Gjest Finlay Skrevet 19. november 2021 #9601 Skrevet 19. november 2021 CecilieX skrev (17 minutter siden): Du skrev at HD ikke viser barnet respekt. Siden antonymet til respekt er forakt tolket jeg det som påstand om at hun derimot viser barnet forakt. https://www.synonymordboka.no/no/?q=respekt (Bla deg nedover så finner du antonymene) Og derfor kaller jeg det harde ord. Det er påstander som mors forhold til barnet som er direkte ufine. Hvor har du det fra? Det jeg skrev var ordrett: -Hvorfor ikke bare la det være, av respekt for barnet… Jeg vet bare at jeg ville ikke likt at kroppen min ble brukt i reklame, om jeg var i en tilstand der jeg ikke ante hva som foregikk. For så å oppdage det noen år senere. Jeg ville heller aldri satt andre i den situasjonen, enten det var en baby eller andre minimalt bevisste. Enten det nå var nærmeste familie eller ikke. Jeg ville blitt skuffet over mangelen på nettopp respekt. Når det er sagt er absolutt ikke HD den verste i klassen, det vet vi alle sammen. (Jeg skal la være å tolke din kommentar om CBE ..."kronisk", på grensen til pinlig".)
Gjest CecilieX Skrevet 19. november 2021 #9602 Skrevet 19. november 2021 Lill skrev (13 timer siden): Dette er ikke de siste 14 dagene, dette er over tid. Og det er bare noen få eksempler av flere. Legger ved reklame for samarbeid med nameittorvbyen som ikke er merket fra IG story. Hvor mange flere bevis trenger man liksom? Det er ikke siste ukers statistikk men noe som har skjedd over flere år. Og nå er altså mindreårig dratt inn i denne shady merkingen av reklame også. Det mangler en merking her, det er riktig. Så er det spørsmål om grovheten. Det fremgår at hun er der for å gjøre en jobb opp mot Black Friday. Deretter kommer det tydelig merkede innlegg på rekke og rad. Jeg som forbruker forsøkes ikke lurt, jeg skjønner helt av meg selv at dette er et samarbeid. Det er jo først når de forsettelig går inn for å skjule samarbeidene at jeg synes det blir grovt. Her fremgår det for alle at hun har et samarbeid.
Gjest CecilieX Skrevet 19. november 2021 #9603 Skrevet 19. november 2021 Finlay skrev (2 minutter siden): Hvor har du det fra? Det jeg skrev var ordrett: -Hvorfor ikke bare la det være, av respekt for barnet… Jeg vet bare at jeg ville ikke likt at kroppen min ble brukt i reklame, om jeg var i en tilstand der jeg ikke ante hva som foregikk. For så å oppdage det noen år senere. Jeg ville heller aldri satt andre i den situasjonen, enten det var en baby eller andre minimalt bevisste. Enten det nå var nærmeste familie eller ikke. Jeg ville blitt skuffet over mangelen på nettopp respekt. Når det er sagt er absolutt ikke HD den verste i klassen, det vet vi alle sammen. (Jeg skal la være å tolke din kommentar om CBE ..."kronisk", på grensen til pinlig".) Jeg kan hjelpe deg med det: https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Kronisk&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Sånn der har du underlaget til å diskutere min bruk av ordet «kronisk». Som du ser kan det brukes om noe som er langvarig.
Gjest Finlay Skrevet 19. november 2021 #9604 Skrevet 19. november 2021 CecilieX skrev (2 minutter siden): Jeg kan hjelpe deg med det: https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Kronisk&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Sånn der har du underlaget til å diskutere min bruk av ordet «kronisk». Som du ser kan det brukes om noe som er langvarig. Takk. Jeg vet hva både kronisk og pinlig betyr😆
Gjest CecilieX Skrevet 19. november 2021 #9605 Skrevet 19. november 2021 Finlay skrev (1 minutt siden): Takk. Jeg vet hva både kronisk og pinlig betyr😆 Min kommentar er forøvrig knyttet til hvordan CBE bedriver sin yrkesutøvelse i det som må regnes som kjerneaktiviteten i foretaket. I motsetning til din som omhandler hvordan HD relaterer seg til barnet sitt. Da er vi over i et farvann hvor jeg ikke ønsker å befinne meg.
Gjest Albbas Skrevet 19. november 2021 #9606 Skrevet 19. november 2021 (endret) 2 hours ago, SansaS said: Nei noen ganger lurer jeg på om hun egentlig er litt avhengig av den negative oppmerksomheten. At det å forsvare seg og å gå i offerrollen er vanen hennes og også noe som skaper content og relevans.. Har sagt det før, jeg tror det også dreier seg om at en del influensere lever ut så mye av sitt liv digitalt. De vet alt som rører seg i sosiale medier, spesielt tiktok. Så er man kanskje ikke helt klar over hvordan realitetene her i Norge faktisk er, og plutselig går man ut skyhøyt og snakker om retten til å amme offentlig mens alle nordmenn bare "ja seff? 🤷♀️". Jeg syns tiktok har forverret dette, kanskje fordi man der blir så utsatt for sterke meninger fra hele verden? Jeg er hvertfall møkklei tiktoktrenden med videoer til en eller annen musikk der man i takt med musikken peker på ord som skal gi et eller annet liksomviktig budskap. Helene gjør det, men mange andre influensere med mer seriøse budskap også. For meg virker det som en del influensere springer i flokk av og til, fra den ene nye greia til den andre. Så disse forsvarsbudskapene tror jeg kommer av at hun har gått seg litt vill i sosiale medier, og forestiller seg et problem som faktisk ikke eksisterer blant hennes målgruppe. Og hun ser ikke at hun bare forverrer. Den sinte forsvarstalen for amming bidro nok ikke til at folk generelt ble mer positivt innstilt. Skal man problematisere alt blir det et veldig negativt fokus. Hadde vært mye finere å snakke positivt om hvor fint det er at vi her i Norge står så fritt til å amme hvor vi vil - til og med på jobb, med betaling! Det er et positivt budskap å spre rundt i verden! Men nei, la oss kjefte på imaginære menn... Dette er forøvrig grunnen til at jeg ikke tar det så tungt at vi av og til ser litt hud fra brystet. I de tilfellene normaliserer hun, i stedetfor å problematisere. Endret 19. november 2021 av Albbas
*blueberry* Skrevet 19. november 2021 #9607 Skrevet 19. november 2021 (endret) Albbas skrev (20 minutter siden): Har sagt det før, jeg tror det også dreier seg om at en del influensere lever ut så mye av sitt liv digitalt. De vet alt som rører seg i sosiale medier, spesielt tiktok. Så er man kanskje ikke helt klar over hvordan realitetene her i Norge faktisk er, og plutselig går man ut skyhøyt og snakker om retten til å amme offentlig mens alle nordmenn bare "ja seff? 🤷♀️". Jeg syns tiktok har forverret dette, kanskje fordi man der blir så utsatt for sterke meninger fra hele verden? Jeg er hvertfall møkklei tiktoktrenden med videoer til en eller annen musikk der man i takt med musikken peker på ord som skal gi et eller annet liksomviktig budskap. Helene gjør det, men mange andre influensere med mer seriøse budskap også. For meg virker det som en del influensere springer i flokk av og til, fra den ene nye greia til den andre. Så disse forsvarsbudskapene tror jeg kommer av at hun har gått seg litt vill i sosiale medier, og forestiller seg et problem som faktisk ikke eksisterer blant hennes målgruppe. Og hun ser ikke at hun bare forverrer. Den sinte forsvarstalen for amming bidro nok ikke til at folk generelt ble mer positivt innstilt. Skal man problematisere alt blir det et veldig negativt fokus. Hadde vært mye finere å snakke positivt om hvor fint det er at vi her i Norge står så fritt til å amme hvor vi vil - til og med på jobb, med betaling! Det er et positivt budskap å spre rundt i verden! Men nei, la oss kjefte på imaginære menn... Dette er forøvrig grunnen til at jeg ikke tar det så tungt at vi av og til ser litt hud fra brystet. I de tilfellene normaliserer hun, i stedetfor å problematisere. Her er jeg enig med deg. Du skisserer også hvor vanlig det er for influencere å sikte for å trende mer enn å ta opp saker man faktisk er opptatte av. Det ser man mye av hos HD og de andre influencerne. De henger seg på trender og spesielt de som kan tilpasses deres livssituasjon der og da, og derfor så blir det sjeldent troverdig. Kikket litt rundt og så at denne ene ammereelen fra 10. november var sterkt inspirert av en annen influencer som gjorde noe tilsvarende bare dager før (fuck you hvis du ikke liker amming). Tinaskarboe 6. november. Influencere ser hva som fungerer for andre og «kopierer». Må legge til at jeg synes sistnevnte har et litt mer aktuelt budskap da hun tar opp dette med amming i stortingssalen, men ellers er konseptet veldig likt. Endret 19. november 2021 av *blueberry* 3
Luckie Skrevet 19. november 2021 #9608 Skrevet 19. november 2021 (endret) Håret som er bak øret kastes framover, for så å havne rett bak øret igjen. Så går det noen sekunder, så skjer det i igjen. Tett etterfulgt av å gnu fingeren under øyet. Endret 19. november 2021 av Luckie 11
skruf Skrevet 19. november 2021 #9609 Skrevet 19. november 2021 Luckie skrev (53 minutter siden): Håret som er bak øret kastes framover, for så å havne rett bak øret igjen. Så får det noen sekunder, så skjer det i igjen. Tett etterfulgt av å gnu fingeren under øyet. Og poenget med denne nyttige observasjonen er……….?? 10
*blueberry* Skrevet 19. november 2021 #9610 Skrevet 19. november 2021 skruf skrev (19 minutter siden): Og poenget med denne nyttige observasjonen er……….?? Bare rapporter. Avsporinger tjener ikke noe godt med seg. 3
Cappuccino Skrevet 19. november 2021 #9611 Skrevet 19. november 2021 CecilieX skrev (2 timer siden): Det mangler en merking her, det er riktig. Så er det spørsmål om grovheten. Det fremgår at hun er der for å gjøre en jobb opp mot Black Friday. Deretter kommer det tydelig merkede innlegg på rekke og rad. Jeg som forbruker forsøkes ikke lurt, jeg skjønner helt av meg selv at dette er et samarbeid. Det er jo først når de forsettelig går inn for å skjule samarbeidene at jeg synes det blir grovt. Her fremgår det for alle at hun har et samarbeid. Det spiller egentlig ingen rolle hva du skjønner. Reglene sier at alle reklameinnlegg i en story skal merkes. Det skal ikke være nødvendig å se alle deler av story for å skjønne at det er reklame. Hvorvidt det er gjort med overlegg kan ingen av oss vite. 10
Cappuccino Skrevet 19. november 2021 #9612 Skrevet 19. november 2021 *blueberry* skrev (1 time siden): Her er jeg enig med deg. Du skisserer også hvor vanlig det er for influencere å sikte for å trende mer enn å ta opp saker man faktisk er opptatte av. Det ser man mye av hos HD og de andre influencerne. De henger seg på trender og spesielt de som kan tilpasses deres livssituasjon der og da, og derfor så blir det sjeldent troverdig. Kikket litt rundt og så at denne ene ammereelen fra 10. november var sterkt inspirert av en annen influencer som gjorde noe tilsvarende bare dager før (fuck you hvis du ikke liker amming). Tinaskarboe 6. november. Influencere ser hva som fungerer for andre og «kopierer». Oppdaget det samme en dag jeg tilfeldigvis kikket innom Martine Halvorsens IG. Den 18. september la hun ut en post om bildene som ikke kom på IG, men fortjener en plass der likevel. Den 19. september la Helene ut et nesten likelydende innlegg med sine bilder. 5
Hei2016 Skrevet 19. november 2021 #9613 Skrevet 19. november 2021 CecilieX skrev (3 timer siden): 5 dager, faktisk. Da jeg så at flere anerkjente at ting hadde blitt bedre på Story i forhold til dette med pupp, så tenkte jeg at jeg hadde fått det jeg var ute etter. Jeg tar det som en bekreftelse på at dokumentering er vanskelig å argumentere mot og det bidrar til nyansering. Alle som deltar i debatten får ta ansvar for å dokumentere påstandene sine. Dette har man tradisjon for i CBE tråden, og det gir en mer redelig debatt. Man lenker til innlegg som man diskuterer, slik at alle kan gjøre seg opp en mening. Du tycker fem dagar sätter gällande precidens för något som har försiggått i många år? Och efter dina hela fem dagars bevakning kan jag uppdatera med att dom tre efterföljande dagarna är det bröst och amning i feed och på story i totalt tre dagar i rad. Om det händer i två dagar till nu, vad tänker du då? 23
*blueberry* Skrevet 19. november 2021 #9614 Skrevet 19. november 2021 Cappuccino skrev (40 minutter siden): Oppdaget det samme en dag jeg tilfeldigvis kikket innom Martine Halvorsens IG. Den 18. september la hun ut en post om bildene som ikke kom på IG, men fortjener en plass der likevel. Den 19. september la Helene ut et nesten likelydende innlegg med sine bilder. Slike «inspirasjoner» skjer hele tiden, og derfor bør både små og store influencere bli sidestilt når det gjelder kritikk av markedsføringsmønstre. 5
Gjest Kattedama Skrevet 19. november 2021 #9615 Skrevet 19. november 2021 (endret) *blueberry* skrev (15 minutter siden): Slike «inspirasjoner» skjer hele tiden, og derfor bør både små og store influencere bli sidestilt når det gjelder kritikk av markedsføringsmønstre. HD henter inspirasjon fra andre, det er det disse influenserne gjør. Kopierer hverandre. Det er bare å sjekke ut hashtaggene de legger ut. Merkverdig at HD kritiserer andre for feilmerking når hun gjør det samme selv. Endret 19. november 2021 av Lill :)
Gjest Kattedama Skrevet 19. november 2021 #9616 Skrevet 19. november 2021 Hei2016 skrev (53 minutter siden): Du tycker fem dagar sätter gällande precidens för något som har försiggått i många år? Och efter dina hela fem dagars bevakning kan jag uppdatera med att dom tre efterföljande dagarna är det bröst och amning i feed och på story i totalt tre dagar i rad. Om det händer i två dagar till nu, vad tänker du då? Nettopp! Denne statistikken ville ha falt igjennom hvis dette var reell forskning. Finnes ikke Valid overhodet.
*blueberry* Skrevet 19. november 2021 #9617 Skrevet 19. november 2021 Lill skrev (54 minutter siden): HD henter inspirasjon fra andre, det er det disse influenserne gjør. Kopierer hverandre. Det er bare å sjekke ut hashtaggene de legger ut. Merkverdig at HD kritiserer andre for feilmerking når hun gjør det samme selv. Egentlig ikke. Det har gitt henne troverdighet tidligere og nettverk som er kritisk til flere av de større i bransjen som ikke kjenner til HD. Det i seg selv er en markedføringsteknikk. 3
Sol Rampelyset Skrevet 19. november 2021 #9618 Skrevet 19. november 2021 Tråden er låst for moderering. Sol, admin.
Sol Rampelyset Skrevet 21. november 2021 #9619 Skrevet 21. november 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin.
Gjest Kattedama Skrevet 21. november 2021 #9620 Skrevet 21. november 2021 Umerkede innlegg hvor mindreårig er invovlert i løpet av helgen, og i tillegg kan man føye til flere tall i statistikken til @CecilieX.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå