Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg stusser litt på at hun tar i mot samarbeid som kun gir ut 10% rabatt. Det er jo ingenting. Om så jeg skulle hatt noe hos den aktuelle nettbutikken så tror jeg ikke jeg hadde orket å bruke en slik kode engang.

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Kattedama
Skrevet
Vridde Masker skrev (1 time siden):

På hvilke områder synes dere HD inspirerer? Hva gjør at dere følger kontoen hennes?

Treningsinpo og klærinspo. Det er ikke mye av det lenger. 

Skrevet (endret)
Vridde Masker skrev (3 timer siden):

På hvilke områder synes dere HD inspirerer? Hva gjør at dere følger kontoen hennes?

Pga min datter som slet med vekt/spiseproblemer . Og at HD den gang (3 el 4 år siden ) var flink til å kunne legge «vekta» til side og vise/inspirere at man faktisk kan kle seg med farger og fasong .

Endret av Fredrikstad71mod
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg. 

Sol, admin.

• Liker 2
Gjest Kattedama
Skrevet

Det som er det viktige spørsmålet er hvorfor er hun så fokusert på en spesifikk kroppsdel? Det er vel rent kosmetisk fokus og har ingenting med helse å gjøre? Hvis noen med lik kroppsdel  blir påvirket av all negativiteten, er ikke det negativ påvirkning? Det er naivt å tro at man ikke påvirkes selv om den som påvirker ikke har BMI slik CBE har? Det er altfor mye feil kroppsfokus på denne kontoen om dagen. Ikke mye positivt påvirkning med det. 

Skrevet
Lill :) skrev (1 time siden):

Det som er det viktige spørsmålet er hvorfor er hun så fokusert på en spesifikk kroppsdel? Det er vel rent kosmetisk fokus og har ingenting med helse å gjøre? Hvis noen med lik kroppsdel  blir påvirket av all negativiteten, er ikke det negativ påvirkning? Det er naivt å tro at man ikke påvirkes selv om den som påvirker ikke har BMI slik CBE har? Det er altfor mye feil kroppsfokus på denne kontoen om dagen. Ikke mye positivt påvirkning med det. 

Og det er nettopp et slikt fokus som jeg finner lite inspirerende. Hun sier at vekt ikke er viktig, men så forteller hun at hun gikk ned 2kg. Så sier hun at hun er fornøyd og komfortabel i egen kropp, men så er hun ikke det likevel for flat mage og tydlige kragebein uteblir. Hadde hun snudd fokuset fra hvordan kroppen ser ut til hvordan kroppen presterer så kunne hun fanget min interesse. Gjerne fått i gang treningen skikkelig og delt mål om progresjon. Jeg ser bare umerket sponset reklame av en strikk og en selfie fra treningen, men om hun hadde delt hvilke mål hun hadde med treningen, hva hun gjorde for å nå de målene og hvordan det gikk så kunne hun inspirert flere. Ikke at hun ønsker seg flat mage, men hun ønsker å kunne løpe så-så langt/fort, løfte så-så mye, kunne gå opp tre etasjer uten å bli helt andpusten osv. Det er slike ting som viser ordentlig progresjon og en bedret helse, ikke om magen er flat eller andre kan se kragebeina dine.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
tullerikke skrev (20 minutter siden):

Frokost vaffel🙄

Hva er galt med det? 

• Liker 4
Skrevet
Fredrikstad71mod skrev (På 30.3.2022 den 10.12):

Min tanke er nok at hun har bestilt klærne i en str el 2 mindre derav denne sittende poseringen . Hun har som mange av «oss» andre vansker å se str sin i speilet og hun har jo sagt at hu har gått opp i vekt/endret fasong . Dog har hun da gått opp mere enn hun trodde kansje …. Og brått fra komfortabel i egen kropp til ikke det 😅

Bilde av henne med denne toppen på  i stående positur er lagt ut i story. Og jeg vil nok si at du hadde rett. 

• Liker 4
Gjest Finlay
Skrevet
lama13 skrev (2 timer siden):

Og det er nettopp et slikt fokus som jeg finner lite inspirerende. Hun sier at vekt ikke er viktig, men så forteller hun at hun gikk ned 2kg. Så sier hun at hun er fornøyd og komfortabel i egen kropp, men så er hun ikke det likevel for flat mage og tydlige kragebein uteblir. Hadde hun snudd fokuset fra hvordan kroppen ser ut til hvordan kroppen presterer så kunne hun fanget min interesse. Gjerne fått i gang treningen skikkelig og delt mål om progresjon. Jeg ser bare umerket sponset reklame av en strikk og en selfie fra treningen, men om hun hadde delt hvilke mål hun hadde med treningen, hva hun gjorde for å nå de målene og hvordan det gikk så kunne hun inspirert flere. Ikke at hun ønsker seg flat mage, men hun ønsker å kunne løpe så-så langt/fort, løfte så-så mye, kunne gå opp tre etasjer uten å bli helt andpusten osv. Det er slike ting som viser ordentlig progresjon og en bedret helse, ikke om magen er flat eller andre kan se kragebeina dine.

Det ER jo merkelig at HD som vil - "Motivere og inspirere deg til bedre selvtillit, bedre selvfølelse og til å finne glede i bevegelse uten å kun fokusere på kropp”  snakker ned sin kropp i den grad hun gjør.

Selv om hun gjerne legger til at "Hvis du føler det sånn er det helt greit❤️

Klart det er mange som kjenner seg igjen, men er det egentlig motiverende å høre at HD også misliker magen sin?

Refleksjoner av denne typen ville vært mer i tråd med presentasjonen, og mer inspirerende enn å klage over at kroppen ikke ser ut som man skulle ønske⬇️

-Neste gang du har negative tanker om kroppen din, forsøk å legge merke til det du kjenner fysisk på kroppen. Kanskje er det fornemmelsen av buksestrikken rundt magen eller hvordan genseren strammer rundt armene dine. Når du gjør dette vil det kunne dukke opp negative følelser som tristhet eller avsky. Forsøk gjerne å sette navn på følelsene som dukker opp. Kanskje er det én, kanskje er det flere. Prøv å legge merke til dem uten å dømme dem eller kvitte deg med dem – la dem være som de er.

Når du har lagt merke til det som dukker opp – prøv så å vende tankene mot et nøytralt sted. Du kan for eksempel se for deg kroppens styrke og kraft heller enn hvordan den ser ut. Fokuser på pusten din, hvordan den beveger seg gjennom kroppen. Rett oppmerksomhet mot styrken i armene og kraften i lårmusklene. Legg merke til og tenk litt på alt arbeidet kroppen din gjør, hvert eneste sekund, hvert eneste minutt, for at du skal kunne ha det så bra du kan akkurat i dag og akkurat nå.

https://nettros.no/aksepter-kroppen-din/

Skrevet
12 minutter siden, Cappuccino said:

Bilde av henne med denne toppen på  i stående positur er lagt ut i story. Og jeg vil nok si at du hadde rett. 

Var det jeg var redd for mtp toppen, altså hvordan den egentlig ser ut på en slik kroppsfasong.. noen plagg må man bare innse at ikke passer en litt formfull kropp! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (1 minutt siden):

Var det jeg var redd for mtp toppen, altså hvordan den egentlig ser ut på en slik kroppsfasong.. noen plagg må man bare innse at ikke passer en litt formfull kropp! 

Det er jeg enig i. Helene har tidligere vist at hun er god på å finne klær som kler hennes kroppsfasong. Her mener jeg at hun har bommet. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kommentar til slettet innhold er fjernet. Sol, admin.

HD sa hun hadde planer om å filme en treningsøkt, men det ble ikke noe av. Jeg håper det kommer senere, for det er virkelig det innholdet jeg har savnet 🙌🏻. Må rose henne for økt fokus på trening i SoMe igjen, det liker jeg. Reklamemerkingen derimot, der må hun skjerpe seg, spesielt for Bara. 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest tullerikke
Skrevet

Er det noen som er interessert i å kjøpe beastmode av ei som ikke trener? 

Skrevet

Den siste posten blir så innmari falsk, når hun flere ganger den siste uka har postet om hvordan kroppen plager henne! Men men.. er jo samme regla hver gang

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet
Lileep skrev (1 minutt siden):

Den siste posten blir så innmari falsk, når hun flere ganger den siste uka har postet om hvordan kroppen plager henne! Men men.. er jo samme regla hver gang

Tenkte akkurat det samme..hvem prøver hun å overbevise?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentarer til moderering. Spørsmål og kommentarer til moderering kan tas på Ris og Ros Rampelyset eller Private henvendelser Rampelyset. 

Sol. admin.

• Nyttig 1
Skrevet
Lileep skrev (1 time siden):

Beatbox skrev (1 time siden):

Tenkte akkurat det samme..hvem prøver hun å overbevise?

Lite troverdig og ikke minst umodent. 

• Liker 7
Skrevet
cerruti skrev (7 minutter siden):

Lite troverdig og ikke minst umodent. 

Men når det er alt man har å by på..stusselig!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer på hvor lenge hun skal holde på med samme regla. 34 år og holder enda på..

• Liker 10
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...