Lileep Skrevet 15. april 2022 #12301 Skrevet 15. april 2022 (endret) 2 hours ago, Fett nok said: Tja. Jeg har hatt et par hjemmeferier, og jeg har alltid pitchet det som "endelig slappe av og gjøre masse hobbygreier og trene og spise godt" og da sier jo stort sett de fleste at det høres deilig ut. Men om du kanskje EGENTLIG kunne tenke deg/ha råd til noe annet også, ELLER du kunne ønske deg å ha venner eller familie du hadde et godt nok forhold til så man kunne feriert med sammen (for eksempel) og hvis du bruker de to siste ukene før ferien til å fortelle alle du møter at "nei vi skal "bare" være hjemme i ferien" og to uker etter ferien med å fortelle "ja vi var hjemme hele tiden ja" og møter sosiale medier tapetsert med VERDENS BESTE PÅSKE MED VERDENS BESTE VENNER/FAMILIE og så ja da har jeg sympati for at det føles ganske kjipt. Ja klart det kan føles kjipt. Men er man da mislykket? Jeg skiller iallefall mellom det at noe føles kjipt og det å være mislykket.. to helt forskjellige ting, da den siste er veldig negativt ladet. At man føler på det å ikke kunne dra på sydenferie, på hytta eller fylle ferien med 100 ting er ikke i mine øyne ensbetydende med å være mislykket.. Edit; det er ikke budskapet jeg reagerer på. Det er ordvalget hennes. Endret 15. april 2022 av Lileep 13
alix Skrevet 15. april 2022 #12302 Skrevet 15. april 2022 Er ikke hjemmepåske standard hos HD og mannen da? Har aldri sett de på fjellet eller i utlandet. Merkelig å gjøre en så stor greie utav noe de er helt vant med. De hadde sikkert hatt råd til å leie seg et opphold i hytte eller hotell. Men de har åpenbart ikke prioritert det, så hvorfor gjøre en greie ut av det? 12 3
Gjest Finlay Skrevet 15. april 2022 #12303 Skrevet 15. april 2022 Lill skrev (10 timer siden): Alle bruker ikke tiden sin på sosiale medier konstant. Da sparer man seg for sammenligning og denne kunstige følelsen av å være «mislykket» basert på andres fremstilling av «lykke». Mener jeg leste at 54% av Norges befolkning er hjemme i påsken? Så at man skulle føle seg mislykket på noen måte av den grunn er bare rart. Tror også at sosiale medier er årsaken til at noen føler at de har en kjedelig/mislykket påske, men noe stort "problem" er det neppe. Nokså typisk HD å vinkle dette som noe mange "sliter" med😄 De fleste er altså hjemme i påsken, og koser seg forhåpentligvis med det.
Beatbox Skrevet 15. april 2022 #12304 Skrevet 15. april 2022 Finlay skrev (4 minutter siden): Mener jeg leste at 54% av Norges befolkning er hjemme i påsken? Så at man skulle føle seg mislykket på noen måte av den grunn er bare rart. Tror også at sosiale medier er årsaken til at noen føler at de har en kjedelig/mislykket påske, men noe stort "problem" er det neppe. Nokså typisk HD å vinkle dette som noe mange "sliter" med😄 De fleste er altså hjemme i påsken, og koser seg forhåpentligvis med det. Litt for ofte så er det slik at det HD sliter med , gjelder også flesteparten av folket🤔🙄 8
skruf Skrevet 15. april 2022 #12305 Skrevet 15. april 2022 Jeg tror ikke HD får det bedre med seg selv før hun får hodet på plass, det gjelder både ift mat, kropp, negative tanker, indre uro…..hun burde rett og slett ha kommet seg til en god psykolog/terapeut og lagt sosiale medier på hylla ei stund Sosiale medier er vel egentlig heller ikke hovedjobben hennes, men mer som en bijobb. Både hun og mannen jobber i vanlige yrker. Helene utdannet seg jo også som medisinsk sekretær, så hun kunne også ha bygget videre på det. Gjort helomvending og ikke ha trening og kosthold som hovedjobb. Tidligere så kjørte hun trikk og jobbet i klesbutikk. Så hun trenger strengt tatt ikke sosiale medier for at det skal gå rundt. Ved å legge bort insta/snap så frigjør hun også tid til å bli friskere da hun ikke lengre vil ha et press om å prestere. Ta en pause, gjør endringer og heller evt komme sterkere tilbake. Se bare den tidligere bloggeren «Voe», Emilie Nereng. Hun var en suksessfull blogger, men presset ble så stort at det gikk utover det mentale. Hele tiden et press om å prestere. Hun la med bloggen, forsvant helt fra sosiale medier, satte seg på skolebenken og tok en bachelor innen ernæring og gjorde et skikkelig comeback med en meget suksessfull insta-kanal og en podcast der fokuser er mat og ernæring. Hun holder privatlivet tett til brystet, gir bare små drypp av hund og mann, fokuset er som sagt ernæring. Og hun gjør det kjempebra. Tror Helene hadde hatt godt av å gjøre noe lignende 21 3
*blueberry* Skrevet 15. april 2022 #12306 Skrevet 15. april 2022 skruf skrev (37 minutter siden): Jeg tror ikke HD får det bedre med seg selv før hun får hodet på plass, det gjelder både ift mat, kropp, negative tanker, indre uro…..hun burde rett og slett ha kommet seg til en god psykolog/terapeut og lagt sosiale medier på hylla ei stund Sosiale medier er vel egentlig heller ikke hovedjobben hennes, men mer som en bijobb. Både hun og mannen jobber i vanlige yrker. Helene utdannet seg jo også som medisinsk sekretær, så hun kunne også ha bygget videre på det. Gjort helomvending og ikke ha trening og kosthold som hovedjobb. Tidligere så kjørte hun trikk og jobbet i klesbutikk. Så hun trenger strengt tatt ikke sosiale medier for at det skal gå rundt. Ved å legge bort insta/snap så frigjør hun også tid til å bli friskere da hun ikke lengre vil ha et press om å prestere. Ta en pause, gjør endringer og heller evt komme sterkere tilbake. Se bare den tidligere bloggeren «Voe», Emilie Nereng. Hun var en suksessfull blogger, men presset ble så stort at det gikk utover det mentale. Hele tiden et press om å prestere. Hun la med bloggen, forsvant helt fra sosiale medier, satte seg på skolebenken og tok en bachelor innen ernæring og gjorde et skikkelig comeback med en meget suksessfull insta-kanal og en podcast der fokuser er mat og ernæring. Hun holder privatlivet tett til brystet, gir bare små drypp av hund og mann, fokuset er som sagt ernæring. Og hun gjør det kjempebra. Tror Helene hadde hatt godt av å gjøre noe lignende 🙌🏻 3
Beatbox Skrevet 15. april 2022 #12307 Skrevet 15. april 2022 Når man klarer å problematisere hva man skal gjøre når man har huset for seg selv en stakket stund.... 9 2 1
Lopploella Skrevet 15. april 2022 #12308 Skrevet 15. april 2022 Beatbox skrev (39 minutter siden): Når man klarer å problematisere hva man skal gjøre når man har huset for seg selv en stakket stund.... Aldri sett maken til problemorientert og klagete menneske. Syns forresten nettopp jeg så henne uttale at hun pleier å være så løsningsorientert. Hjemme alene en liten stund, det er en situasjon man bør kunne håndtere. 11 4
Beatbox Skrevet 15. april 2022 #12309 Skrevet 15. april 2022 Lopploella skrev (3 minutter siden): Aldri sett maken til problemorientert og klagete menneske. Syns forresten nettopp jeg så henne uttale at hun pleier å være så løsningsorientert. Hjemme alene en liten stund, det er en situasjon man bør kunne håndtere. Så var det dette med å snakke med to tunger...ene dagen er hun som du refererer til; løsningsorientert...To dager etterpå...vet ikke hva hun skal gjøre når huset er tomt?! Atte hæææ?? 11 1
Fredrikstad71mod Skrevet 15. april 2022 #12310 Skrevet 15. april 2022 Lopploella skrev (3 timer siden): Aldri sett maken til problemorientert og klagete menneske. Syns forresten nettopp jeg så henne uttale at hun pleier å være så løsningsorientert. Hjemme alene en liten stund, det er en situasjon man bør kunne håndtere. Hu får gå og sette seg i bilen å få litt alenetid så løser hun det vel 🤪 11 1
Pustogpes Skrevet 16. april 2022 #12311 Skrevet 16. april 2022 Beatbox skrev (På 15.4.2022 den 11.47): Litt for ofte så er det slik at det HD sliter med , gjelder også flesteparten av folket🤔🙄 Jeg har aldri sett problemet med hjemmepåske - det finnes så mange perler i «Østfold» hvor man kan finne påskestemning (uten snø)! Alt i alt så handler det om hva man gjør det til selv og hvilken innstilling man går inn i det med. Slik som HD fremstiller det nå så drar hun andre som «bare» er hjemme med seg ned i «møkka»! Fremsnakk hjemmepåsken i stedet, det har vi jaggu godt av 🐣 10
Beatbox Skrevet 16. april 2022 #12312 Skrevet 16. april 2022 Pustogpes skrev (56 minutter siden): Jeg har aldri sett problemet med hjemmepåske - det finnes så mange perler i «Østfold» hvor man kan finne påskestemning (uten snø)! Alt i alt så handler det om hva man gjør det til selv og hvilken innstilling man går inn i det med. Slik som HD fremstiller det nå så drar hun andre som «bare» er hjemme med seg ned i «møkka»! Fremsnakk hjemmepåsken i stedet, det har vi jaggu godt av 🐣 👏👏👏🐥🐣😊 1
Zizi Skrevet 16. april 2022 #12313 Skrevet 16. april 2022 (endret) Hvilke tanker har dere gjort dere om «nettros»? Kan ikke unngå å tenke at dette bare er et nytt reklame/sponset opplegg og at alle disse postene er et spill for galleriet. Vanskelig å tenke at det er noe annet, det er jo slik hun opererer. Endret 16. april 2022 av Zizi 3
Lileep Skrevet 16. april 2022 #12314 Skrevet 16. april 2022 32 minutter siden, Zizi said: Hvilke tanker gjør har dere gjort dere om «nettros»? Kan ikke unngå å tenke at dette bare er et nytt reklame/sponset opplegg og at alle disse postene er et spill for galleriet. Vanskelig å tenke at det er noe annet, det er jo slik hun opererer. Jeg har tenkt akkurat det samme. Håper jeg tar feil 7
Gjest Albbas Skrevet 16. april 2022 #12315 Skrevet 16. april 2022 1 hour ago, Zizi said: Hvilke tanker har dere gjort dere om «nettros»? Kan ikke unngå å tenke at dette bare er et nytt reklame/sponset opplegg og at alle disse postene er et spill for galleriet. Vanskelig å tenke at det er noe annet, det er jo slik hun opererer. De har jo vært anbefalt av brukere her inne i lang tid, så at HD endelig har tatt kontakt er jo en milepæl. Nettros er en interesseorganisasjon , de selger ikke et produkt.
monstergospel Skrevet 16. april 2022 #12316 Skrevet 16. april 2022 Fantastisk om hun får hjelp fra nettros. Det er noe helt annet enn dietter og kroppsfokus. Problemet er vel at hun da må lære seg å droppe disse evige slankekurene. Bare spise hva som helst og heller jobbe med hodet. Det blir nok en stor utfordring for en som har drevet med jojoslanking og overspising i så mange år, men jeg håper hun får det til❤ 6 2
irevin Skrevet 17. april 2022 #12317 Skrevet 17. april 2022 monstergospel skrev (6 timer siden): Fantastisk om hun får hjelp fra nettros. Det er noe helt annet enn dietter og kroppsfokus. Problemet er vel at hun da må lære seg å droppe disse evige slankekurene. Bare spise hva som helst og heller jobbe med hodet. Det blir nok en stor utfordring for en som har drevet med jojoslanking og overspising i så mange år, men jeg håper hun får det til❤ Enig. Håper hun får hjelp der. Tror den største utfordringen hennes blir å «gi seg hen» og stole på opplegget. Hun har utvilsomt en lang vei å gå, men håper hun velger det «maratonet» for å se at det er verdt det på lang sikt. Jeg sliter med det samme, hver dag er en kamp, men jeg har nå kastet alt av dietter og det er nå en start. Hun må lære seg å forstå at diett er ikke lett, for selv om hun fronter keto fordi det er enkelt, så er det jo ikke for HD, for hun faller av lasset hele tiden. Senest igår kom det vel fram at kostholdet i påsken hadde ikke vært så som så. Da er jo ikke keto lett og et mirakel tenker jeg 8 2 1
*blueberry* Skrevet 17. april 2022 #12318 Skrevet 17. april 2022 At hun har kontaktet nettros er noe mange her inne har anbefalt. Det er et skritt i riktig retning mot en friskere hverdag. Hun tar imot hjelp. Jeg håper hun får god nytte av det og følger alle rådene hun får, selv om det kommer til å bli tungt å endre tankegang rundt restriktivitet. 3
cerruti Skrevet 17. april 2022 #12319 Skrevet 17. april 2022 *blueberry* skrev (5 minutter siden): At hun har kontaktet nettros er noe mange her inne har anbefalt. Det er et skritt i riktig retning mot en friskere hverdag. Hun tar imot hjelp. Jeg håper hun får god nytte av det og følger alle rådene hun får, selv om det kommer til å bli tungt å endre tankegang rundt restriktivitet. Gjør hun det når hun fortsetter å fronte keto og daglige treningsøkter? Hvis hun jobber fullt, 8 timer hver gang og bruker si 1-1,5 time på å stå opp og på å komme seg på jobb og 30 min hjem + ev handling, hadde jeg foretrukket om min partner kom hjem etter jobb og ikke la opp splitt og daglige treningsøkter(som gjerne er for de viderekommende) Da må det plusses på en time til til trening. 3x fullkropp burde være mer enn nok i den situasjonen som er mtp familieforhold og spiseforstyrrelse. De kunne dessuten gått tur med barn og hund sammen etter jobb ved behov for bevegelse. Eller ordner mannen alt? 10
irevin Skrevet 17. april 2022 #12320 Skrevet 17. april 2022 cerruti skrev (25 minutter siden): Gjør hun det når hun fortsetter å fronte keto og daglige treningsøkter? Hvis hun jobber fullt, 8 timer hver gang og bruker si 1-1,5 time på å stå opp og på å komme seg på jobb og 30 min hjem + ev handling, hadde jeg foretrukket om min partner kom hjem etter jobb og ikke la opp splitt og daglige treningsøkter(som gjerne er for de viderekommende) Da må det plusses på en time til til trening. 3x fullkropp burde være mer enn nok i den situasjonen som er mtp familieforhold og spiseforstyrrelse. De kunne dessuten gått tur med barn og hund sammen etter jobb ved behov for bevegelse. Eller ordner mannen alt? Men hvordan kan du i det hele tatt anbefale nettros ? Hun kan jo umulig være i gang der med å fronte keto 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå