Gå til innhold

Helene Drage

Gjest Bolledeig

Anbefalte innlegg

Infinity skrev (7 minutter siden):

HD har alltid posert, Uavhengig av størrelse, så det er faktisk ikke relevant i noen diskusjon om juks.  Hvorfor er det så viktig for noen at hun kanskje er større enn det bildene viser? Hun er isåfall det på både før og etter bildene, så da nulles den effekten ut.

Akkurat det du nevner at noen skriver at hun ikke fremstår som så mye tynnere fordi hun poserer, blir da bare fatshaming.

Hvorfor nevner du eksplisitt @Stjernestøv?  Jeg tagget ingen i kritikken min. Kanskje hun svarte meg ?

Jeg er enig om at det skal komme frem at hun er operert. Det er ikke det jeg kritiserer.

Du tagget en annen stjernestøv (orket ikke alle tegnene). Har aldri sagt ordet «juks» heller. Det uetiske ang posering må være lov å ta opp, og ja det har også vært tatt opp før både med god grunn og ikke god grunn. Du kan ikke dra alle under samme kam, og selvfølgelig kan man diskutere om man fremstår tynnere når man bruker et før/ etter bilde for vektsammenligning i forbindelse med reklame om vektnedgangsprogram. Det er ikke fatshaming. Og som nevnt tidligere, Helene er god på posering og det er ikke kun ment som noe negativt. 

Endret av Jaymie
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Infinity skrev (1 time siden):

Så diskuter det som er uetisk ! Diskuter dobbelmoral og reklame som ikke er merket, men hold dere for gode til å bruke vekt -shaming  som en del av det.

Slike kommentarer som hvordan hun ser ut på noen bilder kontra virkeligheten, og hvordan hun poserer er ikke konstruktivt, bare et dårlig skjult motiv for å kunne få si noe negativt om vekten hennes.

Noen brukere kommer inn i tråden kun for å sirkle seg inn på vekten hennes, og det er lett å gjennomskue.

Hvis dere ikke klarer å diskutere HD uten å måtte si noe stygt om kroppen hennes, så bør dere sitte på hendene og la tastaturet få litt fred.

Godt innlegg, som mange i tråden burde lese nåde 1 ,2 og 3 ganger før de skriver noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlaneopersJon hjelper ingenting om man ikke gjør en innsats selv.  Jeg ser ikke hvorfor det skal være problematisk at hun reklamerer for FUS når det er det som har fått henne ned i vekt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Orly said:

SlaneopersJon hjelper ingenting om man ikke gjør en innsats selv.  Jeg ser ikke hvorfor det skal være problematisk at hun reklamerer for FUS når det er det som har fått henne ned i vekt.

Fordi hun gir kosthold/diett all kreditt for vektnedgangen. Hun unnlater å nevne operasjonen sannynligvis for å ikke ødelegge rykte til programmet hennes. Det vil jo ikke være like overbevisende og aktuelt hvis kjøperens får vite at modellen også er slankeoperert. 

Blir jo som å fronte en kostholdsplan, men å unnlate å si at de som har brukt det har stått på slankemedisin (som reduserer appetitt og øker metthetsfølelsen)! 

Hun hadde vunnet på å være ærlig. Å innrømme at hun selv har hatt hjelp av operasjon, men planen hennes vil fungere godt for de som ikke har hatt operasjon også! Er mest prinsipp, at hun helt bevisst ikke er ærlig

Endret av Lileep
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (12 minutter siden):

Det er det dummeste jeg har lest. Hvis ikke slankeoperasjon har den virkningen at man går ned i vekt, hvorfor i himmelens navn gjennomfører da overvektige denne alvorlige operasjonen, og hvorfor finansierer staten en stor del av disse operasjonene for å hjelpe overvektige ned i vekt?

Her kan du lese om effektene av slankeoperasjon: https://forskning.no/medisinske-metoder-overvekt-ny/fedmeopererte-var-fortsatt-mye-slankere-12-ar-etter/319987

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (17 minutter siden):

Det er sant at man må gjøre en innsats selv, men det er et verktøy som gjør at gamle uvaner kan brytes enklere. Dette har Helene selv påpekt mange ganger før FUS samarbeidet. Reklamen man kritiserer nå er for Beastmode rett og slett fordi hun selv ikke har fulgt det og det da blir misvisende å vise egne før/ etter bilder. FUS er ikke kostholdsguiden som følger med i Beastmode, det er en ernæringsrådgiver som står for den delen. Hun sier hun har laget en liten guide i tillegg på hva hun har gjort, men nevner ingenting om FUS så det er vel bare basert på egenerfaring i såfall. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er blind, men jeg ser ikke noe forskjell på før og etter-bildet hun la ut.. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipset skrev (8 minutter siden):

Mulig jeg er blind, men jeg ser ikke noe forskjell på før og etter-bildet hun la ut.. 

burde kanskje gå til Specsavers da ja

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Wenda said:

burde kanskje gå til Specsavers da ja

Det er minimal forskjell på april 20 og april 21.. 

Men forskjellen er stor fra bildene før operasjon og nå. Er de bildene hun burde bruke..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (57 minutter siden):

Det er det dummeste jeg har lest. Hvis ikke slankeoperasjon har den virkningen at man går ned i vekt, hvorfor i himmelens navn gjennomfører da overvektige denne alvorlige operasjonen, og hvorfor finansierer staten en stor del av disse operasjonene for å hjelpe overvektige ned i vekt?

Her kan du lese om effektene av slankeoperasjon: https://forskning.no/medisinske-metoder-overvekt-ny/fedmeopererte-var-fortsatt-mye-slankere-12-ar-etter/319987

Du må fortsatt gjøre jobben selv , så du får gjerne si det er det dummeste du har lest men det endrer ikke på det jeg sier. Derfor går også noen ned mye, andre går knapt nok ned noe fordi de ikke endrer på noen ting. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (46 minutter siden):

Du må fortsatt gjøre jobben selv , så du får gjerne si det er det dummeste du har lest men det endrer ikke på det jeg sier. Derfor går også noen ned mye, andre går knapt nok ned noe fordi de ikke endrer på noen ting. 

Det du sier er rett og slett feilt feil.

«De fleste studiene har vist et vekttap på gjennomsnitt 75 % av overvekten etter gastrisk bypass. Ved gastrisk bypass skyldes vektreduksjonen at operasjonsmetoden både bidrar til begrensing av matinntaket og mindre opptak av næringsstoffer fra tarmen. Ved gastrisk sleeve oppstår vektreduksjon på grunn av begrensning av matinntak.»

Kilde: https://helse-stavanger.no/avdelinger/mottaksklinikken/endokrinologisk-seksjon/sykelig-overvekt-poliklinikk/informasjon-til-deg-som-skal-fedmeopereres

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (12 minutter siden):

Det du sier er rett og slett feilt feil.

«De fleste studiene har vist et vekttap på gjennomsnitt 75 % av overvekten etter gastrisk bypass. Ved gastrisk bypass skyldes vektreduksjonen at operasjonsmetoden både bidrar til begrensing av matinntaket og mindre opptak av næringsstoffer fra tarmen. Ved gastrisk sleeve oppstår vektreduksjon på grunn av begrensning av matinntak.»

Kilde: https://helse-stavanger.no/avdelinger/mottaksklinikken/endokrinologisk-seksjon/sykelig-overvekt-poliklinikk/informasjon-til-deg-som-skal-fedmeopereres

Du må fortsatt gjøre en innsats selv 

26: Hvor fort går jeg ned i vekt?

Det er svært individuelt og avhenger av egeninnsatsen din når det gjelder matvaner og mosjon. Et gjennomsnittlig vekttap på 0,5 – 2 kilo i uken er et bra og realistisk mål.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 minutter siden):

Du må fortsatt gjøre en innsats selv 

26: Hvor fort går jeg ned i vekt?

Det er svært individuelt og avhenger av egeninnsatsen din når det gjelder matvaner og mosjon. Et gjennomsnittlig vekttap på 0,5 – 2 kilo i uken er et bra og realistisk mål.

Du ser at det ikke er noen motsetning mellom det jeg siterte og det du her forsøker å fremsette som et motargument? Gjennomsnittlig vekttap etter operasjon er fortsatt gjeldende, selv om det er individuelt hvor raskt det går. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
1 hour ago, Lileep said:

Det er minimal forskjell på april 20 og april 21.. 

Men forskjellen er stor fra bildene før operasjon og nå. Er de bildene hun burde bruke..

Nå er hun jo 6 måneder gravid nå da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Albbas said:

Nå er hun jo 6 måneder gravid nå da... 

Ja? Nå er det ikke kun magen jeg ser på, men hele personen.. er ikke stor forskjell på et helt år mtp at hun promoterer et program som skal gi vektreduskjson.. 

Og er jo litt teit å bruke et bilde hvor hun er gravid, og pga det så viser ikke bildene stor forskjell.. da er det vel bedre å bruke et bilde fra før hun ble gravid?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

Jo, det er faktisk dumt det du påstår. Opptaket av næringsstoffer, og volumet i magesekken tvinger fram en vektnedgang. Det er et fantastisk verktøy i kampen mot kiloene, en svært god hjelp til egeninnsats. 

Noen få vil alltid klare å utvide magesekken igjen, eller kun spise svært næringstett mat med lite volum, men det er ikke normalen. Slik du fremstiller det. Det er tull.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøken Scott skrev (4 minutter siden):

Jo, det er faktisk dumt det du påstår. Opptaket av næringsstoffer, og volumet i magesekken tvinger fram en vektnedgang. Det er et fantastisk verktøy i kampen mot kiloene, en svært god hjelp til egeninnsats. 

Noen få vil alltid klare å utvide magesekken igjen, eller kun spise svært næringstett mat med lite volum, men det er ikke normalen. Slik du fremstiller det. Det er tull.

Javel , da er det nok tull de de skriver i grupper da de som har vært gjennom det, står midt i prosessen Selv men får visst overse de som ikke går ned noe særlig da og de som ikke endrer livsstil for det de sier er bare tull.

Alle steder står det at de lå gjøre egeninnsats , men du fr mene noe annet du, jeg velger å høre på andre rett og slett. 
Jeg har aldri sagt det er normalen , men jeg har sagt man må gjøre innsats selv uansett om man opereres eller ei , det er ikke tull. Nå ser jeg ingen grunn ril å fortsette å diskutere dette, for vi blir ikke enige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (14 minutter siden):

Javel , da er det nok tull de de skriver i grupper da de som har vært gjennom det, står midt i prosessen Selv men får visst overse de som ikke går ned noe særlig da og de som ikke endrer livsstil for det de sier er bare tull.

Alle steder står det at de lå gjøre egeninnsats , men du fr mene noe annet du, jeg velger å høre på andre rett og slett. 
Jeg har aldri sagt det er normalen , men jeg har sagt man må gjøre innsats selv uansett om man opereres eller ei , det er ikke tull. Nå ser jeg ingen grunn ril å fortsette å diskutere dette, for vi blir ikke enige.

Alle må gjøre en egeninnsats, men operasjon er uansett et verktøy som vil gjøre det lettere om man gjør denne innsatsen. Om operasjonen ikke hadde vært et hjelpemiddel, hadde ikke operasjonen eksistert. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (Akkurat nå):

Alle må gjøre en egeninnsats, men operasjon er uansett et verktøy som vil gjøre det lettere om man gjør denne innsatsen. Om operasjonen ikke hadde vært et hjelpemiddel, hadde ikke operasjonen eksistert. 

Nettopp. Hvorfor skal så mange slankeopererte hevde at de må gjøre en så stor jobb selv? Hallo? Den jobben har man jo ikke klart å gjøre - ergo er operasjon siste mulighet for å få en normal vekt. Der man tidligere garantert ville tatt både påfyll av middag og dessert, klarer man nå kun feks en forrett og så faktisk blir mett. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (5 minutter siden):

At du velger å tro på det som fremsettes i diskusjonsgrupper av ufaglærte privatpersoner istedenfor forsknings- og faginstanser, får nesten bli ditt problem. 

Det skal ikke mer enn et kjapt søk i Google før man kan lese side opp og side ned fra offentlige sykehus, private klinikker, LHL, forskning.no o.l om alle sider ved slankeoperasjoner. Samtlige synes å enest om at slankeoperasjon bidrar til et gjennomsnittlig tap av rundt 75% av overvekten, noen avslår vekttapet til så mye som 90% av overvekten. At det krever en innsats å fortsette vekttapet etter at virkningen av operasjonen er avtatt, og at det krever egeninnsats å opprettholde vekttapet man har oppnådd som følge av operasjonen er en annen sak. Det er forøvrig en utfordring slankeopererte deler med alle andre mennesker - De færreste av oss kan leve i sus og dus uten at det har noen form for konsekvens for helse eller livvidde.

Med andre ord - Det du sier har absolutt ingen faglig forankring. Du skal selvfølgelig fortsatt få lov til å fortsette å mene det du selv vil, men det forandrer ikke det faktum at det er feil ut i fra er faglig standpunkt.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...