Miranda16 Skrevet 7. september 2021 #8281 Del Skrevet 7. september 2021 Hva mener hun med manglende frihet? Hun gjør vel stort sett det hun gjorde før barn. Trene og være hjemme 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. september 2021 #8282 Del Skrevet 7. september 2021 Miranda16 skrev (Akkurat nå): Hva mener hun med manglende frihet? Hun gjør vel stort sett det hun gjorde før barn. Trene og være hjemme Beklager, men hadde det vært en mammablogger på 16 år så hadde det vært kurant. Men en voksen dame på over 30? Umodenheten skinner igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 7. september 2021 #8283 Del Skrevet 7. september 2021 Hva skjedde med: "Vi har fått vår tid sammen, bare vært oss og lært hverandre å kjenne❤ Jeg tror det gir oss en veldig god sjanse for å klare tiden som venter oss med en liten en." ? Dette startet jo allerede tidlig i svangerskapet, med nærmest daglig klaging, selv om hun understreket at hun følte seg frisk og hadde minimalt med plager. Det ble vel til og med lagt ut en en liten gråtevideo for virkelig å vise hvor kjipt det var å være gravid. Jeg hadde ikke reagert om dette var en umoden 19 åring som ble gravid ved et uhell, og plutselig bare satt der med en baby i fanget. DA kommer slike ting kanskje som et sjokk. Klart ingen kan være 100% forberedt på alt når man får sitt første barn, men man leser seg da opp, og får med seg at både nattevåk og mere til er normalt? Det er jo sånn for alle🤷♀️ Dette er voksne mennesker, som har vært sammen lenge, og som følte det riktig å få barn nå. Ikke kom barnet ved første forsøk heller. Paret prøvde ett år før hun ble gravid. Leit at hun gir “ulempene” så mye større plass enn gledene ved å få barn. Hvis hun gleder seg så lite over mammarollen som hun gir uttrykk for, så finnes det hjelp. Hvis hun sliter, så er kanskje ikke en Instagram med 25 000 følgerne det rette stedet å åpne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. september 2021 #8284 Del Skrevet 7. september 2021 Finlay skrev (4 minutter siden): Hva skjedde med: "Vi har fått vår tid sammen, bare vært oss og lært hverandre å kjenne❤ Jeg tror det gir oss en veldig god sjanse for å klare tiden som venter oss med en liten en." ? Dette startet jo allerede tidlig i svangerskapet, med nærmest daglig klaging, selv om hun understreket at hun følte seg frisk og hadde minimalt med plager. Det ble vel til og med lagt ut en en liten gråtevideo for virkelig å vise hvor kjipt det var å være gravid. Jeg hadde ikke reagert om dette var en umoden 19 åring som ble gravid ved et uhell, og plutselig bare satt der med en baby i fanget. DA kommer slike ting kanskje som et sjokk. Klart ingen kan være 100% forberedt på alt når man får sitt første barn, men man leser seg da opp, og får med seg at både nattevåk og mere til er normalt? Det er jo sånn for alle🤷♀️ Dette er voksne mennesker, som har vært sammen lenge, og som følte det riktig å få barn nå. Ikke kom barnet ved første forsøk heller. Paret prøvde ett år før hun ble gravid. Leit at hun gir “ulempene” så mye større plass enn gledene ved å få barn. Hvis hun gleder seg så lite over mammarollen som hun gir uttrykk for, så finnes det hjelp. Hvis hun sliter, så er kanskje ikke en Instagram med 25 000 følgerne det rette stedet å åpne seg. Å legge ut denne type innhold er ikke bare ufordelaktig for henne, men også for den mindreårige. Mye feil med denne typen deling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EtLiteTroll Skrevet 7. september 2021 #8285 Del Skrevet 7. september 2021 Jeg tror vi må være litt greie. Virker som hun har sittet i bilen i 5 timer (utenom at hun har vert på trening). Hun gråter og har det tydeligvis ikke greit. Jeg tror hun er i fødselsdepresjon, det startet kanskje allerede i svangerskapet. Jeg har helt ærlig tenkt hun bare er bortskjemt med tanke på alt det mannen hennes gjør og all sytinga, men det virker faktisk ut som hun virkelig sliter. Hun burde nok gå til psykolog framfor å poste det til mange fremmede, men nå må vi ta på oss "medmenneske hanskene". Det var faktisk ikke noe greit å se henne gråte, det stakk i hjertet mitt. Jeg forstår ikke det fokuset hun har på å måtte være sterk i kroppen etter fødsel og alt det kavet etter fødselen med trening og mat, men nå er det ingen som vet hvordan hun har det sånn egentlig. Hun sier jo mer eller mindre at hun stapper i seg sukker når hun ikke har det greit, og det er jo det mange her inne har ment er årsaken, og ikke det at hun ikke "tåler" sukker. Nå har ikke jeg fulgt henne så lenge så jeg vet ikke om det er typisk henne å være så ærlig, for så å benekte alt, men hun har min medfølelse her. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 7. september 2021 #8286 Del Skrevet 7. september 2021 EtLiteTroll skrev (13 minutter siden): Jeg tror vi må være litt greie. Virker som hun har sittet i bilen i 5 timer (utenom at hun har vert på trening). Hun gråter og har det tydeligvis ikke greit. Jeg tror hun er i fødselsdepresjon, det startet kanskje allerede i svangerskapet. Jeg har helt ærlig tenkt hun bare er bortskjemt med tanke på alt det mannen hennes gjør og all sytinga, men det virker faktisk ut som hun virkelig sliter. Hun burde nok gå til psykolog framfor å poste det til mange fremmede, men nå må vi ta på oss "medmenneske hanskene". Det var faktisk ikke noe greit å se henne gråte, det stakk i hjertet mitt. Jeg forstår ikke det fokuset hun har på å måtte være sterk i kroppen etter fødsel og alt det kavet etter fødselen med trening og mat, men nå er det ingen som vet hvordan hun har det sånn egentlig. Hun sier jo mer eller mindre at hun stapper i seg sukker når hun ikke har det greit, og det er jo det mange her inne har ment er årsaken, og ikke det at hun ikke "tåler" sukker. Nå har ikke jeg fulgt henne så lenge så jeg vet ikke om det er typisk henne å være så ærlig, for så å benekte alt, men hun har min medfølelse her. Å legge ut slikt på en bedriftskonto syns jeg blir fryktelig feil. At hun har problemer er det vel ingen tvil om, og hun burde søke hjelp. Men å sitte slik innimellom all reklame syns jeg bare blir for dumt. Privatpersonen og bedriften er to forskjellige roller, som hun på ingen måte mestrer særlig bra. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 7. september 2021 #8287 Del Skrevet 7. september 2021 Herregud Helene; LOGG AV! Ta praten med psykologen din, Mats, venner og familie. Dette er det ingen som har godt av, minst av alt din datter. Ta vare på deg selv ❤️ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 7. september 2021 #8288 Del Skrevet 7. september 2021 Uff, får helt vondt av henne nå. Skulle ønske hun kunne gi blaffen i strikte kostholdsregler, trening osv og bare trille deilige turer, lese, stelle m baby osv. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BK89 Skrevet 7. september 2021 #8289 Del Skrevet 7. september 2021 Hun burde absolutt prøve å koble seg litt av sosiale medier og bare fokusere på sin egen helse og familien sin. Det at hun ikke er like sterk fysisk som før hun ble gravid sier jo seg selv. Man må som regel begynne litt fra scratch når det kommer til trening etter fødsel. Jeg personlig tror hun har hoppet inn i det med trening litt for tidlig. Håper virkelig hun vurderer å få hjelp for å få kontroll på følelsene og tankekjøret. Det er ikke nødvendigvis lett etter en fødsel og der er heller ingen skam i å be om hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 7. september 2021 #8290 Del Skrevet 7. september 2021 Forstår tankegangen hennes. Uansett hvor «feil» den er. Helene trenger noen å snakke med, noen ganger er det lettest med noen som ikke står for nært. Håper hun finner roen 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 7. september 2021 #8291 Del Skrevet 7. september 2021 Enig med dere over, ingen tvil om at det er tøffe tak hos Helene nå. Men det er tross alt mindre enn tre måneder siden hun fødte, og hun snakker om at hun "er redd for at hun aldri kommer tilbake dit hun var før svangerskapet." (Med tanke på trening og mestring på timene). Men du må gi det tid, Helene! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepsimaximus Skrevet 7. september 2021 #8292 Del Skrevet 7. september 2021 cerruti skrev (8 minutter siden): Uff, får helt vondt av henne nå. Skulle ønske hun kunne gi blaffen i strikte kostholdsregler, trening osv og bare trille deilige turer, lese, stelle m baby osv. Amen!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. september 2021 #8293 Del Skrevet 7. september 2021 Jeg støtter logg av ❤️. Jeg skjønner at hun er sliten og at det er en stor omveltning, men jeg tror hun kommer til å angre hvis hun deler for mye av dette private. Ring lege eller psykolog Helene, snakk om det ❤️🥰. Det er lov å ha det vanskelig, og det er lov å skjerme seg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 7. september 2021 #8294 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) Tenker at dette bør være et varsko til andre mødre som følger henne. Det forventes ikke at man skal være 100 prosent tilbake i kroppen knappe 3 mnd etter fødsel, det forventes heller ikke at man skal være «superkvinne» 3 mnd etter fødsel. Disse høye kravene er ikke realistiske rett og slett. Småbarnsperioden er en så kort tid hvis man ser det i perspektiv. Det er lov å senke skuldrene og være i permisjon. Logge av. Og prøve å nyte det så godt man kan. Endret 7. september 2021 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 7. september 2021 #8295 Del Skrevet 7. september 2021 Håper hun skjønner at hun har lov til å logge av. Vondt å se henne i den tilstanden 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 7. september 2021 #8296 Del Skrevet 7. september 2021 Én ting er og være ærlig og dele. Men episoder som dette, mens hun står oppi det, er kanskje ikke nødvendig og dele på Story. Det bør hun dele med mannen eller en venninne. Og det er fint og være ærlig og snakke om det som er kjipt også, men det blir fryktelig slitsom når hun utelukkende er negativ og alt alltid er galt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 7. september 2021 #8297 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) Dessverre er hun alt for avhengig av likes og sympati til å logge av. Endret 7. september 2021 av Miranda16 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 7. september 2021 #8298 Del Skrevet 7. september 2021 Apropos - det er veldig vanlig å få blødninger når du legger om raskt til keto… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 7. september 2021 #8299 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) Miranda16 skrev (22 minutter siden): Dessverre er hun alt for avhengig av likes og sympati til å logge av. Jeg får vondt av henne - men samtidig: Hun er godt voksen, har prøvd å få barn lenge og absolutt oppegående nok til å forstå at et svangerskap, fødsel, barsel tar og skal ta tid å komme seg fra. Når hun er redd for å ikke komme tilbake dit hun var? Hva mener hun da? Det drøye halvåret på FUS/keto? Ellers har hun vel stort sett alltid balet med noen voldsomme trenings- og kostholdsmål. Endret 7. september 2021 av cerruti 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 7. september 2021 #8300 Del Skrevet 7. september 2021 Jolanda skrev (12 minutter siden): Én ting er og være ærlig og dele. Men episoder som dette, mens hun står oppi det, er kanskje ikke nødvendig og dele på Story. Det bør hun dele med mannen eller en venninne. Og det er fint og være ærlig og snakke om det som er kjipt også, men det blir fryktelig slitsom når hun utelukkende er negativ og alt alltid er galt. Jeg tenker at hun har nådd et bristepunkt når hun velger å dele noe så sårbart. Jeg håper hun sletter det og tar tid med familie og snakker med noen profesjonelle. Hun fortjener ikke å ha dette liggende ute offentlig ❤️ 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå