Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Finlay
Skrevet

Hun takler åpenbart ikke kritikk. Ei heller konstruktiv. Det trenger ikke være kritikk en gang, piggene spretter ut straks noen mener noe annet enn henne. Det er mildt sagt underlig at hun tolker en slik kommentar som en spydighet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Birdo skrev (11 timer siden):

Det som er greia, er at de ikke har vært på ferie på maaaange år. Og det er helt greit, man må ikke dra på ferie. Men det blir så teit at hun skal ta det opp som at akkurat i år drar de ikke på ferie pga kiddo, som om det er noe de vanligvis gjør😅

Nemlig. 

• Liker 1
Skrevet

Tigge til seg «kjærlighet» på IG, how low can u go?

🙄

• Liker 4
Skrevet

Ærlig talt; det blir for dumt å kritisere henne for at de velger å ikke reise på ferie med en 1-åring! Uten en 1-åring også forsåvidt. Må man reise en plass for å ha ferie? Ferie for meg er å ha fri sammen, gjøre ting sammen som en familie, sove lengre, bryte ut av vanlige hverdagen og tidsklemma. Ett lite barn har heller ikke så stort utbytte av å reise land og strand rundt bare pga det er ferie. Man kan helt fint ha ferie hjemme og finne på ting i nærområdet også, med eller uten barn. Ikke alle har like stor utferdstrang, så å velge å være hjemme og benytte seg av fasiliteter i nærområdet eller besøke familie må være opp til hver familie og ikke noe å kritisere. Mange ser heller ikke hensikten i å blåse av flere titusener på en sydentur når det er mange fine plasser i Norge å oppleve om sommeren. Ferie er heller ikke ensbetydende med å reise. Ferie er å ha fri. 

Dere som klager på at hun har så mange kjoler; må vel da være bra at hun ikke tar flere flyturer i året og forurenser planeten med det? 

Og det med kjoler; hun er sponset av Cubus. Det er jobben hennes å vise frem klær (er enig i at hun er helt elendig til å merke) (det bør man også ta oppdragsgiver for, ikke bare HD. I serien «Da vi styrte Internett» så kom det frem at umerket reklame/reklame som ble flettet inn i et blogginnlegg/IG-post ga bedre betalt enn merket reklame, så det er ønskelig fra flere oppdragsgivere. Uetisk, definitivt)

https://tv.vg.no/kategori/100456/da-vi-styrte-internett

Jeg kan også forstå at HD har en større garderobe enn mange andre da det i tillegg til å være jobben hennes også er en nødvendighet da hun varierer endel i vekt og ikke er vektstabil. Hun trenger klær i flere størrelser. Det mest ideele hadde vært om hun hadde kapselgarderober med klær av god kvalitet og ikke polyester-billigklær i ulike størrelser for ulike årstider. Da hadde hun ikke behøvd å fornye. Men da hadde hun heller ikke tjent penger. Eller gjort jobben sin da en del av jobben er å vise sesongens nyheter. 

Jeg forstår at de fleste har enten lagt ned eller legger lite innsats i blogging; det er på IG pengene ligger. 50 000 for en reklamepost på IG er ikke uvanlig ifg «Da vi styrte Internett» Enda mere hvis evt barn er med. Hvis jeg ikke husker feil så fikk Pilotfrue 100K for reklamepost med barn, 150K hvis barnas ansikt var synlig. Da serien gikk så takket Pilotfrue nei til reklameinnlegg med ansikt, men der har de snudd for nå vises ansiktet til begge barna i reklame. Det kan forklare hvorfor så mange influencere bruker barn i reklame, både de som viser ansikt og de som viser bare ryggen eller deler av barnet; det er der pengene ligger

