Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Jeg mener ditt, jeg føler datt. Gidder ikke å diskutere noe fordi hun alltid har rett. Irriterende dame. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har fått masse kritikk som kommentarer på instagrammen hennes, men hun sletter dem like raskt igjen. Hun tåler ikke kritikk 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener hun har fått så stor gravidmage, men hun må likevel plassere hånden under magen for at magen skal sees 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (23 minutter siden):

Hun mener hun har fått så stor gravidmage, men hun må likevel plassere hånden under magen for at magen skal sees 

Og sånn gjør nesten alle gravide helt ubevisst.  Syns sånne kommentarer bare blir for dumme.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykket meg gjennom story, og hang meg opp i det at hun er utdannet kostholdsveileder, og derfor føler seg svært kompetent til rollen som rådgiver for andre.

Hvilken kompetanse har egentlig en kostholdsveileder?

I følge Google kommer det stort sett opp random kurs som ikke er godkjent av Lånekassen, ikke gir studiepoeng, og med varighet på omtrent 1 semester. Leser også at kostholdsveilederkurset til AFPT ikke er noe problem å kombinere med full jobb, og da blir jeg ekstra skeptisk til hvor omfattende studiet faktisk er.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøsiteten i kostholdsveileder er nok på linje med master i historie og helsesekretær (som var uten autorisasjon i utdanningsløpet)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prover91 skrev (8 timer siden):

Jepp, helt enig. Hun har så lite peiling selv denne dama. Og er veldig utitende med det å ha baby. Tror hun vil få sjokk når babyen er ute

Lillevenn, ALLE får sjokk. Og ingen har peiling.

Katten89 skrev (På 8.4.2021 den 10.52):

Ja, sukkeravhengighet er bullshit. Det er bare enkelte som er dårligere til å begrense søstsaker en andre.  Handler mye om dårlige vaner og psyke. HD har laget et mysterium av årsaken til at hun overspiser (noen traumer i barndommen hun har gått til psykolog for). Jeg tror hun hadde kommet mye bedre ut av det om hun ikke hadde gått på ørten antall sultekurer og nå keto. Hadde hun bare droppet godisen og spist fire normalt sunne måltider om dagen hadde hun gradvis gått ned vekten i løpet av et par år uten stress. I stedet har hun gått på ekstremkurer som har ført til oksehunger, ny vektoppgang og så samme runddansen igjen. Den der slankeoprasjonen også.. Huff. At noen får seg til å ødelegge friske organer

Oi så bastant... kroppen vår er nok ganske komplisert, kjære deg. https://forskning.no/genetikk-overvekt-samfunn/forskere-overvekt-er-sjelden-selvforskyldt/1652532

Tripptrapp1 skrev (På 7.4.2021 den 22.22):

Hva! Antyder du at influencere ikke er troverdige og objektive, men mer eller mindre villige til å sage av seg en arm så lenge de kan tjene penger på det? 😉

Jeg har alvorlige problemer med å ta noe som helst som kommer fra influencere for god fisk. Alt de får sponset eller betalt for å reklamere for er «verdens beste», helt til neste samarbeidspartner blar opp - da er det deres produkt som er «verdens beste».

Troddd influenser per definisjon betyr en som lever av SoMe og sponsing.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (54 minutter siden):

Jeg trykket meg gjennom story, og hang meg opp i det at hun er utdannet kostholdsveileder, og derfor føler seg svært kompetent til rollen som rådgiver for andre.

I følge Google kommer det stort sett opp random kurs som ikke er godkjent av Lånekassen, ikke gir studiepoeng, og med varighet på omtrent 1 semester. Leser også at kostholdsveilederkurset til AFPT ikke er noe problem å kombinere med full jobb, og da blir jeg ekstra skeptisk til hvor omfattende studiet faktisk er.

