vise barnet i alle mulige settinger og veldig mye. De første bildene kom etter bare noen timer etter fødsel og hun bombarderte sine følgere med så mye bilder. Da blir det litt dobbelmoral. Jeg er sikker på at hennes SoMe ville vært mye mer interessant hvis hun viste stories med familien hvor barnets ansikt synes. Selvfølgelig være mer bevisst på hva som legges ut, men storiene hadde blitt mer personlig. CBE er en influencer jeg har sansen for og hun har klart å kombinere dette med å ikke skjule barna, men ha de med i naturlige settinger uten at det hadde blitt for privat. Etter at HD har blitt mor så strever hun med sine sosiale medier er mitt inntrykk. Lite interessant å se et bakhode eller en fot når hun så gjerne vil dele noe av familielivet. Man selger selvfølgelig ikke barndommen eller privatlivet til barnet ved å viser snutter av familielivet, selvom enkelte tror det. Noe mer struktur I livet hadde også gjort henne til en bedre influencer vil jeg påstå. Hun har en formidlingsevne, men står og stamper litt i hva hun ønsker å dele er mitt inntrykk. Endret 2. august 2022 av Levina 1
Aricia Skrevet 2. august 2022 #13732 Skrevet 2. august 2022 Levina skrev (1 time siden): Helene Drage har vært veldig opptatt av å ikke vise ansiktet til barnet, men har kompensert ved å vise barnet i alle mulige settinger og veldig mye. De første bildene kom etter bare noen timer etter fødsel og hun bombarderte sine følgere med så mye bilder. Da blir det litt dobbelmoral. Jeg er sikker på at hennes SoMe ville vært mye mer interessant hvis hun viste stories med familien hvor barnets ansikt synes. Selvfølgelig være mer bevisst på hva som legges ut, men storiene hadde blitt mer personlig. CBE er en influencer jeg har sansen for og hun har klart å kombinere dette med å ikke skjule barna, men ha de med i naturlige settinger uten at det hadde blitt for privat. Etter at HD har blitt mor så strever hun med sine sosiale medier er mitt inntrykk. Lite interessant å se et bakhode eller en fot når hun så gjerne vil dele noe av familielivet. Man selger selvfølgelig ikke barndommen eller privatlivet til barnet ved å viser snutter av familielivet, selvom enkelte tror det. Noe mer struktur I livet hadde også gjort henne til en bedre influencer vil jeg påstå. Hun har en formidlingsevne, men står og stamper litt i hva hun ønsker å dele er mitt inntrykk. Dobbeltmoral? Som du ikke ser hos CBE? Wow. CBE skulle jo skjerme barna hun, sånn i forkant. Men plutselig så hadde hun bare ombestemt seg. I dag er hun en av de verste influencerne mht å eksponere egne barn. Dobbeltmoralen her er det du selv som står for. 26 4
loffen Skrevet 2. august 2022 #13733 Skrevet 2. august 2022 Levina skrev (1 time siden): Helene Drage har vært veldig opptatt av å ikke vise ansiktet til barnet, men har kompensert ved å vise barnet i alle mulige settinger og veldig mye. De første bildene kom etter bare noen timer etter fødsel og hun bombarderte sine følgere med så mye bilder. Da blir det litt dobbelmoral. Jeg er sikker på at hennes SoMe ville vært mye mer interessant hvis hun viste stories med familien hvor barnets ansikt synes. Selvfølgelig være mer bevisst på hva som legges ut, men storiene hadde blitt mer personlig. CBE er en influencer jeg har sansen for og hun har klart å kombinere dette med å ikke skjule barna, men ha de med i naturlige settinger uten at det hadde blitt for privat. Etter at HD har blitt mor så strever hun med sine sosiale medier er mitt inntrykk. Lite interessant å se et bakhode eller en fot når hun så gjerne vil dele noe av familielivet. Man selger selvfølgelig ikke barndommen eller privatlivet til barnet ved å viser snutter av familielivet, selvom enkelte tror det. Noe mer struktur I livet hadde også gjort henne til en bedre influencer vil jeg påstå. Hun har en formidlingsevne, men står og stamper litt i hva hun ønsker å dele er mitt inntrykk. Altså..? WHAT? Hva i all verden er privat for deg? Hva ville du gjort om noen la ut film og bilder av deg hver jævla dag, bakfra uten at du vet det, av soverommet ditt, av deg i badetøy, håret ditt, at du spiser osv osv. Hundretusenvis av mennesker ville kjent deg igjen på gata og visst akkurat hvor du bor og hobbyene dine og alt. 17 4
Gjest Kattedama Skrevet 2. august 2022 #13734 Skrevet 2. august 2022 Levina skrev (1 time siden): Helene Drage har vært veldig opptatt av å ikke vise ansiktet til barnet, men har kompensert ved å vise barnet i alle mulige settinger og veldig mye. De første bildene kom etter bare noen timer etter fødsel og hun bombarderte sine følgere med så mye bilder. Da blir det litt dobbelmoral. Jeg er sikker på at hennes SoMe ville vært mye mer interessant hvis hun viste stories med familien hvor barnets ansikt synes. Selvfølgelig være mer bevisst på hva som legges ut, men storiene hadde blitt mer personlig. CBE er en influencer jeg har sansen for og hun har klart å kombinere dette med å ikke skjule barna, men ha de med i naturlige settinger uten at det hadde blitt for privat. Etter at HD har blitt mor så strever hun med sine sosiale medier er mitt inntrykk. Lite interessant å se et bakhode eller en fot når hun så gjerne vil dele noe av familielivet. Man selger selvfølgelig ikke barndommen eller privatlivet til barnet ved å viser snutter av familielivet, selvom enkelte tror det. Noe mer struktur I livet hadde også gjort henne til en bedre influencer vil jeg påstå. Hun har en formidlingsevne, men står og stamper litt i hva hun ønsker å dele er mitt inntrykk. HD og CBE må begge bruke barn for å fremme egne kanaler. Hvis man skal velge mellom pest eller kolera (eksponering av ALT som CBE gjør eller eksponering/reklame/ og moralpreken om hvor ugreit eksponeringen av eget barn er som HD gjør) så er vel HD sin dobbeltmoral å foretrukke.
Levina Skrevet 2. august 2022 #13735 Skrevet 2. august 2022 Aricia skrev (38 minutter siden): Dobbeltmoral? Som du ikke ser hos CBE? Wow. CBE skulle jo skjerme barna hun, sånn i forkant. Men plutselig så hadde hun bare ombestemt seg. I dag er hun en av de verste influencerne mht å eksponere egne barn. Dobbeltmoralen her er det du selv som står for. Nei, ser ikke dobbeltmoralen. Livet er ikke statisk, man kan forandre mening etterhvert som livet leves og de gjør sine erfaringer. Det tok flere måneder før CBE viste i sitt eldste barn, mens HD viste bilder av sitt nyfødte barn non- stop den første tiden. CBE yngste fikk vi knapt se det første året. Jeg synes CBE har funnet en fin balanse når det gjelder hva hun eksponerer. Nå er barna så store at de kan være delaktige i hva de ønsker skal deles, helt i tråd med det som anbefales. De vet jo i den alderen hva som er morens jobb og de virker på ingen måte hemmet rundt filmingen. Det er foreldrene som kjenner sine barn og det skal man aldri undervurdere.
