Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Kattedama
Skrevet
Luckie skrev (36 minutter siden):

Hun bruker så mye tiiiid på dette sukker-opplegget. Det er da bare å si nei HD! Slutt å lag et problem ut av noe som ikke er et problem, bare fordi du har et STORT problem med sukker og overvekt. 

Og der var det jaggu meg en slektning som ble «hengt» ut i kommentarfeltet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lill :) skrev (9 minutter siden):

Og der var det jaggu meg en slektning som ble «hengt» ut i kommentarfeltet.

Hun er sjarmen selv.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er fast bestemt på at mine barn ikke skal arve mitt noe problematiske forhold til mat. Det er ingen mat som er forbudt i dette huset, men alt med måte er tingen. Og, ungene er friske og normalvektige. De maser ikke om godis og spiser liks så godt paprika som kosemat. Det er vi voksne som skal skape glede rundt mat, og da er noe kosemat en ganske naturlig del av dette. Sukker er ikke ondskap, så lenge man holder seg innenfor den anbefalte grensene, og noen ganger over. Denne kosen har eksistert i århundre og i mange kulturer, i varierende grad. 

De som nok prøver å "tvinge" på barna sukker gjennom kaker og is, er barnas besteforeldre. Her kan det ligge mye bak, og i de aller fleste tilfellene er det bare å sette regler ang sukker, så går dette som oftest greit. For denne generasjonen er sukker noe som representerer velstand og glede, og det tar nok tid å endre måten å tenke på. 

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Lager stor oppstandelse pga sukker til baby.

Spiser godis for 3500 kr mnd når hun ikke går på keto...

Kanskje påtide å begynne med deg selv. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg fulgte Helene fordi hun var tøff og trente skikkelig for mange år siden. Jeg fant henne gjennom Fitnessbloggen i sin tid. Likte den nydelige hunden, de kule og bra (ikke sånne stygge som CBE får sponsa) neglene hun alltid hadde, og regnbuehåret. Også var hun alltid så flink til å kle seg. 

Nå er det 0 som inspirerer fra henne for min del. Jeg er ferdig med babymat og sånt for mange år siden, og synes ikke det er så spennende med bare syting og klaging på alt. 

Nå slutter jeg å følge henne, håper hun får det bedre og slutter å stresse så jævlig hele tiden. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
loffen skrev (6 timer siden):

Jeg fulgte Helene fordi hun var tøff og trente skikkelig for mange år siden. Jeg fant henne gjennom Fitnessbloggen i sin tid. Likte den nydelige hunden, de kule og bra (ikke sånne stygge som CBE får sponsa) neglene hun alltid hadde, og regnbuehåret. Også var hun alltid så flink til å kle seg. 

Nå er det 0 som inspirerer fra henne for min del. Jeg er ferdig med babymat og sånt for mange år siden, og synes ikke det er så spennende med bare syting og klaging på alt. 

Nå slutter jeg å følge henne, håper hun får det bedre og slutter å stresse så jævlig hele tiden. 

Samme her ! Jeg fulgte også henne av samme grunn og fant bloggen hennes på fitnessbloggen. Nå er det for mye negativitet til at jeg syns hun er intr å følge lenger. Jeg håper også at hun snart får det mye, mye bedre. 

• Liker 4
Gjest Kattedama
Skrevet

Åpenbart at nå skal Aurora Hoff kopieres også. 

Skrevet

Alt handler jo om kropp og sukker.. har hun ikke veldig mange innlegg om å godta kroppen, ikke bry deg osv.. hun bør følge disse rådene selv først og frems, for en mer usikker person når det gjelder kropp skal man leite lenge etter. Bladde langt tilbake på instaen hennes, og det er vanskelig å tro at den personen som posta for 2 år siden er samme personen som poster idag 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette klemmepose greiene, det blir bare for dumt. Her tas det frem at klemmeposer ødelegger spisemotorikke , de inneholder for mye sukker osv osv. MEN det finnes jo utallige varianter av klemmeposer! Det er ikke kun disse med fruktpuré. Det kommer ikke frem. Her angriper hun mest ordet klemmepose! Når mine var små fantes det klemmeposer med fruktpuré (som tydeligvis er fyfy), poser med grøt, poser med middag og poser med yoghurt. Dette finnes jo enda, og sikkert mer jeg ikke kjenner til! Fellesnevner er klemmeposer! Men er klemmepose med yoghurt skadelig på samme måte? Er klemmepose med middag skadelig? Da tenker jeg på innholdet.

Hun trekker frem at klemmeposer er feil pga det ødelegger spisemotorikken. Det stemmer forsåvidt hvis hovedinntaket av mat kommer fra klemmeposer. Ifølge Helsedirektoratet er det først når det gis klemmeposer i store mengder det begynner å gå utover motorikken. Dette får hun ikke frem. Hun legger det frem som at en pose i ny og ned er skadelig mtp motorikk.

Hun får frem problemstillingen om at fruktpuré er sukkerbomber. Men hun drar alle former for klemmeposer med ned i dragsuget! Å argumentere for skadelig mtp spisemotorikken, uten å forklare hva som vil føre til det, bekrefter igjen at hun sannsnyligvis bare kopierer og sitter på null kunnskap! 

• Liker 27
Skrevet
Lileep skrev (9 minutter siden):

Dette klemmepose greiene, det blir bare for dumt. Her tas det frem at klemmeposer ødelegger spisemotorikke , de inneholder for mye sukker osv osv. MEN det finnes jo utallige varianter av klemmeposer! Det er ikke kun disse med fruktpuré. Det kommer ikke frem. Her angriper hun mest ordet klemmepose! Når mine var små fantes det klemmeposer med fruktpuré (som tydeligvis er fyfy), poser med grøt, poser med middag og poser med yoghurt. Dette finnes jo enda, og sikkert mer jeg ikke kjenner til! Fellesnevner er klemmeposer! Men er klemmepose med yoghurt skadelig på samme måte? Er klemmepose med middag skadelig? Da tenker jeg på innholdet.

Hun trekker frem at klemmeposer er feil pga det ødelegger spisemotorikken. Det stemmer forsåvidt hvis hovedinntaket av mat kommer fra klemmeposer. Ifølge Helsedirektoratet er det først når det gis klemmeposer i store mengder det begynner å gå utover motorikken. Dette får hun ikke frem. Hun legger det frem som at en pose i ny og ned er skadelig mtp motorikk.

Hun får frem problemstillingen om at fruktpuré er sukkerbomber. Men hun drar alle former for klemmeposer med ned i dragsuget! Å argumentere for skadelig mtp spisemotorikken, uten å forklare hva som vil føre til det, bekrefter igjen at hun sannsnyligvis bare kopierer og sitter på null kunnskap! 

Dette her🙌 Hun har absolutt null kunnskap. Hun prøver å kopiere andre influencere, men det skinner så igjennom at hun ikke vet hva hun snakker i/om. Vært mamma i 5 min og skal ikke ditt og skal ikke datt. Andre mødre er selvfølgelig ikke dårlige mødre,  selv om de gjør noe annet enn henne🙄 Bra hun er opptatt av et godt kosthold til barnet pga sin egen fedme, men hun trenger da ikke å gjenta dette hysteriet dag etter dag! 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Lileep skrev (25 minutter siden):

Reklamerte ikke HD for klemmeposer fra Twist Shake baby for en tid tilbake?  Det var det med troverdighet osv...

Endret av Lill :)
Skrevet
8 minutter siden, Lill :) said:

Reklamerte ikke HD for klemmeposer fra Twist Shake baby for en tid tilbake?  Det var det med troverdighet osv...

Jo hun gjorde det. Men hun har også sagt at hun har gitt i god tro. Hun har sagt hun ble gjort obs på hvor feil det er først nå.. ☺️ (Rett etter samarbeidet med GroGro om jeg ikke husker helt feil.. så ja denne troverdigheten henger i en syltynn tråd, og den ryker snart hvis hun ikke endrer taktikk )

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke sett den raklete twistshake trillen på brostein enda... var vel mer penger i umerket mimmis vogn og bæresele... #kjøptOgBetalt 

• Liker 9
Skrevet
9 minutter siden, Summeer said:

Har ikke sett den raklete twistshake trillen på brostein enda... var vel mer penger i umerket mimmis vogn og bæresele... #kjøptOgBetalt 

Noen skulle spurt om hvordan den er å bruke nå. Hun sa vel hun skulle komme tilbake til den når barnet var gammel nok til å bruke den? Eller husker jeg helt feil

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Siste på story, bilde av tilbakemeldinger. Vedkommende skriver at HD gir viktig info og kanskje bidrar til at folk blir mer motivert til å lage hjemmelaget mat! Hvordan i all verden skal HD motivere til å lage hjemmelaget mat, når de fleste av disse sukkersyteinnlega er i sammenheng med reklame til et firma som lager ferdiggrøt på pose osv? Hun har ikke et eneste innlegg om å lage maten selv for å unngå alt dette sukkeret! Hun viser bare til en annen produsent som lager mer barnevennlig ferdigmat! Hvis folk tror hun kommer til å motivere til å lage maten selv, så er leserens blinde! Hun reklamerer kun.. ikke noe som helst inspo enn å droppe fruktpuré posene! 

• Liker 17
Skrevet

Hvorfor er hun talsperson for å snakke ned de posene? Det virket bare helt manisk. 

• Liker 5
Skrevet
Lileep skrev (2 timer siden):

Siste på story, bilde av tilbakemeldinger. Vedkommende skriver at HD gir viktig info og kanskje bidrar til at folk blir mer motivert til å lage hjemmelaget mat! Hvordan i all verden skal HD motivere til å lage hjemmelaget mat, når de fleste av disse sukkersyteinnlega er i sammenheng med reklame til et firma som lager ferdiggrøt på pose osv? Hun har ikke et eneste innlegg om å lage maten selv for å unngå alt dette sukkeret! Hun viser bare til en annen produsent som lager mer barnevennlig ferdigmat! Hvis folk tror hun kommer til å motivere til å lage maten selv, så er leserens blinde! Hun reklamerer kun.. ikke noe som helst inspo enn å droppe fruktpuré posene! 

Og hun har jo gjennom åra sagt at hu hater å lage mat 😆

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
cerruti skrev (30 minutter siden):

Hvorfor er hun talsperson for å snakke ned de posene? Det virket bare helt manisk. 

Hun er stadig vekk talsperson for noe. Og alle skal være enig med henne, for hun vet best. 

• Liker 9
Skrevet

Hun sparker inn vidåpne dører når hun ranter om amming på diverse steder, barnemat og sukker og belønning og hva det nå er alt sammen. Folk har visst masse om disse tingene i årevis! Jeg har voksne barn på 36 og 32 år, jeg ammet overalt uten problem, og lagde masse babymat selv. Uten sukker ja. (Og gåstol bruker hun til babyen, det var bannlyst av de fleste på tidlig åttitall…) Aldri sett makan til bedrevitende dame. 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt. 

Sol, admin.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...