Jeg tenker også at hvis hun har så god kompetanse, burde hun ikke vært slankere?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Kostholdsveileder er ikke en beskyttet tittel så det kan alle kalle seg. I Norge er det kun kliniske ernæringsfysiologer som har beskyttet tittel og da må du ha en master. Jeg vil alltid anbefale folk å gå klinisk for da vet du i alle fall hva du går til. De som har en bachelor må takke seg til med de samme ubeskyttede titlene folk som Helene bruker som bare har et kurs fra AFPT. Jeg vet mange med bachelorgrad sliter fordi folk heller går til en PT med mye mindre kunnskap fordi de fokuserer mye på utseendet. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse utdanningene hennes som bare er noen måneder med kurs, så er hun liksom ekspert på kosthold, helse og trening🙄 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (1 time siden):

Jeg tenker også at hvis hun har så god kompetanse, burde hun ikke vært slankere?

De fleste med alt fra noen kg for mye til sykelig overvekt kan kosthold. Hvorfor skal hun forresten være tynnere?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (3 timer siden):

Wenda skrev (3 timer siden):

Og sånn gjør nesten alle gravide helt ubevisst.  Syns sånne kommentarer bare blir for dumme.

Helene mage begynner å vises mer, men var ikke så synlig i kjolen hun hadde på i dag. 

Helene holder nok ikke hånda der ubevisst nei, hun har sine poseringer som hun gjør. Og hun har siden graviditeten ble avslørt gjort spesifikke poseringer med hånden/hendene på magen for å gi en illusjon av gravidmage, det er ikke tilfeldig, akkurat som andre poseringer hun gjør ikke er det. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cappuccino skrev (5 minutter siden):

Helene mage begynner å vises mer, men var ikke så synlig i kjolen hun hadde på i dag. 

Helene holder nok ikke hånda der ubevisst nei, hun har sine poseringer som hun gjør. Og hun har siden graviditeten ble avslørt gjort spesifikke poseringer med hånden/hendene på magen for å gi en illusjon av gravidmage, det er ikke tilfeldig, akkurat som andre poseringer hun gjør ikke er det. 

Men hva så? La henne være stolt av gravidmagen da. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenda skrev (19 minutter siden):

Men hva så? La henne være stolt av gravidmagen da. 

Har jeg sagt at hun ikke skal være stolt av magen? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prover91 skrev (14 timer siden):

Er da mange kompetente folk som ikke evner å følge egen lære så godt. Tror du ikke også parterapeuter opplever samlivsbrudd kanskje?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pantoten skrev (33 minutter siden):

Er da mange kompetente folk som ikke evner å følge egen lære så godt. Tror du ikke også parterapeuter opplever samlivsbrudd kanskje?

Dessuten synes jeg det er dårlig stil å insinuere at noen skal gå ned enda mer, da bloggeren åpenbart har gått ned forventet kg. Å gå fra 140-80 kanskje er jo kjempesuksess. Når det er sagt, så mener jeg bestemt at det er villedende å reklamere for FUS eller keto eller hva det måtte være - hun hadde vel et tredje alternativ før og - som «oppskriften» når det ligger noe så drastisk som en slankeoperasjon i bunnen. Det resultatet hun har fått pga operasjon, er jo å forvente. 

Endret av cerruti
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tunaen skrev (På 9.4.2021 den 19.06):

Lillevenn, ALLE får sjokk. Og ingen har peiling.

Oi så bastant... kroppen vår er nok ganske komplisert, kjære deg. https://forskning.no/genetikk-overvekt-samfunn/forskere-overvekt-er-sjelden-selvforskyldt/1652532

Troddd influenser per definisjon betyr en som lever av SoMe og sponsing.

"Lillevenn", "kjære deg".... Her var hersketeknikkene lite kamuflert, gitt😅 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline1986 skrev (16 minutter siden):

Spent på om hun kommer til å dele bilder av babyen, jmf dagens story på insta

Hun kommer til å dele bilder. Hun deler jo alt annet

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...