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 2. august 2022 #13736 Skrevet 2. august 2022 (endret) Om jeg kunne velge, så hadde jeg sett at Helene hadde droppet eksponering av barnet sitt helt og heller rendyrket noen få områder hun hadde hatt full fokus på, f.eks. mote og sminke. Slik det er nå så blir hun ofte stående i spagaten for å please alle og gape over for mye og da blir resultatet deretter: dårlig og selvmotsigende. Endret 2. august 2022 av Lily Of the Valley
*blueberry* Skrevet 2. august 2022 #13737 Skrevet 2. august 2022 Lily Of the Valley skrev (Akkurat nå): Om jeg kunne velge, så hadde jeg sett at Helene hadde droppet eksponering av barnet sitt helt og heller rendyrket noen få områder hun hadde hatt full fokus på, f.eks. mote og sminke. Slik det er nå så blir hun ofte stående i spagaten for å please alle og gape ber for mye og da blir resultatet deretter: dårlig og selvmotsigende. Enig med deg. HD hadde trengt en nisje og få orden på sine SoMe kanaler. Innholdet har vært sprikende og dårlig de siste årene fordi det er så blandet. Influencere generelt burde gjøre som Jenny Skavland og ikke drive med sharenting. 8
Gjest Albbas Skrevet 2. august 2022 #13738 Skrevet 2. august 2022 2 hours ago, Levina said: Helene Drage har vært veldig opptatt av å ikke vise ansiktet til barnet, men har kompensert ved å vise barnet i alle mulige settinger og veldig mye. De første bildene kom etter bare noen timer etter fødsel og hun bombarderte sine følgere med så mye bilder. Da blir det litt dobbelmoral. Jeg er sikker på at hennes SoMe ville vært mye mer interessant hvis hun viste stories med familien hvor barnets ansikt synes. Selvfølgelig være mer bevisst på hva som legges ut, men storiene hadde blitt mer personlig. CBE er en influencer jeg har sansen for og hun har klart å kombinere dette med å ikke skjule barna, men ha de med i naturlige settinger uten at det hadde blitt for privat. Etter at HD har blitt mor så strever hun med sine sosiale medier er mitt inntrykk. Lite interessant å se et bakhode eller en fot når hun så gjerne vil dele noe av familielivet. Man selger selvfølgelig ikke barndommen eller privatlivet til barnet ved å viser snutter av familielivet, selvom enkelte tror det. Noe mer struktur I livet hadde også gjort henne til en bedre influencer vil jeg påstå. Hun har en formidlingsevne, men står og stamper litt i hva hun ønsker å dele er mitt inntrykk. 🧐🧐🧐 CBE er jo en trillion ganger verre enn HD. Tusener av nordmenn kjenner igjen barna hennes og vet hvor rotete det er på lekerommet deres. HD sitt barn kommer vi aldri til å kunne kjenne igjen (uten mor på slep). Bare DET alene utgjør en helt enorm forskjell. Dobbeltmoral nådde et nytt høyt nivå her.
Orly Skrevet 2. august 2022 #13739 Skrevet 2. august 2022 Levina skrev (23 minutter siden): Nei, ser ikke dobbeltmoralen. Livet er ikke statisk, man kan forandre mening etterhvert som livet leves og de gjør sine erfaringer. Det tok flere måneder før CBE viste i sitt eldste barn, mens HD viste bilder av sitt nyfødte barn non- stop den første tiden. CBE yngste fikk vi knapt se det første året. Jeg synes CBE har funnet en fin balanse når det gjelder hva hun eksponerer. Nå er barna så store at de kan være delaktige i hva de ønsker skal deles, helt i tråd med det som anbefales. De vet jo i den alderen hva som er morens jobb og de virker på ingen måte hemmet rundt filmingen. Det er foreldrene som kjenner sine barn og det skal man aldri undervurdere. Du ser ikke dobbeltmoralen? Altså jeg d klar over at du forsvarer CBE men dette her blir for dumt.jeg hadde aldri kjent igjen HD sitt barn , men CBE dine bsrn hadde jeg hatt null problemer med å kjenne igjen. 9 1
Aricia Skrevet 2. august 2022 #13740 Skrevet 2. august 2022 Levina skrev (52 minutter siden): Nei, ser ikke dobbeltmoralen. Livet er ikke statisk, man kan forandre mening etterhvert som livet leves og de gjør sine erfaringer. Det tok flere måneder før CBE viste i sitt eldste barn, mens HD viste bilder av sitt nyfødte barn non- stop den første tiden. CBE yngste fikk vi knapt se det første året. Jeg synes CBE har funnet en fin balanse når det gjelder hva hun eksponerer. Nå er barna så store at de kan være delaktige i hva de ønsker skal deles, helt i tråd med det som anbefales. De vet jo i den alderen hva som er morens jobb og de virker på ingen måte hemmet rundt filmingen. Det er foreldrene som kjenner sine barn og det skal man aldri undervurdere. Jeg lar innlegget ditt tale for seg selv - aldri har motargumenter vært mer unødvendige for å svekke et standpunkt. Du klarer det helt strålende selv. 16 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå