Lileep Skrevet 14. mai 2022 #12701 Skrevet 14. mai 2022 (endret) 3 hours ago, Måndagsbarn said: Jeg vil nødig gå inn på krangel/diskusjon her men må være såpass at jeg faktisk har sympati for at man får tilbakefall her og der når det gjelder sukker. Husk at alkohol, snus, tobakk, dop og andre rusmidler, det trenger man teoretisk sett aldri komme borti hvis man er ekstremt opptatt av å unngå det; mat må du ha hver dag. Du tar flere valg hver eneste dag om hva, hvor, når og hvor mye du spiser. Du kommer ALDRI unna det. Jeg har forståelse for at det er tilnærmet umulig å aldri gå på en smell. Det VIL skje. Men man må kunne ta seg inn igjen, det er vel det terapi og realistisk livsstil handler om:) Jeg kan svare for mitt innlegg lenger opp. Mulig det blir oppfattet litt feil. Poenget mitt er at hun later som hun finner løsningen gang på gang og gjør det til en veldig stor greie.. som den artikkelen. Hun holdt seg til denne enkle nye livsstilen (hennes ord) i 6 mnd før alt raste sammen. Hun burde derfor ligge lavere i terrenget når det gjelder å skryte av kosthold/dietter. For fallhøyden blir så stor når hun deler alt med hele verden. Klart det er lov å feile, alle gjør det. Er ei heller et nederlag å feile. Men hun bør stoppe å være så bastant og lage så mye styr rundt ting Endret 14. mai 2022 av Lileep 7 1
Cappuccino Skrevet 14. mai 2022 #12702 Skrevet 14. mai 2022 Jeg tenker at det er ganske normalt å ikke ville innse sannheten når man har en spiseforstyrrelse. Det kan jo godt hende at Helene trodde at problemet hennes var sukkeravhengighet, og at keto var løsningen. Så det blir dumt "å ta henne" nå for en artikkel som er over et år gammel. Håper ROS kommer til å hjelpe henne med overspisingslidelsen, og at hun klarer å fokusere på helse og ikke tallet på vekta. 7 1
Gjest Kattedama Skrevet 14. mai 2022 #12703 Skrevet 14. mai 2022 For et sjokk at svart kjole (ikke så flatterende sak) ikke var merket i går. Klarer HD 14 umerkede/feilmerket reklamer på rad?
Finnwife Skrevet 14. mai 2022 #12704 Skrevet 14. mai 2022 Det kommer vel straks et "nytt" innlegg om hvor mye hun hater 17. mai og lignende feiringer der hun ikke har en stor familie eller vennegjeng å feire sammen med 🙄 for hun kan ikke invitere sin familie eller andre på feiring hos seg? Samme greia hvert år 11 1
Beatbox Skrevet 15. mai 2022 #12705 Skrevet 15. mai 2022 Og da var det å vise frem kroppen tid igjen og messe om at DU er viktigere enn hvordan kroppen din ser ut...Tror du på dette selv innerst inne HD? Hadde du vært overbevist om det, hadde ikke det sykelige behovet for å vise frem kroppen vært så til de grader tilstede. For du virker alt annet enn avslappet og selvsikker når du kler av deg for hele verden. Flakkende blikk og fnising som en fjortis gir den oppfattelsen. Jeg og mange med meg håper du en dag finner nok ro og glede over kroppen din til at du kan stå for budskapet med klærne på.. 9 3 6
Gjest Finlay Skrevet 15. mai 2022 #12706 Skrevet 15. mai 2022 Beatbox skrev (28 minutter siden): Og da var det å vise frem kroppen tid igjen og messe om at DU er viktigere enn hvordan kroppen din ser ut...Tror du på dette selv innerst inne HD? Hadde du vært overbevist om det, hadde ikke det sykelige behovet for å vise frem kroppen vært så til de grader tilstede. For du virker alt annet enn avslappet og selvsikker når du kler av deg for hele verden. Flakkende blikk og fnising som en fjortis gir den oppfattelsen. Jeg og mange med meg håper du en dag finner nok ro og glede over kroppen din til at du kan stå for budskapet med klærne på.. "Om noen dømmer deg på bakgrunn av kroppen din, er det folk du egentlig vil ha i livet ditt?" Hva med alle mannfolka som melder seg på, og trykker like på disse undertøysbildene hennes, og aldri ellers? Hva tenker hun om dem, som så åpenbart “dømmer” henne kun pga kropp? Det er så latterlig og selvmotsigende🤣
Hvasierdu Skrevet 15. mai 2022 #12707 Skrevet 15. mai 2022 Hun synes 17 mai er en forbanna dritt dag, i følge henne selv.(se YouTube video) Så hvorfor være bitter og lage store poeng ut av at hun ikke feirer dagen? 3 1 5
Beatbox Skrevet 15. mai 2022 #12708 Skrevet 15. mai 2022 Hvasierdu skrev (13 minutter siden): Hun synes 17 mai er en forbanna dritt dag, i følge henne selv.(se YouTube video) Så hvorfor være bitter og lage store poeng ut av at hun ikke feirer dagen? For å få oppmerksomhet som vanlig og litt sympati mtp at hun ikke har noen å feire dagen med..iflg henne selv.. 5 1 1
Fizzypo Skrevet 15. mai 2022 #12709 Skrevet 15. mai 2022 Å kle av seg på SoMe er den enkleste og mest kortreiste veien til å høste likerklikk, uansett form og fasong. Det krever mer innsats å produsere innhold som er interessant, kreativt og underholdende der kroppen ikke sluker all fokus. At hun legger ut videoer og bilder som fremstår som et forsøk på å overbevise seg selv mer enn mottakeren, får være opp til henne selv. Om hun syns det er terapeutisk så kjør på. Det jeg aldri kommer til å begripe er logikken om at usunt kroppsfokus skal bekjempes med mer kropp. Hvis Linnea Myhre, som også har en spiseforstyrrelse, skulle gjort det samme mens hun var på sitt sykeste hadde det blitt mottatt på en helt annen måte. Jeg nekter å tro at vi mennesker er så enkelt skrudd sammen at det å simpelthen se en kropp med "skavanker" i store nok mengder skal få oss til å bli mer komfortable i eget skinn. Jeg syns det er fordummende og bidrar til å senke kravene til oss selv. Jeg er for at modeller brukt i klesreklamer skal representere et mangfold for det har noe for seg å vise et plagg på flere kroppstyper hvis hensikten er å selge. Men at influencer som HD, Sara Emilie og Camilla Lorentzen skal riste løs i undertøy og bevisst posere uflatterende for å vise at det er helt normalt å ha cellulitter, strekkmerker osv., blir tankeløst fordi agendaen er så åpenbar - å tiltrekke seg oppmerksomhet rundt et emne de vet treffer mange fordi det er sårbart. Hvis de virkelig er opptatt av at andre skal elske seg selv, hvorfor velger de bare å vise at veien dit formes av å se på andres like uperfekte kropper? Det mangler substans og kredibilitet. 10 9
alix Skrevet 15. mai 2022 #12710 Skrevet 15. mai 2022 Så trist at hun mener hun ikke har noen å feire 17 mai med. Hun er gift, har barn, hund, tilsynelatende friske og engasjerte foreldre, bestemor og flere søstre. Mer enn mange har. Hva er det hun higer etter egentlig? Å drikke bobler med 20 venninner? Burde ikke det fokuset være forbi som småbarnsmor? Og ja, jeg vet at hun ikke har kritisert 17.maifeiringen enda. Men jeg kan bare ikke forstå at hun, som er såpass rik på familie, klager over dette. 18 9
FlikkFlakk Skrevet 15. mai 2022 #12711 Skrevet 15. mai 2022 alix skrev (5 minutter siden): Så trist at hun mener hun ikke har noen å feire 17 mai med. Hun er gift, har barn, hund, tilsynelatende friske og engasjerte foreldre, bestemor og flere søstre. Mer enn mange har. Hva er det hun higer etter egentlig? Å drikke bobler med 20 venninner? Burde ikke det fokuset være forbi som småbarnsmor? Og ja, jeg vet at hun ikke har kritisert 17.maifeiringen enda. Men jeg kan bare ikke forstå at hun, som er såpass rik på familie, klager over dette. Hun vet ikke hvordan det er å være virkelig ALENE, hun har jo som du sier familien sin rundt seg, mange som ikke har det en gang 😔 15 1
alix Skrevet 15. mai 2022 #12712 Skrevet 15. mai 2022 FlikkFlakk skrev (10 minutter siden): Hun vet ikke hvordan det er å være virkelig ALENE, hun har jo som du sier familien sin rundt seg, mange som ikke har det en gang 😔 Ja, jeg synes det er direkte provoserende. Jeg håper at hun har fått andre perspektiver i år nå som hun faktisk har barnet sitt hos seg utenfor magen ❤️ 9
MiniMillie Skrevet 15. mai 2022 #12713 Skrevet 15. mai 2022 1 hour ago, FlikkFlakk said: Hun vet ikke hvordan det er å være virkelig ALENE, hun har jo som du sier familien sin rundt seg, mange som ikke har det en gang 😔 Det er provoserende. Jeg har møtt mange som ikke har noen, og da snakker vi virkelig ikke et eneste menneske i livet sitt som de kunne vært med på feiringer. Ikke partner, barn, utvidet familie, venner, søskenbarn, søsken, foreldre eller noe som helst. Deres "nærmeste" har vært kassamannen på Coop eller saksbehandleren i NAV. 12
Orly Skrevet 15. mai 2022 #12714 Skrevet 15. mai 2022 (endret) alix skrev (2 timer siden): Så trist at hun mener hun ikke har noen å feire 17 mai med. Hun er gift, har barn, hund, tilsynelatende friske og engasjerte foreldre, bestemor og flere søstre. Mer enn mange har. Hva er det hun higer etter egentlig? Å drikke bobler med 20 venninner? Burde ikke det fokuset være forbi som småbarnsmor? Og ja, jeg vet at hun ikke har kritisert 17.maifeiringen enda. Men jeg kan bare ikke forstå at hun, som er såpass rik på familie, klager over dette. At man har familie i nærheten betyr ikke nødvendigvis at man har noen å feire med, 17 mai omtales som familiedag og er man kun kjernefamilie kan det være vondt. Mange som sitter med lik følelse Endret 15. mai 2022 av Orly 1
Gjest Finlay Skrevet 15. mai 2022 #12715 Skrevet 15. mai 2022 Orly skrev (15 minutter siden): At man har familie i nærheten betyr ikke nødvendigvis at man har noen å feire med, 17 mai omtales som familiedag og er man kun kjernefamilie kan det være vondt. Mange som sitter med lik følelse Hun er nok veldig preget av det hun ser på SoMe. Vi så vel noe lignende i påsken, der det var "stakkars oss som må være hjemme, og ikke koser oss på fjellet". Det kan jo se ut som “alle er på champagnefrokost i bunad, bare ikke jeg, på 17 mai". Nå har de et barn, og 17 mai er barnas dag, først og fremst. De er i en fase av livet der champagne og party med venner bortfaller for de fleste, til fordel for barnetog, pølser og is.
Gjest tullerikke Skrevet 15. mai 2022 #12716 Skrevet 15. mai 2022 Ganske sikker på hun har skrevet at hun liker best å være hjemme på 17.mai, så disse stakkars meg-innleggene er bare kopi av andre på some.
Hvasierdu Skrevet 15. mai 2022 #12717 Skrevet 15. mai 2022 Hun sa at når hun får barn så skal de reise vekk på 17 mai. Barnas dag.... 1
Gjest Kattedama Skrevet 15. mai 2022 #12718 Skrevet 15. mai 2022 17.mai blir nok en eneste lang umerket reklame maraton. Men leserne får nok ikke vite at de var utsatt for reklame før dagen etter.
Sol Rampelyset Skrevet 15. mai 2022 #12719 Skrevet 15. mai 2022 Tråden er ryddet for latterliggjøring. Sol, admin.
Rosasko Skrevet 15. mai 2022 #12720 Skrevet 15. mai 2022 Hun kan glede seg til dugnad på skolen med mini 😅 da blir det sikkert galematias 😬 10 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå