Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lileep skrev (3 minutter siden):

Ok. Så da har jeg forstått det riktig at hun ikke skal ha kunstig søtning i kostholdet? Så postes det bilde med nettopp dette (eller saus med sukker og ikke kunstig) 1 uke etter oppstart av FUS og keto? Eller følger hun ikke FUS? Rart man reagerer med forvirring? 

Sprekk eller at hun ikke følger FUS slavisk. Er ikke ALT man trenger å reagere så mye på🙈🙈 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sunfl0wer skrev (5 minutter siden):

Det handler uansett om at folk har ansvar for seg selv og gjøre research.

Ikke i denne situasjonen. Lær deg litt om markedsføring innen helse og helsepåstander.

Det som diskuteres bunner i flere sin  skepsis til keto og lavkarbo. Og da er andre her inne som faktisk har erfaring med denne livsstilen viktige ting å komme med og ikke bare synsing fra skeptikere. Har sagt at jeg har også levd med keto kosthold. Det gjorde jeg i 1,5 år før jeg først gikk ned til lavkarbo i 1 år før jeg nå lever med moderat lavkarbo.

Egenerfaring når det kommer til markedsføring og salg trumfer ikke kompetanse og kunnskap. Og avskrive kritikken ved å si at andre har manglede erfaring og bare synser blir for dumt.

At forskere er uenig i om det er noe som heter sukkeravhenighet er en ting,men det er jo åpnebart at befolkningen bare blir større og større. Mye pga sukker og karbohydrater.

Forskere er ikke uenige. Helseguruer er uenig med forskere. Ja, vi blir større, men det er mer komplekst enn sukker.

Fatter ikke at folk blir provosert av at andre mener sukker er skadelig og ønsker å kutte det ut. Er jo ikke annet enn bra!! Og jeg som er tidligere overvektig vet hva jeg snakker om! 

Ingen blir provosert av at noen påstår sukker er skadelig, men de aller fleste forstår at karbohydrater ikke er likeverdige. Å sidestille sjokolade med poteter, gulrøtter, epler og fullkorn er rett og slett bare tåpelig. Tidligere overvektig er ikke synonymt med kompetanse eller kunnskapsrik. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, Sunfl0wer said:

Sprekk eller at hun ikke følger FUS slavisk. Er ikke ALT man trenger å reagere så mye på🙈🙈 

Vil jeg reagere så er det opptil meg :) bryr meg ikke så mye om hva andre mener om hva og hva man ikke trenger å reagere på! 

• Liker 2
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
*blueberry* skrev (1 minutt siden):

Haha,du vet null om mine erfaringer så du har null rett i å påstå at andre ikke er kunnskapsrik eller hva deres kompetanser er. Og for mange så er poteter,ris,pasta,brød,søte frukter osv noe som trigger eks overspising og andre liker å føle seg lettere i kroppen eller ikke være så oppblåst ved å ikke spise slike ting. Hva er problemet? Finn det som passer seg selv! Synes det er ganske komisk at dette provoserer så fryktelig mye😅😅

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lileep skrev (5 minutter siden):

Vil jeg reagere så er det opptil meg :) bryr meg ikke så mye om hva andre mener om hva og hva man ikke trenger å reagere på! 

Men det er virkelig helt fantastisk hvor mye folk her inne finner de minste ting å pirke på. Skvise sitronen så myyyye man kan bare for å ha noe å peke på🙈🙈

Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Haha,du vet null om mine erfaringer så du har null rett i å påstå at andre ikke er kunnskapsrik eller hva deres kompetanser er. Og for mange så er poteter,ris,pasta,brød,søte frukter osv noe som trigger eks overspising og andre liker å føle seg lettere i kroppen eller ikke være så oppblåst ved å ikke spise slike ting. Hva er problemet? Finn det som passer seg selv! Synes det er ganske komisk at dette provoserer så fryktelig mye😅😅

Du forstår tydeligvis ikke kritikken. Jeg sier at erfaring ikke er synonymt med kompetanse siden du sier "Jeg som er tidligere overvektig vet hva jeg snakker om". Hva andre spiser er ikke viktig for meg, men hva andre MARKEDSFØRER og tjener penger på er det det handler om her.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Sunfl0wer said:

Men det er virkelig helt fantastisk hvor mye folk her inne finner de minste ting å pirke på. Skvise sitronen så myyyye man kan bare for å ha noe å peke på🙈🙈

Jeg stilte et spørsmål om det var for å provosere siden hun antagelig vet det blir fanget opp (og denne gang var det meg som tok det hit ).. og det blir etterfulgt med spørsmål om jeg har misforstått kostholdet hennes.. viser ikke det hvor forvirrende og lite informativt hennes promotering er?

• Liker 1
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lileep skrev (1 minutt siden):

Jeg stilte et spørsmål om det var for å provosere siden hun antagelig vet det blir fanget opp (og denne gang var det meg som tok det hit ).. og det blir etterfulgt med spørsmål om jeg har misforstått kostholdet hennes.. viser ikke det hvor forvirrende og lite informativt hennes promotering er?

Nei,det er vel å overtenke karamell saus litt for mye kanskje? 🙈

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
*blueberry* skrev (5 minutter siden):

Du forstår tydeligvis ikke kritikken. Jeg sier at erfaring ikke er synonymt med kompetanse siden du sier "Jeg som er tidligere overvektig vet hva jeg snakker om". Hva andre spiser er ikke viktig for meg, men hva andre MARKEDSFØRER og tjener penger på er det det handler om her.

Men hun markedsfører ikke noe nytt og hun markedsfører noe som funker for MANGE. At du ikke liker lavkarbo og er skeptisk til det er da like lite relevant som du mener mine erfaringer er 😛 

Skrevet (endret)
Sunfl0wer skrev (3 minutter siden):

Men hun markedsfører ikke noe nytt og hun markedsfører noe som funker for MANGE. At du ikke liker lavkarbo og er skeptisk til det er da like lite relevant som du mener mine erfaringer er 😛 

Har noen sagt at hun markedsfører noe nytt? Hun markedsfører noe hun ikke har kompetanse til å anbefale, noe jeg finner svært uetisk og derfor engasjerer meg i. Hva jeg har som preferanser eller erfaring er irrelevant og du vet heller ikke noe om det. Du tillegger meg mange meninger jeg ikke har bare for å avspore fordi du forstår at kritikken faktisk er helt berettiget. Også må du slutte å kalle keto/ FUS markedføringen for lavkarbo, de kan ikke sidestilles i henhold til denne kritikken. Lavkarbo blir mer et paraplybegrep.

Endret av *blueberry*
  • Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Sunfl0wer said:

Nei,det er vel å overtenke karamell saus litt for mye kanskje? 🙈

Det er din mening ☺️ Og vet du hva FUS er?

Endret av Lileep
  • Liker 1
Gjest Sunfl0wer
Skrevet

Har noen sagt at hun markedsfører noe nytt? Hun markedsfører noe hun ikke har kompetanse til å anbefale, noe jeg finner svært uetisk og derfor engasjerer meg i. Hva jeg har som preferanser eller erfaring er irrelevant og du vet heller ikke noe om det. Du tillegger meg mange meninger jeg ikke har bare for å avspore fordi du forstår at kritikken faktisk er helt berettiget.

Jeg mener kritikken er overdrevent og hun promoterer noe som funker for henne og mange,mange andre. Lavkarbo er bra for mange og det funker. Lik det eller ikke 🙂 Og du kan ikke snakke om å tillegge andre meninger,for det vil jeg tørre påstå du har gjort en hel del ganger selv allerede 🙈 

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lileep skrev (1 minutt siden):

Det er din mening ☺️ Og vet du hva FUS er?

Vet hva det er ja 🙂👍

Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 minutt siden):

Jeg mener kritikken er overdrevent og hun promoterer noe som funker for henne og mange,mange andre. Lavkarbo er bra for mange og det funker. Lik det eller ikke 🙂 Og du kan ikke snakke om å tillegge andre meninger,for det vil jeg tørre påstå du har gjort en hel del ganger selv allerede 🙈 

Ja, lavkarbo kan være bra for noen, det vet alle. HD promoterer noe hun tjener penger på med udokumenterte helsepåstander uten adekvat kompetanse, det blir noe helt annet. 

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Sunfl0wer said:

Vet hva det er ja 🙂👍

Da burde du forstå hvorfor jeg spørr som jeg gjør uten å kritisere det 🧐 

Gjest Sunfl0wer
Skrevet

Ja, lavkarbo kan være bra for noen, det vet alle. HD promoterer noe hun tjener penger på med udokumenterte helsepåstander uten adekvat kompetanse, det blir noe helt annet. 

Du har din mening,jeg har min. Så får man være enig om å være uenig👍

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lileep skrev (Akkurat nå):

Da burde du forstå hvorfor jeg spørr som jeg gjør uten å kritisere det 🧐 

Jeg sier bare at man ikke trenger å overanalysere alt som karamellsaus🙂👍 men ønsker du å gjøre det så får du bare gjøre det.

Gjest Kattedama
Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Men det er dette jeg allerede har sagt. Folk her på KG virker å tro at folk ikke klarer å tenke selv,undersøke litt selv,snakke med profesjonelle selv. Ikke alle stoler blindt på hva influencere sier. Og at folk ikke skal begi seg ut på en ganske så drastisk endring i sin måte å spise på uten å ha gjort sine undersøkelser først er åpenbart. Har hun ikke forklart det tydelig nok så er det jo ikke helt heldig. Men så har også alle ansvar for å finne info selv også! Men så er ikke keto og lavkarbo noe nytt. Det har jo eksistert i flere tiår så er jo ikke akkurat slik at hun har oppfunnet noe fantastisk nytt noe. Tror mye av denne kritikken går på at det er omstridt å ha sukkeravhengighet. Keto er en livsstil som mange tenker negative ting om. For mange så er dette en ekstrem måte å leve på. Men for mange så funker det veldig bra! Og for meg så har lavkarbo hjelpet meg masse. Sliter selv med overspising og har faktisk mye bedre kontroll over det når jeg har min livsstilen med moderat lavkarbo. Karbohydrater og sukker er det som trigger overspising. Så for meg så har det hjelpet veldig på psyken,for når jeg føler meg sunn og frisk så har jeg det bra. Så det at du sier at denne type livsstil ikke er bra for psyken mener jeg er feil for man kan ikke dra alle under en kam. 

Og hva er galt med Fus? Hva er problemet med det i forhold til alle lavkarbo bøker og kurs ute på markedet?

Hva du spiser og hva du erfarer er din privatsak. Men når en bedrift skal selge inn noe i dette tilfelle Keto, så stilles det helt andre krav til både kompetanse og formidling. Jeg stiller spørsmålstegn ved at man kan sidestille en som er slankeoperert på keto ( trenger mindre mat og får i seg mindre kalorier) med en som ikke er opererer? Større inntak og dermed større kalori inntak i tillegg. Og HD er dårlig på å merke alle reklame, også for Keto. Når det gjelder FUS så er det ingen vitenskap som mener at sukkeravhengighet er en reell ting. Så i prinsippet er det ingen holdepunkter for at det eksisterer, selv om man kan føle det slik.

Skrevet
Finnwife skrev (7 timer siden):

Herregud da, det er ingen som kritiserer "livsstilen" hennes. Det er som å si at vi kritiserer at Helene har fått barn, når vi drøfter eksponering av barnet gjennom sosiale medier og reklame 🙄

Jo mange kritiserer den også , ærlig talt

• Liker 4
Skrevet
Sunfl0wer skrev (4 timer siden):

Og hva er kritikkverdig med måten hun utfører dette?

Er ikke bra nok vet du 🙄

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...