Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Hvis det er så sykt riktig for henne å spise keto. Ref story. Hvis det er da hun føler seg best psykisk og fysisk hvorfor klarer hun det da ikke?  Hvorfor feiler hun gang på gang på gang på gang.? Da er det vell ikke ett riktig kosthold for henne? Rett Kosthold skal ikke være noe man må begynne på igjen med hver mandag? Å hvis hun vil kutte sukker hvorfor ikke bare begynne på normal lavkarbo.? Med rene proteiner, grønnsaker, salat, osv. Hva får hun utav å kun spise ost å bacon rulla inni hverandre?  Tette blodårer tilslutt? Det er så masse godt man kan lage av rent kjøtt med blomkål, broccoli, løk, sopp, squash osv. Å innimellom lage bacon og gratinerte ovsretter . Alt mulig av stapper. Chips av hokaido eller selleri. 

Skjønner meg ikke på henne ang keto. Det er tydligvis for strengt for henne så hvorfor ikke prøve en mildere versjon. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Sykt riktig å spise keto», javel….Hvorfor vente med det da tenker jeg? Slik jeg forsto storyen nå så skal hun «øve på balanse». Tror det er der hun må sette inn støtet sitt mtp spiseforstyrrelsen sin, for det er jo åpenbart hun har det. Og skal ikke vente til 1 januar - når er det greit å starte i desember da tenker jeg…Syns det er trist å se henne slik, hadde vært mer greit å være med på reisen og kampen mot spiseforstyrrelsen for selc kjenner jeg meg igjen og har det på samme måte

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hebi said:

Hvis det er så sykt riktig for henne å spise keto. Ref story. Hvis det er da hun føler seg best psykisk og fysisk hvorfor klarer hun det da ikke?  Hvorfor feiler hun gang på gang på gang på gang.? Da er det vell ikke ett riktig kosthold for henne? Rett Kosthold skal ikke være noe man må begynne på igjen med hver mandag? Å hvis hun vil kutte sukker hvorfor ikke bare begynne på normal lavkarbo.? Med rene proteiner, grønnsaker, salat, osv. Hva får hun utav å kun spise ost å bacon rulla inni hverandre?  Tette blodårer tilslutt? Det er så masse godt man kan lage av rent kjøtt med blomkål, broccoli, løk, sopp, squash osv. Å innimellom lage bacon og gratinerte ovsretter . Alt mulig av stapper. Chips av hokaido eller selleri. 

Skjønner meg ikke på henne ang keto. Det er tydligvis for strengt for henne så hvorfor ikke prøve en mildere versjon. 

Som nevnt, lettvint, digg og noe hun som bonus ikke legger på seg av (hun legger jo kun på seg av medisiner eller andre unnskyldninger)

Hun fremstår (fremdeles) som ekstremt umoden. Det har ikke hjulpet å bli mor, åpenbart.

Spent på podcast-episoden. TM-Ine pleier å være god på å stille spørsmål, uten å være dømmende. Syns godt #sharenting kunne blitt tatt opp.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt vondt av henne. Hun tror fortsatt keto er helt riktig for henne, men vil vente så hun slipper å styre med dårlig samvittighet før jul hvis det ikke blir helt perfekt. Mat og dårlig samvittighet er ikke to ting som bør blandes, og det er dette som er grunnen til at jeg er sterkt imot restriktive dietter, spesielt for de som har et forstyrret spisemønster. Det som ikke skal skje har skjedd, og det er slike følelser og assosiasjoner til mat hun introduserer til andre ved å promotere et slikt kosthold og en såkalt avhengighet. 

Når det er sagt forstår jeg konseptet ved å vente med å ta tak i noe man ønsker å endre (uvaner osv). Det er ikke alltid man har overskudd til den kampen, men dårlig samvittighet og styr rundt det burde ikke være en grunn. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (43 minutter siden):

Får litt vondt av henne. Hun tror fortsatt keto er helt riktig for henne, men vil vente så hun slipper å styre med dårlig samvittighet før jul hvis det ikke blir helt perfekt. Mat og dårlig samvittighet er ikke to ting som bør blandes, og det er dette som er grunnen til at jeg er sterkt imot restriktive dietter, spesielt for de som har et forstyrret spisemønster. Det som ikke skal skje har skjedd, og det er slike følelser og assosiasjoner til mat hun introduserer til andre ved å promotere et slikt kosthold og en såkalt avhengighet. 

Når det er sagt forstår jeg konseptet ved å vente med å ta tak i noe man ønsker å endre (uvaner osv). Det er ikke alltid man har overskudd til den kampen, men dårlig samvittighet og styr rundt det burde ikke være en grunn. 

Enig, jeg også får vondt av henne

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å kutte sukker er så krevende at man sprekker gang på gang og må utsette til etter jul. Så er det kanskje et signal om at det ikke er et bærekraftig opplegg? 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama

Istedenfor å fokuserer på ting man ikke får til for øyeblikket, så kan man skjerpe seg med merking av reklame og reflektere over hvor ugreit det er å bruke mindreårig i kommersielle sammenhenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er klokt av henne å roe ned nå både med tanke på at hun er i permisjon og at det snart er jul. Så håper jeg hun finner den gylne middelvei nå og etter jul og ikke går så hardt ut i januar. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummikoppp skrev (6 timer siden):

Hvis det å kutte sukker er så krevende at man sprekker gang på gang og må utsette til etter jul. Så er det kanskje et signal om at det ikke er et bærekraftig opplegg? 

Klart det er fristende å utsette en livsstilsendring/slankekur til etter jul. I disse dager vasser man jo formelig i julesnadder.

Faren er at vektøkningen - som jo blir resultatet - kombinert med abstinensen etter godsakene, gjerne følges av en mental nedtur med dyp selvforakt og nedstemthet. Kanskje depresjon. Men dette er nok HD klar over. Blir nok nye runder med hvor tungt og vanskelig livet er.

Å ta i mot profesjonell hjelp for spiseforstyrrelse hadde kanskje vært en god ide, og betydelig mer fruktbart enn å jamre på Instagram, med kommentarer fra et titalls andre som også har lagt på seg i jula, og er like langt nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er klokt av henne å roe ned nå både med tanke på at hun er i permisjon og at det snart er jul. Så håper jeg hun finner den gylne middelvei nå og etter jul og ikke går så hardt ut i januar. 

Men det er jo nettopp dette hun aldri greier. Det er utfordringer og planer/opplegg hele tiden, og hun fullfører ikke en eneste gang. Nytt prosjekt, hvem er med? I alle fall ikke Drage. For i løpet av de årene jeg har fulgt henne, skjer det samme. Holder det gående en liten stund, før hun gir opp. Alt fra mat/kosthold til trening og brusstopp. Uten unntak. Og alt deles selvfølgelig for å få en klapp på skulderen, og rettferdiggjøre at hun gir opp. Så hvorfor blir det slik hver gang? Kan det være fordi hun bare er en sånn der det er mye snakk med lite action? Og kan det være at hun ikke stiller så høye krav til seg selv som hun påstår? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, cerruti said:

Jeg likte storyen hvor hun sa hun ville ta en pause fra alt, og tenkte JA det har du godt av! Men neste story viser jo bare at hun ikke klarer å være borte fra media.. for da var visst den pausen bare en liten spøk.. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet sitat er fjernet. Sol, admin

Også er det så synd å se at hun fraråder sunne matvarer som poteter, belgvekster, frukt og lignende ved å vise til at hun fråtser i godteri og kakeboksen. Alle karbohydrater er ikke godis. Jeg er drittlei denne ketotrenden som fiendtliggjør en hel næringsgruppe og profiterer på sårbare spiseforstyrrede mennesker som ender opp med dårligere psyke for hver nye diett trend som dukker opp 😫.

Ingen bør fortelle andre at osteruller med skinke, ostekladder med Chorizo og daglig inntak av bacon og fløte er sunnere enn linsegryter, rotgrønnsaker, frukt, bær og fullkornsprodukter. (Disclaimer; man kan ha litt bacon, ost og fløte i et sunt kosthold også.) 

Stakkars mennesker som virkelig tror på at man ikke kan innta normale sunne råvarer. Kosthold er blitt som religion for mange, ekstremitet er ikke sunt uansett hvilken form det kommer i. 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (4 minutter siden):

Reklame, ikke reklame. Det er jo snart jul…

17AB9C6C-D75F-4989-BAFB-74DAD871BEFE.png

800510FC-06E9-4DAD-84D4-637A5AE5BB85.png

Har det for travelt med å finne nye undskyldninger for å slippe å ta tak i egen situasjon, da kommer merking av reklame langt bak i rekka. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynner å bli patetisk😂

»Jeg har derimot noe imot umerket reklame. Er generelt svært nøye på å merke mine bilder med reklame når det er reklame. At du ikke kan forstå at det er reklame fordi man ikke nevner navn, viser jo bare hvor bra skjult reklame funker.»

3BDA9949-7B8D-46F7-862D-52F72DD88C7F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Finlay said:

Dette begynner å bli patetisk😂

»Jeg har derimot noe imot umerket reklame. Er generelt svært nøye på å merke mine bilder med reklame når det er reklame. At du ikke kan forstå at det er reklame fordi man ikke nevner navn, viser jo bare hvor bra skjult reklame funker.»

3BDA9949-7B8D-46F7-862D-52F72DD88C7F.jpeg

Skulle sendt dette til henne! Og spurt om hvorfor hun gjør stikk motsatt av hva hun skriver! Hadde vel aldri fått svar, og blitt blokka på flekke! Kan jo tagge mannen hennes her? Hadde vært interessant å høre hva hun har å si ☺️

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg påpekte dette med umerket reklame for vogn/mimmis.no i forrige uke, bildet var brukt på samme måte som bildet over for elles.no. jeg er blokka, så hva sier du om dette @Krølltang89? Synes dere det er greit å holde på med umerket reklame, og blokkere de som påpeker lovbruddet?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (13 minutter siden):

Skulle sendt dette til henne! Og spurt om hvorfor hun gjør stikk motsatt av hva hun skriver! Hadde vel aldri fått svar, og blitt blokka på flekke! Kan jo tagge mannen hennes her? Hadde vært interessant å høre hva hun har å si ☺️

Hadde noen andre vært så slurvete i sin jobb, la oss for eksempel si i helsevesenet eller Nav, ville det få enorme konsekvenser. Drage gjør dette med vilje, da hun kjenner regelverket godt. Men når man ikke har så mye å by på, annet enn reklame og evinnelige ranter om hvor tungt livet er, må kanskje noe av reklamen skjules litt så det ikke blir så tydelig hvor ensformig og økonomisk rettet hele denne kontoen er. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener åpenbart det ikke trenger å merkes pga affiliate link i story. 

Mens FTs regelverk sier: 

Du bruker annonselenker som gir deg betalt f. eks. per klikk eller kjøp. All eksponering eller omtale av butikken eller ytelsen du lenker til, på en måte som kan gi mer trafikk til lenkene du legger ut, er da også reklame.

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

Dette tror jeg HD egentlig vet😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (1 time siden):

Jeg påpekte dette med umerket reklame for vogn/mimmis.no i forrige uke, bildet var brukt på samme måte som bildet over for elles.no. jeg er blokka, så hva sier du om dette @Krølltang89? Synes dere det er greit å holde på med umerket reklame, og blokkere de som påpeker lovbruddet?

Krølltanga har jo vært innom her ved tidligere anledninger og lovet at han skal ta opp den dårlige merkinga med Helene. Det har visst gått i glemmeboka :tunge1:

Endret av Beneviento
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...