Luckie Skrevet 22. november 2021 #9681 Del Skrevet 22. november 2021 cerruti skrev (8 timer siden): Kanskje porsjonskontroll ville vært lettere om kostholdsrådene etter slankeoperasjon ble fulgt. Ikke glem at HD vet best. Alltid! Hun har tross alt utdanning innen kosthold. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 22. november 2021 #9682 Del Skrevet 22. november 2021 Luckie skrev (1 time siden): Ikke glem at HD vet best. Alltid! Hun har tross alt utdanning innen kosthold. Dette er egentlig litt interessant fordi hun introduserer seg alltid som personlig trener og kostholdsveileder (story høydepunkt og som gjestesnapper), men følger selv ikke rådene til kostholdsutdanningen hun har. Når hun fronter FUS/ Keto så kan dette skape en villedende markedsføring fordi hun samtidig påberoper seg ernæringskunnskap når det hun fronter ikke er generelle anbefalinger, men et sponset samarbeid med FUS. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisiaflisa Skrevet 22. november 2021 #9683 Del Skrevet 22. november 2021 Håper for barnas del at hun ikke blir gravid med det første! Hun har ALTFOR MYE å jobbe med, på mange måter, før hun idetheletatt burde vurdere det… Håper det bare er et latterlig forsøk på klikk/likes….. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 22. november 2021 #9684 Del Skrevet 22. november 2021 *blueberry* skrev (17 minutter siden): Dette er egentlig litt interessant fordi hun introduserer seg alltid som personlig trener og kostholdsveileder (story høydepunkt og som gjestesnapper), men følger selv ikke rådene til kostholdsutdanningen hun har. Når hun fronter FUS/ Keto så kan dette skape en villedende markedsføring fordi hun samtidig påberoper seg ernæringskunnskap når det hun fronter ikke er generelle anbefalinger, men et sponset samarbeid med FUS. Hun er veldig opptatt av å dra fram utdanning, kompetanse og erfaring, men følger generelt lite av rådene selv. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 22. november 2021 #9685 Del Skrevet 22. november 2021 Det nytter å melde ifra ; https://www.tv2.no/nyheter/14366742 FT sier følgende om merking av reklame ; Noen av utfordringene tilsynet peker på er at merkingen ofte har liten skriftstørrelse, at den går i ett med bakgrunnen, at den er plassert helt ut i kanten av bildet eller at den havner bak standardtekst eller funksjonsknapper. Forbrukertilsynet peker også på en utbredt praksis de ser på som særlig problematisk - at annonsører videredeler innlegg fra påvirkere som mangler merking eller der merkingen er utydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 22. november 2021 #9686 Del Skrevet 22. november 2021 Luckie skrev (12 timer siden): Savner gravidmagen, men legger ut et bilde hvor hun ikke ser gravid ut🤷♀️ Kan bare snakke for meg selv som tjukk småbarnsmor, men det handler ofte vel så mye om hvordan magen føltes/føles enn hvordan den så/ser ut Gravidmage og annen mage ser kanskje ikke så ulik ut for andre men føles ganske annerledes både rent fysisk og hvordan man tenker og føler rundt den. Man viser frem gravidmagen og er stolt av den, men er man bare tjukk så forsøker man å gjemme den bort og man skammer seg gjerne over at den er der. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 22. november 2021 #9687 Del Skrevet 22. november 2021 Jeg stusser på noe ang kostholdet/slankeoperasjonen. Hun har flere ganger gått ut og sagt at effekten av slankeoperasjonen varer bare de første åra, og hun ikke lenger har effekt av den. Men senest idag ( eller var det igår) la hun ut på story at hun enda ikke klarer å huske på at porsjonene må være små pga slankeoperasjonen. Så da lurer jeg på; hvilken effekt mener hun da hun har mistet mtp operasjonen? For det er vel ofte magesekkens størrelse som endrer seg, og effekten med små måltider/blir veldig fort mett som forsvinner. ren spekulasjon, men bruker hun «mista effekt» som unnskyldning pga vektoppgangen? At hun ikke vil innrømme at hun feilet mtp kostholdet? Og glemmer hun nå at hun har sagt at effekten er borte hos henne? Blir ikke helt klok på henne, for hun sier forskjellige ting hele tiden.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 22. november 2021 #9688 Del Skrevet 22. november 2021 Lileep skrev (7 minutter siden): men bruker hun «mista effekt» som unnskyldning pga vektoppgangen? Husk at hun opprinnelig var mye større enn hun er nå. Hun sier selv ca 140 kg. Jeg synes det blir helt feil å snakke om vektoppgang i så måte. Hun har gått ned masse og holder seg relativt mye slankere og. Det som er synd er at hun hele tiden fortsetter å ty til ekstreme dietter - også rett etter å ha blitt mor - for å gå ned mer. Fordi det sikkert er vanskelig å ikke være helt i «mål» når hun tross alt har tatt operasjon. Da er det viktig å minne om at ut i fra «operasjonens mål» er hun jo helt i rute. Hun har tross alt gått ned masse og sånn sett har den vært vellykket. Synd hun ikke klarer å bli fornøyd. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 22. november 2021 #9689 Del Skrevet 22. november 2021 (endret) 6 minutter siden, cerruti said: Husk at hun opprinnelig var mye større enn hun er nå. Hun sier selv ca 140 kg. Jeg synes det blir helt feil å snakke om vektoppgang i så måte. Hun har gått ned masse og holder seg relativt mye slankere og. Det som er synd er at hun hele tiden fortsetter å ty til ekstreme dietter - også rett etter å ha blitt mor - for å gå ned mer. Fordi det sikkert er vanskelig å ikke være helt i «mål» når hun tross alt har tatt operasjon. Da er det viktig å minne om at ut i fra «operasjonens mål» er hun jo helt i rute. Hun har tross alt gått ned masse og sånn sett har den vært vellykket. Synd hun ikke klarer å bli fornøyd. Hun har selv sagt hun gikk opp en del kg etter operasjonen. Er ikke noe jeg sier. Og hun forklarte først at det var pga medisiner. Senere sa hun at det var pga mistet effekt av operasjonen, og hun derfor måtte jobbe mer. Fullt forståelig det, så derfor stusser jeg på hvorfor effekten plutselig er tilbake igjen (kun orker små porsjoner mat) Edit; derfor jeg er litt nysgjerrig på hva hun mener med «effekten» ☺️ Endret 22. november 2021 av Lileep 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 22. november 2021 #9690 Del Skrevet 22. november 2021 (endret) Lileep skrev (26 minutter siden): Hun har selv sagt hun gikk opp en del kg etter operasjonen. Er ikke noe jeg sier. Og hun forklarte først at det var pga medisiner. Senere sa hun at det var pga mistet effekt av operasjonen, og hun derfor måtte jobbe mer. Fullt forståelig det, så derfor stusser jeg på hvorfor effekten plutselig er tilbake igjen (kun orker små porsjoner mat) Edit; derfor jeg er litt nysgjerrig på hva hun mener med «effekten» ☺️ Det offisielle er at «drahjelpen» i all hovedsak varer i ca 2 år. Dvs at man spiser veldig lite volum uten særlig mye innsats og dermed går ned i vekt nesten uansett hva som er på tallerkenen. Etter disse 2 årene har man fortsatt drahjelp en god stund hvis man ikke har tvunget i seg ekstremt store porsjoner (ja, noen klarer dette til tross for konsekvenser som dumping pga psyken), men ikke i like stor grad. Det kreves aktivt arbeid i tillegg på det stadiet HD er nå, men mindre enn uten slankeoperasjon (et verktøy som hun selv kaller det). Perioden etter ca 1 år hvor HD gikk opp så gikk hun vel på antidepressiva. Kombinasjon dårlig psyke samt appetittvekkende medikamenter kan ofte føre til et søtsug/ trøstespising og godteri er lite volum per kalori. Volum var nok ikke hennes største problem, men selve matvalget. På keto har hun spist hovedsakelig råvarebasert mat og får dermed færre kalorier i forhold til volumet hun kan spise, og dermed stabiliserte det seg igjen. Graviditeten tullet med hormonene og hun falt av og tilbake på godteri (slik jeg forsto det), men godtekuttet hun startet på for litt siden så ut til å stabilisere henne bedre selv om hun hadde litt pasta i salaten osv. Håper det sier litt om effekten ☺️ NB: studier sier også at det er vanlig for slankeopererte å gå opp 10-20% av vekten de mister etter 1-2 år før ting stabiliserer seg så det er ikke sikkert medisinene var hele årsaken. Det er et naturlig forløp og slankeopererte har sjelden som mål å være normalvektige, men helst å komme under «fedme» (bmi 30+) slik at risikoen for helseproblemer blir kraftig redusert. Endret 22. november 2021 av *blueberry* 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 22. november 2021 #9691 Del Skrevet 22. november 2021 7 minutter siden, *blueberry* said: Det offisielle er at «drahjelpen» i all hovedsak varer i ca 2 år. Dvs at man spiser veldig lite volum uten særlig mye innsats og dermed går ned i vekt nesten uansett hva som er på tallerkenen. Etter disse 2 årene har man fortsatt drahjelp en god stund hvis man ikke har tvunget i seg ekstremt store porsjoner (ja, noen klarer dette til tross for konsekvenser som dumping pga psyken), men ikke i like stor grad. Det kreves aktivt arbeid i tillegg på det stadiet HD er nå, men mindre enn uten slankeoperasjon (et verktøy som hun selv kaller det). Perioden etter ca 1 år hvor HD gikk opp så gikk hun vel på antidepressiva. Kombinasjon dårlig psyke samt appetittvekkende medikamenter kan ofte føre til et søtsug/ trøstespising og godteri er lite volum per kalori. Volum var nok ikke hennes største problem, men selve matvalget. På keto har hun spist hovedsakelig råvarebasert mat og får dermed færre kalorier i forhold til volumet hun kan spise, og dermed stabiliserte det seg igjen. Graviditeten tullet med hormonene og hun falt av og tilbake på godteri (slik jeg forsto det), men godtekuttet hun startet på for litt siden så ut til å stabilisere henne bedre selv om hun hadde litt pasta i salaten osv. Håper det sier litt om effekten ☺️ NB: studier sier også at det er vanlig for slankeopererte å gå opp 10-20% av vekten de mister etter 1-2 år før ting stabiliserer seg så det er ikke sikkert medisinene var hele årsaken. Det er et naturlig forløp og slankeopererte har sjelden som mål å være normalvektige, men helst å komme under «fedme» (bmi 30+) Tusen takk for veldig godt svar! 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 22. november 2021 #9692 Del Skrevet 22. november 2021 cerruti skrev (23 minutter siden): Husk at hun opprinnelig var mye større enn hun er nå. Hun sier selv ca 140 kg. Jeg synes det blir helt feil å snakke om vektoppgang i så måte. Hun har gått ned masse og holder seg relativt mye slankere og. Det som er synd er at hun hele tiden fortsetter å ty til ekstreme dietter - også rett etter å ha blitt mor - for å gå ned mer. Fordi det sikkert er vanskelig å ikke være helt i «mål» når hun tross alt har tatt operasjon. Da er det viktig å minne om at ut i fra «operasjonens mål» er hun jo helt i rute. Hun har tross alt gått ned masse og sånn sett har den vært vellykket. Synd hun ikke klarer å bli fornøyd. Jeg håper hun er fornøyd ang vekt for hun har virkelig vært suksessfull når det gjelder vektnedgang med slankeoperasjon og mindre helserisiko 🙌🏻. Mitt inntrykk at hun ønsker å føle seg bedre innvendig, vi har vel alle hatt den dårlige følelsen i perioder man spiser næringsfattig mat eller mye søtsaker. Av det jeg har fått med meg så er HD sin svakhet søtsaker og det kan tulle en del med psyken, og jeg vet hun tror Keto er den eneste løsningen, men jeg tror helt ærlig hun ville fått samme indre ro om hun hadde et hovedsakelig råvarebasert kosthold og var mer restriktiv til ultraprossesert mat og godteri enn å kutte alt av karbohydrater og søtstoffer ❤️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 22. november 2021 #9693 Del Skrevet 22. november 2021 (endret) 5 minutter siden, *blueberry* said: Jeg håper hun er fornøyd ang vekt for hun har virkelig vært suksessfull når det gjelder vektnedgang med slankeoperasjon og mindre helserisiko 🙌🏻. Mitt inntrykk at hun ønsker å føle seg bedre innvendig, vi har vel alle hatt den dårlige følelsen i perioder man spiser næringsfattig mat eller mye søtsaker. Av det jeg har fått med meg så er HD sin svakhet søtsaker og det kan tulle en del med psyken, og jeg vet hun tror Keto er den eneste løsningen, men jeg tror helt ærlig hun ville fått samme indre ro om hun hadde et hovedsakelig råvarebasert kosthold og var mer restriktiv til ultraprossesert mat og godteri enn å kutte alt av karbohydrater og søtstoffer ❤️ Hun er vel i midten av 30-årene? Samme som meg.. og godteri er min store svakhet. Altså jeg kan momse vanvittige mengder 🙈 og kroppen ble jo deretter. Men tanken på et relativt langt liv uten å kunne spise en eneste sjokoladebit er uutholdelig for meg. Så å ta valget om å holde seg unna all sukker osv resten av livet er tøft, og jeg tror det blir en vanvittig kamp når hun er på 5-6 året.. selv da har hun flere tiår igjen.. Jeg tror alle har mest nytte av mengdekontroll, og det er det tiltaket jeg har gjort med mitt kosthold. Det gjør at jeg føler jeg kan spise hva jeg vil, og det gjør det mye lettere å leve sunnere. Diett fungerer i korte perioder, men ikke som livsstil. Det burde jo hun vite.. jeg håper hun lykkes, men jeg tror kampen blir knalltøff! Endret 22. november 2021 av Lileep 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 22. november 2021 #9694 Del Skrevet 22. november 2021 (endret) Lileep skrev (7 minutter siden): Hun er vel i midten av 30-årene? Samme som meg.. og godteri er min store svakhet. Altså jeg kan momse vanvittige mengder 🙈 og kroppen er jo deretter. Men tanken på et relativt langt liv uten å kunne spise en eneste sjokoladebit er uutholdelig for meg. Så å ta valget om å holde seg unna all sukker osv resten av livet er tøft, og jeg tror det blir en vanvittig kamp når hun er på 5-6 året.. selv da har hun flere tiår igjen.. Jeg tror alle har mest nytte av mengdekontroll. Diett fungerer i korte perioder, men ikke som livsstil. Det burde jo hun vite.. jeg håper hun lykkes, men jeg tror kampen blir knalltøff! Ja, altså jeg siktet ikke til å aldri spise noe godteri. Jeg tenker mer på i all hovedsak ha et råvarebasert kosthold. Jo mer næring du har per g volum jo mindre risiko for søtsug. Men keto er altfor restriktivt både i familie og sosial setting, men også for psyken når man ikke har en sykdom som krever dette kostholdet. Med en overspisingslidelse i bunn er nok det aller meste prøvd ut, problemet er nok det store bildet og hvordan klare å ikke falle av i dårlige perioder. Jeg håper HD en gang tar kontakt med ROS, hører mange har god erfaring med de. Også ønsker jeg henne lykke til fremover og håper at hun roer ned litt fra keto, men klarer å spise sunt nok til å få tilbake den indre roen. Endret 22. november 2021 av *blueberry* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lileep Skrevet 22. november 2021 #9695 Del Skrevet 22. november 2021 (endret) 12 minutter siden, *blueberry* said: Ja, altså jeg siktet ikke til å aldri spise noe godteri. Jeg tenker mer på i all hovedsak ha et råvarebasert kosthold. Jo mer næring du har per g volum jo mindre risiko for søtsug. Men keto er altfor restriktivt både i familie og sosial setting, men også for psyken når man ikke har en sykdom som krever dette kostholdet. Med en overspisingslidelse i bunn er nok det aller meste prøvd ut, problemet er nok det store bildet og hvordan klare å ikke falle av i dårlige perioder. Jeg håper HD en gang tar kontakt med ROS, hører mange har god erfaring med de. Også ønsker jeg henne lykke til fremover og håper at hun roer ned litt fra keto, men klarer å spise sunt nok til å få tilbake den indre roen. Var ikke myntet på det du skrev, men mer hennes totalt fravær av sukker og søtningsstoffer. Hun har jo gått inn for at det er livsstilen hun vil følge. Var det jeg gikk utifra i svaret mitt. Men kunne kanskje misforstås ☺️ Quota deg fordi jeg er enig med det du skriver ang kosthold hun burde prøve ☺️ Endret 22. november 2021 av Lileep 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. november 2021 #9696 Del Skrevet 22. november 2021 Pantoten skrev (2 timer siden): Kan bare snakke for meg selv som tjukk småbarnsmor, men det handler ofte vel så mye om hvordan magen føltes/føles enn hvordan den så/ser ut Gravidmage og annen mage ser kanskje ikke så ulik ut for andre men føles ganske annerledes både rent fysisk og hvordan man tenker og føler rundt den. Man viser frem gravidmagen og er stolt av den, men er man bare tjukk så forsøker man å gjemme den bort og man skammer seg gjerne over at den er der. Denne storyen som hun repostet fra Postpartumselfies sier noe av det samme. Den viser hvilke hyggelig oppmerksomhet en gravid mage får, i motsetning til postpartummagen som derimot blir kommentert negativt. Selv om den til og med for noen ser helt lik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 22. november 2021 #9697 Del Skrevet 22. november 2021 Lileep skrev (7 minutter siden): Var ikke myntet på det du skrev, men mer hennes totalt fravær av sukker og søtningsstoffer. Hun har jo gått inn for at det er livsstilen hun vil følge. Var det jeg gikk utifra i svaret mitt. Men kunne kanskje misforstås ☺️ Quota deg fordi jeg er enig med det du skriver ang kosthold hun burde prøve ☺️ Da skjønner jeg ☺️. Håper hun finner en balanse snart, mat må jo alle ha så det er ikke bare å kutte slik som med alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 22. november 2021 #9698 Del Skrevet 22. november 2021 Interessant at hun oppfordrer til å være bevisst i black week etter en hel helg med umerket reklame for minst 2 firmaer/ samarbeid og 4 (twistshake, fitliving (umerket give away), bara og lenses) forskjellige annonseinnlegg på én uke. Ikke minst de storyene når hun reklamerte for nameit «lokalbutikken» med at hun hjalp til med black week markedsføringen. Igjen, et forsøk på å være trendy og miljøbevisst. Lite troverdig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 22. november 2021 #9699 Del Skrevet 22. november 2021 Så du la ut link i CBE tråden om brevet til annonsører @Finlay. På lista finner vi blant annet Mimmis.no som jo er en av samarbeidspartnerene til HD. Ikke usannsynlig at HD er en av de 50 som har fått brev. https://www.forbrukertilsynet.no/wp-content/uploads/2021/11/oversikt-over-annonsorer-som-mottatt-brev-etter-aksjon.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 22. november 2021 #9700 Del Skrevet 22. november 2021 Ser forresten at en av samarbeidspartnerne hennes har fått brev. Lurer på om influencere lar seg affektere av dette på samme måte som vi ønsker at annonsører ikke vil forbindes med skjult reklame hos influencerne. Troverdigheten rundt all reklame fra mimmis er nå sterk svekket. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå