Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, irevin said:

59B0DF8F-2C70-45DE-96DA-0CB7255D094D.thumb.png.238ea3426d1d12c69388ce5041cd2c74.png59B0DF8F-2C70-45DE-96DA-0CB7255D094D.thumb.png.238ea3426d1d12c69388ce5041cd2c74.png

Er det en islatte caramell, så er den over 700 kcal som hun selv har sagt😉

Hvordan får du det til? Per 100g er det 85,7 kalorier.. den er på 280g. 85,7 x 2,8 er 239 kalorier. Du må ha sett på energi kj og ikke kalorier ☺️

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest tullerikke
Skrevet

Hva er greia med å ha hånda i ansiktet på alle ansiktsbilder?

Skrevet
Despicable Me skrev (1 minutt siden):

Det er 85,7 kcal per 100 gram. Hvordan får du det til å bli over 700 kcal?

Fordi jeg så feil😂😂😂Og det beklager jeg. 357 kcal pr 100 GR leste jeg🤣

Skrevet
irevin skrev (4 minutter siden):

Fordi jeg så feil😂😂😂Og det beklager jeg. 357 kcal pr 100 GR leste jeg🤣

Fort gjort 😂😂 

• Liker 1
Skrevet
Despicable Me skrev (17 minutter siden):

Fort gjort 😂😂 

Oh yes😂😂😂

Skrevet
Nøkkelost77 skrev (57 minutter siden):

Neppe. Når man har så mye følgerne som HD og folk som virkelig ble «infuenset» og ser opp til deg/vender seg til det du gjør som støtte, har du faktisk ansvar for det du legger ut. Hvis budskapet er såpass fordelt over hele spektrum, og i tillegg som flere har påpekt, styrt av hva/hvem som betaler, er det tilrettelagt å skrive ting på et litt mere engasjerende måte som jeg har gjort med mine ballerina fingrene og tastaturet mitt. Du kaller det for ufint, jeg mener det er underholdende prosa. 😏😊

Jeg syns det er ufint å kommentere vekta, og mene det er selvdestruktivt. Det er mitt bud. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Chlypa skrev (19 minutter siden):

Jeg syns det er ufint å kommentere vekta, og mene det er selvdestruktivt. Det er mitt bud. 

Selvdestruktivt er det nok ikke, men på ingen måte innafor. Det som kanskje ligger i bunn for at såpass mange reagerer, er Drages mange bastante påstander og meninger oppigjennom tiden rundt kosthold, vekt og slanking. Messing om dietter, trening og opplegg med Fus og Ros. Som alltid faller bort etter kort tid, å blir erstattet med undskyldnig på undskyldnig, og rettferdiggjøring av dårlige valg og lite disiplin og kontroll. 

• Liker 10
Skrevet
Chlypa skrev (29 minutter siden):

Har ikke sagt noe om vekta, bare om hvor stor hun er, bare fordi hun klager over det selv. Det er såpass selvmotsigende å slite den ene uke, nekte for hjelp den andre. Starte med en kjempeinnsats og ta av på en helt ekstrem måte, bare for å slutte med det noe få uker senere. Hvis det i tillegg viser seg at det er sponsavtaler som styrer moralen og humøret, synes jeg at det går greit å diskutere det her inne. Tross alt er akkurat det hun viser frem «selvdestruktiv», om du lurte hva ordet egentlig betyr. Ha en god kveld videre med en litt utvidet vokabular. 🤗

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Slutt, slutt, slutt å snakk om at operasjonen var mislykket. Hun har gått ned masse og det er ikke meningen med en slik operasjon å bli «tynn». 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet
cerruti skrev (4 minutter siden):

Slutt, slutt, slutt å snakk om at operasjonen var mislykket. Hun har gått ned masse og det er ikke meningen med en slik operasjon å bli «tynn». 

Jeg er enig med deg i at det er unødvendig å kommentere vekt. Men hvordan kan det stemme at det ikke er meningen å bli «tynn»? Det er vel ikke fysisk mulig å ikke bli det? 

Skrevet
Lill :) skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg i at det er unødvendig å kommentere vekt. Men hvordan kan det stemme at det ikke er meningen å bli «tynn»? Det er vel ikke fysisk mulig å ikke bli det? 

Gjennomsnittlig vektnedgang er 30%. De fleste går ned fra fedme til overvekt og det bør ikke snakkes ned. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
cerruti skrev (3 minutter siden):

Gjennomsnittlig vektnedgang er 30%. De fleste går ned fra fedme til overvekt og det bør ikke snakkes ned. 

Det er bypass. Hun hadde sleeve. Som da er 50-80 % av vekta. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Rosasko said:

Det er bypass. Hun hadde sleeve. Som da er 50-80 % av vekta. 

Omvendt. Bypass er den mest omfattende og med størst vekttap 

• Nyttig 3
Skrevet
Lileep skrev (50 minutter siden):

Omvendt. Bypass er den mest omfattende og med størst vekttap 

Gastric Sleeve

Gastric sleeve er en nyere metode enn gastric bypass, og vi har brukt denne metoden på Aleris siden 2010. Ved denne slankeoperasjonen kan du tape ca. 50-80 % av overvekten (vekt over BMI 25) i løpet av 1 år.
Skrevet
Rosasko skrev (55 minutter siden):

Gastric Sleeve

Gastric sleeve er en nyere metode enn gastric bypass, og vi har brukt denne metoden på Aleris siden 2010. Ved denne slankeoperasjonen kan du tape ca. 50-80 % av overvekten (vekt over BMI 25) i løpet av 1 år.

50-80 % av overvekten... så om man veier 140 kg før operasjon og må veie maksimalt 70 kg for å ha normal BMI, så tilsvarer det å tape 50-80 % av overvekten at man kan ende opp med en vekt på 84-105 kg etter gjennomført sleeve.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Albbas
Skrevet
5 hours ago, Rosasko said:

Gastric Sleeve

Dvs at man står igjen med 20-50% av overvekten... 

Hvis du tenker deg om forstår du vel at å tape 80% av vekten ville vært svært uforsvarlig...? 😅

Skrevet (endret)
Rosasko skrev (5 timer siden):

Gastric Sleeve

Og i løpet av år 2-3 går man opp igjen ca 10-30% før det stabiliseres. Det utgjør et langtidsvekttap av overvekten på 20-70%. Folk glemmer at det er en naturlig del av reisen å gå litt opp igjen fra minstevekt. Jeg er enig med @cerruti, HD har hatt god nytte av operasjonen og den har ikke vært mislykket. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
7 hours ago, Rosasko said:

Gastric Sleeve

Forventet vekttap
Av de ulike fedmeoperasjonene er det GB som
har gitt dokumentert størst og mest varig vekttap.
Unntaket er (DS). Derfor har GB, både nasjonalt
og internasjonalt; vært vurdert som gullstandard.
Vektnedgangen stopper oftest opp 1-2 år etter operasjonen. Etter det er noe vektøkning vanlig. Stu- dier har vist at pasienter operert med GB mister 60-70% av overvekten. (Overvekt = totalvekt minus idealvekt (normalvekt). Normalvekt er BMI ≤ 25.) 

Kommer nok an på hvor man leser, men i all tid har GB vært den med mest vekttap, også den dag i dag. Men GS har også god effekt. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tar noen sleeve hvis den gir mindre vekttap?

Skrevet
Kartoffel skrev (21 minutter siden):

Hvorfor tar noen sleeve hvis den gir mindre vekttap?

For GB er en større operasjon med flere bivirkninger, og større vekttap. Den er forbeholdt de aller største. Og SÅ stor var ikke HD. Og så er det ikke slik at man får velge hvilken operasjon man vil ha, heller.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...