Lileep Skrevet 7. desember 2021 #9921 Del Skrevet 7. desember 2021 @Krølltang89 Håper du/dere kan gi oss noen svar 👍 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 7. desember 2021 #9922 Del Skrevet 7. desember 2021 Nå er plutselig genseren merket med reklame😄 (Flaks at hun har "noen som sender henne meldinger" av hva som skrives på KG🤣) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 7. desember 2021 #9923 Del Skrevet 7. desember 2021 Finlay skrev (2 timer siden): Hun mener åpenbart det ikke trenger å merkes pga affiliate link i story. Mens FTs regelverk sier: Du bruker annonselenker som gir deg betalt f. eks. per klikk eller kjøp. All eksponering eller omtale av butikken eller ytelsen du lenker til, på en måte som kan gi mer trafikk til lenkene du legger ut, er da også reklame. https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some Dette tror jeg HD egentlig vet😄 Det er klart at innlegget mister litt av sin kraft når det innledes med reklame, og det vet nok HD 🙂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sucasamicasa Skrevet 7. desember 2021 #9924 Del Skrevet 7. desember 2021 Finlay skrev (1 time siden): Nå er plutselig genseren merket med reklame😄 (Flaks at hun har "noen som sender henne meldinger" av hva som skrives på KG🤣) Det er jo ikke sikkert at den som skrev dette til henne er her inne i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 7. desember 2021 #9925 Del Skrevet 7. desember 2021 sucasamicasa skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke sikkert at den som skrev dette til henne er her inne i det hele tatt Jeg refererte til en story hun hadde, der hun ble spurt om hun følger med på tråden sin på KG. Det gjør hun absolutt IKKE, men får tilsendt meldinger om ting som blir skrevet her😄 (Forøvrig en grei ordning, som fører til endringer i både det ene og det andre på HDs instagram. Mer merking av reklame, og mindre pupp og amming i monitor😉) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 7. desember 2021 #9926 Del Skrevet 7. desember 2021 Finlay skrev (38 minutter siden): Jeg refererte til en story hun hadde, der hun ble spurt om hun følger med på tråden sin på KG. Det gjør hun absolutt IKKE, men får tilsendt meldinger om ting som blir skrevet her😄 (Forøvrig en grei ordning, som fører til endringer i både det ene og det andre på HDs instagram. Mer merking av reklame, og mindre pupp og amming i monitor😉) Og må jo være litt flaut å insistere på at det ikke er reklame, for så å merke innlegget som nettopp det. Troverdighet finnes ikke der lenger. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. desember 2021 #9927 Del Skrevet 7. desember 2021 Tja, mye dritt og kritikk uansett hva hun gjør? Det må være noen som feilinformerer henne. 100 prosent ærlig svar, men x antall umerkede innlegg i IG story 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. desember 2021 #9928 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) Lill skrev (40 minutter siden): Tja, mye dritt og kritikk uansett hva hun gjør? Det må være noen som feilinformerer henne. 100 prosent ærlig svar, men x antall umerkede innlegg i IG story 🙄 Greit nok å ikke ta til seg alt av usakligheter, men å avskrive mesteparten som dritt er vel litt vel ansvarsfraskrivende. Feilmerking, skjult reklame, uetiske sponsoravtaler, uetiske kostholdsråd, eksponering av barn osv er faktisk ganske viktig temaer som hun bare vifter vekk med dette svaret. Lett å bare avfeie all kritikk som dritt sånn at man slipper å svare på kritikken. Endret 7. desember 2021 av *blueberry* 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. desember 2021 #9929 Del Skrevet 7. desember 2021 *blueberry* skrev (7 minutter siden): Greit nok å ikke ta til seg alt av usakligheter, men å avskrive mesteparten som dritt er vel litt vel ansvarsfraskrivende. Feilmerking, skjult reklame, uetiske sponsoravtaler, uetiske kostholdsråd, eksponering av barn osv er faktisk ganske viktig temaer som hun bare vifter vekk med dette svaret. Lett å bare avfeie all kritikk som dritt sånn at man slipper å svare på kritikken. Nettopp! Man blokkeres hvis man stiller kritiske spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltang89 Skrevet 7. desember 2021 #9930 Del Skrevet 7. desember 2021 5 hours ago, Lileep said: @Krølltang89 Håper du/dere kan gi oss noen svar 👍 Hei. Den muligheten der har seilt for en stund siden. Jeg henviser til mitt svar skrevet 9 september, på side 419 i denne tråden. jeg har tidligere prøvd å svare på spørsmål dere evt måtte ha, men har sjeldent opplevd at det er åpent for å ha andre meninger enn hva som kommer frem i denne tråden. Så, beklager men jeg kommer ikke til å svare på noen spørsmål herfra. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 7. desember 2021 #9931 Del Skrevet 7. desember 2021 4 minutter siden, Krølltang89 said: Hei. Den muligheten der har seilt for en stund siden. Jeg henviser til mitt svar skrevet 9 september, på side 419 i denne tråden. jeg har tidligere prøvd å svare på spørsmål dere evt måtte ha, men har sjeldent opplevd at det er åpent for å ha andre meninger enn hva som kommer frem i denne tråden. Så, beklager men jeg kommer ikke til å svare på noen spørsmål herfra. Dere har vel aldri svart skikkelig på hvorfor hun tydeligvis helt konsekvent lar være å merke innlegg. Har jo tatt helt av! Feigt å ikke gi leserens sine svar, kun komme med blokk og arrogant oppførsel! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. desember 2021 #9932 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) Krølltang89 skrev (På 9.9.2021 den 13.42): Jeg har snakket med Helene om den aktuelle hendelsen, og hvis det er den hendelsen vi tror så er dette begunnelsen: Vedkommende "spurte" hvorfor Helene kun viste frem drittmat, og bare brukte dårlige kilder til fett. Vedkommende hadde også ved flere andre anledninger snakket veldig nedlatende om Helene. Derfor ble vedkommende blokkert, ikke grunnet spørsmålet i seg selv men grunnet en gjennomgående trollete/nedlatende holdning. Om det er et annet tilfelle en dette det siktes til så skal vi såklart svare på det også, men da trenger vi brukernavn det evt gjelder. Hvis jeg har oversett noen av spørsmålene dine er nok det fordi du har vært ute etter å diskutere uttalelser som Helene har gjort etc, noe jeg som sagt ikke er interisert å gjøre. Krølltang89 skrev (På 9.9.2021 den 14.35): Jeg gir meg, igjen. Det er totalt nytteløst og forsøke å være litt allright og besvare spørsmålene dere evt måtte ha. Negativitet som er i denne tråden bobbler over, og overtar fullstendig. Ting vries på, misforståes, og man viser liten vilje til å høre på andres synspunkter. Jeg blir rett og slett ganske motløs, da jeg hadde håpet jeg kanskje kunne svare på spørsmål dere hadde hatt underveis etc. Evig naiv kanskje. Ved å se på noen av brukerene her inne så er det tydelig at de kun er her for å snakke om Helene, og holde liv i denne tråden. At man kan være så negative til noe er overraskende for meg, men sånn er det. Vel, takk for nå. Avkommet trenger mat Så det er dette som er «svar». Virker totalt meningsløst. Endret 7. desember 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltang89 Skrevet 7. desember 2021 #9933 Del Skrevet 7. desember 2021 5 minutter siden, Lileep said: Dere har vel aldri svart skikkelig på hvorfor hun tydeligvis helt konsekvent lar være å merke innlegg. Har jo tatt helt av! Feigt å ikke gi leserens sine svar, kun komme med blokk og arrogant oppførsel! Jeg må si at ditt svar er et utmerket eksempel på nettopp det jeg påpeker... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 7. desember 2021 #9934 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) 10 minutter siden, Krølltang89 said: Jeg må si at ditt svar er et utmerket eksempel på nettopp det jeg påpeker... Vel, jeg er ikke en offentlig blogger som driter i regler og er frekk i svar når noen spørr, uansett hva det blir spurt om! Er det folk reagerer på! Måten hun oppfører seg på, hun er arrogant! Du er ikke mye bedre, avvisende og svar som ikke henger på greip, blanda med litt løgn! Kort oppsummert inntrykk av dere begge! Edit; jeg forstår virkelig ikke hvorfor dere ikke ønsker å endre på dette inntrykket flere har av dere? Endret 7. desember 2021 av Lileep 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. desember 2021 #9935 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) Krølltang89 skrev (9 minutter siden): Jeg må si at ditt svar er et utmerket eksempel på nettopp det jeg påpeker... Hvis du ser bort fra tidligere fordommer; vi lurer på hvorfor Helene velger å ikke merke reklame, men markedsføre skjult for sine samarbeidspartnere når hun selv «arresterte» Sophie Elise i eget kommentarfelt for samme metode tidligere? Det har merkbart blitt mye mer umerket reklame etter fødsel og det er godt dokumentert de siste ukene. Er ikke riktig merking viktig for henne lengre? Dette er verken frekt eller «negativitet», det er et spørsmål om lovverk og etikk. Endret 7. desember 2021 av *blueberry* 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 7. desember 2021 #9936 Del Skrevet 7. desember 2021 Krølltang89 skrev (21 minutter siden): Hei. Den muligheten der har seilt for en stund siden. Jeg henviser til mitt svar skrevet 9 september, på side 419 i denne tråden. jeg har tidligere prøvd å svare på spørsmål dere evt måtte ha, men har sjeldent opplevd at det er åpent for å ha andre meninger enn hva som kommer frem i denne tråden. Så, beklager men jeg kommer ikke til å svare på noen spørsmål herfra. Men hvilke andre meninger er det egentlig om feilmerking av reklame dag ut og dag inn? Det er ikke slik at man selv kan velge hvordan dette fungerer. Men ingen vits i å spørre henne selv, da er man kjip. Og du tørr vel egentlig ikke å svare noe annet enn diffuse greier. Uansett gjør hun en fryktelig dårlig figur, og troverdighet kan hun se langt etter. Synd, da hun en gang i tiden faktisk hadde noe bra å komme med. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltang89 Skrevet 7. desember 2021 #9937 Del Skrevet 7. desember 2021 2 minutter siden, Lileep said: Vel, jeg er ikke en offentlig blogger som driter i regler og er frekk i svar når noen spørr, uansett hva det blir spurt om! Er det folk reagerer på! Måten hun oppfører seg på, hun er arrogant! Du er ikke mye bedre, avvisende og svar som ikke henger på greip, blanda med litt løgn! Kort oppsummert inntrykk av dere begge! Greit, jeg biter på siden du tydligvis er ute etter å irritere. Hvor har jeg lyvet, sånn konkret? Og hvordan kan du bevise det? Dere har ufattlige mange meninger om ditten eller datten men der har ingen måte å bekrefte Helene sine tanker osv. Selv om dere ved gjentatte ganger gjør nettopp det. Åssen kan du forvente at jeg skal være smilende og imøtekommende, når dette er en tråd på 497 sider som i all hovedsak går ut på å ta Helene. Jeg har faktisk prøvd å komme inn her ved flere anledninger for å forklare et par ting, men det virker som flere her inne faktisk kun er ute etter å ta Helene så ser jeg ikke vitsen med å ha en dialog med disse menneskene. Om det gjør at jeg er avvisenden så får det være. Og igjen så beviser dette igjen en manglende evne å se det fra den andre siden. Det er noen positvitet i denne tråden, men da snakker vi mindre enn 1%. Resten er dedikert til å "ta" Helene. Det er mange ting som dere skriver her inne som ikke jeg synes henger på greip heller. Men i en diskusjonsetting så argumentere man jo for og imot, for å så forhåpentligvis bli enig. Det blir særdeles vanskelig når man henter frem ting som passer inn der man ønsker, tolker ting på en gitt måte og fremstiller ting ettersom hvordan det passer seg. Det er ikke faktabasert diskisjoner akkurat. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. desember 2021 #9938 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) Krølltang89 skrev (1 time siden): Greit, jeg biter på siden du tydligvis er ute etter å irritere. Hvor har jeg lyvet, sånn konkret? Og hvordan kan du bevise det? Dere har ufattlige mange meninger om ditten eller datten men der har ingen måte å bekrefte Helene sine tanker osv. Selv om dere ved gjentatte ganger gjør nettopp det. Åssen kan du forvente at jeg skal være smilende og imøtekommende, når dette er en tråd på 497 sider som i all hovedsak går ut på å ta Helene. Jeg har faktisk prøvd å komme inn her ved flere anledninger for å forklare et par ting, men det virker som flere her inne faktisk kun er ute etter å ta Helene så ser jeg ikke vitsen med å ha en dialog med disse menneskene. Om det gjør at jeg er avvisenden så får det være. Og igjen så beviser dette igjen en manglende evne å se det fra den andre siden. Det er noen positvitet i denne tråden, men da snakker vi mindre enn 1%. Resten er dedikert til å "ta" Helene. Det er mange ting som dere skriver her inne som ikke jeg synes henger på greip heller. Men i en diskusjonsetting så argumentere man jo for og imot, for å så forhåpentligvis bli enig. Det blir særdeles vanskelig når man henter frem ting som passer inn der man ønsker, tolker ting på en gitt måte og fremstiller ting ettersom hvordan det passer seg. Det er ikke faktabasert diskisjoner akkurat. Du velger altså å fokusere på det som ikke henger på greip, enn å faktisk kommentarer at det annonseres/reklameres hver eneste dag som ikke blir merket riktig. Det er faktisk veldig alvorlig å ikke følge reglene for dette. Endret 7. desember 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 7. desember 2021 #9939 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) Hun gått ut flere ganger å kritisert andre influencere for manglende merking. Å merke innlegg er jobben hennes og er forpliktet etter norsk lov å utføre jobben på en korrekt måte. Det skal ikke være opp til mottakerne å skulle vurdere om de blir utsatt for reklame eller ikke. Hun sier jo stadig at hun setter så høye krav til seg selv, men bryter altså norsk lov konstant Hun har også nevnt reklamemerking i stories mange ganger. Sist i sommer når det også ble lovpålagt å merke reklameinnlegg som er retusjert. Anbefaler å lese disse innleggene. https://www.helenedrage.no/tag/reklame/ https://www.helenedrage.no/2017/07/08/merking-av-reklameannonse-i-sosiale-medier/ Sitater fra innleggene: "Stadig flere får opp øynene for hvordan blogging egentlig foregår, og forstår at for mange ligger det business bak. Blogg er ikke lengre bare en dagbok på nett(....) Derfor er det ekstra viktig at man kommuniserer klart og tydelig hva som er reklame og hva som ikke er det.(...)For meg går det rett og slett på troverdigheten min ovenfor dere som følger meg. At selv om jeg elsker produktene jeg anbefaler så skal dere vite det dersom det ligger en avtale bak det." Når HD har bemerket feilmerking hos andre: "Det som kanskje overrasker meg mest er hvor aggressive noen av dem blir når man påpeker at de har glemt å merke, eller har merket feil. Ofte blir man bare ignorert, slettet eller blokkert. Jeg sendte en klage på en av de store bloggerne en gang for manglende merking og fikk en illsint og hånlig melding i innboksen min et par uker etterpå om at jeg hadde ingenting med å klage på henne. Uansett, nå skjer det faktisk saker og ting" Endret 7. desember 2021 av Miranda16 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krølltang89 Skrevet 7. desember 2021 #9940 Del Skrevet 7. desember 2021 1 minutt siden, Lill said: Du velger altså å fokusere på det som ikke henger på greip, enn å faktisk kommentarer at det annonseres/reklameres hver eneste dag som ikke blir merket riktig. Det er faktisk en veldig alvorlig å ikke følge reglene for dette. Oki? Så det er greit at du slenger ut påstander om at jeg lyver, og når jeg besvarer deg på det så så overses det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå