Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (13 minutter siden):

Sånn forøvrig er det litt å reflektere over at 20 brukere har trykket liker på dette innlegget. 

Det er vanlig antall likes for et HD-kritisk innlegg her i tråden. Ingen av de faste brukerne tar til motmæle. 

En ting er hva man selv ikke sier, men å stå ved siden av og tie er også et bidrag. 

Merk at i dette tilfellet har evt rapporter hatt liten effekt. Det står fortsatt.,

Så de «faste» brukerne skal stå til ansvar for at 1) folk plusser et innlegg du ikke liker, 2) At moderatorene ikke rydder etter dine kriterier? 3) Brukere i HD tråden skal også ta ansvar for at statistikken din falt sammen, fordi vi ikke definerte for deg hva som var parameterne? Herlighet. Men det som faktisk er viktig og dokumentert over flere sider nå (umerket reklame) det velger du stille passere..samfunnsengasjement der altså.

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (22 minutter siden):

Hva gjelder stråmannsargumentasjon. Se litt på dine egne innlegg og svar meg da på følgende:

Hva betyr det at du setter ammebilder i anførselstegn? 

Det mye diskuterte bildet som du sier ikke viser amming. Hva er det du ser? 

Hvis hun ikke fronter amming, hva fronter hun da?

Hvis en mottaker tolker bilder seksuelt, hvem bærer da ansvaret. Hvis det er HD, hvilke feil har hun gjort? 

👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (4 minutter siden):

Tolkning handler ikke om hvem som har rett, og hvem som tar feil.

Det er helt naturlig at budskap tolkes ulikt av forskjellige mennesker. 

Man preges av egne erfaringer, kjønn, kulturell bakgrunn o.l.

Så hva er din tolkning og hvorfor? 

Vi kan ta bildet fra 2. August som utgangspunkt. Ser forøvrig at den som postet det i tråden hadde beskåret det slik at barnet  er mindre i bildet enn originalbildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (22 minutter siden):

Sånn forøvrig er det litt å reflektere over at 20 brukere har trykket liker på dette innlegget. 

Det er vanlig antall likes for et HD-kritisk innlegg her i tråden. Ingen av de faste brukerne tar til motmæle. 

En ting er hva man selv ikke sier, men å stå ved siden av og tie er også et bidrag. 

Merk at i dette tilfellet har evt rapporter hatt liten effekt. Det står fortsatt.,

Nei vet du hva. Ingen vet hvem de 20 er, og de som ønsker en saklig debatt orker ikke flere sider med avsporing. Å tie betyr ikke at man ikke rapporterer og det betyr heller ikke at man støtter. Rapportering er en form for motstand, men det er ikke mitt ansvar hvordan modereringen blir gjort her i tråden. Blir det ikke borte så er det ikke brukernes feil, det får du ta med moderatorene i ris og ros tråden. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Lill :) skrev (3 timer siden):

Forklar meg gjerne hva som er konteksten til dette bildet? Ingen amming involvert her. Spørsmålet er ikke ment fordømmende eller fordi jeg er ute etter et poeng. Men fordi jeg oppriktig lurer på om dette er normalt blant folk? Er det vanlig at man legger ut slike bilder på IG på en offentlig konto? Og hva er eventuelt motivet bak dette? Det er vel de spørsmålene man stiller seg når CBE gjør det samme, eller SE AS. 

D6CCF5A0-FD9B-4341-B532-324E101602BA.jpeg

Så kan vi snakke om redeligheten av beskjæringen av bildet @Lill :). På originalbildet er barnet mye mer synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (1 minutt siden):

Så kan vi snakke om redeligheten av beskjæringen av bildet @Lill :). På originalbildet er barnet mye mer synlig. 

Lill prøver å skjerme barnet slik hun gjør i alle screens hun legger ut her hvor barnet er med. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
*blueberry* skrev (3 minutter siden):

Nei vet du hva. Ingen vet hvem de 20 er, og de som ønsker en saklig debatt orker ikke flere sider med avsporing. Å tie betyr ikke at man ikke rapporterer og det betyr heller ikke at man støtter. Rapportering er en form for motstand, men det er ikke mitt ansvar hvordan modereringen blir gjort her i tråden. Blir det ikke borte så er det ikke brukernes feil, det får du ta med moderatorene i ris og ros tråden. 

Så ingen «orker» å ta jobben med å irettesette folk som kommer med så grove påstander? I stedet «orkes» det så visst å bruke masse tid på å diskutere med meg når jeg påtaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (Akkurat nå):

Så ingen «orker» å ta jobben med å irettesette folk som kommer med så grove påstander? I stedet «orkes» det så visst å bruke masse tid på å diskutere med meg når jeg påtaler det.

Det irettesettes ofte her i tråden og jeg kan med glede avslutte diskusjonen med deg her. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
*blueberry* skrev (2 minutter siden):

Lill prøver å skjerme barnet slik hun gjør i alle screens hun legger ut her hvor barnet er med. 

Hun brukte et bilde som underlag for spørsmål om hva bilder har fokus på. En disclaimer om at bildet var beskåret hadde da vært redelig. 

Deretter kommenteres det faktisk av @Finlay at hun ikke ser særlig til barnet uten at @Lill :) korrigerer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (1 minutt siden):

Du påstår at folk her lyver om at HD ikke merker reklame på IG story eller IG. Du kaller det grov beskyldning faktisk. Det er ettertrykkelig motbevist at dette ikke er løgn.  I tillegg forsvarer du bruk av barn i kommersielle sammenhenger, som de fleste forstår er fryktelig ugreit. Klart det diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (20 minutter siden):

Så hva er din tolkning og hvorfor? 

Vi kan ta bildet fra 2. August som utgangspunkt. Ser forøvrig at den som postet det i tråden hadde beskåret det slik at barnet  er mindre i bildet enn originalbildet. 

Nå la jeg helt ærlig ikke merke til at det var et barnehode med på bildet, ved første øyekast. Så mitt første inntrykk var et typisk “se så deilig jeg er”-bilde.

Gikk inn på Instagram, og ser som du nevner, at barnet kommer mye mer fram, og det gir bildet et annet preg. Uten at jeg helt ser hva som skal være fokus eller budskap. Teksten gjør meg heller ikke klokere.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
CecilieX skrev (36 minutter siden):

Det er grove påstander å påstå at andre brukere lyver om at HD driver med  skjult reklame eller at man tilegner andre brukere meninger de ikke har, bare nevner det. 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Luckie skrev (26 minutter siden):

Savner gravidmagen, men legger ut et bilde hvor hun ikke ser gravid ut🤷‍♀️ 

Nå kommer det nok en del kropps- og slankefokus igjen, tipper jeg. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
net0ty skrev (33 minutter siden):

Siden hun igjen skal på ketokjøret, mens hun ammer: https://ammehjelpen.no/slanking/

Selv trekker hun frem at hun kanskje mister melka, men ikke at avfallsstoffer kan komme i melken til den lille. 

Håper hun slutter å amme, ikke fordi hun får mindre melk, men fordi det er tryggere. 

Hun sa vel noe sånn som at hvis det ikke går å amme mer pga livsstilsendringen så var det helt greit så regner med at hun er klar for å slutte nå. Barnet har vel også vært på mme så det blir nok ikke noe problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun bør få orden på egen psyke før hun tenker på å få en til. Det blir ikke akkurat mer alenetid og frihet med to små. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...