Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Diamant20 skrev (5 minutter siden):

Innlegget i dag var bedre enn mange av de andre innleggene hun har postet👏🏽 

Er nysgjerrig på hvordan hun tenker hennes ansvar er i forhold til at hun sannsynligvis har en del følgere med liknende problematikk, for å ikke trigge dem feks. Har hun sagt noe om det tidligere?😊

Jeg har ikke fått med meg at hun har sagt noe om dette tidligere, men hun er flink til å påpeke at hennes følelser ikke er en sannhet og det går jo litt på det samme ☺️.

Det blir spennende å se veien videre, kanskje hjelper hun andre med å få hjelp ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet
*blueberry* skrev (57 minutter siden):

Det blir spennende å se veien videre, kanskje hjelper hun andre med å få hjelp ❤️

Hvordan skal det innlegget hjelpe andre?

Det er lite dokumentert at streng keto og helst trening hver dag er veien ut av overspising. Heller ikke slankeoperasjon hvor kostrådene ikke følges.

Det som tidligere var en «du er bra nok som du er»- aktig konto har gradvis blitt mer og mer selvmotsigende i sin form, og det har skint gjennom at det som forfektes ikke er det som ønskes av vedkommende selv.

Det er også greit å påpeke at vedkommende har tjent penger på å fronte Frisk uten sukker og også selger keto-kosthold og reklamerer for ketomat. 

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
cerruti skrev (13 timer siden):

Hvordan skal det innlegget hjelpe andre?

Det er lite dokumentert at streng keto og helst trening hver dag er veien ut av overspising. Heller ikke slankeoperasjon hvor kostrådene ikke følges.

Det som tidligere var en «du er bra nok som du er»- aktig konto har gradvis blitt mer og mer selvmotsigende i sin form, og det har skint gjennom at det som forfektes ikke er det som ønskes av vedkommende selv.

Det er også greit å påpeke at vedkommende har tjent penger på å fronte Frisk uten sukker og også selger keto-kosthold og reklamerer for ketomat. 

Du vet godt at jeg er sterkt imot keto og hennes promotering av kosthold/ behandling mens hun er syk. Jeg håper at dette innlegget er en start på en mer åpen reise hvor meningene ikke er like bastante, at hun ser etter hvert at hun må justere seg mer balansert etter hvert. 

Dette innlegget var høyst personlig over business, og da kan jeg kommentere FUS og Keto på et annet tidspunkt. Ingen #keto eller #friskutensukker denne gangen. I min mening gjorde hun alt riktig på det siste innlegget og hvis vi er positive ser vi kanskje mer av det og det KAN hjelpe andre i lignende situasjoner. 

Ser også i kommentarfeltet at HD er usikker på hva hun vil gjøre videre og vil sjekke ut div alternativer hjelp. Det er jo veldig positivt, og jeg ønsker at hun finner noe som virkelig fungerer for henne på lang sikt. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 4
Skrevet
15 hours ago, CecilieX said:

Jeg lurer på hvilken definisjon du bruker på begrepet seksualisert. 

Når Bufdir skal forklare hva som gjør et bilde seksualisert sier de at det 

- viser en seksuell situasjon

- personen på bildet er naken på en seksuell måte

- viser personen ha sex med seg selv eller andre. 

Bildet sjekker ikke av på noen av disse kriteriene, men del gjerne din analyse. 

Du syns ikke et bilde hvor man ser rett inn i trusa på noen er seksualiserende? Deg om det! Jeg fatter ikke hva bildet har med teksten å gjøre, og hvorfor man i det hele tatt vil poste bilder av seg selv skrevende i trusa.

• Liker 23
Skrevet
hvalstad45 skrev (1 time siden):

Du syns ikke et bilde hvor man ser rett inn i trusa på noen er seksualiserende? Deg om det! Jeg fatter ikke hva bildet har med teksten å gjøre, og hvorfor man i det hele tatt vil poste bilder av seg selv skrevende i trusa.

Hun kunne valgt å tatt på seg en bukse, men dette valget er hun nok veldig klar over selv.

• Liker 8
Gjest Kattedama
Skrevet

Jeg håper ikke denne gode teksten blir etterfulgt av et kommersielt samarbeid i etterkant. Slik da hun fortalte om at hun hadde fødselsdepresjon og det kom diverse både umerkede og merkede innlegg i sammenheng med at hun var anbefalt å gå tur. 

Gjest Fett nok
Skrevet
Lileep skrev (18 timer siden):

Jeg orker ikke quote flere innlegg, men jeg vil bare si meg enig i det du skriver ang negativitet til siste post fra HD! Jeg ble sur selv av å se negative kommentarer poppe opp i forbindelse med hennes siste post! Hvorfor må man finne noe negativt i alt? Jeg tror aldri jeg har lest en så ærlig post fra HD noen gang, og selv om jeg tenker mitt om litt andre ting rundt bildet, så får jeg meg virkelig ikke til å kommentere det akkurat nå. For nå fortjener hun ros, støtte og applaus for å ha mot til å gå ut med dette. 

Hva om det kom rett etter diskusjonen her, har det egentlig noe å si? Innholdet er jo det samme uavhengig av hva hun ble inspirert av. Kanskje det var det sparket hun trengte? Skal klesvalget få fokus, og ikke teksten? Nei det syns jeg ikke. Jeg syns denne gang det negative kunne vært droppet..

🏆

Skrevet

Smart å legge årets Beastmode på is hvis det er mye nå ☺️. Det er viktig å ta hensyn til seg selv og hva man rekker å prioritere. Hun kommer nok tilbake til Beastmode senere. 

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet
4 hours ago, hvalstad45 said:

Du syns ikke et bilde hvor man ser rett inn i trusa på noen er seksualiserende? Deg om det! 

På hvilken måte er synet av en truse seksualiserende? 

Går du i svømmehall eller tilhørende garderobe og føler at alle er seksualiserte? 

Kan du forklare hvordan du tenker? Jeg skjønner ikke. 

Skrevet

Enda et fint innlegg 🥰❤️. Godt å se at tankegangen er positiv, nå begynner jeg å se den inspirerende HD jeg har savnet.    Jeg tror det ligger mye i det å klare å være ærlig mot seg selv også, som hun sier hun vil prøve på underveis. Er man ikke ærlig mot seg selv blir ikke budskapet troverdig, men de to siste innleggene føles både troverdige og ærlige ❤️. Ærlighet mot seg selv har også stor makt for forandring og er et godt steg i riktig retning helsemessig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin.

Skrevet

Det beste hun kan gjøre for seg selv er å logge av sosiale medier, få hjelp og finne seg selv.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Bare fløten, cheddar og egg blir cirka  1800 kcal pluss smør og resten er denne paien middag til en person i ihvertfall 4-5 dager. Dvs 2000 kcal i hele paien. At folk orker å spise så fettrik mat er en gåte for meg. Men hver sin smak. 

• Liker 10
Skrevet
tutsi123 skrev (2 timer siden):

Bare fløten, cheddar og egg blir cirka  1800 kcal pluss smør og resten er denne paien middag til en person i ihvertfall 4-5 dager. Dvs 2000 kcal i hele paien. At folk orker å spise så fettrik mat er en gåte for meg. Men hver sin smak. 

Er jo derfor hun går så fort opp i vekt igjen, for hun spiser jo snop utenom i tillegg 🤦🏻‍♀️

• Liker 8
Skrevet
tutsi123 skrev (3 timer siden):

Hmm.... jeg har en pai ovnen nå med nettopp fløte, cheddar og egg. Bacon og. Jeg mistet nesten litt lysten på den.

• Liker 2
Skrevet
MarianneE skrev (34 minutter siden):

Hmm.... jeg har en pai ovnen nå med nettopp fløte, cheddar og egg. Bacon og. Jeg mistet nesten litt lysten på den.

Ikke la kalorier ødelegge ditt forhold til mat ❤️🤗

• Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest Albbas
Skrevet
3 hours ago, tutsi123 said:

Hva er problemet egentlig? Det er jo neppe meningen at denne paien skal tilsvare én porsjon. 

Jeg spiser ikke lavkarbo, men en pai basert på egg og fløte med litt ost på er alltid godt. 😋

Gjest Albbas
Skrevet
38 minutter siden, MarianneE said:

Why?? Det er helt normal mat som fint kan inngå i et allsidig kosthold. 

Skrevet
3 hours ago, tutsi123 said:

Deler du paien på 4, som da er en god porsjon for 1, så er det 500kalorier. Det er ikke mye for en full middag! Legg til salat, så er det ikke en ille middag i det hele tatt. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Albbas skrev (20 minutter siden):

Why?? Det er helt normal mat som fint kan inngå i et allsidig kosthold. 

Ingen fare, vi har spist og er mette alle tre. 2000 kcal høres bare så ekkelt ut.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...