Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Jeg håper at folk tenker seg mer om nå som annonsørene blir tatt. Troverdigheten til influencerne svekkes også når de kobles opp mot bedrifter som får brev fra Forbrukerrådet. Siden dette er HD tråden så nevner jeg f.eks. alle turklærne HD viser frem som annonsør fra fitliving, og så ser vi de aldri mer før det er tid for en ny kolleksjon. Hun må da ha 5 jakker, 5 bukser og 4 par sko fra twentyfour bare fra i år, og jeg har ikke sett at hun har brukt de på hverdagsinnlegg/ story enda (kun poserte bilder/ videoer, ingen på tur med hund/ baby/ bil).

Konklusjon i mitt hode; de brukes kun når de mottas, og kan dermed ikke være gode produkter. Troverdighet: 0%

Jeg er helt enig. Inntrykket mitt forsterkes av stadige klessalg på snap. Det lukter fast fashion lang vei. 

Min tillegskonklusjon er at det ikke er utenkelig at annonsørene legger føringer for at reklamen skal være skjult. Det er liten til ingen risiko forbundet med å bruke influensere til å reklamere skjult. Den vanlige kvinnen i gaten blir påvirket enten hun vil eller ikke. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (3 minutter siden):

Eh? Twistshake og mimmis er vel nye i år?😅

C1A6F499-C00F-4C91-9CA3-A8121F20AC70.png

Slik jeg tolker det, så mener hun at hun ikke booker nye samarbeidspartnere kun for «black week/friday». 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (11 minutter siden):

Slik jeg tolker det, så mener hun at hun ikke booker nye samarbeidspartnere kun for «black week/friday». 

... kan hende det ville være brudd mot de avtalene hun allerede har 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Det er det jeg liker best med modereringen på KG. Der barn har bedre beskyttelse mot eksponering og utnyttelse, enn på influenser foreldre sine sosiale medier. Nok en umerket reklame for Twist Shake.

71468BD1-8C4F-4A5C-BD39-EF51F8B086D1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diamant20 skrev (55 minutter siden):

Umerket reklame😬

C76119AE-E738-4BEC-90C1-8CC973314605.png

Jepp. Dette umerkede innlegget har fitliving repostet på sin story 2-3 ganger i løpet av disse dagene også. Og ja, Twistshake og Mimmis er nye samarbeid i år. Twistshake mens hun var gravid, Mimmis rett etter fødsel så vidt jeg husker riktig. Og igjen masse umerket reklame for babynestet hver dag siden fredag. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
*blueberry* skrev (16 minutter siden):

Jepp. Dette umerkede innlegget har fitliving repostet på sin story 2-3 ganger i løpet av disse dagene også. Og ja, Twistshake og Mimmis er nye samarbeid i år. Twistshake mens hun var gravid, Mimmis rett etter fødsel så vidt jeg husker riktig. Og igjen masse umerket reklame for babynestet hver dag siden fredag. 

Stemmer at Fitliving har repostet dette. 

487D7B30-82CF-4EA6-B7B7-0D03A05EB85F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, *blueberry* said:

Mer umerket reklame (deling av innlegg fra samarbeidspartner). 

583D6853-EA2C-4DAF-B833-3A3D93A68AA5.jpeg

Virker ikke som hun prøver å skjerpe seg engang! En saftig bot burde få fart på henne! 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (10 minutter siden):

Virker ikke som hun prøver å skjerpe seg engang! En saftig bot burde få fart på henne! 

Synd FT ikke gidder å gi bøter 🙄. Påminnelsesbrev blir jo ikke tatt alvorlig, det har de drevet med i sånn 10 år nå. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Lileep skrev (3 timer siden):

Snakk om dobbeltmoral. Har kritisert andre for det samme hun gjør nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luckie skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan det kostholdet være sunt? Så mye bacon og annen bearbeidet kjøtt. 

Keto kan være sunt, men HDs fronting av keto er sjeldent sunne måltider. Altfor lite grønnsaker bl.a.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Luckie skrev (1 time siden):

Ja, det er ikke mye «ren» mat. Ville vært sunnere med roastbeef. Det er nok fett fra før på den tallerkenen. Savner også sunt fett fra nøtter som er bedre enn bacon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lill :) said:

Ja, det er ikke mye «ren» mat. Ville vært sunnere med roastbeef. Det er nok fett fra før på den tallerkenen. Savner også sunt fett fra nøtter som er bedre enn bacon. 

Prøvde å spørre om hvorfor hun ikke brukte varierte fettkilder, ofte bare ost og bacon osv. Ble blokka! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Luckie skrev (8 timer siden):

Sett deg inn i ketokosrhold da, mange som lever sånn i flere år 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, *blueberry* said:

Keto kan være sunt, men HDs fronting av keto er sjeldent sunne måltider. Altfor lite grønnsaker bl.a.

Det handler vel om lettvint og digg. Bonus hvis hun kan slanke seg på det i tillegg.. sunt er det iallefall ikke.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Orly said:

Ja keto kan være sunt hvis det varieres i fettkilder osv. Men det ketokostholdet hun fronter, kan umulig være sunt i lengden? 

Endret av Lileep
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 timer siden):

Mange lever på McDonald’s i flere år også, men det betyr ikke at det er sunt.

De fleste her vet at keto kan utføres på en relativt sunn måte, og det har også tidligere i tråden vært ønsker om mer varierte og sunne fettkilder for HD viser veldig mye ost + bacon. Ikke det helt optimale ketokostholdet for helse altså. Hun markedsfører seg selv som kostholdsveileder og da bør det være innafor å kritisere kostholdet hun fronter og til og med selger et oppskriftshefte til. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...