Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Maskopi said:

Haha ja det var jaggu tilfeldig at hun både fant siden OG hadde reklamelink fra de samtidig! 😆

At hun selv ikke ser hvor feil det blir, er merkelig! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Forstyrret forhold til mat" i dag er det forklaringen... og da bringes det ut i offentlighet med det samme. Veldig lite smart. Dette burde hun ordne og gå igjennom uten publikum. Sjansen for å lykkes er mange ganger større da. Det finnes ikke flere forklaringer på fedme nå, hun har brukt dem alle...En blir bare trist av henne og forsåvidt også de andre influenserne. En jobb jeg ville ha vært flau over å ha. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, tutsi123 said:

"Forstyrret forhold til mat" i dag er det forklaringen... og da bringes det ut i offentlighet med det samme. Veldig lite smart. Dette burde hun ordne og gå igjennom uten publikum. Sjansen for å lykkes er mange ganger større da. Det finnes ikke flere forklaringer på fedme nå, hun har brukt dem alle...En blir bare trist av henne og forsåvidt også de andre influenserne. En jobb jeg ville ha vært flau over å ha. 

Enig! 
Må være slitsomt å ha «presset» fra følgerene hele tiden. Kan ikke feile fordi da blir det et nederlag mtp følgerene. Jeg kan ikke skjønne at det skal være motiverende og letter å nå mål bare fordi man forteller hele verden hva som er målet. Et filter hun mangler, er det filteret som siler ut hva som egner seg på SoMe! Såvidt jeg vet går det an å etterinstallere det, hun må bare ville det selv. Ofre en stor del av oppmerksomheten. Spørs om hun er mottakelig for det 

Endret av Lileep
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
tutsi123 skrev (46 minutter siden):

Når man ser konteksten når hun deler angående ROS, så er det fryktelig ugreit. Hva er poenget med å dele et så viktig budskap og informasjon , pakket inn i snik/umerket reklame for Ellos?? Det er så respektløst at jeg har ikke ord! Det er åpenbart at cash is king, også på dette området.

91252C2E-7997-42CC-ADC3-7E8FBCE92D70.jpeg

12616083-461D-4CA2-88B9-A37316972D50.jpeg

Endret av Lill :)
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Edit: ryddet for kommentarer til moderering.

Endret av Sol Rampelyset
Gjest Kattedama
Skrevet

Så hvor hun jobber er ikke privat lenger? 

Skrevet

To år etter slankeoperasjonen går Helene drastisk fram. Hun har gått opp 20 kilo, psykisk er hun nede. Nå lærer hun hvilken kost som trigger avhengigheten, typisk sukker og stivelse. Det verste? Ikke å droppe sjokolade og potetgull, men Pepsi Max. Hun drakk gjerne to liter om dagen.

https://hemali.no/siste/slankeoperasjon-var-en-darlig-losning-for-helene-for-jeg-er-sukkeravhengig/

• Liker 6
Gjest tullerikke
Skrevet

« Gud vet hvor mange dietter jeg har prøvd, de er noe forbanna tull.»

Skrevet (endret)

...så fordi hun får heiarop så er det verdt å være ærlig..ellers ikke altså....Dèt sier jo ganske mye!!

Endret av Beatbox
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
tullerikke skrev (46 minutter siden):

« Gud vet hvor mange dietter jeg har prøvd, de er noe forbanna tull.»

Men nå var det jo takket være trening og diett at hun klarte å gå ned 60 kg...for mange år siden...Da var vel det noe forbanna tull det også da kanskje?! Hun har en mening inntil det kommer en ny...uansett hva det gjelder!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, Despicable Me said:

To år etter slankeoperasjonen går Helene drastisk fram. Hun har gått opp 20 kilo, psykisk er hun nede. Nå lærer hun hvilken kost som trigger avhengigheten, typisk sukker og stivelse. Det verste? Ikke å droppe sjokolade og potetgull, men Pepsi Max. Hun drakk gjerne to liter om dagen.

https://hemali.no/siste/slankeoperasjon-var-en-darlig-losning-for-helene-for-jeg-er-sukkeravhengig/

Men denne nye hverdagen hvor «sukkeravhengigheten» blir tatt hensyn til var heller ikke en varig god løsning. Det har hun innrømmet. Hun har jo gått opp en del igjen, og innrømmer at det strenge ketokostholdet ikke var mulig å ha som varig livsstil. 

Det som går igjen hos HD er denne voldsomme skrytingen av en retting innenfor kosthold. Ikke måte på hvor fantastisk, riktig, enkel og flott den nye livsstilen er. Men hun har kun holdt på i under ett år. Men selv om hun har levd slik en veldig kort tid, er det alltid løsningen på alle problemer. Skjer hver gang hun går ned i vekt. Men ikke en gang har hun klart å vedlikeholde vekten, eller klart å holde vektnedgangen igang mer enn noen måneder/Max 1 år 

Men gang på gang, selv etter noe så drastisk som operasjon, faller hun tilbake til gamle vaner. Da kan man begynne å lure på hva som egentlig er bakgrunnen for tilbakefall. Sukkeravhengighet er det nok ikke.. for hun sklir veldig fort av selv på den «fantastiske nye livsstilen»! Min opplevelse er igjen; det som gir mest penger og oppmerksomhet blir grunnen. Hun vet at enkelte temaer gir mye PR, og bruker det så mye hun bare kan! 

Endret av Lileep
  • Liker 8
Skrevet (endret)
Lileep skrev (39 minutter siden):

Men denne nye hverdagen hvor «sukkeravhengigheten» blir tatt hensyn til var heller ikke en varig god løsning. Det har hun innrømmet. Hun har jo gått opp en del igjen, og innrømmer at det strenge ketokostholdet ikke var mulig å ha som varig livsstil. 

Det som går igjen hos HD er denne voldsomme skrytingen av en retting innenfor kosthold. Ikke måte på hvor fantastisk, riktig, enkel og flott den nye livsstilen er. Men hun har kun holdt på i under ett år. Men selv om hun har levd slik en veldig kort tid, er det alltid løsningen på alle problemer. Skjer hver gang hun går ned i vekt. Men ikke en gang har hun klart å vedlikeholde vekten, eller klart å holde vektnedgangen igang mer enn noen måneder/Max 1 år 

Men gang på gang, selv etter noe så drastisk som operasjon, faller hun tilbake til gamle vaner. Da kan man begynne å lure på hva som egentlig er bakgrunnen for tilbakefall. Sukkeravhengighet er det nok ikke.. for hun sklir veldig fort av selv på den «fantastiske nye livsstilen»! Min opplevelse er igjen; det som gir mest penger og oppmerksomhet blir grunnen. Hun vet at enkelte temaer gir mye PR, og bruker det så mye hun bare kan! 

Tilbakefall indikerer slik jeg ser det, at hun ikke har bearbeidet årsaken til det problemfylte forholdet hun har til mat. Første bud i enhver terapi er sannhet. Vi har vært vitne til hennes avslappede forhold til sannheten gjentatte ganger. Når man ikke evner/vil være dønn ærlig, selv i terapi... da kommer man ingen vei.

Endret av Beatbox
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, Beatbox said:

Tilbakefall indikerer slik jeg ser det, at hun ikke har bearbeidet årsaken til det problemfylte forholdet hun har til mat. Første bud i enhver terapi er sannhet. Vi har vært vitne til hennes avslappede forhold gjentatte ganger. Når man ikke evner/vil være dønn ærlig, selv i terapi... da kommer man ingen vei.

Helt enig. 

Nå går hun snart tom for unnskyldninger på hvorfor ulike forsøk ikke fungerer for henne! Jeg håper virkelig ROS klarer å nå inn til henne, sånn at ting kommer på plass. Jeg håper også enten ROS eller noen andre klarer å få HD til å innse at SoME ikke er tingen for henne nå, i en så sårbar situasjon hun tydeligvis er i. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Lileep skrev (9 minutter siden):

Helt enig. 

Nå går hun snart tom for unnskyldninger på hvorfor ulike forsøk ikke fungerer for henne! Jeg håper virkelig ROS klarer å nå inn til henne, sånn at ting kommer på plass. Jeg håper også enten ROS eller noen andre klarer å få HD til å innse at SoME ikke er tingen for henne nå, i en så sårbar situasjon hun tydeligvis er i. 

Hvis ROS ikke klarer å hjelpe henne, så er det helt sikkert ny runde med unnskyldning, bortforklaringer og at hun klarer seg bedre uten..

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Lileep skrev (40 minutter siden):

Det blir mer og mer likt en annen overvektig blogger som har holdt på i årevis med "slanking" , altså Karimaritas. Samme greia hver gang, nå skal det bli ordning. Dette er definitivt det som fungerer for meg, denne gangen går jeg virkelig inn for det. År ut og år inn. Og det skjærer seg hver gang, fordi sukkeravhengighet, nei-mat, stress osv. 

Work in silence Drage. Søk støtte av de nærmeste, og profesjonelle, ikke instagram. Og viktigst av alt, finn en livsstil du greier å leve med. Ikke en som må startes på ny hver mandag. Dette intervjuet er fra februar, og siden den gang har vel Frisk uten sukker forsvunnet fra hennes delinger, samme med keto og lavkarboinnlegg. Trening hadde en gjesteopptreden, men ble kortvarig. Det som det derimot er mye av, er kjøp/handling/materielle greier. Og det jeg kaller falsk selvtillit i form av meningsløste reels om hvor lite hun bryr seg. Så ramler det innimellom inn ett og annet innlegg om at det ikke er så bra allikevel, dagen etter er hun ikke på noen måte påvirket av å være plussize og stor,livet er for kort til å bruke energi på å mistrives. Det hele blir bare fryktelig rart, og ikke minst ett kaotisk sirkus for de som ser det hele utenifra. 

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet
panzerpølsa skrev (6 minutter siden):

Det blir mer og mer likt en annen overvektig blogger som har holdt på i årevis med "slanking" , altså Karimaritas. Samme greia hver gang, nå skal det bli ordning. Dette er definitivt det som fungerer for meg, denne gangen går jeg virkelig inn for det. År ut og år inn. Og det skjærer seg hver gang, fordi sukkeravhengighet, nei-mat, stress osv. 

Work in silence Drage. Søk støtte av de nærmeste, og profesjonelle, ikke instagram. Og viktigst av alt, finn en livsstil du greier å leve med. Ikke en som må startes på ny hver mandag. Dette intervjuet er fra februar, og siden den gang har vel Frisk uten sukker forsvunnet fra hennes delinger, samme med keto og lavkarboinnlegg. Trening hadde en gjesteopptreden, men ble kortvarig. Det som det derimot er mye av, er kjøp/handling/materielle greier. Og det jeg kaller falsk selvtillit i form av meningsløste reels om hvor lite hun bryr seg. Så ramler det innimellom inn ett og annet innlegg om at det ikke er så bra allikevel, dagen etter er hun ikke på noen måte påvirket av å være plussize og stor,livet er for kort til å bruke energi på å mistrives. Det hele blir bare fryktelig rart, og ikke minst ett kaotisk sirkus for de som ser det hele utenifra. 

👏👏👏

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.

Sol, admin.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil nødig gå inn på krangel/diskusjon her men må være såpass at jeg faktisk har sympati for at man får tilbakefall her og der når det gjelder sukker. Husk at alkohol, snus, tobakk, dop og andre rusmidler, det trenger man teoretisk sett aldri komme borti hvis man er ekstremt opptatt av å unngå det; mat må du ha hver dag. Du tar flere valg hver eneste dag om hva, hvor, når og hvor mye du spiser. Du kommer ALDRI unna det. Jeg har forståelse for at det er tilnærmet umulig å aldri gå på en smell. Det VIL skje. Men man må kunne ta seg inn igjen, det er vel det terapi og realistisk livsstil handler om:)

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Finlay
Skrevet
Måndagsbarn skrev (46 minutter siden):

Jeg vil nødig gå inn på krangel/diskusjon her men må være såpass at jeg faktisk har sympati for at man får tilbakefall her og der når det gjelder sukker. Husk at alkohol, snus, tobakk, dop og andre rusmidler, det trenger man teoretisk sett aldri komme borti hvis man er ekstremt opptatt av å unngå det; mat må du ha hver dag. Du tar flere valg hver eneste dag om hva, hvor, når og hvor mye du spiser. Du kommer ALDRI unna det. Jeg har forståelse for at det er tilnærmet umulig å aldri gå på en smell. Det VIL skje. Men man må kunne ta seg inn igjen, det er vel det terapi og realistisk livsstil handler om:)

Når det gjelder ROS, så er vel mye av poenget at man IKKE skal utelukke hverken sukker eller andre næringsmidler. Man skal IKKE slanke seg, men i utgangspunktet kunne spise all slags mat.

HD  kommer ingen vei i dette opplegget om hun insisterer på at hun er sukkeravhengig, tviholder på keto eller lignende. 

Skrevet
Finlay skrev (11 minutter siden):

Når det gjelder ROS, så er vel mye av poenget at man IKKE skal utelukke hverken sukker eller andre næringsmidler. Man skal IKKE slanke seg, men i utgangspunktet kunne spise all slags mat.

HD  kommer ingen vei i dette opplegget om hun insisterer på at hun er sukkeravhengig, tviholder på keto eller lignende. 

Nå har ikke HD nevnt keto eller sukkeravhengighet på lenge så det virker som hun er forberedt på å følge ROS sitt opplegg og gi det et realt forsøk. Det synes jeg vi skal applaudere.

De med en spiseforstyrrelse eller spiseproblematikk gjør ofte sitt beste i å finne en løsning, dessverre fungerer de sjelden i lengden, men at HD nå ikke promoterer det er et steg i riktig retning. Hun bør ikke få så mye kritikk for dette nå. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...