Beatbox Skrevet 23. juli 2022 #13541 Skrevet 23. juli 2022 Hun burde ikke fått operasjon in the first place...Når man ikke har bearbeidet hvorfor man har det forholdet man har til mat, da er operasjonen bortkastet. Burde vært et krav om minimum to års terapi før det ble vurdert om vedkommende er klar for en sånn type operasjon.. 19 7
Gjest Albbas Skrevet 23. juli 2022 #13542 Skrevet 23. juli 2022 1 hour ago, Beatbox said: Hun burde ikke fått operasjon in the first place...Når man ikke har bearbeidet hvorfor man har det forholdet man har til mat, da er operasjonen bortkastet. Burde vært et krav om minimum to års terapi før det ble vurdert om vedkommende er klar for en sånn type operasjon.. Dette gjelder ikke bare HD, men veldig mange av disse pasientene... Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig at norsk helsevesen gir denne gruppa et så ræva terapeutisk tilbud! Har flere overvektige i min omgangskrets som mange ganger har fått tilbud om operasjon, men de takker nei fordi de vet problemet i hodet må behandles først. Og når de takker nei får de ikke tilbud om noe annet, bare et skuldertrekk med "neivel, da kan vi ikke hjelpe deg, du er tydeligvis ikke interessert i å gå ned i vekt".
Gjest Finlay Skrevet 23. juli 2022 #13543 Skrevet 23. juli 2022 Tror vi har fått med oss at du har behov for alenetid, HD. Håper du er bevisst på at pappaen også trenger å få lufte seg alene, av og til…
skruf Skrevet 23. juli 2022 #13544 Skrevet 23. juli 2022 Når man begynner å diskutere menstruasjonssyklusen til HD og mistror henne på det så har tråden seriøst nådd et lavpunkt som er helt hinsides below🙄 Til opplysning så har hun en 1-åring som hun har ammet. Etter fødsel og amming så er det normalt at det tar tid før man får mensen igjen, og det kan ta tid før den blir regelmessig. Det har også vært mye omtalt i media at coronavaksine har gitt ustabil syklus I tillegg er det også veldig vanlig med spotting i forkant og etterkant av mensen. Feks er det helt vanlig at det kan komme ei restblødning noen dager etter avsluttet periode Vil tro at det er flest kvinner som deltar i denne tråden, og jeg tviler sterkt på at alle kan stille klokka etter syklusen og at dere aldri har blitt overrasket over å ha fått blødning på et tidspunkt når dere ikke skal ha det. Jeg begynte feks å blø på selve bryllupsdagen min, selv om jeg hadde regelmessig syklus og hadde mensen to uker før vi giftet oss. Flere ganger vært på kreta og begynt å spotte selv om mensen var ferdig før vi dro. Min voksne datter har slitt veldig med uregelmessig syklus etter coronavaksinene; kan plutselig få mensen på nytt to uker siden sist, Mye man kan «ta» HD på, men ærlig talt; mensen??? 7 1 3
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 23. juli 2022 #13545 Skrevet 23. juli 2022 skruf skrev (39 minutter siden): Når man begynner å diskutere menstruasjonssyklusen til HD og mistror henne på det så har tråden seriøst nådd et lavpunkt som er helt hinsides below🙄 Til opplysning så har hun en 1-åring som hun har ammet. Etter fødsel og amming så er det normalt at det tar tid før man får mensen igjen, og det kan ta tid før den blir regelmessig. Det har også vært mye omtalt i media at coronavaksine har gitt ustabil syklus I tillegg er det også veldig vanlig med spotting i forkant og etterkant av mensen. Feks er det helt vanlig at det kan komme ei restblødning noen dager etter avsluttet periode Vil tro at det er flest kvinner som deltar i denne tråden, og jeg tviler sterkt på at alle kan stille klokka etter syklusen og at dere aldri har blitt overrasket over å ha fått blødning på et tidspunkt når dere ikke skal ha det. Jeg begynte feks å blø på selve bryllupsdagen min, selv om jeg hadde regelmessig syklus og hadde mensen to uker før vi giftet oss. Flere ganger vært på kreta og begynt å spotte selv om mensen var ferdig før vi dro. Min voksne datter har slitt veldig med uregelmessig syklus etter coronavaksinene; kan plutselig få mensen på nytt to uker siden sist, Mye man kan «ta» HD på, men ærlig talt; mensen??? Dette må jo sees i sammenheng med Helenes pushing av menstruser og troverdigheten rundt det tenker jeg. Hun har jo tidligere blitt tatt for faktisk ikke å ha prøvd enkelte produkter før hun anbefaler dem, så det er ikke rart at det blir et diskusjonstema.
Gjest tullerikke Skrevet 23. juli 2022 #13546 Skrevet 23. juli 2022 Finlay skrev (46 minutter siden): Tror vi har fått med oss at du har behov for alenetid, HD. Håper du er bevisst på at pappaen også trenger å få lufte seg alene, av og til… Skulle akkurat til å kommentere. Vet ikke om noen som er så opphengt i alenetid.
Gjest Kattedama Skrevet 23. juli 2022 #13547 Skrevet 23. juli 2022 (endret) Lily Of the Valley skrev (6 minutter siden): Dette må jo sees i sammenheng med Helenes pushing av menstruser og troverdigheten rundt det tenker jeg. Hun har jo tidligere blitt tatt for faktisk ikke å ha prøvd enkelte produkter før hun anbefaler dem, så det er ikke rart at det blir et diskusjonstema. Tenker at det må taes til inntekt for lav kredibilitet generelt. Det er nok å ta av når det gjelder produktet hun reklamerer for hvor det er null kredibilitet fra hennes side når det gjelder produktet eller hvordan det er ervervet. Kan blant annet nevne dette Finn prosjektet før barnet ble født, hvor utstyr skulle kjøpes på Finn. Lite ante følgerne at avtale med Mimmis var forhandlet frem før barnet ble født. Endret 23. juli 2022 av Lill :)
Gjest Finlay Skrevet 23. juli 2022 #13548 Skrevet 23. juli 2022 Lily Of the Valley skrev (5 minutter siden): Dette må jo sees i sammenheng med Helenes pushing av menstruser og troverdigheten rundt det tenker jeg. Hun har jo tidligere blitt tatt for faktisk ikke å ha prøvd enkelte produkter før hun anbefaler dem, så det er ikke rart at det blir et diskusjonstema. Nettopp. Ingen her hadde vel brydd seg, eller hatt noen mening om en influensers syklus med mindre denne ble tatt opp ifbm reklameinnlegg.
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 23. juli 2022 #13549 Skrevet 23. juli 2022 Lill skrev (Akkurat nå): Tenker at det må taes til inntekt for lav kredibilitet generelt. Det er nok å ta av når det gjelder produktet hun reklamerer hvor det er null kredibilitet fra hennes side når det gjelder produktet eller hvordan det er ervervet. Kan blant annet nevne dette Finn prosjektet før barnet ble født, hvor utstyr skulle kjøpes på Finn. Lite ante følgerne at avtale med Mimmis var forhandlet frem før barnet ble født. Helt enig! Det der Finn-prosjektet er et veldig godt eksempel på at hun mangler troverdighet på mange måter. Når man skal fremstå som miljøbevisst, samtidig som det kjøpes ting og kjoler over en lav sko….
Hvasierdu Skrevet 23. juli 2022 #13550 Skrevet 23. juli 2022 Lager så mye fuss om egentid. Story, reels og innlegg på Instagram. Som om hun er den eneste moren i verden som trenger det. Nei helene, det er 1000% normalt å ønske egentid. 10
Lillemor1982 Skrevet 23. juli 2022 #13551 Skrevet 23. juli 2022 Hvasierdu skrev (7 minutter siden): Lager så mye fuss om egentid. Story, reels og innlegg på Instagram. Som om hun er den eneste moren i verden som trenger det. Nei helene, det er 1000% normalt å ønske egentid. Viser jo litt hvor lite hun har å komme med 🤷♀️ Typ ingenting, utenom å pushe reklame og lage de klagete reelsene sine. Håper virkelig ikke de velger å få flere barn, jamrer jo mer og mer for hver måned som går om den savnede egentiden. Enda mannen gjør det meste hjemme da han har permisjon. Hvordan vil det bli da han begynner å jobbe igjen og ungen i barnehagen? Kommer til å bli mental breakdown det.... 7
Fotballfluen Skrevet 23. juli 2022 #13552 Skrevet 23. juli 2022 Hun reklamerer altså for mensentruser, med bilder av seg selv med trusene på, på toalettet på arbeidsplassen sin... Som ansatt er dette helt på trynet. Som teamleder er det katastrofe. Tenker hun ikke på at kollegaene nettopp har sett henne i trusa og vet at hun har mensen og mensentruser på når hun kommer ut fra toalettet? Er det en eller annen naturlig sperre som skrus av når man blir influencer? Ingenting er flaut lenger? Bare tanken på at husverten, arbeidsgiver, kollegaer, underordnede, venner, familie osv osv alle har sett meg i trusa, i bk, vet når jeg har mensen, når jeg har sovet, spist, om alle mine psykiske utfordringer osv gir meg helt panikk. Jeg hadde aldri gått ut fra huset igjen om det var meg. Men så er jeg heller ikke influencer... 21 9
Gjest Finlay Skrevet 23. juli 2022 #13553 Skrevet 23. juli 2022 Fotballfluen skrev (20 minutter siden): Er det en eller annen naturlig sperre som skrus av når man blir influencer? Det virker definitivt som om sperrene forsvinner ja. I tillegg til at alle kan den nesten nakne kroppen din flere ganger i uka, har de informasjon om mens, utflod, foretrukne samleiestillinger og sexleketøy osv. Ingenting er privat😄
Gull vaffel Skrevet 23. juli 2022 #13554 Skrevet 23. juli 2022 Håper mannen også får en del egentid, ikke bare hun som mor som trenger det 14
Gjest tullerikke Skrevet 23. juli 2022 #13555 Skrevet 23. juli 2022 Fotballfluen skrev (1 time siden): Hun reklamerer altså for mensentruser, med bilder av seg selv med trusene på, på toalettet på arbeidsplassen sin... Som ansatt er dette helt på trynet. Som teamleder er det katastrofe. Tenker hun ikke på at kollegaene nettopp har sett henne i trusa og vet at hun har mensen og mensentruser på når hun kommer ut fra toalettet? Er det en eller annen naturlig sperre som skrus av når man blir influencer? Ingenting er flaut lenger? Bare tanken på at husverten, arbeidsgiver, kollegaer, underordnede, venner, familie osv osv alle har sett meg i trusa, i bk, vet når jeg har mensen, når jeg har sovet, spist, om alle mine psykiske utfordringer osv gir meg helt panikk. Jeg hadde aldri gått ut fra huset igjen om det var meg. Men så er jeg heller ikke influencer... Hadde ikke likt å ha henne som teamleder.
Jolanda Skrevet 23. juli 2022 #13556 Skrevet 23. juli 2022 Vi får for guds skyld håpe at de innser sine egne begrensinger og ikke får flere barn. Hun har jo mer enn nok med å takle et barn. Det blir ikke akkurat mindre slitsomt med flere barn og etter hvert som de blir større. Alle med barn har behov for alenetid, noen mer enn andre. Det kan umulig være nødvendig å legge ut innlegg om det annenhver dag. Synes alt er så negativt ladet hele tiden. Ungen er tydeligvis bare slitsom. 14 8
Lizard Skrevet 23. juli 2022 #13557 Skrevet 23. juli 2022 Hun har jo vanvittig mye egentid og de har ofte barnevakt. Voldsomt til sutring 15
Perle Skrevet 23. juli 2022 #13558 Skrevet 23. juli 2022 (endret) Beatbox skrev (På 23.7.2022 den 12.06): Hun burde ikke fått operasjon in the first place...Når man ikke har bearbeidet hvorfor man har det forholdet man har til mat, da er operasjonen bortkastet. Burde vært et krav om minimum to års terapi før det ble vurdert om vedkommende er klar for en sånn type operasjon.. Vi som har fulgt henne vet jo hvor uspiselig, arrogant og nedlatende hun var I opptakten til operasjonen til disse obligatoriske gruppeveiledningstimene om ernæring. Hun rantet indignert ukentlig i sin egen podcast i beste «drage-stil», om hvor ufattelig basic dette var, og at det var sløseri med tid. Som med mye annet; skamløs, sytete og uten en tanke for andre kursdeltakere og veiledere som kunne høre dette offentlig. —Latterlig utakknemlig, som får dekket av staten en dyr operasjon, hvis jo i utgangspunktet ikke er et inngrep som burde ha vært nødvendig. Hun er TOTALT tonedøv, mangler etikette, og er helt uten filter. Hun er også så ekstremt selvsentrert at det grenser til patologisk. Endret 25. juli 2022 av Perle Leifer 16 7
*blueberry* Skrevet 23. juli 2022 #13559 Skrevet 23. juli 2022 @Albbas @Beatbox Slankeoperasjoner skal egentlig ikke gis til de med psykiske diagnoser (midlertidige milde kan vel gi unntak) og spiseforstyrrelser. Jeg vet ikke hvordan HD gikk gjennom nåløyet, men min erfaring er at flere gjør det. Noen må opplyse helsepersonell bedre på hva som er alvorlige psykiske diagnoser/ problemer og hvorfor de da ikke skal ha operasjon. Så kommer vi til siste problem og det er at man kan kjøpe seg ut av dette også, private klinikker som utfører slankeoperasjoner har få kriterier og firer på både BMI krav og psykisk helse krav. 1
Gjest Albbas Skrevet 23. juli 2022 #13560 Skrevet 23. juli 2022 Just now, *blueberry* said: @Albbas @Beatbox Slankeoperasjoner skal egentlig ikke gis til de med psykiske diagnoser (midlertidige milde kan vel gi unntak) og spiseforstyrrelser. Jeg vet ikke hvordan HD gikk gjennom nåløyet, men min erfaring er at flere gjør det. Noen må opplyse helsepersonell bedre på hva som er alvorlige psykiske diagnoser/ problemer og hvorfor de da ikke skal ha operasjon. Så kommer vi til siste problem og det er at man kan kjøpe seg ut av dette også, private klinikker som utfører slankeoperasjoner har få kriterier og firer på både BMI krav og psykisk helse krav. Problemet er at mange sliter psykisk uten å ha en psykisk diagnose.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå