Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alltid en unnskyld for hvorfor de ikke drar på ferie. Nå skylder hun på at barnet er lite. Det er jo fair. Men de finner nok ikke på noe neste år heller. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Albbas
Skrevet
2 minutter siden, Jolanda said:

Alltid en unnskyld for hvorfor de ikke drar på ferie. Nå skylder hun på at barnet er lite. Det er jo fair. Men de finner nok ikke på noe neste år heller. 

Nei, hun skylder på jobb, og at det uansett ikke er så viktig for dem siden barnet er lite. Det er helt normalt at folk ikke har mer ferie å ta av rett før barnehagestart. 

Er jo helt greit det? 

Og hva så om de ikke drar på ferie neste år heller? 

Hva i all verden slags smålig pirk er dette??? 

Gjest PerPusling
Skrevet (endret)

Det må ikke bli sånn at alle må dra på ferie. I mitt hode så får mange kjempemange trøbbel med å betale på masteren til høsten. Folk ferierer over evne, og mange ferierer på kreditt. .

Jeg tror mange skal få slite med ferieregningene, drivstoff- og strømpriser, i tillegg til økte renter  

At noen velger, pga en ev dårlig økonomi, å bli hjemme synes jeg er helt innafor. Og det må ikke bli sånn at  føler man må finne på en unnskylding. 

Endret av PerPusling
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
PerPusling skrev (2 minutter siden):

Det må ikke bli sånn at alle må dra på ferie. I mitt hode så får mange kjempemange trøbbel med å betale på masteren til høsten. Folk ferierer over evne, og mange ferierer på kreditt. .

Jeg tror mange skal få slite med ferieregningene, drivstoff- og strømpriser, i tillegg til økte renter  

At noen velger, pga en ev dårlig økonomi, å bli hjemme synes jeg er helt innafor. Og det må ikke bli sånn at  føler man må finne på en unnskylding. 

Helt enig. Hadde jeg vært Helene, så hadde jeg droppet å forklare manglende feriereise. Det kan være veldig ulike årsaker til at man ikke reiser på ferie og i hennes tilfelle så ender det bare opp med at folk gjør seg sine tanker om det når hun selv går inn på det. 

Gjest PerPusling
Skrevet
Jolanda skrev (48 minutter siden):

Hva så? s

Små barn trives best i vante omgivelser, og har ikke behov for å feriere. 

Skrevet
PerPusling skrev (14 minutter siden):

Hva så? s

Små barn trives best i vante omgivelser, og har ikke behov for å feriere. 

Nei, ikke 1-åringer kanskje. Men 3-4-åringer har det. Det snakkes mye om i bhg allerede fra 3-årsalder. 

• Liker 1
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
Jolanda skrev (21 minutter siden):

Nei, ikke 1-åringer kanskje. Men 3-4-åringer har det. Det snakkes mye om i bhg allerede fra 3-årsalder. 

Det tror jeg er veldig forskjellig fra barn til barn. Det har i liten grad, om i det hele tatt, vært et tema i vår barnehage. Og jeg personlig syns det er veldig godt at ikke alle må reise noen plass for at det skal anes som en god ferie.

Gjest tullerikke
Skrevet

Å reise på ferie med en ettåring er mer stress enn kos, men de reiser vel generelt aldri på ferie. 

Skrevet
Jolanda skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig har ikke 3-4 åringen BEHOV for å reise på ferie.

Ferietur er forresten så mye; det kan være dagstur, helgetur eller ukesvis og det kan være i skogen, nabobyen, fjellet eller utlandet. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

De finner ikke på så mye på ettermiddagene heller? ikke at man må, men denne uken har de jo gjort det, stranda etc, det er jo ganske fint å gjøre sommerstid med småbarn selv om man ikke har ferie.

• Liker 2
Gjest PerPusling
Skrevet
Della skrev (2 timer siden):

De finner ikke på så mye på ettermiddagene heller? ikke at man må, men denne uken har de jo gjort det, stranda etc, det er jo ganske fint å gjøre sommerstid med småbarn selv om man ikke har ferie.

Men hvorfor forventes det at man skal finne på så mye om ettermiddagen med er barn på 1år? Som du sier så har de vært på stranda, ungen har får lekt med sand og vann - det er nok det. 

Skrevet
PerPusling skrev (21 minutter siden):

Men hvorfor forventes det at man skal finne på så mye om ettermiddagen med er barn på 1år? Som du sier så har de vært på stranda, ungen har får lekt med sand og vann - det er nok det. 

Ja jeg skrev jo at man ikke må 🙂 

Skrevet
Della skrev (9 timer siden):

Ungen et 1 og kan bli trøtt av varme og trenger ikke underholdning i form av aktiviteter 24/7

• Liker 2
Skrevet

Det som er greia, er at de ikke har vært på ferie på maaaange år. Og det er helt greit, man må ikke dra på ferie. Men det blir så teit at hun skal ta det opp som at akkurat i år drar de ikke på ferie pga kiddo, som om det er noe de vanligvis gjør😅

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis de hadde hatt lyst på en Syden-ferie før hadde de vel bare reist et år. To nordmenn i fast jobb uten barn har råd til det. Har hun flyskrekk eller no, kanskje?

• Liker 1
Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
hvalstad45 skrev (15 minutter siden):

Hvis de hadde hatt lyst på en Syden-ferie før hadde de vel bare reist et år. To nordmenn i fast jobb uten barn har råd til det. Har hun flyskrekk eller no, kanskje?

Hvorfor skulle hun ha flyskrekk?

Gjest Lily Of the Valley
Skrevet
hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Aha, da kan det stille seg verre, ja. Selv som student hadde jeg jo råd til en ukes pakketur.

Det tror jeg nok ikke gjelder alle studenter. Jeg måtte prioritere sommerjobb foran sydentur da jeg studerte. 

Gjest tullerikke
Skrevet

Hun er helt krisedårlig på ansiktsutrykk på reels. 

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innhold og innlegg med manglende kildehenvisning.

Edit: spørsmål til moderering kan stilles i Ris og Ros Rampelyset eller Private Henvendelser Rampelyset.

Sol, admin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...