Etter å ha sett den serien så fikk jeg bare enda større respekt for Jenny Skavlan og Marte Bratberg som ikke viser frem barn i det hele tatt. Men desto mindre respekt for Anna Rasmussen, familien Nyhus, CBE, Pilotfrue, komikerfrue og alle de mammabloggerne som viser ansiktet på barna i reklameinnlegg. HD viser i allefall ikke hvordan barnet ser ut. Om man ser en rygg eller ei arm har ikke så mye å si. Jeg ville ikke ha kjent igjen ungen til HD hadde jeg gått forbi barnehagen, ungene til CBE, komikerfrue og Pilotfrue ville jeg ha kjent igjen overalt. I tillegg til all info jeg har om de pga foreldrene. Barnet til HD vet jeg lite om bortsett fra navnet, da HD ikke bruker barnet som historiefortelling for å selge inn produkter. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Må ikkje glemme den perioden der HD var i tvil om hun skulle dele ansiktet til baby eller ikke. "Tenk når babyen vokser opp og lurer på hvorfor vi ikke delte noen bilder" 

Spar oss.

• Liker 10
Skrevet
Elisiaflisa skrev (7 timer siden):

Tigge til seg «kjærlighet» på IG, how low can u go?

🙄

Akkurat dette er litt kleint, men det er ikke første gang hun gjør det. 

• Liker 7
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
skruf skrev (2 timer siden):

Ærlig talt; det blir for dumt å kritisere henne for at de velger å ikke reise på ferie med en 1-åring! Uten en 1-åring også forsåvidt. Må man reise en plass for å ha ferie? Ferie for meg er å ha fri sammen, gjøre ting sammen som en familie, sove lengre, bryte ut av vanlige hverdagen og tidsklemma. Ett lite barn har heller ikke så stort utbytte av å reise land og strand rundt bare pga det er ferie. Man kan helt fint ha ferie hjemme og finne på ting i nærområdet også, med eller uten barn. Ikke alle har like stor utferdstrang, så å velge å være hjemme og benytte seg av fasiliteter i nærområdet eller besøke familie må være opp til hver familie og ikke noe å kritisere. Mange ser heller ikke hensikten i å blåse av flere titusener på en sydentur når det er mange fine plasser i Norge å oppleve om sommeren. Ferie er heller ikke ensbetydende med å reise. Ferie er å ha fri. 

Dere som klager på at hun har så mange kjoler; må vel da være bra at hun ikke tar flere flyturer i året og forurenser planeten med det? 

Og det med kjoler; hun er sponset av Cubus. Det er jobben hennes å vise frem klær (er enig i at hun er helt elendig til å merke) (det bør man også ta oppdragsgiver for, ikke bare HD. I serien «Da vi styrte Internett» så kom det frem at umerket reklame/reklame som ble flettet inn i et blogginnlegg/IG-post ga bedre betalt enn merket reklame, så det er ønskelig fra flere oppdragsgivere. Uetisk, definitivt)

https://tv.vg.no/kategori/100456/da-vi-styrte-internett

Jeg kan også forstå at HD har en større garderobe enn mange andre da det i tillegg til å være jobben hennes også er en nødvendighet da hun varierer endel i vekt og ikke er vektstabil. Hun trenger klær i flere størrelser. Det mest ideele hadde vært om hun hadde kapselgarderober med klær av god kvalitet og ikke polyester-billigklær i ulike størrelser for ulike årstider. Da hadde hun ikke behøvd å fornye. Men da hadde hun heller ikke tjent penger. Eller gjort jobben sin da en del av jobben er å vise sesongens nyheter. 

Jeg forstår at de fleste har enten lagt ned eller legger lite innsats i blogging; det er på IG pengene ligger. 50 000 for en reklamepost på IG er ikke uvanlig ifg «Da vi styrte Internett» Enda mere hvis evt barn er med. Hvis jeg ikke husker feil så fikk Pilotfrue 100K for reklamepost med barn, 150K hvis barnas ansikt var synlig. Da serien gikk så takket Pilotfrue nei til reklameinnlegg med ansikt, men der har de snudd for nå vises ansiktet til begge barna i reklame. Det kan forklare hvorfor så mange influencere bruker barn i reklame, både de som viser ansikt og de som viser bare ryggen eller deler av barnet; det er der pengene ligger

Etter å ha sett den serien så fikk jeg bare enda større respekt for Jenny Skavlan og Marte Bratberg som ikke viser frem barn i det hele tatt. Men desto mindre respekt for Anna Rasmussen, familien Nyhus, CBE, Pilotfrue, komikerfrue og alle de mammabloggerne som viser ansiktet på barna i reklameinnlegg. HD viser i allefall ikke hvordan barnet ser ut. Om man ser en rygg eller ei arm har ikke så mye å si. Jeg ville ikke ha kjent igjen ungen til HD hadde jeg gått forbi barnehagen, ungene til CBE, komikerfrue og Pilotfrue ville jeg ha kjent igjen overalt. I tillegg til all info jeg har om de pga foreldrene. Barnet til HD vet jeg lite om bortsett fra navnet, da HD ikke bruker barnet som historiefortelling for å selge inn produkter. 

For min del reagerer jeg mest på at Helene i det ene øyeblikket skal fremstå så miljøbevisst, mens det andre øyeblikket vises det en overflod av kjoler. Dette er et helt klart mønster hos Helene der hun sier noe i det ene øyeblikket og noe annet i andre tilfeller. Hun mangler troverdighet. Det så man bl.a da hun skulle reklamere for den der hårfjerningsgreia. Som det viste seg etterhvert at hun ikke hadde prøvd. Hun har jo hatt et kritisk blikk på Zizzis behandling av ansatte, noe jeg støtter fullt ut. Men hun lar seg glatt kjøpe av Twist Shake som har behandlet sine ansatte helt horribelt. Money talks. Jeg håper selvsagt at følgerne hennes gjennomskuer dette og er mer enn litt kritiske til de produktene hun prøver å pushe. 

Gjest Finlay
Skrevet

Ser hun tar til seg tipset om å style kjoler på flere måter, som et alternativ til å kjøpe nytt. Håper hun gjennomfører.

Synes faktisk ikke det ekstreme forbruket kan unnskyldes med at det er jobben hennes. Influenservirksomheten er vel heller ikke det hun primært lever av, og det må faktisk gå an å si nei til visse samarbeid med tanke på miljø. Hvor mange av kjolene er aktuelle neste år? Om 5 år?

Hun er nydelig i kjolene, bevares, og man ser jo at hun inspirerer følgerne, som også må klikke hjem både to og tre kjoler rett som det er. Men ingen i hele verden trenger 200 sommerkjoler, der flere attpåtil er til forveksling like😅

Skrevet (endret)

Jeg synes virkelig at beskjedene HD sender i sine Stories er urovekkende og bekymringsverdig. Hun orker ikke å komme seg til en avtale i Moss. Og så hva? Men, herifra går det nedover. Først innrømmer hun bruk av filter. Hva? Var hun ikke helt imot det…? «Du er perfekt som du er, jeg redigerer av og til litt farge og kontraster». Nei, Helene. Det gjør du ikke. Du er like fake som de du klandrer. 

Hun snakker som hun er den første som har fått seg barn. De fleste av oss har vært der, med livsendringer, nytt skjema, nye rutiner. Det er så vanlig, det er slik vi vokser. Angående skyldfølelse skal jeg bare si at muligens hun kan snu det hvis hun ikke er såpass opptatt av seg selv, og stenger seg i bilen for å se på TikTok videoer mens gubben (igjen) ta på seg alt av ansvar, husarbeid, tid med barna osv. Det virker som vi følgerne får en full side av dagboka i livet av en utrolig ustabil ung mor, som er veldig nær et total psykologisk sammenbrudd. 

Hun må bare sitte der til hun orker å overbevise seg selv igjen at hun ER flott, hun GJØR det bra og hun ER bra nok. Kleint. Pinlig. Vi er vitner til ett smertefult slit av en som nekter alt av gode råd. 
Endret av Nøkkelost77
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet
Nøkkelost77 skrev (8 minutter siden):

Jeg synes virkelig at beskjedene HD sender i sine Stories er urovekkende og bekymringsverdig. Hun orker ikke å komme seg til en avtale i Moss. Og så hva? Men, herifra går det nedover. Først innrømmer hun bruk av filter. Hva? Var hun ikke helt imot det…? «Du er perfekt som du er, jeg redigerer av og til litt farge og kontraster». Nei, Helene. Det gjør du ikke. Du er like fake som de du klandrer. 

Hun snakker som hun er den første som har fått seg barn. De fleste av oss har vært der, med livsendringer, nytt skjema, nye rutiner. Det er så vanlig, det er slik vi vokser. Angående skyldfølelse skal jeg bare si at muligens hun kan snu det hvis hun ikke er såpass opptatt av seg selv, og stenger seg i bilen for å se på TikTok videoer mens gubben (igjen) ta på seg alt av ansvar, husarbeid, tid med barna osv. Det virker som vi følgerne får en full side av dagboka i livet av en utrolig ustabil ung mor, som er veldig nær et total psykologisk sammenbrudd. 

Hun må bare sitte der til hun orker å overbevise seg selv igjen at hun ER flott, hun GJØR det bra og hun ER bra nok. Kleint. Pinlig. Vi er vitner til ett smertefult slit av en som nekter alt av gode råd. 

Og slik var det også før hun fikk barn og gjennom graviditeten. Hun må få seg litt hjelp til å endre tankemønster, og i min mening hjelp til å logge av. Å dele så mye av sine private problemer gagner ingen. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Gjest Finlay
Skrevet
Nøkkelost77 skrev (15 minutter siden):

Tipper det store fokuset på seg selv skyldes den bransjen hun har vært i over mange år. Ansikt, kropp, vekt, klær, hud, hår, filter - neppe mange andre enn influencere og modeller som har dette ekstreme utseendefokuset.

Når det da kommer et barn og man på forhånd har bestemt seg for at livet ikke skal bli nevneverdig forandret av den grunn - ja da kan det fort bli kræsj.

En spesielt ung mor er hun vel forresten ikke når hun er midt i 30-åra.

Skrevet
Lill :) skrev (1 minutt siden):

Er spiseforstyrrelsen fortsatt content? 

Nei

Skrevet

Tenk at noen spurte spørsmålet om hun noen gang hadde prøvd Tanrevel og hun akkurat hadde bestilt påfyll og hadde annnonselink da, sååå flaks 🙄 (jeg har ikke begynt å følge henne igjen, men har tittet innom noen ganger i uka i det siste etter jeg har lest her. Huff) 

• Liker 17
Skrevet

Men har hun gitt seg diagnosen spiseforstyrrelse selv? Fødselsdepresjonen også? 

• Liker 5
Skrevet
Nøkkelost77 skrev (4 timer siden):

".. Stenger seg i bilen for å se på TikTok videoer mens gubben (igjen) ta på seg alt av ansvar, husarbeid, tid med barna osv." 

Amber Heard kom til hodet mitt🤪 Noen har jo bare mennene sine rundt lillefingern 

• Liker 3
Skrevet
Jolanda skrev (32 minutter siden):

Men har hun gitt seg diagnosen spiseforstyrrelse selv? Fødselsdepresjonen også? 

Slik jeg har forstått det har hun fått begge diagnosene av helsepersonell. 

Skrevet
net0ty skrev (På 27.7.2022 den 19.23):

«Gode gamle vaner»? Synes hun idealiserer ketokostholdet som hun ikke klarer å følge og som forer forstyrrelsen hennes. 

Gode gamle vaner… Hvor lenge var det de varte da? Under et år?  Men nå er hun visst i gang med Blomkålpizza og full keto-plan. Som hun for noen uker siden, hevdet foret det dårlige forholdet hun har til mat. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

TRåden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. 

Sol, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...