Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Lileep skrev (1 minutt siden):

Takk for oppklaring ☺️ Men fett kan vel komme fra matvarer med mer sunt fett? Har inntrykk av at det varieres lite i hvor fettet kommer fra. Feks avokado innholdet jo mye fett, og er jo et vesentlig bedre valg enn bacon. Og laks har jo også en del fett som er riktig. Hun hadde noen retter med fisk før, men det er virkelig overtall av retter med ost og bacon i ulike varianter, spesielt ost.

Ja, det burde komme fra bl.a. oljer, avokado, fet fisk, nøtter, frø osv. HD fronter ikke et helsefremmende ketokosthold. Ost er greit av og til, men det burde virkelig ikke være nederst på matpyramiden til noen. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, miss summers said:

En venninne har prøvd seg frem med keto grunnet epilepsi (som dette kostholdet visstnok er for), og det er slik som du skriver. Mye grønnsaker, kjøtt, og lite karbs. 

Lavkarbo med mye fett slik Helene fronter kjenner jeg igjen fra da det ble trendy. «Alle» skulle slanke seg sånn. Ei annen venninne sverger til det, alle hennes kilo kom tilbake. Hun nekter å vedkjenne seg det. Det MÅ være sykdom eller noe annet. Men innrømmer at hun nå teller kalorier også. 

Ja jeg husker at alle skulle spise bacon og egg i vanvittige mengder.. man blir jo innfeit av å leve sånn over lengre tid. Greit at fettmengden skal opp når man lever på LK og keto, men fett kan man få fra så vanvittig mange kilder, ikke bare fettet til grisen..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *blueberry* said:

Ja, det burde komme fra bl.a. oljer, avokado, fet fisk, nøtter, frø osv. HD fronter ikke et helsefremmende ketokosthold. Ost er greit av og til, men det burde virkelig ikke være nederst på matpyramiden til noen. 

Ja ikke sant! Hun reklamerer for noe hun ikke helt forstår virker det som. Veldig synd, for det er jo ikke så positivt for henne

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (3 minutter siden):

Ja ikke sant! Hun reklamerer for noe hun ikke helt forstår virker det som. Veldig synd, for det er jo ikke så positivt for henne

Ikke så veldig imponert av oppskriftene hun har delt fra FUS boka heller. Det er tydelig at ost er i fokus der også. Hun har vel også lært mye derfra. Tacoformen var stusselig. Det er ikke så veldig positivt for følgerne hennes heller, og ikke FUS som samarbeidspartner. 

Igjen så må jeg påpeke at HD kan spise hva hun vil, men når man velger å inspirere tusenvis av andre samt tjene penger på det så må man få kritisere det. Spesielt når det frontes som helsefremmende. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Ja, det burde komme fra oljer, avokado, fet fisk, nøtter, frø osv. HD fronter ikke et helsefremmende ketokosthold. Ost er greit av og til, men det burde virkelig ikke være nederst på matpyramiden til noen. 

Det er nettopp det jeg savner.

Synes det er merkelig at hun faktisk selger en introduksjon til keto uten å vise (på Instagram) andre fettkilder enn ost, pølse og bacon. Og ca 0 grønnsaker.

En introduksjon er ment å være en presentasjon for de som ikke er kjent med keto. I så måte framstår den mangelfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (6 minutter siden):

Ja jeg husker at alle skulle spise bacon og egg i vanvittige mengder.. man blir jo innfeit av å leve sånn over lengre tid. Greit at fettmengden skal opp når man lever på LK og keto, men fett kan man få fra så vanvittig mange kilder, ikke bare fettet til grisen..

Enig. Jeg elsker ost selv, men det hun fronter gir meg fettete fingre bare av å se bilder av 🤭

Min venninne med epilepsi bruker andre kilder til fett. Hun har fått opplegget av leger. På henne forstod jeg det slik at keto er ment for de med epilepsi. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (Akkurat nå):

Det er nettopp det jeg savner.

Synes det er merkelig at hun faktisk selger en introduksjon til keto uten å vise (på Instagram) andre fettkilder enn ost, pølse og bacon. Og ca 0 grønnsaker.

En introduksjon er ment å være en presentasjon for de som ikke er kjent med keto. I så måte framstår den mangelfull.

Husk at det er noen andre som har laget dette heftet. Hun har et samarbeid med en ernæringsrådgiver (bachelor såvidt jeg husker). Står noe om det da hun lanserte årets beastmode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (Akkurat nå):

Husk at det er noen andre som har laget dette heftet. Hun har et samarbeid med en ernæringsrådgiver (bachelor såvidt jeg husker). Står noe om det da hun lanserte årets beastmode. 

Ja, jeg tenker også at heftet hun selger er mer variert enn det hun viser på Instagram.

Samtidig fronter hun altså dette opplegget, så synes det er merkelig at hun ikke gjør mer ut av det🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 5-10 års tid vil vi se et nytt skifte i kostholdstrenden igjen. Keto har vært veldig populært lenge nå og om man følger med litt på trendene så går vi mot en nedgang og et skifte. Jeg undrer på hva neste trend blir og hva den skal kurere 🙄. De siste og mest populære har jo vært vegansk, carnivore og keto. Trenden i måltidsrytme har vært hovedsakelig faste i forskjellige fasonger.

Det blir også spennende å se hvor HD (og FUS) er om 5 år.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, hun er virkelig barnslig når hun blokket meg fordi jeg spurte om hvorfor måltidene var lite variert mtp fettkilder.. var det virkelig et stygt spørsmål? Når hun fronter oppskrifter, hefte som koster penger osv? 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg tenker også at heftet hun selger er mer variert enn det hun viser på Instagram.

Samtidig fronter hun altså dette opplegget, så synes det er merkelig at hun ikke gjør mer ut av det🤷‍♀️

Det er egentlig ikke så rart. Mange overvektige elsker fet mat, og å fronte et kosthold hvor du kan kose deg med ost, bacon og lignende kan virke luksus for mange. Kjenner flere av disse menneskene. De fleste lukker ørene så fort man kommer med de samme gamle «grønnsaker, frukt, fiber, variert, fisk osv.» Det blir rett og slett for vanskelig. Noen synes også at hvis man ikke har lov til å spise godteri så er det lettere å holde seg unna, men for de fleste er dette en kortvarig effekt før man sprekker (<2 år)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (4 minutter siden):

Jaja, hun er virkelig barnslig når hun blokket meg fordi jeg spurte om hvorfor måltidene var lite variert mtp fettkilder.. var det virkelig et stygt spørsmål? Når hun fronter oppskrifter, hefte som koster penger osv? 

Det høres ut som et fornuftig spørsmål. Skal man reklamere for noe bør man kunne svare på spørsmål som angår produktet. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Om 5-10 års tid vil vi se et nytt skifte i kostholdstrenden igjen. Keto har vært veldig populært lenge nå og om man følger med litt på trendene så går vi mot en nedgang og et skifte. Jeg undrer på hva neste trend blir og hva den skal kurere 🙄. De siste og mest populære har jo vært vegansk, carnivore og keto. Trenden i måltidsrytme har vært hovedsakelig faste i forskjellige fasonger.

Det blir også spennende å se hvor HD (og FUS) er om 5 år.

Det tror jeg du har helt rett i.

Lavkarbo/Keto er lite bærekraftig, og ikke særlig miljøvennlig.

Jeg er også spent på hvor HD er om 5 år. Hvis planen er å leve resten av livet på et minimum av karbohydrater, og uten noen form for søtning, så er det en gigantisk utfordring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg du har helt rett i.

Lavkarbo/Keto er lite bærekraftig, og ikke særlig miljøvennlig.

Jeg er også spent på hvor HD er om 5 år. Hvis planen er å leve resten av livet på et minimum av karbohydrater, og uten noen form for søtning, så er det en gigantisk utfordring. 

Det er det hun sier er planen, men vi får se. Nå har hun jo barn som kommer til å ta mye oppmerksomhet i mange år fremover, og som ikke burde spise keto så hun må enten bli glad i matlaging eller gjøre noen kompromisser tenker jeg. Uansett hva som skjer så vil jeg si at «det er ingen skam å snu».

Jeg tror at når trenden daler så vil de mest trofaste holde ut 1-2 år før det dabber av. Sånn statistisk sett. Jeg har litt tro på at clean eating og økologisk gjør et comeback, i alle fall i Norge, mtp all oppmerksomheten rundt Marit Kolby. Også ser vi jo at prebiotika og probiotika og tarmhelse fortsetter fremover, det er jo nyere forskning her som etter hvert vil populariseres mer og mer. Det ble visst en liten avsporing. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Det er derfor Fitfocus er så dyktig i jobben hun gjør. Målene hun setter er realistiske og de er slik at folk flest kan følge rådene. Hun kompliserer det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lileep skrev (5 timer siden):

😂😂😂 Er ikke det klassisk influencer da? Blokkerer alt som kan oppfattes som kritikk, eller «personangrep», som de helst kaller det. Da slipper de å svare for seg og  fasaden opprettholdes utad.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
Tripptrapp1 skrev (8 timer siden):

😂😂😂 Er ikke det klassisk influencer da? Blokkerer alt som kan oppfattes som kritikk, eller «personangrep», som de helst kaller det. Da slipper de å svare for seg og  fasaden opprettholdes utad.

«Urettmessig kritikk» 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som hun iblant blir veldig utmattet av småbarnslivet nå, det hun kanskje ikke vet er at dette er den roligste tiden i motsetning til når de begynner å gå og deretter begynner i barnehage. Det er heavy det!😅

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline1986 skrev (Akkurat nå):

Virker som hun iblant blir veldig utmattet av småbarnslivet nå, det hun kanskje ikke vet er at dette er den roligste tiden i motsetning til når de begynner å gå og deretter begynner i barnehage. Det er heavy det!😅

Man kan ikke bastant si hvilken periode som er mest heavy, for babyer er forskjellige, og foreldre er forskjellige. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Caroline1986 said:

Jeg syns det var mer befriende når barnet gikk fra baby til lite barn, type 1år og oppover. Mer og mer selvstendig, mer aktiv osv osv. Selv om hverdagen ble mer fartsfylt, så krever barnet mindre (nye type krav og oppfølging som er mindre krevende som foreldre) er min opplevelse! Men er jo forskjellig hvordan man opplever de ulike stadiene ☺️

Endret av Lileep
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...