Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2021 #10001 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) Fortsatt reklame med mindreårig som ikke er merket. Åpenbart at Mimmis.no /Twist Shake baby gir blaffen i at folk utsettes for umerket reklame. Og hva er greia med at en baby ikke skal sove etter kl.17? Er det normalt i disse dager? Endret 13. desember 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 13. desember 2021 #10002 Del Skrevet 13. desember 2021 @Lill :) Det er lenge blitt gitt råd ifht søvn at barnet ikke skal sove sin siste dupp for tett opp til legging, ikke noe nytt det. Trist at HD eksponerer barnet, trodde hun kom til å ta bedre valg. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. desember 2021 #10003 Del Skrevet 13. desember 2021 Jobbermedbarn skrev (4 minutter siden): @Lill :) Det er lenge blitt gitt råd ifht søvn at barnet ikke skal sove sin siste dupp for tett opp til legging, ikke noe nytt det. Trist at HD eksponerer barnet, trodde hun kom til å ta bedre valg. Tidene har endret seg skjønner jeg. Ja, HD bruker barnet i reklame hver eneste dag. Både merket og umerket om hverandre. Det er veldig trist da hun ikke skulle dele mer enn et par bilder i starten, hun kritiserte også andre som eksponerte før hun ble mor selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 13. desember 2021 #10004 Del Skrevet 13. desember 2021 Lill skrev (1 time siden): Fortsatt reklame med mindreårig som ikke er merket. Åpenbart at Mimmis.no /Twist Shake baby gir blaffen i at folk utsettes for umerket reklame. Og hva er greia med at en baby ikke skal sove etter kl.17? Er det normalt i disse dager? Ja helt normalt akkurat det med sovinv 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 14. desember 2021 #10005 Del Skrevet 14. desember 2021 Ser bare mer og mer av det barnet som skulle skjermes.. hun er ikke langt unna andre influensere som lever av å eksponere sine uskyldige mindreårige 🤐 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. desember 2021 #10006 Del Skrevet 14. desember 2021 Typisk eksempel på hvordan HD bruker mindreårig i reklame. Denne gangen er annonsen merket riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. desember 2021 #10007 Del Skrevet 14. desember 2021 Lill skrev (24 minutter siden): Typisk eksempel på hvordan HD bruker mindreårig i reklame. Denne gangen er annonsen merket riktig. Ja, det er typisk. Barnet figurerer i både merket og umerket reklame daglig. Også ofte i frustrerte oppdateringer om gråt "grining", som HD holder på å bli sprø av, og må ut. Barn gråter. Det er en del av pakka. Skulle ønske hun lot være å bruke barnet på den måten hun gjør. Blir nesten litt lei meg på den lilles vegne, det er så mye negativt! Ikke uten grunn hun blir kalt Helene Klage på jodel😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 14. desember 2021 #10008 Del Skrevet 14. desember 2021 Herregud, Helene, dette er faktisk drøyt! Ja, vi kan bli lei av ungene våre, men ikke del det på nettet! Skjønner du ikke at ungen din kan finne dette senere? Vi skjønner at du ikke trives som mor, men dette må du jobbe med for situasjonen er nå en gang sånn at du har fått barn. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. desember 2021 #10009 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg har ikke fulgt med HD på lenge, men jeg tenker generelt at det er fint at man kan sette ord på både gleder og utfordringer når man får barn. Men det er jo mange måter å uttrykke det på tenker jeg, fint med balanse. Når det gjelder gåstolen kjenner jeg at både mammaen og den profesjonelle i meg reagerer; nei, nei og atter nei… 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beatbox Skrevet 14. desember 2021 #10010 Del Skrevet 14. desember 2021 Lizard skrev (1 time siden): Herregud, Helene, dette er faktisk drøyt! Ja, vi kan bli lei av ungene våre, men ikke del det på nettet! Skjønner du ikke at ungen din kan finne dette senere? Vi skjønner at du ikke trives som mor, men dette må du jobbe med for situasjonen er nå en gang sånn at du har fått barn. Bare lurer fortsatt på hvorfor hun ville ha barn??? Når man er så sykelig opptatt av egentid som det HD er og har null filter på det meste... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 14. desember 2021 #10011 Del Skrevet 14. desember 2021 Jobbermedbarn skrev (1 time siden): Jeg har ikke fulgt med HD på lenge, men jeg tenker generelt at det er fint at man kan sette ord på både gleder og utfordringer når man får barn. Men det er jo mange måter å uttrykke det på tenker jeg, fint med balanse. Når det gjelder gåstolen kjenner jeg at både mammaen og den profesjonelle i meg reagerer; nei, nei og atter nei… Jo, jeg er helt enig i at man som mamma kan dele både opp og nedturer. Men HD eksponerer så voldsomt, og viser bilder av et navngitt barn som hun er lei av og setter i en krok. Generelt er det bare klaging og det gir meg en vond klump i magen med tanke på ungen. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 14. desember 2021 #10012 Del Skrevet 14. desember 2021 Lizard skrev (3 minutter siden): Jo, jeg er helt enig i at man som mamma kan dele både opp og nedturer. Men HD eksponerer så voldsomt, og viser bilder av et navngitt barn som hun er lei av og setter i en krok. Generelt er det bare klaging og det gir meg en vond klump i magen med tanke på ungen. Helt enig, og det var det jeg mente med balanse. Man kan si mye om opp-og nedturer i barseltid uten å utlevere barnet. Jeg er helt enig med deg i det å sette i en krok…uheldig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 14. desember 2021 #10013 Del Skrevet 14. desember 2021 Jobbermedbarn skrev (2 minutter siden): Helt enig, og det var det jeg mente med balanse. Man kan si mye om opp-og nedturer i barseltid uten å utlevere barnet. Jeg er helt enig med deg i det å sette i en krok…uheldig. Jeg er enig med deg at balanse er key. Problemet er at det har vært 90% negativitet og nedturer på HDs kanaler siden graviditeten. Nå kom det jo frem at hun har/ hadde fødselsdepresjon (litt usikker på status siden det er en stund siden hun har nevnt det). Det er helt greit å ha mange kjipe følelser og fødselsdepresjon, det er derimot litt mindre greit å dele så mange negative tanker som kan knyttes opp mot ett spesifikt barn på nett for mange tusen følgere. At hun ikke skjønner det synes jeg er litt trist. Og dette med at barnet er skjermet og ikke eksponert bare fordi hun skjuler ansiktet må være den dummeste unnskyldningen jeg har sett, men hun tror nok på det selv. Barnet er nok en god inntekt i disse dager, på «da vi styrte Internett» fikk vi jo innblikk i hvor mye disse influencerbarna kan være verdt. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 14. desember 2021 #10014 Del Skrevet 14. desember 2021 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 14. desember 2021 #10015 Del Skrevet 14. desember 2021 “You will never see a YouTube video that sells balance and moderation get a million views.” https://elemental.medium.com/your-diet-is-being-radicalized-6d76e8f096e Dette synes jeg er en god oppsummering på hvorfor jeg er så imot promotering av keto. Det er populært, det har «get rich quick appeal”, det er profitabelt og det er helt urealistisk i lengden slik at man kan tjene penger på ofrene i flere omganger (og om de feiler har de selv skylden). Jeg vet dette ikke er 100% relatert til HD, men legger linken her siden hun er den sterkeste og største pådriver og promoterer av keto i den norske influencerverdenen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. desember 2021 #10016 Del Skrevet 14. desember 2021 (endret) *blueberry* skrev (2 timer siden): “You will never see a YouTube video that sells balance and moderation get a million views.” https://elemental.medium.com/your-diet-is-being-radicalized-6d76e8f096e Dette synes jeg er en god oppsummering på hvorfor jeg er så imot promotering av keto. Det er populært, det har «get rich quick appeal”, det er profitabelt og det er helt urealistisk i lengden slik at man kan tjene penger på ofrene i flere omganger (og om de feiler har de selv skylden). Jeg vet dette ikke er 100% relatert til HD, men legger linken her siden hun er den sterkeste og største pådriver og promoterer av keto i den norske influencerverdenen. Dette er skikkelig shady. Det er dette vi har diskutert når det gjelder Keto, skape skyld og skam. Man kan risikere å forverre en spiseforstyrrelse eller skape en. Det er virkelig ikke bra. Endret 14. desember 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 14. desember 2021 #10017 Del Skrevet 14. desember 2021 Lill skrev (29 minutter siden): Dette er skikkelig shady. Det er dette vi har diskutert når det gjelder Keto, skape skyld og skam. Man kan risikere å forverre en spiseforstyrrelse eller skape en. Det er virkelig ikke bra. Jeg elsker at fagfolk (kliniske ernæringsfysiologer og tilsvarende) kommer med denne «diett listen» denne artikkelen bygger på (diett som i kosthold) hvert år. Det er sjelden drastiske endringer på den, og det viser hvor mye som er trendy kun pga markedsføring og profitt. Helse har lite med det å gjøre. Dessverre får denne listen altfor lite oppmerksomhet i mediene, det er som regel et lite oppslag i 1-2 dager rett før jul som folk kjapt skroller forbi fordi slankingen settes på pause i jula. Den er glemt når januar og nyttårsforsettene skal innføres, da er listen over årets «kostholds- og treningstrender» i fokus 🤦🏼♀️. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 14. desember 2021 #10018 Del Skrevet 14. desember 2021 (endret) *blueberry* skrev (19 minutter siden): Jeg elsker at fagfolk (kliniske ernæringsfysiologer og tilsvarende) kommer med denne «diett listen» denne artikkelen bygger på (diett som i kosthold) hvert år. Det er sjelden drastiske endringer på den, og det viser hvor mye som er trendy kun pga markedsføring og profitt. Helse har lite med det å gjøre. Dessverre får denne listen altfor lite oppmerksomhet i mediene, det er som regel et lite oppslag i 1-2 dager rett før jul som folk kjapt skroller forbi fordi slankingen settes på pause i jula. Den er glemt når januar og nyttårsforsettene skal innføres, da er listen over årets «kostholds- og treningstrender» i fokus 🤦🏼♀️. Tenker at det disse kvinnene beskriver , er noe mange som har et utfordrende forhold til mat kan kjenner seg igjen i. Dietter og kurer er ikke noe som nødvendigvis fikser problemet ; https://www.nrk.no/trondelag/behandling-for-folk-med-fedme-og-overspisingslidelse_-_-flere-ma-vite-om-dette-1.15750112 Endret 14. desember 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 14. desember 2021 #10019 Del Skrevet 14. desember 2021 Lill skrev (10 minutter siden): Tenker at det disse kvinnene beskriver , er noe mange som har et utfordrende forhold til mat kan kjenner seg igjen i. Dietter og kurer er ikke noe som nødvendigvis fikser problemet ; https://www.nrk.no/trondelag/behandling-for-folk-med-fedme-og-overspisingslidelse_-_-flere-ma-vite-om-dette-1.15750112 Ja, flott at noen tør å stå frem. Spiseforstyrrelse i denne retningen (vektoppgang) er så stigmatisert og det er skammelig få behandlingstilbud i Norge. Ikke minst er det skammelig lite forståelse og informasjon i helsevesenet også. Influencere som promoterer skadelige dietter hjelper ikke akkurat. Vi trenger influencere som kan sette hovedproblemet på agendaen, som kan løfte frem at hele helsevesenet trenger en overhaling i hvordan man både møter og behandler mennesker med fedme, forstyrret spisemønster og en evt overspisingslidelse. Mange av de som bare har litt forstyrret spisemønster vil ha bedre nytte av behandling mot overspisingslidelse enn av slankekurer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 15. desember 2021 #10020 Del Skrevet 15. desember 2021 *blueberry* skrev (10 timer siden): Ja, flott at noen tør å stå frem. Spiseforstyrrelse i denne retningen (vektoppgang) er så stigmatisert og det er skammelig få behandlingstilbud i Norge. Ikke minst er det skammelig lite forståelse og informasjon i helsevesenet også. Influencere som promoterer skadelige dietter hjelper ikke akkurat. Vi trenger influencere som kan sette hovedproblemet på agendaen, som kan løfte frem at hele helsevesenet trenger en overhaling i hvordan man både møter og behandler mennesker med fedme, forstyrret spisemønster og en evt overspisingslidelse. Mange av de som bare har litt forstyrret spisemønster vil ha bedre nytte av behandling mot overspisingslidelse enn av slankekurer. Det er nettopp det som gjør at kritikken mot HD fortsatt står. Mange av følgerne hennes er sårbare og har utfordringer rundt mat. Dette vet hun og prøver å selge inn løsninger for dette. Men hun klarer ikke selv å fremstå som et godt eksempel dessverre, og det er ikke så rart. Slik du skriver så er overvekt en kompleks sak, og det finnes ingen løsning alene. Man må se helhetlig på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå